Na-metafysisch denken - Habermas

Bespreek hier filosofische werken waar je meer van wil weten of die je met anderen wilt delen.
Plaats reactie
Eddie Coppens
een doordenker
Posts in topic: 1
Na-metafysisch denken - Habermas

Bericht door Eddie Coppens » 10 sep 2018, 09:54

Is er soms iemand vertrouwd met het boekje: 'Na-metafysisch denken' van Jürgen Habermas?
Telkens opnieuw gooi ik mij erin, in een poging er achter te komen wat hierin precies gezegd wordt.
Af en toe meen ik iets te begrijpen, maar het lijkt me dan zo triviaal dat ik betwijfel deze befaamde filosoof recht te doen.
Alvast dank.

neus
een mega filosoof
Posts in topic: 2

Bericht door neus » 10 sep 2018, 10:23

Habermas ken ik van horen zeggen ( polemiek met Sloterdijk )
Zijn belangrijkste thema is het communicatieve handelen, waar alles steeds weer op neer komt volgens mij.

neus
een mega filosoof
Posts in topic: 2

Bericht door neus » 10 sep 2018, 10:23

Habermas ken ik van horen zeggen ( polemiek met Sloterdijk )
Zijn belangrijkste thema is het communicatieve handelen, waar alles steeds weer op neer komt bijhem, volgens mij.

memeticae
een master filosoof
Posts in topic: 3

Bericht door memeticae » 22 sep 2018, 18:22

Eddie Coppens schreef:
10 sep 2018, 09:54
Is er soms iemand vertrouwd met het boekje: 'Na-metafysisch denken' van Jürgen Habermas?
Telkens opnieuw gooi ik mij erin, in een poging er achter te komen wat hierin precies gezegd wordt.
Af en toe meen ik iets te begrijpen, maar het lijkt me dan zo triviaal dat ik betwijfel deze befaamde filosoof recht te doen.
Alvast dank.
Wat haal je er zelf uit?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

memeticae
een master filosoof

Bericht door memeticae » 22 sep 2018, 18:23

Ben je bekend met metabletica?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

memeticae
een master filosoof

Bericht door memeticae » 22 sep 2018, 18:25

(De hoogte van de vuilnishoop van verworpen filosofieën begint die van een ziggurat te benaderen.)

Plaats reactie