Online Koppelen

Voor de gewone off-topic gesprekken...
Plaats reactie
ElineB
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2014, 14:29
Contacteer:

Online Koppelen

Bericht door ElineB » 23 mar 2014, 19:28

Weet er hier iemand een leuke datingsite? Wil me ergens inschrijven. Pepper wordt vaak getipt (http://www.datingmondo.com/top-5-datingsites/) maar ik wil ook wat persoonlijke ervaringen horen.

Belinda

Bericht door Belinda » 23 mar 2014, 19:54

Hoi Eline,
jammer dat je ook een meisje bent
anders hadden we samen iets kunnen doen.
Ik heb laatst de ethica van Aristoteles gelezen en die zegt dat vrienden eenzelfde soort doel hebben. Wij vinden het dus schijnbaar leuk om wat te denken. Jammer dat het niet kan klikken.

neus

Bericht door neus » 23 mar 2014, 20:39

Hallo ElineB,

er zijn speciale datingsites voor hogeropgeleiden parship bijvoorbeeld, maar ik heb er geen ervaring mee, en ik weet ook niet of je hoger opgeleid bent. Een jonge collega van mij doet aan tinder, dat is meer een soort op uiterlijk af gaan en waarschijnlijk vluchtige seksuele relaties.

Ik denk dat je nu op een filosofische site bent omdat je een filosofische partner zoekt. Socrates was geen ideale man voor zijn vrouw, hij verzaakte zijn plichten en die Oude Grieken waren meer van de mannenliefde. De meeste vrouwen, is mijn ervaring, zoeken meer iemand die handig in huis is, klusjes kan doen, maar misschien ook wel zo wijs om de vrouw steeds het laatste woord te geven. Dat zijn mijn vooroordelen.

Ik weet dat ik ook op vakantie met groepsreis meeging en als je dan een beetje leeftijdsgenoten treft zijn er wel relaties mogelijk, dan heb je allebei al een beetje dezelfde interesse voor reisbestemming. Club- of verenigingsleven kan ook, of sportschool, of gewoon via een eetgroepje of leesgroepje in de buurt. Dat werkt misschien beter dan daten, want de wiskunde achter de matching van datingbureaus schijnt niet zo slim te zijn om een goede match te vinden, maar wel slim om geld uit jouw zakken te kloppen.

Mijn vrouw heb ik via school leren kennen. School of opleiding is een goede plek om gelijkgestemden te vinden, geen online opleiding dan natuurlijk, of anders cursussen van de Vrije Universiteit (lezingen) hoewel daar toch wel het oudere publiek naar toe gaat. Ik weet ook niet hoe oud je bent.

Een maatje vinden is nog niet zo makkelijk, en hoe langer je alleen bent hoe kritischer je wordt. Een vriend van mij is al jaren alleen en heeft van alles geprobeerd maar hij valt op types die niet op hem vallen. Tsja.

Mijn vrouw vertelde over een vriendin die allemaal aparte vriendjes had. Een vriend voor de film, voor mee te eten, voor de seks, en voor allerlei andere bezigheden, zonder ooit zich te beperken tot één vriend. Het is ook lastig om iemand te vinden die alles in zichzelf verenigd, dan nog trouw aan jou is en dan nog vrij is.

Succes met jouw zoektocht naar de ware. Voor Socrates is liefde voor de filosofische waarheid uiteindelijk het meest belangrijk. Lees Symposion.

Gebruikersavatar
Mammon
Posts in topic: 1
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 mar 2014, 12:45
Contacteer:

Bericht door Mammon » 27 mar 2014, 10:46

Zover ik weet, zijn datingsites soms maar veel vaker niet effectief in het vinden van langdurende relaties. Iedereen wordt door anoniemen met 'liefdeswetenschap' aan elkaar gekoppeld met een 'baat het niet dan schaad het niet' instelling. Ze kennen jou niet, ze kennen hem (/haar) niet en succes is voor hun een statistisch gegeven volgens een succesfactor naar hun keuze.

Kijkend naar een betrouwbaardere succesfactor, is contact-dating veel succesvoller. Je laat bij verre familie, vrienden of op de werkvloer toevallig vallen dat je nog single bent maar zoekende, en hopelijk hoort een 'natural matchmaker' het. Gewoon een goed bedoelende vrouw (of man) die nog wel een aardig neefje kent of iets in die trant. Het gebeurd al decennia, de verwachtingen zijn niet zo groot noch is er een overvol aanbod binnen bereik met een klik, en het is zo succesvoller. Gewoon, Nederlands roddelen zonder achterliggende 'liefdeswetenschap'.

En anders schijnt het uithuwen door de familie ook vrij succesvol te zijn, maar ik denk niet dat jij een pasgeborene Indiase bent, dus die optie lijkt me klein/uitgesloten. :greins:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten