Vetorecht

Voor de gewone off-topic gesprekken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Vetorecht

Bericht door arkhétupos » 02 aug 2020, 22:48

Het vetorecht.
Je wordt ermee geboren, stel het niet teleur!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 02 aug 2020, 22:49

Is het onderdeel van je recht als mens?
(Ik was te lui om dat op te zoeken.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 aug 2020, 18:22

Met unanieme stemmen op 1 na.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 aug 2020, 22:32

HM

Dat is een statistisch (bij-)verschijnsel.

Dus wij moeten nog beter onderzoeken: nog zorgvuldiger vragen weten te stellen.

"Open" vragen stellen, bijvoorbeeld, zijn dan al uit den boze. Die leiden immers tot het inzien van de beperktheid van het slachtoffer.

En dat mag niet! Want dat is tegen de conventie van de mensenrechten.

(Ik heb die overigens nog nooit ondertekend, U wel?)

Ik kan dan ook niet geloven in mensen rechten, want mensen rechten klinkt als kerstenen.

Ik geloof wel in mensenplichten, of liever: mensenaxioma.

Waarvan er een aantal reeds wijd en zijd bekend schijnen te zijn, maar waar, hier en daar, toch afwijkend naar wordt gehandeld.

1. Laat elkaar met rust
2. Help waar je helpen kunt, zonder dat het andere mensen (inclusief jezelf) in gevaar brengt.
3. Probeer het gevaar weg te nemen, voor het laat is.

(*kuch* beiroet *kuch* enschede ... hatsjoe!)

::

Ach Dinges, ik durf soms ook te dromen dat ik niet meer wakker hoef te worden in de wereld waarin ik nu leef.
Nachtmerries blijken het, ieder keer weer dat ik wakker wordt.
(Gelukkig maar, want het vermogen mijn dromen te kunnen (be-)sturen heb ik nog niet bereikt.)


Weer een Apple repareren omdat de Boom weigert te erkennen dat een gerepareerde Appel net zo goed kan zijn -soms zelfs beter- dan het origineel.
Halleluja! Weer patat vanavond, geen champagne en zalm voor mij. (is maar goed ook, ik blief beiden niet.)


Afbeelding

En toch lijkt het omgekeerd?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 aug 2020, 07:56

Jij weet van jezelf dat je een goede reparateur bent, ik denk dat Apple-leiding inschat dat er veel minder competente reparateurs zijn die dan de naam van Apple devices naar beneden zouden halen. Altijd gezeik is nu meer voorbehouden aan Windows machines, hoewel ik nu best een stabiele HP van mijn werk heb, maar die is dan waarschijnlijk vergelijkbaar duur.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 09 aug 2020, 23:52

Het gaat mij om de "verarschung", je denkt een kwalitatief hoogstaand product aan geschaft te hebben, met een evenzogoede nazorg.

Uit de nazorg alleen al blijkt hoe je "verwend"wordt.

Een voorbeeld:

Stel je hebt een auto van 40000 euro gekocht, en na 13 maanden (net buiten de garantie, zakelijk gezien) werkt je linker raam niet meer.
Zou jij het eens zijn met de offerte: "Nieuwe carrosserie nodig: 20000 euro"?

Als jij dan de genius probeert te overtuigen van et feit dat je alleen een nieuwe schakelaar nodig hebt, omdat die is afgebroken, dan luidt het antwoord: "Dat is onze policy".

Miljoenen gaan ermee accoord, en daarom kunnen ze op miljarden zitten, zonder ook maar enige vorm van "vernieuwing" te hoeven plegen.
- "Never repair an iDea that doesn't work, buy yourself a new one!"

::

Natuurlijk is niet alleen Apple schuldig hieraan.
De hoofdschuldige is de desgeïnformeerde -om het eens vriendelijk te zeggen- consument.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 09 aug 2020, 23:58

De consument heeft het vetorecht in handen: "Ik koop deze rommel niet meer".
memeticae schreef:Maar omdat de buren het ook niet doen, wil ik mijn gras ook niet geler laten lijken?
Je zal maar derivate aandelen hebben, met een hefboom van 1:100.

Dan wil je echt wel "fanboi" zijn, niet omdat het kan, maar omdat je anders niet rijk kunt worden zonder de uitkomst van je gok te manipuleren.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 10 aug 2020, 12:07

Ja en als je dan toch een schakelaar inbouwt voor het linkerraam en de knipperlichten gaan er mee aan, dan ben je pas echt in de aap gelogeerd.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 11 aug 2020, 22:35

Hoofdzaak was dat het raam openkon?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 aug 2020, 22:41

Dat kon die Reparateur toch niet weten?

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 11 aug 2020, 22:57

Ding schreef:
11 aug 2020, 22:41
Dat kon die Reparateur toch niet weten?
Precies.

En als de officiële instanties het af laten weten, wat krijg je dan?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 11 aug 2020, 22:58

memeticae schreef:Zelfredzaamheid?
Dat zou mooi zijn!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 aug 2020, 11:07

Je bent een anarchist, omdat je er van uitgaat dat iedereen zo is zoals jij. Dat is nogal zelfcentrisch gedacht. Ik begreep dat politieke partijen op zijn normaalst (dus niet VS-toestanden) hoogstens 20% van de bevolking achter zich kunnen krijgen. Om dat er nu eenmaal qua standpunten 4-5 verschillende visies zijn voor elke kwestie. Als ze meer stemmen hebben is er valsheid en bedrog in het spel. Een regering zou dus een coalitie van 3 partijen met allen 20% van de stemmen, is 60% meerderheid kunnen hebben.

Dan zal de anarchistische partij met maximaal 20% van de stemmen denk ik vooral in de oppositie te vinden zijn, omdat ze niet kunnen samenwerken.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 15 aug 2020, 22:14

Ding schreef:
15 aug 2020, 11:07
Je bent een anarchist, omdat je er van uitgaat dat iedereen zo is zoals jij. Dat is nogal zelfcentrisch gedacht. Ik begreep dat politieke partijen op zijn normaalst (dus niet VS-toestanden) hoogstens 20% van de bevolking achter zich kunnen krijgen. Om dat er nu eenmaal qua standpunten 4-5 verschillende visies zijn voor elke kwestie. Als ze meer stemmen hebben is er valsheid en bedrog in het spel. Een regering zou dus een coalitie van 3 partijen met allen 20% van de stemmen, is 60% meerderheid kunnen hebben.

Dan zal de anarchistische partij met maximaal 20% van de stemmen denk ik vooral in de oppositie te vinden zijn, omdat ze niet kunnen samenwerken.
Ik denk dat jij gelijk hebt ... met dat ik een anarchist ben.
Maar ik ga er liever van uit dat niemand is zoals ik ben.

Want, als ik jouw argument ["omdat je er van uitgaat dat iedereen"] tegen jou zou gebruiken: dan was jij er ook 1, en konden wij een politieke partij beginnen.

:wall:

("omdat jij er van uitgaat dat iedereen (..)", maakt trouwens een hoop verschil in betekenis van jouw zin, bedoelde je het zo te schrijven zoals je schreef, of betrap ik je op een tikfoutje?)
::

Die 20% die je schetst is slechts hoopvol. Want een [echte] anarchistische partij is een contradictie, of erger nog: een paradox.
(Indien de partij uit meer dan 1 lid bestaat, als dat niet zo is, dan is de PVV de meest anarchistische partij, bestaat immers maar uit 1 lid.)

((Niet dat de PVV daar uniek in is, er zijn meer voorbeelden van 1-persoonpartijen: DENK, 50Plus, ToN, &c. Maar Wilders blijft uniek over als enige echte anarchist.)

::

Anarchie is altijd in de oppositie, anders zou het geen anarchie kunnen zijn.
Hoewel?
Doe eens een voorstel hoe je een anarchistisch meerderheidsbeleid zou kunnen betitelen.

Zou "burgeroorlog" kunnen passen?

- "Democratisch gezien hebben wij een hekel aan iedereen, inclusief onszelf."
Mja, dat valt dan weer niet anarchistisch te noemen.

Het grootste nadeel van een democratie is gelijk het grootste voordeel ervan: Niemand krijgt wat ervan verlangd wordt.

Daarbij is vetorecht eigenlijk maar kinderspel.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 9
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 16 aug 2020, 21:08

arkhétupos schreef:
07 aug 2020, 22:32
HM

Dat is een statistisch (bij-)verschijnsel.

Dus wij moeten nog beter onderzoeken: nog zorgvuldiger vragen weten te stellen.

"Open" vragen stellen, bijvoorbeeld, zijn dan al uit den boze. Die leiden immers tot het inzien van de beperktheid van het slachtoffer.

En dat mag niet! Want dat is tegen de conventie van de mensenrechten.

(Ik heb die overigens nog nooit ondertekend, U wel?)

Ik kan dan ook niet geloven in mensen rechten, want mensen rechten klinkt als kerstenen.

Ik geloof wel in mensenplichten, of liever: mensenaxioma.

Waarvan er een aantal reeds wijd en zijd bekend schijnen te zijn, maar waar, hier en daar, toch afwijkend naar wordt gehandeld.

1. Laat elkaar met rust
2. Help waar je helpen kunt, zonder dat het andere mensen (inclusief jezelf) in gevaar brengt.
3. Probeer het gevaar weg te nemen, voor het laat is.

(*kuch* beiroet *kuch* enschede ... hatsjoe!)

::

Ach Dinges, ik durf soms ook te dromen dat ik niet meer wakker hoef te worden in de wereld waarin ik nu leef.
Nachtmerries blijken het, ieder keer weer dat ik wakker wordt.
(Gelukkig maar, want het vermogen mijn dromen te kunnen (be-)sturen heb ik nog niet bereikt.)


Weer een Apple repareren omdat de Boom weigert te erkennen dat een gerepareerde Appel net zo goed kan zijn -soms zelfs beter- dan het origineel.
Halleluja! Weer patat vanavond, geen champagne en zalm voor mij. (is maar goed ook, ik blief beiden niet.)


Afbeelding

En toch lijkt het omgekeerd?

Ja. Refurbished is niks mis mee. En dat kan ook bij een niet erkende reparateur. Mijn eerste Ipad daar had ik een bord op laten vallen. In die tijd had je nog geen protectieglas. Dus scheur in het glas. Ben ermee naar een niet erkende reparateur geweest, die verving het glas en dat deed hij uitstekend tegen een schappelijk prijsje. Ik kon er op wachten en zien hoe hij het deed. Het glas was ook van uitstekende kwaliteit. Het werkte weer perfect. En toen ik hem doorverkocht omdat ik een nieuwe wilde kreeg ik er een hele goede prijs voor. Het glas was niet van oorspronkelijk te onderscheiden en werkte na zes jaar nog steeds perfect. Hij hoefde nog niet weg maar ik wilde graag een nieuwe. En ik kreeg zo’n goede prijs voor mijn oude dat het per saldo niet zo duur was. Maar dat is nu anders geworden. Je krijgt er nu al gauw bijna niks meer voor als je hem inruilt/verkoopt. Dus gebruik ik hem nu lekker helemaal op. Bovendien is de kwaliteit van nieuwe nu stukken minder dan de oude. De smeerlappen vragen nu dubbel zoveel voor een “pro” en voor een niet-pro bijna net zoveel als vroeger voor een IPad van voor de tweedeling.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 9
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 16 aug 2020, 21:11

arkhétupos schreef:
07 aug 2020, 22:32

Ik geloof wel in mensenplichten, of liever: mensenaxioma.

Waarvan er een aantal reeds wijd en zijd bekend schijnen te zijn, maar waar, hier en daar, toch afwijkend naar wordt gehandeld.

1. Laat elkaar met rust
2. Help waar je helpen kunt, zonder dat het andere mensen (inclusief jezelf) in gevaar brengt.
3. Probeer het gevaar weg te nemen, voor het laat is.

(*kuch* beiroet *kuch* enschede ... hatsjoe!)

::
Heeeelemaal mee eens. Maar als je zo leeft, ben jij de alien. Ik heb altijd zo geleefd en het kostte me altijd de kop. Het is vechten tegen de bierkaai en dan ben je de kop van Jut. De laatste klap was fataal maar ik heb godzijdank gekozen mijn geweten trouw te blijven en dan maar die klappen te incasseren. Heeft me mijn lijf gekost maar niet mijn ziel. Anno nu zijn daar dan de vruchten van te plukken in de samenleving. Ettrbakken kweken etterbakken. Corrupte gewetens slaan de hersenen van mensen die trouw blijven aan een functionerend geweten figuurlijk aan gort maar ze roepen er collectief onheil mee over zich af. De molens van onze lieve Heer malen traag maar gestaag, hé oma?

Overvecht, Zuylen, Kanaleneiland, Nijmegen, Oudejaarsnacht heel Nederland *kuch*.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 16 aug 2020, 21:30, 4 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 9
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 16 aug 2020, 21:18

En zelfs met Corona nog geen vuurwekverbod. Het milieu naar de klote, CO2 gezeik, Corona, agenten die doof en ziek worden van vuurwerk bij rellen, maar kom niet aan oudejaarsavond.

Vorig jaar zijn wij voor het eerst uitgeweken naar een vuurwerkvrij vakantiepark (een mazzeltje dat het zo betaalbaar was, nog een week eraan vastgeplakt). Puur en alleen uit gezondheidsoverwegingen. Gevlucht uit eigen omgeving uit puur lijfsbehoud. Bijzonder goed bevallen. Komend jaar doen we dat als het even kan maar weer. Want dit houden onze longen, oren en hart niet meer uit. Deze wereld is volslagen krankzinnig geworden.

Ben blij dat ik geen huisdier meer heb om voor te zorgen, kan gaan en staan waar ik wil en heb geen zorgen meer om het beestje.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 9
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 16 aug 2020, 21:45

Op een dag gaat het je dagen. Op de basisschool tot op het bot gepest, geslagen, opgewacht, etcetera. Altijd door grote groepen, met een paar aanvoerders. Dat waren zelfs jongens, niet eens meisjes, ook wel maar een jongen was de ergste. Een gemeen rotjong. Waarom? Ik snapte het niet. Ik deed niemand kwaad, ik was zwijgzaam, ik schold niet. Maar inmiddels herken ik het patroon. Hetzelfde gebeurde in de werkkringen, culminerend in de laatste. Wat je dan meemaakt....... in mijn stoutste dromen had ik me nooit kunnen voorstellen waar managers en schoolbesturen toe in staat zijn. Maar het is in wezen hetzelfde proces als die schoolklas op de basisschool, en die groep van 25 apen in Nijmegen die die man in elkaar hebben getrapt terwijl ie op de grond lag.

Mijn fout was dat ik goed was. Gewetensvol. En daar trouw aan bleef. Dan moet je dood. Is het niet letterlijk dan figuurlijk.

Ik liet over me lopen als kind. Maar als jongvolwassene in mijn eerste werkkring maakte ik weer die dingen mee en toen leerde ik van mijn oma dat wat ik onbewust al deed - de andere wang toekeren - dat ik daar ondanks de pijn mee door moest gaan. En dat de molens van onze Lieve Heer dat uiteindelijk zouden oplossen, want die malen traag maar gestaag en wie zich niet verlaagt tot hún gedrag en stand houdt, die is op lange termijn beter af. Het doet pijn maar de Heer is altijd met je dan, door dal en al heen, als je trouw blijft aan je hart en je eigen geweten, ook al moet je nog zo hard tegen de stroom in zwemmen.

Uiteindelijk ben ik verzopen in die stroom, maar de Heer ving me op toen ik op de bodem verzopen lag. Oma heeft gelijk gekregen. Inmiddels had ik zelf oma kunnen zijn. Nu snap ik het pas echt. U zij de Glorie.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 16 aug 2020, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 9
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 16 aug 2020, 21:50

Van mij mag deze wereld nu in elkaar pletterstralen. Ik heb er geen hartzeer meer van. Ze krijgen wat ze zelf gewild hebben.Mijn tranen zijn ze niet meer waard. Ofschoon er nog wel eens een paar opwellen in stilte.

De weerhouder wordt weggenomen nadat de wereld ze zelf al had uitgespuugd. Wat je gezaaid hebt zul je ook oogsten.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 9
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 16 aug 2020, 22:05

Onlangs ging ik God nog beter begrijpen cq geloven. Ik heb de ingebakken neiging om mijzelf allerlei fouten toe te dichten en sommige zijn er ook zeker wel. Maar als leraar wist ik in elk kind, hoe slecht ie ook was in mijn vak of hoe moeilijk ook van karakter, altijd het goede te zien, complimenten te geven waar ik kon, te steunen. En als een kind zijn best deed en net iets te kort kwam dan zag ik wel eens iets met een knipoog “over het hoofd”. Ik hielp ze met hun hakken over die sloot en complimenteerde wat goed was en zweeg over wat ze gewoon niet konden (gaf ondertussen altijd gratis bijles). Onverdiende genade. Ik gaf dat bij de vleet. Als ik dat al deed als ongelovig (?)mens, hoeveel te meer zal God dat dan wel niet doen bij Zijn kinderen. Mijn Papa geeft mij punten die ik niet heb verdiend, waar ik tekort kom vult hij aan en hij ziet waar ik ongewild de mist in ging over het hoofd. :yeehaw: De appel valt niet ver van de boom.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 16 aug 2020, 23:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 9
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 16 aug 2020, 23:06

Ding schreef:
15 aug 2020, 11:07
Je bent een anarchist,
Nee hoor, Arkhé is een Monarch. En een hele goeie ook. Er is nog nooit een elegant systeem geweest dat was gemaakt door een comité.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 aug 2020, 21:57

Tsja.

Daar staan wij dan mooi te kijk: "Monarchen tegen Anarchisten en allemaal lastige partijtjes ertussen"

Wat zullen wij doen?

:cool:

"Wim-Lex for teh King!" Oh ... wacht ... dat is niet demonstreerbarbaar.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 aug 2020, 21:58

"King Trump" echter?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 aug 2020, 21:59

Zijn valse axiomata wel axioma's?

(Gödel zou kunnen zeggen: "Bewijs eerst maar eens de valsheid ervan")
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 aug 2020, 22:18

Een voorbeeld:

A+B=B+A, binnen het algebraïsch axioma.

Dat lijkt vanzelfsprekend, maar is het niet. Enkel per axioma klopt het.
nieuwsgeer schreef:Dus, als ik een kar plus paard heb, dan heb ik nog geen paard plus kar?"
Neen, de vraag: "Is het paard reeds ingespannen?" Volgt niet uit het axioma.

Er is dus geen "wortel" of "nulpunt" beschikbaar voor de observator van een (willekeurig) paard en een (willekeurige) kar.

Daar waar die wel bestaat, ontstaat werkelijkheid.
Pas als de kar bewijsbaar niet bij het paard het hoort, ontstaat er zoiets als waarheid.
(het paard heeft de kar gestolen, valt niet binnen de axiomatische mogelijkheden.)

Het paard heeft vetorecht over de justitionele beschikking van eigenaarschap, en dus tevens over zijn eigen herkomst.
Want: "Provenance is King", vooral en zeker in de (legitieme) kunstwereld.

memeticae + ploinkploink = ploinkploink + memeticae.

Herkomst duidelijk: "Geen duidelijke herkomst."

::
Ding schreef:
07 aug 2020, 18:22
Met unanieme stemmen op 1 na.
Fiat.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 20 aug 2020, 20:54

Met unanieme stemmen, op 1 na, aangenomen.
Veto!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 20 aug 2020, 21:03

Is vetorecht een mensenrecht?

Waarom is het nog geen koeienrecht?

Heeft suikerriet rechten?

Hebben lucifersdoosjes dat?

Wat heeft luciferdoosjes geschapen?

Nou dan!

Duidelijk nu?

Dan kop houwen, over geloof, en gewoon doorconsumeren.
Over wat valt te discussiëren, maar niet over het hoe.
memeticae schreef:Net doen of er niets aan de hand is.
Ik zou vaker naar U moeten luisteren.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 9
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 aug 2020, 10:14

arkhétupos schreef:
17 aug 2020, 22:18
Een voorbeeld:

A+B=B+A, binnen het algebraïsch axioma.

Dat lijkt vanzelfsprekend, maar is het niet. Enkel per axioma klopt het.
nieuwsgeer schreef:Dus, als ik een kar plus paard heb, dan heb ik nog geen paard plus kar?"
Neen, de vraag: "Is het paard reeds ingespannen?" Volgt niet uit het axioma.

Er is dus geen "wortel" of "nulpunt" beschikbaar voor de observator van een (willekeurig) paard en een (willekeurige) kar.

Daar waar die wel bestaat, ontstaat werkelijkheid.
Pas als de kar bewijsbaar niet bij het paard het hoort, ontstaat er zoiets als waarheid.
(het paard heeft de kar gestolen, valt niet binnen de axiomatische mogelijkheden.)

Het paard heeft vetorecht over de justitionele beschikking van eigenaarschap, en dus tevens over zijn eigen herkomst.
Want: "Provenance is King", vooral en zeker in de (legitieme) kunstwereld.

memeticae + ploinkploink = ploinkploink + memeticae.

Herkomst duidelijk: "Geen duidelijke herkomst."

::
Das mooi. Geen hokje om hem in vast te plakken.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Hermelien
Posts in topic: 1
Berichten: 84
Lid geworden op: 21 dec 2019, 00:15
Contacteer:

Bericht door Hermelien » 25 aug 2020, 10:17

Bärbel schreef:
25 aug 2020, 10:14
arkhétupos schreef:
17 aug 2020, 22:18
Een voorbeeld:

A+B=B+A, binnen het algebraïsch axioma.

Dat lijkt vanzelfsprekend, maar is het niet. Enkel per axioma klopt het.
nieuwsgeer schreef:Dus, als ik een kar plus paard heb, dan heb ik nog geen paard plus kar?"
Neen, de vraag: "Is het paard reeds ingespannen?" Volgt niet uit het axioma.

Er is dus geen "wortel" of "nulpunt" beschikbaar voor de observator van een (willekeurig) paard en een (willekeurige) kar.

Daar waar die wel bestaat, ontstaat werkelijkheid.
Pas als de kar bewijsbaar niet bij het paard het hoort, ontstaat er zoiets als waarheid.
(het paard heeft de kar gestolen, valt niet binnen de axiomatische mogelijkheden.)

Het paard heeft vetorecht over de justitionele beschikking van eigenaarschap, en dus tevens over zijn eigen herkomst.
Want: "Provenance is King", vooral en zeker in de (legitieme) kunstwereld.

memeticae + ploinkploink = ploinkploink + memeticae.

Herkomst duidelijk: "Geen duidelijke herkomst."

::
Das mooi. Geen hokje om hem in vast te plakken.
Ongebonden spirituelen zijn en blijven vrij. :grijns:

Waar het begin is daar zal ook het einde zijn. Spirituelen weten dat. Dus blijven niet hangen in (de) “leer”, omdat ze weten dat de wijze waarop alles wat in iemands leven gebeurt ten goede is gebruikt of wordt gebruikt, onkenbaar is voor andere mensen, hoe gelovig die zichzelf ook menen te zijn. En dat Gods geboden in werkelijkheid beloften zijn, die ZHij zelf vervullen zal. Want waar het begin is daar zal ook het einde zijn.
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?
~ Albus Dumbledore

Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
~ Hermione Granger

If you want to know what a man’s like, take a good look at how he treats his inferiors - not his equals.
~ Sirius Black

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 9
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 25 aug 2020, 12:18

Hermelien schreef:
25 aug 2020, 10:17
Ongebonden spirituelen zijn en blijven vrij. :grijns:

Waar het begin is daar zal ook het einde zijn. Spirituelen weten dat. Dus blijven niet hangen in (de) “leer”, omdat ze weten dat de wijze waarop alles wat in iemands leven gebeurt ten goede is gebruikt of wordt gebruikt, onkenbaar is voor andere mensen, hoe gelovig die zichzelf ook menen te zijn. En dat Gods geboden in werkelijkheid beloften zijn, die ZHij zelf vervullen zal. Want waar het begin is daar zal ook het einde zijn.
Aldus valt ieder oordeel over andermans leven Weg. Omdat de weg de waarheid en het leven met ieder mens persoonlijk door de rivier vaart.

Ja he, André en Jannie? Denkend aan Holland kabbelt het bootje voort.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 26 aug 2020, 21:39

Hermelien schreef:
25 aug 2020, 10:17
Waar het begin is daar zal ook het einde zijn. Spirituelen weten dat.
Je zegt nog net niet: "Trust me".

::

"Waar een begin is is een einde, want geen einde zonder begin."
Wat als je niet gelooft in eindigheid? Kan er dan ooit een begin zijn geweest?

Hoezo dan: "Big Bang", als legitieme filosofie aanvaarden kunnen?

Hoe bewerkstelligde men dat?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 26 aug 2020, 22:42

"Ik veto!"
memeticae schreef:Mag dat?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 26 aug 2020, 22:44

Na sever Belarussja!

certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 26 aug 2020, 22:51

Extremise wordt geweerd!

Alleen de gematigde versie is nog beschikbaar:
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 26 aug 2020, 22:52

Voor de inhoud maakt het weinig uit.
(Ze zeggen nog steeds hetzelfde, alleen minder boos.)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 26 aug 2020, 22:55

memeticae schreef:Losers
Neen.

Intelligente oorlog is geen oorlog, enkel een meningsverschil.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten