The Paradox

Alle onderwerpen die te maken hebben met de takken van de filosofie, zoals ethiek, metafysica en taalfilosofie hebben hier een bestaansrecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 1
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

The Paradox

Bericht door Arjen » 20 okt 2008, 21:19


<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 21 okt 2008, 17:13

Grappig. Ik las de eerste zin "A Paradox is a reasoning which seems to contradict itself, but really doesn’t.", moest denken aan Omnisofie "alles is waar EN niet is waar" en was meteen klaar met lezen. :greins:
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 21 okt 2008, 22:55

Jeroen schreef:Grappig. Ik las de eerste zin "A Paradox is a reasoning which seems to contradict itself, but really doesn’t.", moest denken aan Omnisofie "alles is waar EN niet is waar" en was meteen klaar met lezen. :greins:
Gij paradoxale strijder :greins:

Ik heb deze text volgens mij al eens gelezen en ik kan er wel wat mee. Weet alleen niet meer wat ik er toendertijd mee kon, terwijl het toch mede het huidige heden heeft bepaald. Een flauwe verwijzing naar een schijnbare paradox.

Ik hou er zelf wel van om tot inzicht te komen dat wat op een bepaald (denk)niveau werkelijk is, niet werkelijk is op een hoger/lager (denk)niveau. Dat brengt bij mijzelf altijd de integratie in gang die soms tot een bepaald soort omnisofisch inzicht leidt - op mijn eigen persoonlijke individualistische omnisofie-ontkennende wijze ;)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 22 okt 2008, 11:00

Omnisofie is dus een dialetheia. Leuk om te weten.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten