Youtube filmpje plaatsen

Voor registratie bij het forum heb je een speciale VIP code nodig (is extra beveiliging tegen spambots). De VIP code vind je hier tezamen met de spelregels van het forum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 3
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Youtube filmpje plaatsen

Bericht door Paul » 19 mar 2014, 19:39

Dit is een enigszins verouderd forum waardoor dingen soms wat anders gaan dan je gewend bent op nieuwere forums, of gewoon helemaal niet kunnen.

Mocht je het willen gebruiken, YouTube filmpjes zijn wel te plaatsen. Dat gaat als volgt:
1. Klik op YouTube bij het betreffende clipje op 'delen'.
2. Klik dan op 'insluiten' en kopieer de code die zichtbaar wordt.
3. Paste deze code in je forumbericht. (mijn ervaring is dat het clipje pas zichtbaar wordt als je het bericht daadwerkelijk plaatst)
Laatst gewijzigd door Paul op 23 aug 2016, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 20 mar 2014, 00:15

Wat bedoel je met insluiten bij punt 2.
Als ik nadat ik op delen heb geklikt krijg je youtube link en dan andere opties om te delen via twitter/ sms/ facebook etc.
Ik neem aan dat je dan de eerste moet hebben maar het lijkt me niet voldoende om alleen die link te plaatsen... toch?

Hoe werkt dat op andere fora als je een filmpje in je post wil plaatsen.

M.a.w. wat is de html erachter om een filmpje van youtube te plaatsen in een forumpost.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 3
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 mar 2014, 00:44

Er staat 'over / delen / toevoegen aan'. Daar kies je delen. Daarna zie je staan 'deze video delen / insluiten / e-mail'. Hier kies je insluiten. De code die je dan ziet moet je hier naartoe copy-pasten.

Bij moderne forums zet je de youtube link gewoon tussen [youtube] [/youtube] in je bericht. Je hebt gewoon een youtube knop om die tags direct aan te maken. Maar ja, dit forum is bijna zou oud als filosofie zelf dus we doen het met de mogelijkheden die we hebben. ;)
Laatst gewijzigd door Paul op 20 mar 2014, 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 20 mar 2014, 00:47

Op mijn tablet/ smartphone zie ik dat niet :(

Maar hoe ziet de post er uit dan in html?

Ik weet namelijk dat op hyves het zeg maar dan ook op die manier zou moeten alleen bestaat hyves niet meer om dingen op te plaatsen
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 3
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 mar 2014, 00:50

O... als je het op een smartphone doet zou je het even aan een andere gebruiker met een smartphone moeten vragen. Ik heb alleen een mobieltje uit 1918.

< iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/C0jp8jpVUfA" frameborder="0" allowfullscreen>< /iframe>

(zichtbaar gemaakt door de spaties voor iframe, anders zag je nu een clipje)
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 3
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 20 mar 2014, 00:54

Mja het is dat ik onder druk werd gezet door de jongens bij mij op de voetbal om er ook een aan te schaffen, anders had ik ook nog een oud model gehad. Vorig jaar werd nog tegen me gezegd na de uitvinding van het wiel kwam jouw mobiel.

Maar goed de html versie please i wanna know :) Edit ah thnx
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten