Vakantie

Voor de gewone off-topic gesprekken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 5
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Vakantie

Bericht door memeticae » 26 sep 2015, 18:09

Ik ga een weekje weg, het vluchtelingenprobleem in Italië bestuderen.

Ik hoop maar dat het mooi weer is.

Tot ziens allemaal!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
tengeltje11
Posts in topic: 1
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 nov 2013, 19:07
Contacteer:

Bericht door tengeltje11 » 26 sep 2015, 18:36

goeie reis.....
There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man

Blin
Posts in topic: 7
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 26 sep 2015, 23:46

ecco la photographia
en denk erom
Non e pericoloso sporgersi

doe er je voordeel mee.

Veel succes.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 5
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 okt 2015, 13:49

Hallo! Ik ben weer thuis.

En ik weet niet wie er mee zat te spelen, de duvel of z'n ouwe moer, maar dáár was het slecht weer en hier (in Nederland) schijnt het de mooiste week van de wereld te zijn geweest.

Hmpf. Soms he, soms voel ik me wel eens als de Zwarte Zwadderneel. Altijd een regenbui boven m'n kop. "Hoedt U voor Hovaardij en Lichtzinnigheid!"
(Ja. Anders wordt je nat, maar da's soms ook best lekker hoor. Juist in Italia, de regen daar heeft een andere natheid dan de regen hier. Ik wil niet zeggen betere, maar een andere. Die mij beter (dus toch) bevalt dan de regen hier. Waarom dat is weet ik niet, ik vermoed dat het tussen mijn oren zit, of in mijn genetische samenstelling, dat kan natuurlijk ook. Dat ik de regen daar echt anders vind.)

Maar goed: de vluchtelingen.

Met een noodgang van Duitsland Oostenrijk in gereden. Me in A wel wat aan de limieten gehouden, want die jongens zijn serieus: hebben zelfs complete parkeerhavens ingericht met als enige functie de inhoud van vrachtwagens te controleren. En ik was een beetje stout, mijn banden zijn van zomer gemaakt (zomerbanden) en kettingen passen niet. Dus om aangehouden te worden en daarover last te krijgen, dat leek me geen fijn plan. Zeker niet op de heenweg. (Terug kon me niet zoveel schelen, hooguit kostte het een geforceerd weekendje vrij, wat geld, en opeens de zorgen waar nu m'n zomerbanden te laten? (Er schijnt zelfs een bandenhotel.net voor te zijn, het moet niet gekker worden.) Toen van A naar I en met een noodgang door naar de bestemming. De Italianen beweren wel dat je snelheid gemeten wordt en je een "multo" krijgt, maar ik ken zo onderhand de "impianti elettrici italiani", die werken slechts drie maanden en daarna nooit meer, net zoiets als de elektronica in mijn Alfa Romeo. Maar ja, daar valt (goed) mee te leven natuurlijk. En ach, die borden: "controllo elettronico della velocita' con sistema tutor" daar zie ik wel iets heel filosofisch in. Net als in: "Rispettare i limiti". Daar kun je je ook wel, zonder al die elektronica, aan houden.

Dat laatste doe ik ook wel: ik respecteer mijn limiet, die van mijn medeweggebruiker en die van mijn Alfa.
(Het ding moet me ook weer (heel) thuisbrengen immers)
Alhoewel ik wel vermoed, dat ik me met het gebruik van dergelijke logica, me er zo niet maar uit kan mieren, mocht ik eens door een ware polizia aangehouden worden, wegens het: "e pericoloso de sporgersi" idee. Ik denk zelfs niet dat dat zou lukken als ik ze een printje van jouw goede advies zou laten zien, blin.
(Of je ontmoet opeens een filosofische politieagent: "Hoe denkt U de grenzen van Uw medeweggebruiker dan te kennen?" Dat lijkt me nog lastiger worden: Klets je daar maar eens uit ... )

(Nou moet er natuurlijk niet een of andere grapjas gaan posten: "Dat kletsen gaat je best goed af, alleen je verhaaltjes deugen niet." Want dan heb ik sowieso de 'multo' te pakken. Na ja, ik kan altijd nog in beroep en dan eventueel nog een cassatie spelen.)

Maar goed, waar had ik het over ... Oh ja, vluchtelingen.

Geen één gezien.

Terug van I naar A niets aan het handje, maar 500 meter voorbij A naar D, werd alles van de weg geplukt door de Polizei: Identiteitscontrole.
Stom genoeg ben ik vergeten te vragen wat er zou gebeuren als mijn identiteit niet klopte met hun computer, maar misschien zocht ik geen moeilijkheden en wilde gewoon weer gauw door naar huis.
Ik heb een beetje met ze gekletst en op die manier blijkbaar interesse voor mijn (foute) banden weten af te leiden. Maar iets anders zegt me dat ze daar totaal niet in geïnteresseerd waren, dergelijke onbenullige zaken.

Lang verhaal heel kort: D heeft de grenzen in controle gegooid.
Want slechts "bepaalde" vluchtelingen zijn welkom?
(Ik heb in geen week nieuws gevolgd, ben dus van de huidige situatie niet op de hoogte, behalve wat ik zag en meemaakte dan toch)

Maar goed over tot de orde van de dag.

Hallo!?!? Ik dacht dat dit een rustig forum was! Twee pagina's met nieuwe berichten, daar gaat m'n vrije zondag.

:silly:

Aan het geklets dat ik nu hier al tentoonspreid, blijkt wel dat ik jullie gemist heb, of jullie mij, of ik het kletsen in het algemeen.

Een weekje klets-detox was erg lekker, maar ik ben bang dat het nu al weer is gekomen tot de overdosis.
(Kletsen dan toch. Het is genetisch, schijnt. Leon kan het beamen: ik heb een kletskop, bovenop zit geen haar meer.)

::

Hoe was jullie vakantie?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 5
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 okt 2015, 14:02

ik schreef:En ach, die borden: "controllo elettronico della velocita' con sistema tutor" daar zie ik wel iets heel filosofisch in. Net als in: "Rispettare i limiti". Daar kun je je ook wel, zonder al die elektronica, aan houden.
Pedagogisch bedoelde ik.
En dan vervangend: "Maar in: "rispettare (...)" iets filosofisch. Daar kun je je (...)"
Dus dattie tweede dan filosofisch is.

Maar, zodat we elkaar niet verkeerd gaan begrijpen: ik keur beide leuzen goed.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Blin
Posts in topic: 7
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 04 okt 2015, 18:57

Italië, dat is toch dat land van die stoïcijnen die zich nooit ergens druk om maken?

Blin
Posts in topic: 7
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 05 okt 2015, 21:43

Ach was ik maar een stoïcijn.

Maar als ik er niet over kan zwijgen dan moet ik er steeds over praten, dat heeft iets te maken met de exponentiele groei van ellende.

Blin
Posts in topic: 7
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 05 okt 2015, 21:47

Over ellende gesproken, wat dachten jullie hier van lachebekje Schopenhauer. Die stel voor te zwijgen bij het naderen van het levensmysterie, tjongejonge die luitjes maakten nog eens wat mee.

Blin
Posts in topic: 7
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 05 okt 2015, 21:57

Ik kan het hele serieuze gedeelte ook al niet meer vinden en ik kom hier niet weg. Terug naar Keefman dan maar weer, die vermaledijde Jan Arends. Je zou hier ergens moeten kunnen luchten maar er is maar verdomd weinig lucht. Roken dan, hoe zou een sigaretje smaken na zoveel jaar of bij het ontbrej=ken van shag, een rolletje matras. vuur heb ik wel, helaas..klotevuur. Het ligt me na aan de schenen. Koffie, ik zou beneden koffie kunnen halen op mijn bezemsteel maar ik lig net zo lekker op mijn arm en die slaapt al. Grrrr.
Even dacht ik vanavond, wat nou evolutie, gaat die ouwe meuk zich weer ontvouwen terwijl er bij evolutie toch sprake moet zijn van een aanpassing aan mijn keurige omgeving, ik zou moeten evolueren naar een , een ja wat eigenlijk, in ieder geval iets anders anders heeft dat evolueren helemaal geen zin. Maar nu zag ik ineens grrr staan, dat had ik zelf geschreven, toch?
En ooit begon ik met een avond vol brrr. Zou dat nou evolutie zijn? Nou dan heb ik liever drie benen of vier om hier weg te komen, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

Blin
Posts in topic: 7
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 05 okt 2015, 22:01

een keefmannetje van arends

je
kunt
naar
de winkel gaan

dan
is
alles een
kwaadaardige droom geweest

dan hoor je
niet meer
het beieren
van de klkken

dan is de dood
nog
niet waar.

Je kunt het onderbreken
door
brood
en kaas
te kopen.

Heerlijk keermannetje, zo gestoord als een mooie deur, maar lekker is het om hem te kopiëren zoals ierse monniken hun hele leven op een door god verlaten eiland zaten om boeken te kopiëren. Ik kon daar echt naar verlangen, Heerlijk, dan had ik dit gesodemieter natuurlijk ook niet gehad.
O sirene..
gelukkig hij rijdt door.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 5
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 okt 2015, 04:46

Ierse monniken
hebben de aflaat uitgevonden

Vakantie is als een afgevonden uitlaat
Welke monnik heeft dat nou weer verzonnen

Dat gesodemieter ook altijd
van niet willen zijn waar je bent.

Of willen zijn waar je niet bent.

Welke idioot heeft dat nu weer ontdekt?
Nou ja, in ieder geval niet, die van mijn onderschrift.

Die heeft altijd vakantie.
(Terwijl hij het eigenlijk niet verdientd)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 5
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 okt 2015, 07:18

ikke schreef:Hallo!?!? Ik dacht dat dit een rustig forum was! Twee pagina's met nieuwe berichten, daar gaat m'n vrije zondag.
Zo! Af.

Welterusten.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Blin
Posts in topic: 7
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 06 okt 2015, 08:42

die ierse monniken op die eilanden
die kropen de hele dag in een letter,
in een letter maar,
een woord per week,
een zin per jaar.
had ik het geduld
dan zou ik dat graag willen
maar ik laat liever af

ik zoek verdorie die muziek
van die waves
drijven op lucht
waarom is deze kast niet opgeruimd?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten