Tot kijk

Voor de gewone off-topic gesprekken...
Plaats reactie
Leonardo
Posts in topic: 3
Berichten: 523
Lid geworden op: 19 apr 2014, 22:10
Contacteer:

Tot kijk

Bericht door Leonardo » 30 jul 2016, 13:41

Ik denk dat ik dit forum weer ga verlaten. Afgezien van het feit dat de overgang naar nieuwe medicatie me het denken onmogelijk maakt, is het niveau van dit forum veel te hoog voor mij.

Ik wens iedereen veel plezier toe met dit forum!
De waarheid is dat er geen waarheid is.

Tino
Posts in topic: 2
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

Bericht door Tino » 30 jul 2016, 13:47

Leonardo schreef:Ik denk dat ik dit forum weer ga verlaten. Afgezien van het feit dat de overgang naar nieuwe medicatie me het denken onmogelijk maakt, is het niveau van dit forum veel te hoog voor mij.

Ik wens iedereen veel plezier toe met dit forum!
Te hoog... Wel nee man. Hier wordt zo nu en dan het 'standaard' filosofisch denken versluierd met taalgebruik dat jij en anderen niet gewend zijn.
Ik ben ook een tijdje weggeweest. Nu loopt het weer lekker zolang het duurt. Maar om nu te stellen dat het niveau te hoog ligt...

Doorvragen kan helpen. Maar goed respect voor jouw keuze. Het was leuk om je te mogen ontmoeten. Wellicht tot ziens, de deur staat open.
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 1
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 30 jul 2016, 16:11

Onzin. Bah. A-sociaal.

Leonardo
Posts in topic: 3
Berichten: 523
Lid geworden op: 19 apr 2014, 22:10
Contacteer:

Bericht door Leonardo » 30 jul 2016, 16:31

yopi schreef:Onzin. Bah. A-sociaal.
Dat bedoel ik.
De waarheid is dat er geen waarheid is.

Leon

Bericht door Leon » 30 jul 2016, 16:45

Je bent wat mij betreft altijd welkom. Ik heb wel wat herkenning gezien in jou. Enthousiaste denker, breed georienteerd, proberend de wereld te helpen met gedachten. Helaas kan ik niet zoveel meer met "ziel". Als je dat wilt weten kan je iets lezen over Musar. De Joodse leer om voor de ziel te zorgen.

Ik las in dat oude bericht van jou "equivalentieprincipe" als dat alle mensen equivalent zouden moeten zijn. Volgens mij heb je dit verzonnen. Doe ik ook wel, maar het vindt dan natuurlijk niet zomaar weerslag.

Ik hoop dat de medicijnen aanslaan. Dit tijdgewricht (bepaalde specifieke vormen van stress) los je mogelijk alleen nog maar op (als je tot een kwetsbare groep hoort) door medicatie, zoals ik zelf ook weet.

Hoog-sensitief of zo is niet echt ziek of zo, maar je hebt wel medicatie nodig om in deze wereld nog "normaal" te kunnen functioneren

Leonardo
Posts in topic: 3
Berichten: 523
Lid geworden op: 19 apr 2014, 22:10
Contacteer:

Bericht door Leonardo » 30 jul 2016, 18:31

Leon schreef:Ik las in dat oude bericht van jou "equivalentieprincipe" als dat alle mensen equivalent zouden moeten zijn. Volgens mij heb je dit verzonnen. Doe ik ook wel, maar het vindt dan natuurlijk niet zomaar weerslag.
Als ik het zo gezegd heb weet ik niet of ik het wel zo bedoeld heb... :-k "Het equivalentie" laat zich waarschijnlijk nog het best illustreren met de relativiteitstheorie: een simpel geval: als raket A en B elkaar naderen met een snelheid van 10 km/s, dan nadert raket A raket B met 10 km/s, en raket B nadert raket A met 10 km/s. Zo meer. ^_^
De waarheid is dat er geen waarheid is.

Gebruikersavatar
Chryso
Posts in topic: 1
Berichten: 76
Lid geworden op: 13 jul 2016, 17:47
Contacteer:

Bericht door Chryso » 30 jul 2016, 23:01

Leonardo schreef:Ik denk dat ik dit forum weer ga verlaten. Afgezien van het feit dat de overgang naar nieuwe medicatie me het denken onmogelijk maakt, is het niveau van dit forum veel te hoog voor mij.
Ik wens u vooreerst veel sterkte toe met de nieuwe medicatie en hoop dat ze aanslaat.

Maar daarvoor moet u zich niet verplicht voelen om het forum te verlaten.

Meer nog: het ziekteproces kan u tot nieuwe inzichten brengen over de zin van het bestaan. Het kan voor u zin geven aan uw ervaring als u die kan meedelen een doorgeven. Die inzichten kunnen ook interessant zijn voor ons. Vroeg of laat is ons hetzelfde lot beschoren. Dat heeft niets met niveau te maken.

Maar oh, voel u tot niets verplicht, neem tijd, en wat u ook verkiest: ik wens u een goede vaart!

Tino
Posts in topic: 2
Berichten: 484
Lid geworden op: 14 okt 2015, 14:58
Contacteer:

Bericht door Tino » 31 jul 2016, 09:52

Chryso schreef:.

Vroeg of laat is ons hetzelfde lot beschoren.
Hoe oud bent u? Zoveel levens wijsheid. Mijn lichaam vertoont ook sleet. Het ene onderzoek na het andere volgt.

Gekscherend zei mijn vader ooit, hij was de tachtig gepasseerd:
"Wacht maar, het komt wel. Jij komt ook aan de beurt.
Dit is volmaakt, Dat is volmaakt.

Leon

Bericht door Leon » 31 jul 2016, 10:10

Leonardo schreef:
Leon schreef:Ik las in dat oude bericht van jou "equivalentieprincipe" als dat alle mensen equivalent zouden moeten zijn. Volgens mij heb je dit verzonnen. Doe ik ook wel, maar het vindt dan natuurlijk niet zomaar weerslag.
Als ik het zo gezegd heb weet ik niet of ik het wel zo bedoeld heb... :-k "Het equivalentie" laat zich waarschijnlijk nog het best illustreren met de relativiteitstheorie: een simpel geval: als raket A en B elkaar naderen met een snelheid van 10 km/s, dan nadert raket A raket B met 10 km/s, en raket B nadert raket A met 10 km/s. Zo meer. ^_^
Dat geldt alleen voor A en B als virtuele punten, in de omgeving geldt eigenlijk een vervorming, denk je niet?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten