Metempsychose

Discussies in je eigen vakjargon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 3
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Metempsychose

Bericht door arkhétupos » 20 aug 2022, 20:01

Ofwel: "reïncarnatie".

Wat is Uw idee ervan?

En/of heeft U het reeds meegemaakt?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 3
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 20 aug 2022, 20:12

Kent U dat?

Ik wel, op een bepaalde manier.

Ik vraag mij af waarom de aarde moet worden platgestampt om de revolutie van het wiel voorrang te geven op benen die al miljoenen jaren bestaan.

Komen de uitvinders van het wiel van een andere planeet?
(Een hele oude misschien, waar erosie het oppervlak reeds vlakstreek?)

Of is het de bedoeling alle planeten plat te stampen?

Welke psyche zit verstopt in ons lichaam?

Is de aarde de moederplaneet van het leven wel?
Waarom dan benen als voortbeweger in plaats van wielen?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 4
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 jun 2023, 00:12

arkhétupos schreef:
20 aug 2022, 20:01
Ofwel: "reïncarnatie".

Wat is Uw idee ervan?

En/of heeft U het reeds meegemaakt?

Voor mij is het bestaan en door iedereen hebben ondergaan van reïncarnatie een onomstotelijk feit. En er zijn ook sporen van in de bijbel te vinden. http://geheimenindebijbel.nl/karmaenrei ... gpag1.html

Tijdens mijn bewustwordingsproces cq bekering, waarin ik van God antwoord kreeg op al mijn “waarom”-vragen bleef ik zitten met vragen over een paar erg opmerkelijke dingen in mijn (jonge) leven, die met geen mogelijkheid konden worden verklaard met invloeden uit mijn huidige leven. God vroeg mij toen drie maal of ik het antwoord wilde weten. En Hij zei ook dat het me alles zou kunnen kosten. Mijn antwoord was ja en het heeft me ook heel veel, bijna alles, gekost. Maar ik ben er nog. Ik ben mij er wel van bewust dat dit dodelijk had kunnen aflopen en ik raad niemand aan in mijn voetsporen te treden. Ik ben niet van plan hier alles weer op te rakelen en volsta met de mededeling dat ik in mijn vorige leven als Poolse Jodin op 14 jarige leeftijd ben gestorven in Auschwitz. Onze Lieve Heer bracht in de tijd vlak nadat ik door de herinneringen heen was gegaan (dit was een proces van jaren) twee boeken op mijn pad waarin soortgelijke ervaringen zijn beschreven. Ik heb de boeken niet gelezen want ik kan al jaren geen boeken meer lezen. Een van de dingen die het me gekost heeft is de kop. Ik noem de boeken omdat het andere geïnteresseerden van nut kan zijn:


https://www.bol.com/nl/nl/p/onmogelijke ... 666773189/

https://www.bol.com/nl/nl/p/onverklaarb ... 666773190/
Laatst gewijzigd door Bärbel op 12 jun 2023, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 4
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 jun 2023, 00:23

P.S. Wat het hele proces me heeft opgeleverd is dat elke waarom vraag is beantwoord. Zelfs vragen waarvan ik niet meer wist dat ik die had. Onverklaarbare vreemde dingen uit mijn jonge jeugd werden allemaal beantwoord. De hele puzzel viel op zijn plek. Maar het heeft me alles gekost. Ik ben blij dat ik dit niet van te voren heb geweten want dan had ik nooit ja gezegd maar was ik wel altijd met die diepgaande vragen over al die vreemde dingen blijven zitten en had ik mijzelf nooit leren begrijpen.

P.P.S. Mede daarom (en om nog veel meer redenen) kon ik mij ook niet officieel aansluiten bij het mainstream christendom. Op het concilie van Chalcedon in 553 werd door de Kerk het geloof in reïncarnatie verboden. Voor mij is het geen geloof maar een zeker weten.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 4
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 jun 2023, 00:32

Het herinneren was afschuwelijk. Één grote lange dag en nacht doorgaande nachtmerrie die jaren lang doorging. Natuurlijk wel met tussenpozen, want de hersenen moeten het allemaal verwerken. Het moet allemaal geïntegreerd worden. Dat is een bovenmenselijke klus. Een mens zou van veel minder gek worden. Als ik van te voren had geweten wat het me zou kosten, had ik nooit ja gezegd. Maar het was me van te voren in de geest wel gezegd en gevraagd. Ik dacht er desondanks veel te licht over. Dat ik dit heb overleefd verbaast me best wel. God was erbij en daarom leef ik nog.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 4
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 12 jun 2023, 00:55

Dat proces - niet ik maar wel dat proces - is heilig. Daar heeft niemand iets in te zoeken of te wroeten.

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 3
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 16 jun 2023, 21:47



Ik vraag mij af waarom de aarde moet worden platgestampt om de revolutie van het wiel voorrang te geven op benen die al miljoenen jaren bestaan.
Tegenwoordig hebben we "makers", die een vooropgesteld plan volgen.
Hun plan van "reclame", zodat er producten verkocht kunnen worden, die niemand nodig heeft, of ooit maar om vroeg.

Al die producten redden het niet, zodra ze worden getoetst.
(KEMA, DEKRA, Consumentenbond, Keuringsdienst van Waarde, &c.)

En toch worden ze afgenomen.

::

In de "IT-Wereld" doet al jarenlang een grap de ronde:
- 5 Billion flies can't be wrong: "Shit tastes great!"

Vergelijk dat eens met Zappa's interpretatie van Stairway to Heaven.

En trek Uw eigen conclusies.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten