Op je woorden letten ...

Voor de gewone off-topic gesprekken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Op je woorden letten ...

Bericht door memeticae » 06 mei 2015, 04:04

Het is haast niet te geloven, maar:

Ds. Gremdaat liet ons weten:
"Op je woorden letten." Kent u die uitdrukking?
"Je moet op je woorden letten, want anders ..."

Er kwam nooit wat na, nogal logisch eigenlijk, want vanaf nu ging je automatisch op je woorden letten. Dus wat daarna kwam, dat was maar bijzaak, overbodig.
Raar eigenlijk vindt U ook niet? Dat je pas als je erop gewezen wordt, je op je woorden gaat letten? Deden ze ervoor geen zaak, of bewerkten ze geen genoegdoening soms!?

Ik moest daaraan denken omdat, als iemand zegt: "Je moet op je woorden passen", je ze toch, onvrijwillig, gaat behandelen alsof ze je kind zijn. Koesteren moet je ze, je woorden, er zuinig op zijn; met slechts één begrip, en tegelijk meerdere bedoelingen! Dat is pas vlijt!

Soms denk ik dan weleens: Pas je dan niet te goed op je woorden? Ben je bang dat ze wat overkomt als je ze vrijlaat? Dat ze zinnen gaan vormen of zo!?

Ik, als domineeskind, kan dat alleen maar toejuichen: Hoe meer zin, hoe meer vreugd.

Ik wens U een fijne voortzetting en een aangenaam etensmaal met wat spekjes tussen de woordelijke zinnen door enzo, eet smakelijk en kauw goed.
En hij is niet eens geregistreerd.
Nou moe?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 1
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 06 mei 2015, 14:48

Heel fijn weer ..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten