Favicon van filosofieforum.nl

Voor registratie bij het forum heb je een speciale VIP code nodig (is extra beveiliging tegen spambots). De VIP code vind je hier tezamen met de spelregels van het forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 9
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Favicon van filosofieforum.nl

Bericht door Paul » 23 mar 2014, 09:52

Een favicon is dat kleine plaatje dat je in je tabblad/favorieten ziet bij een bepaalde website. Ik ben op zoek gegaan naar een favicon die bij dit forum past. Ik had er laatst eentje gemaakt van het beeld De Denker, maar die was niet echt herkenbaar als De Denker zo verkleind. Ik heb nu een favicon gemaakt van Aristoteles. Die vind ik al een stuk beter staan, omdat je in elk geval aan de afbeelding kan zien dat het een kop is uit de oudheid. Nu kan je natuurlijk van alles verzinnen. Ook een eigen logo is mogelijk.

Hebben jullie misschien tips of een leuk idee voor een favicon? Als je met iets komt waar ik me meer in kan vinden dan in de huidige zal ik zeker proberen zo'n favicon te maken en hem het plaatje van ons forum maken.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Laatst gewijzigd door Paul op 24 mar 2014, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

neus

Bericht door neus » 23 mar 2014, 10:20

mij lijkt iets met twee FF ook wel iets, in de SMS taal is dat w8 ff, dus even een momentje nemen voor in dit geval de belangrijke vragen des levens. Dan staat FF voor fast forward, door ons denken kunnen we de toekomst eerder bereiken:-) Het is hier ook overwegend tekst dus FF voor Filosofie Forum lijkt me wel gepast. Typografisch moet er wel iets moois van gemaakt kunnen worden.

Vroeger kon je de website in subsilver zetten, wat ik mooier vond, dat lijkt nu niet meer te kunnen...

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 9
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 mar 2014, 14:36

Ik zal je voorstel overdenken.

Ik zie dat die andere thema's niet meer werken. Zal het eens navragen bij mijn technisch adviseur. ;-)
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

neus

Bericht door neus » 23 mar 2014, 15:02

Op mijn tablet heb ik sowieso geen favicons, op mijn mobiel ook niet, en die gebruik ik steeds vaker ten koste van de computer.

Het zou fijn zijn als de andere skins weer gaan werken, de default is een beetje antiek:)

neus

Bericht door neus » 23 mar 2014, 15:13

Als we toch bezig zijn (ik maak misbruik van de aandacht):

het forum van freethinker.nl heeft een moderner en wel wat aantrekkelijker thema/skin. Bovendien hebben die de optie " actieve onderwerpen". Ik ben erg blij met de optie "berichten sinds het laatste bezoek" maar dat is nog beter. Volgens mij gebruikt freethinker dezelfde engine, dus het moet mogelijk zijn...anders even stemmen over een default uiterlijk?

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 5
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 23 mar 2014, 15:20

Ja ik zat eigenlijk ook meteen aan twee F'en te denken.
Nog niet met de andere betekenissen in het achterhoofd, maar dat erbij betrekkende vind ik het alleen maar een beter idee.

Betreft de skins, had ik ook altijd subsilver, maar goed dat zijn luxe problemen waar ik verder niet te veel waarde aan hecht.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 9
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 mar 2014, 19:01

Het is een Griekse F geworden. Vond dat wel toepasselijk en ook wel een leuk teken. Ik hou het zo maar. Herkenbaar genoeg lijkt me.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

neus

Bericht door neus » 23 mar 2014, 20:08

Mooi teken!

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 9
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 mar 2014, 20:52

Thanx, ben er ook wel blij mee. Er volgt nog een header waarop ook dit logo is te zien. De Griekse F dus als logo van het filosofieforum. :)
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 9
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 mar 2014, 21:12

neus schreef:Als we toch bezig zijn (ik maak misbruik van de aandacht):

het forum van freethinker.nl heeft een moderner en wel wat aantrekkelijker thema/skin. Bovendien hebben die de optie " actieve onderwerpen". Ik ben erg blij met de optie "berichten sinds het laatste bezoek" maar dat is nog beter. Volgens mij gebruikt freethinker dezelfde engine, dus het moet mogelijk zijn...anders even stemmen over een default uiterlijk?
Er is van alles mogelijk natuurlijk, maar ik ben nou eenmaal geen expert op dat gebied. Dat maakt mij voor de wat meer geavanceerde technische veranderingen afhankelijk van iemand anders die ik niet te veel wil belasten met het gezeur over mijn forum. Vandaar dat we gewoon op deze voet verder gaan. Je hoeft je tekst in elk geval niet uit te houwen in een stenen tablet. ;-)

Er was voorheen onderin een blok waarin actieve onderwerpen voorbij kwamen, maar dat is verdwenen na het overzetten op mijn webruimte. Zal eens navragen of dat nog terug kan komen.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 5
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 23 mar 2014, 21:16

Oneliners van forumleden kwamen toch ook voorbij? ;)
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 9
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 mar 2014, 21:40

Jep, alle 'extraatjes' zijn verdwenen na het overzetten. Het is gewoon een oersaai oud forum. Gelukkig maken jullie er nog wat van! :)
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 5
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 23 mar 2014, 21:58

Nou ja dat is ook het belangrijkste.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 9
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 mar 2014, 22:54

Nieuwe header ook klaar. Ik ben tevreden.

Mochten jullie je afvragen waarom 'Ik ben dus ik denk...' Even heel simpel, je bent hier op het forum en vanzelfsprekend ben je dan aan het denken als je hier leest en schrijft. (dat denken doe je sowieso wel, maar hier vaak nog net even wat meer ;-) )
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 5
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 23 mar 2014, 23:11

Ik vind het top, ziet er goed uit.
Ook ik ben dus ik denk afgeleid van cogito ergo sum maar dan omgekeerd is ook wel leuk bedacht.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 9
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 23 mar 2014, 23:18

Fijn dat te horen. :)

Simpel maar doeltreffend zo. En na 10 en half jaar eindelijk een logo, nou nou...
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 5
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 24 mar 2014, 21:47

It was about time...
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 9
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 mar 2014, 19:46

Graag gedaan :)
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten