wat zou jullie aanspreken?

Voor de gewone off-topic gesprekken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 4
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

wat zou jullie aanspreken?

Bericht door tengeltje11 » 24 mar 2016, 17:15

al een tijdje een idee in mijn hoofd aan het broeden die stilaan vorm krijgt.

voor een deeltje ervan heb ik ideeën nodig voor initiatielessen aan volwassenen.
vrouwen,ideeen genoeg,van koken,bloemschikken,dans,juweeltjes maken,tot nagels zelf doen,.....

maar dan kom je op de mannen....en dan hoop ik dat er ook wat mannen interesse hebben in koken....en daar stopt het. :?
het inspiratiegebrek zal grotendeels wel veroorzaaks worden doordat ik zelf geen man ben en dus weinig voeling heb met de interessewereld van mannen.

bij deze de vraag,een doorsnee man die 's avonds na het werk een initiatieles zou willen volgen,wat zou die dan als onderwerp moeten hebben?
(gaat door in een vast lokaal,dus het moet haalbaar zijn in een lokaal)
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 24 mar 2016, 19:33

Hallo, tengeltje11.

Voor mannen schijn je het "technisch" te moeten maken, als je de reclames over scheer-, vochtinbrengende- en deodoriserende "systemen" mag geloven.

Dat koken vind ik helemaal nog geen slecht idee hoor.
Ik kan je het volgende boek aanraden, waar je leuke lessen uit kan halen.
Harold McGee. Over eten en koken.

Dit boek beschrijft praktisch alles over voedsel, voedselbewerking en -bereiding, van de natuurkundige bewerkingen tot en met de chemie. (Lees anders even de beschrijving bij de link, dat geeft je misschien een beter idee.)
Bijna een derde van het boek gaat over drank, alcoholische met name, dat moet toch praktisch iedereen wel aanspreken na een dag hard werken?
:greins:

Het heeft mij leren koken, ik kon het al wel, maar sta nu te beseffen wat ik doe.
(Niet dat dat altijd even prettig is hoor) ;)

De tegenkant wil natuurlijk dat als je die lessen ook aan vrouwen gaat geven, sommigen ze misschien niet zo interessant meer vinden. Te technisch wellicht?

Waarom start je niet gewoon iets en kijkt of er zich ook mannen voor inschrijven? Je hoeft toch niet gelijk aan ze te appelleren?

Dan nog een (filosofische?) vraag:
Zou een man, in zaken die louter mannen interesseren, daarin wel les willen krijgen van een vrouw?
Als je goed beslagen ten ijs kan komen, moet dat wel kunnen, denk ik, als man zijnde. (Zorg wel je lesmateriaal zeer goed te kennen, anders bestaat het gevaar van door de mand vallen. (Welk begrip weer een leuke etymologie kent.))
Het omgekeerde geldt natuurlijk ook denk ik, als ik mag -of kan- denken zoals vrouwen denken.

MvG,
memeticae.

Oh! Er schoot me er nog een te binnen: Uitleg van de omgang met je Smartphone.
(Daar kun je alle kanten mee op. En het spreekt kandidaten uit de groep: jong of oud en man of vrouw, aan. Iedereen dus, eigenlijk.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 4
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 24 mar 2016, 21:18

maar het is niet ik die de lessen zou geven hoor!
externe lesgevers!

het smartphone gedoe enzo zit je dan met het probleem dat iedereen een andere telefoon heeft toch?(zelf nog belange geen smartphone,een mens zit al genoeg online zonder online in zijn broekzak te zijn ook)
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 25 mar 2016, 02:36

Ok, laat dan maar.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 25 mar 2016, 08:13

Ik was persoonlijk in de ban vroeger van een boek dat ging over zelfstandig en onafhankelijk leven. Dus je eigen oven bouwen die op afvalmateriaal kan branden, zodat je geen gas of olie van een maatschappij nodig hebt. Zelf groente en fruit verbouwen, zodat je niet afhankelijk bent van de winkel, zelf gebruiksvoorwerpen maken van bijvoorbeeld klei en in de zelfgebouwde oven bakken. Zelf kleding en schoenen maken. Of al was het maar een soort opstelling met waterkringloop maken, waarin je slaplantjes kunt kweken.
Ook dierverzorging met wol vn schapen of melk van geiten, en eventuele slacht later, en dan alle materiaal leren hergebruiken.
Ik weet niet of het per se de mannelijke geest is die dat wil, maar het was mijn geest.
het enige dat er van over is, is dat ik met zonnepanelen en warmtewisselaar streef naar een energieneutraal wonen.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 4
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 25 mar 2016, 09:29

Dank Leon,brengt nieuw denkmateriaal!
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 25 mar 2016, 16:54

initiatieles
Ik zal het in mannelijke termen zeggen:
Het maria-kaakje en kopje thee van ons aller vader - Drees - heeft de Marshall-hulp mogelijk gemaakt.

Voor de rest is 'eten' - vooral gezamenlijk eten - zowel op grote wereld-schaal, als in familiale omstandigheden een vrede brengend gegeven.

De initiatie is een geheim dat overgebracht wordt in de generaties vooral door vrouwen. Behalve misschien de Franse keuken.

Deze geheime rol wordt misschien te weinig opgemerkt door mannen.

Daar laat ik het maar even bij.

Want ... Wat bedoel je eigenlijk Tengeltje?

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 4
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 25 mar 2016, 21:32

is mss een belgisch woord dan....

een initiatieles is een les waar er 'geproefd' wordt van iets.

bv een initiatieles yoga,zelfverdediging,koken,volksdans,bloemschikken, juweeltjes maken,.....

je leert er niets op hoog niveau,maar maakt er kennis mee op een leuke manier.
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 26 mar 2016, 15:58

Grappige vergissing dan :cool:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten