Vuurwerk 2017/2018

Voor de gewone off-topic gesprekken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Vuurwerk 2017/2018

Bericht door memeticae » 30 dec 2017, 18:50

De eerste dode is reeds gevallen.

Dat hoort zo, want vuurwerk is traditie.
Daarom betaal ik co2-tax en rijd verplicht hybride.

En teken ik de petitie.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 dec 2017, 18:57

Of niet, maar dan ik tenminste op TV naar de "Darwinprijs"-show kijken.
Puur uit leedvermaak, natuurlijk.

Het is immers de traditie van allebei.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 dec 2017, 20:39

Een soort liberalisme?

Every man for himself, and God for us all?

Ik hou ook niet van allerlei regels natuurlijk...

Geen vuurwerkreclame -> geen vleesreclame -> geen blootreclame, hoever moeten we gaan?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 dec 2017, 20:55

Ik ben zelf van zeer resolute keuzen, daarom zit ik niet in de politiek.

Onder mijn "leiding" was de prive-auto al verboden geweest. Aten alleen mensen met medisch advies nog vlees, en was er geen vuurwerk meer. Was ouderschap verboden zonder diploma, evenals stemmen. Gingen we terug naar een vroeg agrarische maatschappij voor 95%, en de 5% hoog gekwalificeerde techniek werd niet gebruikt voor medische doeleinden.
Waren er psychologische tests op karaktereigenschappen met toewijzing aan ghetto's (apartheid) met mogelijkheden tot herkeuring en opleidingprogramma's. Was er een maximum-leeftijd, en machtsroulatie per week of maand tussen anders "geaarden", plus meerdere perioden non-interventie politiek op het gebied van de natuur haar gang laten gaan. Hadden we een verbod op vakantiereizen, en mochten alleen lokale goederen verkocht worden. Geld zou vervangen worden door een energieeenheid en kopen en verkopen zou betrekking hebben op persoonlijk verbruikte of opgewekt energie en de benodigde energie voor productie van goederen/maaltijd/dienst en het deel wat je daarvan afnam. Het zou zeer ongezellig worden zonder kerstboom en lichtjes en ik gun iedereen een ander leven waarin we desgewenst nog sneller naar de klote gaan dan maar mogelijk is.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 dec 2017, 23:12

Sjezus!

Ik neem al genoegen met het (vrijwillig) afschaffen van vuurwerk.
(Dat de absurditeit ervan eens doordrongen werd.)

Volgens mij volgt de rest dan vanzelf.

Ongedwongen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 31 dec 2017, 09:57

Ongedwongen?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 31 dec 2017, 13:15

Ik heb me vergist. Toenemende entropie door vuurwerk is verreweg te verkiezen boven die door kogels, granaten en raketten, dus is er ook een petitie waarin om verdubbeling van vuurwerk gevraagd wordt? De entropie moet sowieso omhoog...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 31 dec 2017, 18:00

Misschien kunnen we nadenken over het onderscheid van positieve en negatieve vrijheid van Isaiah Berlin, waar als ik het goed begrijp "negatieve vrijheid" een aan je lot overgelaten worden is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten