Wetgeving gelijke behandeling

Voor de gewone off-topic gesprekken...
Gebruikersavatar
ManeoPugno
Posts in topic: 24
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 apr 2015, 21:58
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 29 apr 2015, 00:48

Ik volg het niet helemaal... Mijn Duits is vreselijk, dat helpt ook niet mee, zou u het kunnen verhelderen?
Desillusie stelt nooit teleur

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 29 apr 2015, 01:01

Terug in Jena, herstelt Mien Weil zich snel.

Jullie zullen begrijpen, lieve kijkbuiskindertjes,
dat Mien zich op achilleshove heeft teruggetrokken, stadje dat zo lieflijk gelegen is aan de kabbelende Weil. Onder de rook van Slakkenstein. Architectonisch gezien is Achilleshoeve daar nog futuristisch bij.

En daar gaat Mien, ook niet op haar achterhoofd gevallen,

Burgers van Slakkenstein,

veranderingen waartegen wij al reeds lang geleden gewaarschuwd hebben, dreigen nu toch echt vorm te krijgen. Zoals de vlugschriften van radicale betweters zeggen, zal het 100 jarig bestaan van onze stad, het eens zo machtige katholieke bolwerk onder bisschoppelijk gezag onder het schandalige motto : wij wagen de sprong" wordt gevierd en met onmiddellijke ingang worden geconsumeerd.
Voor alle scholen in heel Slakkenstein zullen huppelwedstrijden worden gehouden in hink stap sprong. Ook wordt overwogen, maar dat zit nog onder de hoed, de naam Slakkenstein te vervangen door Slakknspron .

Alle burgers van Slakkestein zijn bij deze opgeroepen dit euvel met man een daad de kop tijdig in te drukken. Vooruitgang wordt niet op voorhand afgewezen maar inerwtie is geboden.

Expantievalt nog te bezien, zeker in de concentratiegebieden .
De vooruitgang zit hem in Achilles en zijn vierpukkelige vlooienpees.

De markthal van slakkenstei zal vandaag voor de gelegenheid zojuist gestelde gekregen, geopend zijn tot een kwartier na de gebruikelijk klokken tijd, zo niet even voor sneeuwtijd overgaat in de comtoise in de hal van de Grote Zaal.

Rode punten zullen in dien zichtbaar onmiddellijk worden geëxecuteerd op straffe van vijf stokslagen per rode punt.

Het spreekwoord 'vooruit met de slak' zal vervangen worden, hiertoe wordt een rebus uit geschreven waarvan de sluitingstijd ligt voor de halfwaardetijd van Archilles zelve.

Gebruikersavatar
ManeoPugno
Posts in topic: 24
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 apr 2015, 21:58
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 29 apr 2015, 01:06

Ik ga hier morgenochtend op in, ik merk dat ik vragen 4x lees van vermoeidheid.
Desillusie stelt nooit teleur

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 29 apr 2015, 01:13

Al met al werd het nog een geslaagde aangelegenheid daar in Jena in Roemenië en het had geen haar gescheeld of het zaakje was opgebrand en afgevoerd,

Napoleon zit gelukkig weer hoog te paard, er valt niets maar dan ook niets te vrezen, Tenzij u zelf eieren wilt leggen waar eieren doorgaans helemaal niet thuis horen.

Het behaagt de Koning verder dat de meegebrachte papieren botkrhammenzakjes ter signeren worden voorgelegd aan de trillende schrijfpen, en de handtekening te plaatsen op een kant van beider zakken en wel in de decoratieve vorm van een vlinder.

Er is een speciale bus gehuurd die het gezelschap nog eens zal rondleiden langs oude vergane standbeelden en pleisterplaatsen. Het voortouw is in deze in handen gegeven van Piet Ott.

De zakken ondertekend zullen dan later bijgelegd worden bij de zakken van Gauss, de uitvinder van de wandelstok en van Heinz Bohl, een der grote der aarde, inwoner van Jena, in het achtste kwartier, vierde deelstaat van het roemeense deel van Polen.

Terwijl de wedloop achilles versus de slak plaatsvond vergrijsde het publiek zienderogen, je weet dat zoiets in een nacht gebeuren kan maar zien is hier toch wat anders dan spreken en zeker als begrijpen.

Geduld, heren van Jena in Polen.

Ik kleef voorwaarts.

ik kom.

Velen hebben mij reeds ingehaald maar steeds weer vond ik ze aan de ene zijde van de weg. Waar ik toen van de weeromstuit mijn doel uit het oog heb verloren.

Nu trek ik mij terug., ik ben verzwakrt en afgemat,
ik ben enkel nog broos te noemen.

Buiten is het acht graden en binnen zit de man alweer voor de radio, winderig en rillerig te zijn.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 17
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 29 apr 2015, 01:31

Dat is Blin, de franje en de ruis van dit forum.
Zonder haar bestaat dit forum niet.

Voer het beest niet. Je wordt overweldigd.

Ik heb je gewaarschuwd.
Ik ben toevallig de laatste weken gemotiveerd mijn woordenschat uit te breiden. Ik moet voor mijn Nederlands examen 10 literaire boeken lezen, en werd hierdoor geïnspireerd mijn grammaticale capaciteiten te versterken. (Nu alleen die verdomde d/t nog!)
Dat gaat vanzelf, als je wat oudere drukken leest, zul je merken dat sommige woorden wat anders gespeld worden, maar de grammatica houdt stand.

memeticae schreef:
Als je dan gebruikt maakt van de regels die "iedereen" kent, is het al een stuk makkelijker iemand te vinden die net denkt als jij.

Beetje off-topic misschien, maar ik heb toevallig binnenkort een date met een (bijna) wildvreemde, die intelligent schijnt te zijn. Ik hoop dat het wat word, daadwerkelijke gesprekken zijn natuurlijk erg anders dan een forum waar je tijd hebt je woorden netjes uit te kiezen en je altijd een woordenboek gereed hebt.[/quote]

Als je wildvreemde "date" net zo denkt als jij, zul je een momentje van geluk .. eh .. herkennen, of misschien wel voor het eerst, daadwerkelijk kennen.
Wat nog niet wil zeggen dat die juffrouw die je gaat ontmoeten eeuwig en altijd voor je geluk gaat zorgen.
Bedenk dat zij jou met hetzelfde wantrouwen betracht.
Misschien heb je dan al wel een ijsbreker?
Helaas gaat de rest van het gesprek vaak over het weer.

Je kunt het natuurlijk over boeken gaan hebben ...

Ik heb een opening voor je gemaakt.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 29 apr 2015, 01:39

Te zijner tijd zullen alle vragen worden opgelost en vastgelegd in een gulden snede boek, uitgegeven door Lemmer en ander Wijs.

Toen Lemmer en van der Wijs aantraden als uitgevers van boeken heeft onze man uit zwaben het ruime sop gekozen, waar ik hem geen ongelijk in kan geven, Zes jaar is geen kattenpis, zeker niet voor een kat met vlooien.

Twijfel spint een ragfijne draad die te zijner tijd zal bloeien en uit zal komen als een birma spoorweglijn. Daar waar eerst nog de violen heerlijk roken in de schoot van een lieflijke dames tennis club zal nu plaatsgemaakt worden voor een stelletje beroepsvoorvechters van god himzelve die het bloed van christus de zalvende tappen in flesjes met een mengsel dat het midden houdt tussen kant und hegel, kit in der zwischenzeit nog eine selbstgemachte herr Frege,

Een eender blijvend thema wordt ten tonele gedragen. De titel van het stuk zal wederom luiden: dat zeg ik toch al zolang. In de pauze zal enkel warme chocolade worden geschonken, en softijs zal uit den boze zijn op straffe van drie honderd jena per overtreding.

De behoefte aan hooi zal ook na de slag rond Jena en haar ommelandn blijven bestaan maar wordt nu zelfs uitgebreid met de uiterwaarden en de rekken en de strekken nog erbij. Vergeldingstochten zijn heel goed mogelijk, zo niet onvermijdelijk.

Piet Ott zal worden aangesteld als gymnasiast inzake jezuïtische aangelegenheden. Nieuwe leerlingen zullen hem geweigerd worden.

Het stoomgemaal in het roergebied van Ruinen zal aan hem worden toebedeeld.

Kortstondig is de auteur dezes van zijn a propos door een enorme prikkel alweer in den enkel, ik meen dat dit de vijfde is, het zal goed zo kunnen zijn dat de vlooien zich bevinden in de poolzak. De polak die eerder ook wel hoog gesloten werd, waardoor de vlooien in een kluitje zich vastzogen aan de linker schouder. Het is maar een wit , het is aan de keuze van ditmaal en verwijt om er een post scriptum van dte maken.

De cirkel, lieve mensen , is nu haast wel rond, ware het niet dat er nog schillen moeten worden getoverd, zo het god zijn wil geschiedt.

Wie is god, riep het volk, daar hebben we tot nu toe helemaal nog niets van vernomen . Als het iemand is die al geschiedenis heeft gemaakt dan ben ik weg, er moet wel wat te scheppen blijven zei de heer Ditmaar van de Vries,,

Heeft die goed god waar hier nu ineens over wordt gesprokenalles adie tijd geweten of heeft hij enkel veel geweten en was de rest meer van het betere raamwerk?
En natuurlijk rijst dan ook onmiddellijk de vraag, heeft die god altijd gelijk.
Velen houden er dat standpunt op na en dat is goed, rechtlijnigheid muss sein, anders is er geen lol aan.

Vier gelijkhebbers worden op een stoel gezet, nee ik bedoel niet 1 stoel maar elk hunner krijgt 1 stoel toegewezen , dan is het zaak dat tijdens het toevallen van de goddelijke luiken enr twee stoelen worden bijgezet in de vorm van een pi kwadraat, die van de twee overgebleven stoelen een V zak vormen die weer kan leiden tot een of meerder bomen om te vellen voor dun, heel dun papier met uiteraard ook hier een gullen snede,

Ja Ott wordt nu weer van het lager onderwijs weggehaald en ingezet als bilogie leraar in de hogere regionen om nog eens diepzinnig na te doen hoe dat nu precies zat met de hoed en vooral met de rand . Hij zal worden ingezet aan de buber rosenzweig atheneum in het roemeense deel van Pole net onder de rook van Mihu, het archaisch paleis van de hunnen, het oude volk.

Dit alles zal worden bijgezet in de gezette van Slakkenstein. en vooral ook in de annalen

.

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 29 apr 2015, 01:40

Te zijner tijd zullen alle vragen worden opgelost en vastgelegd in een gulden snede boek, uitgegeven door Lemmer en ander Wijs.

Toen Lemmer en van der Wijs aantraden als uitgevers van boeken heeft onze man uit zwaben het ruime sop gekozen, waar ik hem geen ongelijk in kan geven, Zes jaar is geen kattenpis, zeker niet voor een kat met vlooien.

Twijfel spint een ragfijne draad die te zijner tijd zal bloeien en uit zal komen als een birma spoorweglijn. Daar waar eerst nog de violen heerlijk roken in de schoot van een lieflijke dames tennis club zal nu plaatsgemaakt worden voor een stelletje beroepsvoorvechters van god himzelve die het bloed van christus de zalvende tappen in flesjes met een mengsel dat het midden houdt tussen kant und hegel, kit in der zwischenzeit nog eine selbstgemachte herr Frege,

Een eender blijvend thema wordt ten tonele gedragen. De titel van het stuk zal wederom luiden: dat zeg ik toch al zolang. In de pauze zal enkel warme chocolade worden geschonken, en softijs zal uit den boze zijn op straffe van drie honderd jena per overtreding.

De behoefte aan hooi zal ook na de slag rond Jena en haar ommelandn blijven bestaan maar wordt nu zelfs uitgebreid met de uiterwaarden en de rekken en de strekken nog erbij. Vergeldingstochten zijn heel goed mogelijk, zo niet onvermijdelijk.

Piet Ott zal worden aangesteld als gymnasiast inzake jezuïtische aangelegenheden. Nieuwe leerlingen zullen hem geweigerd worden.

Het stoomgemaal in het roergebied van Ruinen zal aan hem worden toebedeeld.

Kortstondig is de auteur dezes van zijn a propos door een enorme prikkel alweer in den enkel, ik meen dat dit de vijfde is, het zal goed zo kunnen zijn dat de vlooien zich bevinden in de poolzak. De polak die eerder ook wel hoog gesloten werd, waardoor de vlooien in een kluitje zich vastzogen aan de linker schouder. Het is maar een wit , het is aan de keuze van ditmaal en verwijt om er een post scriptum van dte maken.

De cirkel, lieve mensen , is nu haast wel rond, ware het niet dat er nog schillen moeten worden getoverd, zo het god zijn wil geschiedt.

Wie is god, riep het volk, daar hebben we tot nu toe helemaal nog niets van vernomen . Als het iemand is die al geschiedenis heeft gemaakt dan ben ik weg, er moet wel wat te scheppen blijven zei de heer Ditmaar van de Vries,,

Heeft die goed god waar hier nu ineens over wordt gesprokenalles adie tijd geweten of heeft hij enkel veel geweten en was de rest meer van het betere raamwerk?
En natuurlijk rijst dan ook onmiddellijk de vraag, heeft die god altijd gelijk.
Velen houden er dat standpunt op na en dat is goed, rechtlijnigheid muss sein, anders is er geen lol aan.

Vier gelijkhebbers worden op een stoel gezet, nee ik bedoel niet 1 stoel maar elk hunner krijgt 1 stoel toegewezen , dan is het zaak dat tijdens het toevallen van de goddelijke luiken enr twee stoelen worden bijgezet in de vorm van een pi kwadraat, die van de twee overgebleven stoelen een V zak vormen die weer kan leiden tot een of meerder bomen om te vellen voor dun, heel dun papier met uiteraard ook hier een gullen snede,

Ja Ott wordt nu weer van het lager onderwijs weggehaald en ingezet als bilogie leraar in de hogere regionen om nog eens diepzinnig na te doen hoe dat nu precies zat met de hoed en vooral met de rand . Hij zal worden ingezet aan de buber rosenzweig atheneum in het roemeense deel van Pole net onder de rook van Mihu, het archaisch paleis van de hunnen, het oude volk.

Dit alles zal worden bijgezet in de gezette van Slakkenstein. en vooral ook in de annalen

.

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 29 apr 2015, 01:43

gnotti zoton:

geluk is een kwestie van zes jaren

even doorbijten en we zijn er zo weer van af,

na zes jaren flikkeren we dan een van ons in de halfwaardetijd zodat hij zal branden in de hemel zodat de engelen terug keren naar daar waar ze horen, de hoeren van satan.

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 29 apr 2015, 01:44

Ruim zelf even op, ja

zuigen mag ook

zolang ik er maar geen last van heb

doeiiiiiii

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 17
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 29 apr 2015, 01:54

Blin schreef:zolang ik er maar geen last van heb
"Quad Erat Demonstrandum"

Je liefhebbende.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
ManeoPugno
Posts in topic: 24
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 apr 2015, 21:58
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 29 apr 2015, 08:54

memeticae schreef:Je kunt het natuurlijk over boeken gaan hebben ...

Ik heb een opening voor je gemaakt.
Ik zat al te denken aan de vraag: Als je moest kiezen, doof of blind, waar ligt je voorkeur?

Met die vraag kun je in principe een heel gesprek teweegbrengen en met de onderbouwing die de ander geeft leer je wat over hen kennen.

Maar ik ga het nu ook zeker over boeken houden. :smt003
Desillusie stelt nooit teleur

Leon

Bericht door Leon » 29 apr 2015, 10:30

angst en geluid gaan samen
lust en beeld gaan samen

ik heb een lichte voorkeur voor angst...

Leon

Bericht door Leon » 29 apr 2015, 10:53

gelijke behandeling van koeien-----allemaal slachten

ik vraag me dan toch af of gelijke behandeling op zich het doel is...

wat denk jij Rob?

Gebruikersavatar
ManeoPugno
Posts in topic: 24
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 apr 2015, 21:58
Contacteer:

Bericht door ManeoPugno » 29 apr 2015, 11:58

Driehonden schreef:angst en geluid gaan samen
lust en beeld gaan samen

ik heb een lichte voorkeur voor angst...
Ik heb hetzelfde.. Het lijkt mij gewoon vreselijk om bijvoorbeeld op een feest of andere gelegenheid te zijn, en je bent omringt met mensen; je hoort niks. Doodse stilte. Alsof je er niet bij hoort, alsof je enkel kan toekijken.

Lijkt mij vreselijk eenzaam voelen..
Desillusie stelt nooit teleur

Leon

Bericht door Leon » 29 apr 2015, 12:04

Ja geluid lijkt ook eerlijker dan beeld, beelden zijn vaak vals...

Leon

Bericht door Leon » 29 apr 2015, 12:26

een bijzondere film is in dez context "perfect sense"

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten