PPD

Voor de gewone off-topic gesprekken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

PPD

Bericht door yopi » 04 apr 2015, 17:59

Ik moet nog iets met die paranoia van memeticae ..
Maar mijn vrouwtje heeft wel trek in die uit het vriesvak gelegde bami.
En omdat we veel eieren gekocht hebben - waaronder die chocolade eieren - moet ik weer aan de slag. Sorry mensen ...
Ik moet jullie nu weer even in de steek laten.
Gelukkig ben ik nu weer even in een manische fase ...
Paranoia moet weer even wachten.
Daar blijft nog genoeg tijd voor over.

Wat zeg ik?: Véél tijd.
Laatst gewijzigd door yopi op 06 apr 2015, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.

neus

Bericht door neus » 04 apr 2015, 18:17

(paranoid personality disorder) PPD ; Aaron T. Beck beschrijft dat vanwege de paranoia de patiënt de diagnose niet kan aanvaarden, deze ziet dat als opgedrongen ziektebeeld. De therapie bestaat er uit de patiënt langzaam tot inzicht te doen komen, dat er van die paranoïde denkbeelden niets klopt. Maar dat moet iemand zelf doen, en het gaat om meestal wat intelligente mensen die een sterke eigen mening hebben en sterke overtuigingen. Ze moeten langzaam overtuigd worden dat het voordeel heeft het anders te zien (niet zo bedreigend) en dat is heel lastig. We denken nog steeds slangen in de bosjes omdat het veiliger is dat wel te denken dan niet te denken.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 05 apr 2015, 17:20

Nou ja. Het is stille zaterdag. Ik las nog een medische analyse op twitter wat er precies gebeurd zou kunnen zijn aan het kruis -gisteren-.

De synchroniciteit en het profetische voorspelbare zat natuurlijk in mijn bezoek aan die stoelen-tentoonstelling. Morgen is het namelijk meubel-boulevard-dag.

Dan pakken we het leven weer op.
De opstanding van het consumentisme en het communisme.
Dat vloeit harmonisch samen met het kapitalisme, het neo-liberlisme en het post-modernisme.

What's in a name?

De fases van de geschiedenis komen tegenwoordig niet meer na elkaar, maar bestaan naast elkaar.

Oh, pardon. Er verschijnen nieuwe berichten. Dus ik breek dit af. zo als het hoort tegenwoordig: Glimlachje ...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 apr 2015, 02:00

neus schreef:We denken nog steeds slangen in de bosjes omdat het veiliger is dat wel te denken dan niet te denken.
Ja natuurlijk, dat is veiliger, bovendien, als ze er niet zijn heb je opluchting.
Maar natuurlijk: wil je slangen zien en ze zijn er niet, is dat een hele teleurstelling.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten