Authenticiteit volgens Heidegger

Dit hoekje van het forum is speciaal gemaakt om te spreken over bekende filosofen, hun filosofieën en hun levens.
Bärbel
Posts in topic: 155
Re: Authenticiteit volgens Heidegger

Bericht door Bärbel » 09 aug 2019, 12:07

Bärbel schreef:
09 aug 2019, 11:34
Want dat iets je vormt moge zo zijn. Maar je maakt mij niet wijs dat liefde en wijsheid dat vormen dan niet kunnen. Je maakt mij niet wijs dat het noodzakelijk is noch wenselijk om een kind te beschadigen omdat het zich dan vormen zou. Naar welke vorm dan, is maar de vraag. Dat het ondanks beschadiging ooit goed zou kunnen komen, ala. Dat betekent niet dat beschadiging nuttig, nodig, of wenselijk is. Het is dan ondanks en niet dankzij.
Was dit wel zo, dan zou de conclusie terecht zijn dat je een agressieve empathieloze liefdeloze klootzak moet zijn om in deze wereld iets goeds te kunnen betekenen.

Maar zo is het wel. Toch. Want ik kan het niet meer. Het kwaad heeft hier de macht. Je kunt het nog zo draaien of keren, deze wereld klopt van geen kanten. Alles is hier omgekeerd.

Psychose is een vlucht. Een geestelijke vlucht uit de werkelijkheid die te pijnlijk is geworden om nog langer in overeind te kunnen blijven. Je valt uit elkaar en wordt naar alle kanten getrokken, maar elke richting ervaar je dan nog altijd als beter dan die pijnlijke plek in het centrum van het hart. De andere wereld die zich dan ook af en toe openbaart, daar kan echter niet naar gevlucht worden, dat blijft altijd buiten je bereik. Wil je ernaar vluchten, dan begint je eigen geest het na te bootsen en dat is een illusie. Val je dan weer terug op de bekende wereld zoals die voor iedereen vaststaat , raak je weer overweldigd door al die eisen van mensen en van de wereld.

Jezus was echt niet de enige die geen plek vond om zijn hoofd neer te leggen.

Leon
Posts in topic: 19

Bericht door Leon » 09 aug 2019, 12:46

ach Bärbel, probeer jezelf te verlichten, uit trotse gevoelens komen minder ongelukken (Hoogmoed komt voor de val is wetenschappelijk onderzocht in een artikel van new Scientist) https://newscientist.nl/nieuws/hoogmoed-val-trots/

dus je hebt vooral iets nodig om je trots mee te voelen.

dat kan iets kleins zijn, als je gewoonlijk pas 11:00 uur uit bed komt, een keertje om 10:45...

Bärbel

Bericht door Bärbel » 09 aug 2019, 12:47

Bärbel schreef:
09 aug 2019, 11:42
Gooi die Jaweh maar in de prullenbak. Er klopt niets van.

En ik had mijn vader vroeger die afwas gewoon lekker alleen moeten laten doen. Ik bedoel, ik moest niets hoor. Ik deed het allemaal uit mezelf. Hem helpen, in plaats van lekker buiten te gaan spelen. Mijn zus hielp hem ook niet. Ik vond hem zielig, maar hij was helemaal niet zielig. En niet ik maar hij was oerdom. Hij was voor mij een grote agressieve onvoorspelbare kortzichtige domme holle klootzak en hij heeft veel stukgemaakt.

Zo is het ook nog eens een keertje.
Ik zou wel eens om een hoekje willen kijken van wat er zou zijn gebeurd als ik niet tussenbeide zou hebben geprobeerd te komen. Als ik inderdaad, zoals mijn zus deed, niet mijn vader en mijn moeder had gesteund en geholpen. Maar ik geloof niet dat ik die film wil zien. Volgens mij had dat dan uitgelopen op een gezinsdrama. Dan had mijn vader mijn moeder vermoord. Dat denk ik echt. Hij had immers een pistool en een wapenstok. Voor zijn werk. Bij de douane. Mijn moeder zegt dat hij die op het werk bewaarde, maar ik weet toch echt zeker dat er een periode is geweest dat hij die thuis bewaarde. Mijn moeder was daar fel op tegen, maar toch is het een tijdje zo geweest. Alle ingrediënten waren aanwezig voor een gezinsdrama. Als dit klopt, dit alternatieve scenario zoals het mij in bewustzijn zojuist verscheen (grappig, altijd als ik onder de douch sta, zo ook nu net), dan had ik geen mij doodzwijgende moeder meer gehad, maar een dode zwijgende.

Dat is toch humor, dat taalgrapje. :grijns:
Laatst gewijzigd door Bärbel op 09 aug 2019, 13:03, 3 keer totaal gewijzigd.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 09 aug 2019, 12:49

Leon schreef:
09 aug 2019, 12:46
ach Bärbel, probeer jezelf te verlichten,
Wat denk je dat hier plaatsvindt dan? Is pure reintegratie van de puzzelstukjes. Herwaardering van het verlorene.
Leon schreef:uit trotse gevoelens komen minder ongelukken (Hoogmoed komt voor de val is wetenschappelijk onderzocht in een artikel van new Scientist) https://newscientist.nl/nieuws/hoogmoed-val-trots/

dus je hebt vooral iets nodig om je trots mee te voelen.

dat kan iets kleins zijn, als je gewoonlijk pas 11:00 uur uit bed komt, een keertje om 10:45...
Dat is heel goed advies voor mensen die dat nodig hebben. Ik ben een andere individu dan jij. Ieder mens is anders. De tijd dat ik zolang sliep is allang voorbij. En als het in perioden wel zo is, dan is dat ook helemaal goed, dan moet dat zo zijn. In mijn slaap herstel ik. Fysiek zowel als geestelijk. De keren dat ik lang slaap is dat helemaal terecht en heb ik dat nodig.

En ik ben ook geen vijftien jaar al tekenfilmpjes kijkend gaan vegeteren. Heb vrijwilligerswerk gedaan bij de vleet en doe dat nog maar dan in huiselijke kring. Ik haal nergens mijn neus voor op, voel me nergens te goed voor en ook niet te min, sport meermaals per week, wandel wandelingen van een tot twee uur. En lees dus een boek.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 09 aug 2019, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Leon
Posts in topic: 19

Bericht door Leon » 09 aug 2019, 13:09

daar kan je trots op zijn op jouw levenswijze!

het is allemaal goed gekomen.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 09 aug 2019, 15:03

Amen. [40] [41]

Nu kan het boek dicht.

arkhétupos
Posts in topic: 144

Bericht door arkhétupos » 10 aug 2019, 17:13

Waar is waar, anders is het niet waar waar.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 10 aug 2019, 17:14

(Tsja, je bent vrachtwagenchauffeur en komt dergelijke romantiek op de weg ook tegen.)

Niet altijd, maar vaker wel dan niet, gelukkig maar.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 11 aug 2019, 01:30

arkhétupos schreef:
10 aug 2019, 17:13
Bijzonder mooi nummer. O:)

waar de zonde toenam, werd ook de genade steeds overvloediger.

https://dewegwijzer.eu/de-verlossing-van-de-zonde

Bärbel

Bericht door Bärbel » 11 aug 2019, 02:17

arkhétupos schreef:
10 aug 2019, 17:14
(Tsja, je bent vrachtwagenchauffeur en komt dergelijke romantiek op de weg ook tegen.)

Niet altijd, maar vaker wel dan niet, gelukkig maar.
Gelukkig maar inderdaad, want anders bleven de mensen eeuwig slaaf van religie en zouden nimmer een Grotere Liefde vinden. Dan bleven de mensen eeuwig slaaf van de klerelijers.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 11 aug 2019, 02:24

Bärbel

Bericht door Bärbel » 11 aug 2019, 03:37

In mijn leven heeft alles zo moeten zijn zoals het is gegaan. Inclusief “doodzonde”. En inclusief berouw, (tijdelijk on)bereikbare liefde en trouw. Geen enkele twijfel ook maar mogelijk.

Zonder dat wij zonde begingen (en het berouwd hebben, de liefde ontmoetten en trouw werden ) konden wij de diepte van Zijn Liefde ook niet hebben leren kennen en zouden wij slaaf zijn gebleven van clericale “upperlords”.

Thank You Lord. That You made me sin, regret it and then picking me up to save me. Zodat ik nu kan zeggen met Piaff

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 18:57

arkhétupos schreef:
08 aug 2019, 21:58
Ik heb geen vrouw.

Alle vrouwen zijn van zichzelf, maar slechts weinigen beseffen dat.

(Tenzij je paranoide kunt zijn: dan staat achter iedere tirannieke/gewelddadige/dictatoriale man een vrouw die hem daartoe dreef.)

Justitia is vrouwelijk, is je dat ooit wel opgevallen.

Dat is pas onbehouwen!
Ik kan heel dictatoriaal zijn. :? LOL

Dominant, overheersend. Door geen man laat ik dat beteugelen trouwens, behalve Eén. Die kan ook heel dominant zijn. Gelukkig. O:)

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 20:20

Bärbel schreef:
12 aug 2019, 18:57

Dominant, overheersend. Door geen man laat ik dat beteugelen trouwens, behalve Eén. Die kan nog dominanter zijn. Gelukkig. O:)
Ben jij een Paard?

::

Let op en nota bene
Denk niet hij weet het wel

Wat volgt is niets anders dan
Een "Eddieaans Tooggesprek"

Moge het U genietbaar zijn!
(En anders doe je maar net of je het niet gelezen hebt.)

:grijns:

Laat me raden ... Jij bent eigenlijk een man? (Of voelt je tenminste zo?)

Of althans, tenminste, toch, niettegenzeggendstaande* het feit dat er voor jouw maar 1 dominant is: jijzelf. Alleen jijzelf bepaalt wat er tijdens jouw leven gebeuren gaat.

(* = niettegenstaande, maar ik vond het een mooie uitvinding dus liet ik het maar staan. Of het wel of niet gebruikt gaat worden is passende kritiek.)

Mijn punt is dat vrouwen dat niet kunnen: die vergelijken zich altijd met een andere vrouw, en niet (of slechts zelden, en dan nog vaak met negatieve connotatie) met een man.
Ergo: voor hen is God vrouwelijk en immer sub-dominant.

Mannen vergelijken alleen maar vrouwen, en geven God advies daar waar nodig is.
Komen zij zelf een echte man tegen, zeggen zij: "Kudos".
(Sommige "mannen" proberen dan die andere man tot vrouw te maken, door hen proberen te kussen. Maar goed: een Nep-narcisten herkent zichzelf ook niet, en zijn dus vrouwelijk.)

Jijzelf bent God niet, maar je komt er wel heel dichtbij. Nu alleen "de rest" nog zien te domineren.
Maar dat doen/kunnen alleen niet-feministische mannen.

Hoe "Gay" moet je eigenlijk wel niet zijn om als man in een mannelijke God te kunnen geloven.
(Die dan nog discriminerend is ook! Deterministisch of niet.)

Nee, god bestaat niet, of god is een vrouw. In dat laatste geval zijn er wel erg veel goden om mij heen.

[monalisa]

Zoiets?

(De LBGHT-scene zou trots op me kunnen zijn, ware het niet dat ik er tevreden mee ben een man te zijn. Met alle (on-)gemakken van dien.)

Ik ben niet zelfdominant: ik sta domineren niet toe, zeker niet van mezelf, maar ben een man niettemin; zo ben ik geschapen/geboren en zo zal ik ook sterven/eindigen, in alle tevredenheid. Die dominantie sta ik wel toe, immers: ik ben niet zelfdominant. Ik word gedomineerd.

Door o.a. Newton -met zijn zwaartekracht- en Einstein -met zijn lichtsnelheid- en indirect ook door God, doordat Hij mensen weet te schapen die beweren dat Newton en Einstein het bij het rechte eind hebben.

Welnu, als ik dan ook een creatuur 's Gods ben, dan heb ik ook gelijk. Ik heb gelijk aan Hem te twijfelen, en ik heb gelijk door in Hem te geloven.
Maar een ongeloof tot religie maken, is als een een zekerheid ontmaskeren.
Een zekerheid tot religie maken, is als het ongeloof maskeren.

En daar zijn we weer ... EXNOF.

Dat dat dominerend overkomen kan, komt omdat ik/men/jij wel dominant kan lijken (afentoe) maar dat dat alleen maar schouwspel is.
Diep binnenin schuilt de angst van (on-)zekerheid, en helaas staat dat instinctieve nog vaak de ratio in de weg.

("Bel 113 als je met zelfmoordplannen zit"
- "Ik ben paranoïde, denk je nou echt dat ik dat ga doen?")

Bärbel schreef:

Dominant, overheersend. Door geen man laat ik dat beteugelen trouwens, behalve Eén. Die kan nog dominanter zijn. Gelukkig. O:)
Ben jij nou een paard of juist niet?
"Geen ruiters voor mij", of juist wel?

Ik snap je niet meer, maar bovenstaande heeft dat misschien al wel duidelijk gemaakt: "Wij bewegen in andere lagen."
(Als jij daarmee instemt echter, dan klopt er iets niet.)

Wu wei of niet
Als je niet handelt handel je ook

(Werkloos zijn is arbeid, een ongelukkige arbeid misschien. Alleen een beroepswerkloze kan dat tot zijn pensioen volhouden. Hè Rob?)

PS

Rob zit in Portugal nu, heeft zijn 30 jaar geleden gekraakte gratis boot -met ligplaats en al- voor een mooi bedrag verkopen kunnen. Zijn uitkering was genoeg voor het meeste onderhoud. Zijn boot is weg natuurlijk, dat was een wrak, nu ligt er een nieuwe.

Slimme jongen, altijd recessief geweest.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 20:21

"Authenticiteit volgens Rob"

;)

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 21:12

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 20:20
Bärbel schreef:

Ben jij een Paard?

Let op en nota bene
Denk niet hij weet het wel

Wat volgt is niets anders dan
Een "Eddieaans Tooggesprek"

Moge het U genietbaar zijn!
(En anders doe je maar net of je het niet gelezen hebt.)

:grijns:

Laat me raden ... Jij bent eigenlijk een man? (Of voelt je tenminste zo?)

Of althans, tenminste, toch, niettegenzeggendstaande* het feit dat er voor jouw maar 1 dominant is: jijzelf. Alleen jijzelf bepaalt wat er tijdens jouw leven gebeuren gaat.

(* = niettegenstaande, maar ik vond het een mooie uitvinding dus liet ik het maar staan. Of het wel of niet gebruikt gaat worden is passende kritiek.)

Mijn punt is dat vrouwen dat niet kunnen: die vergelijken zich altijd met een andere vrouw, en niet (of slechts zelden, en dan nog vaak met negatieve connotatie) met een man.
Ergo: voor hen is God vrouwelijk en immer sub-dominant.

Mannen vergelijken alleen maar vrouwen, en geven God advies daar waar nodig is.
Komen zij zelf een echte man tegen, zeggen zij: "Kudos".
(Sommige "mannen" proberen dan die andere man tot vrouw te maken, door hen proberen te kussen. Maar goed: een Nep-narcisten herkent zichzelf ook niet, en zijn dus vrouwelijk.)

Jijzelf bent God niet, maar je komt er wel heel dichtbij. Nu alleen "de rest" nog zien te domineren.
Maar dat doen/kunnen alleen niet-feministische mannen.

Hoe "Gay" moet je eigenlijk wel niet zijn om als man in een mannelijke God te kunnen geloven.
(Die dan nog discriminerend is ook! Deterministisch of niet.)

Nee, god bestaat niet, of god is een vrouw. In dat laatste geval zijn er wel erg veel goden om mij heen.

[monalisa]

Zoiets?

(De LBGHT-scene zou trots op me kunnen zijn, ware het niet dat ik er tevreden mee ben een man te zijn. Met alle (on-)gemakken van dien.)

Ik ben niet zelfdominant: ik sta domineren niet toe, zeker niet van mezelf, maar ben een man niettemin; zo ben ik geschapen/geboren en zo zal ik ook sterven/eindigen, in alle tevredenheid. Die dominantie sta ik wel toe, immers: ik ben niet zelfdominant. Ik word gedomineerd.

Door o.a. Newton -met zijn zwaartekracht- en Einstein -met zijn lichtsnelheid- en indirect ook door God, doordat Hij mensen weet te schapen die beweren dat Newton en Einstein het bij het rechte eind hebben.

Welnu, als ik dan ook een creatuur 's Gods ben, dan heb ik ook gelijk. Ik heb gelijk aan Hem te twijfelen, en ik heb gelijk door in Hem te geloven.
Maar een ongeloof tot religie maken, is als een een zekerheid ontmaskeren.
Een zekerheid tot religie maken, is als het ongeloof maskeren.

En daar zijn we weer ... EXNOF.

Dat dat dominerend overkomen kan, komt omdat ik/men/jij wel dominant kan lijken (afentoe) maar dat dat alleen maar schouwspel is.
Diep binnenin schuilt de angst van (on-)zekerheid, en helaas staat dat instinctieve nog vaak de ratio in de weg.

("Bel 113 als je met zelfmoordplannen zit"
- "Ik ben paranoïde, denk je nou echt dat ik dat ga doen?")

Bärbel schreef:

Ben jij nou een paard of juist niet?
"Geen ruiters voor mij", of juist wel?

Ik snap je niet meer, maar bovenstaande heeft dat misschien al wel duidelijk gemaakt: "Wij bewegen in andere lagen."
(Als jij daarmee instemt echter, dan klopt er iets niet.)

Wu wei of niet
Als je niet handelt handel je ook

(Werkloos zijn is arbeid, een ongelukkige arbeid misschien. Alleen een beroepswerkloze kan dat tot zijn pensioen volhouden. Hè Rob?)

PS

Rob zit in Portugal nu, heeft zijn 30 jaar geleden gekraakte gratis boot -met ligplaats en al- voor een mooi bedrag verkopen kunnen. Zijn uitkering was genoeg voor het meeste onderhoud. Zijn boot is weg natuurlijk, dat was een wrak, nu ligt er een nieuwe.

Slimme jongen, altijd recessief geweest.
LOL :smt044 :smt043 :smt041

Kudos meneer. :K

Ik wilde je graag weer even horen LOL . Ik vind Eddie bijzonder nuttig en behulpzaam en leerzaam, maar ik vind Archetypos erotischer. :grijns: Die moet niet te lang wegblijven want dan wordt het saai hier.

:smt061

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:15

Dus ik ben de enige die opluisteren kan?

Daar pas ik voor.

Ik ben weg!

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 21:18

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 21:15
Dus ik ben de enige die opluisteren kan?

Daar pas ik voor.

Ik ben weg!
:-( LOL

Nee niet de enige. Ik vind de berichten van Eddie bijzonder behulpzaam. Maar ik had even behoefte aan Arkhétupos. :grijns:

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 21:28

By the way, bedankt. Want ik realiseer me net dat ik juist helemaal niet dominant ben. Wel had ik toen ik nog voor de klas stond van het begin af aan een natuurlijk overwicht. Maar dat kwam voort uit een soort innerlijke zekerheid. Of was het zekerheid van buitenaf uit geest? Kan ook. Ik weet het niet. Steevast hoorde ik van collega's dat ze me achteraf zo aardig vonden maar dat ze toen ze me nog niet goed kenden dachten dat ik arrogant was. Terwijl ik verre van arrogant was.

Arrogant, 1) Aanmatigend 2) Bekakt 3) Eigendunkelijk 4) Elitair 5) Hautain 6) Hooghartig 7) Hoogmoedig 8) Hovaardig 9) Ingebeeld 10) Laatdunkend 11) Neerbuigend 12) Pedant 13) Pretentieus 14) Trots 15) Uit de hoogte 16) Verwaand 17) Vrijpostig 18) Waanwijs 19) Zelfgenoegzaam 20) Zelfingenomen
Laatst gewijzigd door Bärbel op 12 aug 2019, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:29

De Juf is een Paard!

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:30

memeticae" schreef:En denkt ons wel eens even te kunnen mennen
Spreek voor jezelf.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 21:31

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 21:29
De Juf is een Paard!
De Ruiter is een Ridder!

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:33

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 21:30
memeticae" schreef:En denkt ons wel eens even te kunnen mennen
Spreek voor jezelf.
memeticae schreef:Dat kan ik niet, ik ben mijn email EN wachtwoord kwijt.
Spreek dan niet via mij.
memeticae schreef:Jij bent de enige die het toelaat.
Hmpf.

Heidegger?

HELP!

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:34

Schimmels hebben we nodig.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:34

Shadowfaxen

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:35

"Passelande": fwieut fwieut fwiet.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:36

(Witte paarden zijn altijd schimmels, ik probeerde er een paar te roepen/fluiten.)

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:37

Hier:

Het werkt, zeggen ze.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:38

(hé tengeltje11, geniet je mee?)

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 21:39

LOL
kruimel schreef:Yessss, de Ridder is er weer. :smt046

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:40

Zadelloos, natuurlijk!

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:40

Teugels? Wat zijn dat?

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:41

Aïe!

Neen, dieën blieft ik niet!

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 21:41

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 21:40
Teugels? Wat zijn dat?
:smt060 *zwijmel* :smt055

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 21:42

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 21:40
Zadelloos, natuurlijk!
Lovehandles genoeg :-$

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:46

~" Bit"?

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 21:48

Ik ben bang voor paarden, en ik voel dat zij dat voor mij zijn.
Daarom zijn paarden bang voor mij, en onberekenbaar.

Maar berekenbaar in onbetrouwbaarheid, ook een paard heeft wil.

Zelfs als het een Joods paard is.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 21:53

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 21:48
Ik ben bang voor paarden, en ik voel dat zij dat voor mij zijn.
Daarom zijn paarden bang voor mij, en onberekenbaar.

Maar berekenbaar in onbetrouwbaarheid, ook een paard heeft wil.

Zelfs als het een Joods paard is.
Dat is wel grappig want ook ik ben bang van paarden. Altijd al geweest. Ik vind ze wel heel leuk om naar te kijken, maar er dichtbij in de buurt komen of het aaien, durf ik niet. Meestal worden ze ook onrustig als ik in hun buurt kom.
Wel ging ik als kind altijd op de fiets naar een hele kleine blonde Shetlandpoy. In mijn fantasie was die een beetje van mij. Hij of zij stond achter prikkeldraad, dus aaien kon sowieso niet, maar ik ging daar dan gewoon bij staan en kijken. En dan zaten er vaak plukjes haar van de pony in het prikkeldraad, en dat haalde ik er dan vanaf en stopte dat in een plastic zakje en nam dat mee naar huis. Zo had ik dan een stukje paard (natuur) thuis. LOL

Zo verzamelde ik ook graag blaadjes, takjes, steentjes en groente-afval van wanneer mijn moeder ging koken. :-$ Ik had een enorme hang naar de natuur. Eens in de zoveel tijd vond mijn moeder het dan wat gaan stinken in mijn kamertje (dat erg klein was), en dan haalde ze allemaal rotzooi onder mijn bed vandaan. Onder mijn bed dat was de plek waar ik alles verzamelde. LOL

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 22:03

Ah een rat dus.

(Ik doel op de Chinese ~logie)

arkhétupos

Ik ben een haan

arkhétupos

Echt waar!

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 22:10

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 22:03
Ah een rat dus.

(Ik doel op de Chinese ~logie)
Nee ik ben een varken dacht ik, op zijn Chinees.

En een witte tovenaar (op toon 9) op zijn Maya's. Behalve dat witte tovenaar veel leuker klinkt dan varken, heb ik soms veel aan de beschrijving. :grijns:

P.S. Oh, dat klopt toch best wel, dat varken. https://www.astropsychologie.nl/horosco ... oop/varken
Vroeger vond ik andere beschrijvingen waar ik me niet echt in herkende.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 12 aug 2019, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 22:10

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 22:03
Ik ben een haan
Verbaast me niks. LOL :smt058

Grapje, ik ga even lezen wat er bij Haan staat.

https://www.astropsychologie.nl/horosco ... scoop/haan

Gaaf! \:D/ Je bent daarin heel herkenbaar vind ik wel.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 22:48

Authentiek waar dus?

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 22:51

Overigens ben ik een zwarte haan, smetten zie je direct.

(Kan een witte haan nog met een vlekje wegkomen: ik niet)

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 22:53

Konijnen zijn de pest!

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 22:55

Het Varken-persoon is heel eerlijk en betrouwbaar, maar ze zijn ook nog eens erg geduldig.
Waar doet die maar daar? "En"lijkt mij beter op zijn plaats hier.

Hm

Propaganda.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 23:11

Hanen zijn erg sociaal en goedgemanierd. Ze zijn mededogend, wijs en dapper. Echt kenmerken van geweldige mensen!

:K
Laatst gewijzigd door Bärbel op 12 aug 2019, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

arkhétupos

Bericht door arkhétupos » 12 aug 2019, 23:13

Dat klinkt dominant.

Zo ben ik niet.

Bärbel

Bericht door Bärbel » 12 aug 2019, 23:14

arkhétupos schreef:
12 aug 2019, 23:13
Dat klinkt dominant.

Zo ben ik niet.

Dat klinkt niet dominant, dat is zelfbewust. Een Echte Man dus.

Plaats reactie