Hoge pieptoon van Mosquito pijnlijk?

Voor de gewone off-topic gesprekken...
Plaats reactie
vragen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2013, 07:34
Contacteer:

Hoge pieptoon van Mosquito pijnlijk?

Bericht door vragen » 04 dec 2013, 12:13

Hier in de buurt staat een Mosquito. Volgens de specificatie zou er 90 decibel aan geluid uitkomen. Dit geluid doet pijn aan mijn oren en het gaat door merg en been kan ik u wel vertellen. Als passant loop ik er langs en in een straat van zo een 40 meter hoor ik dat geluid. Waar ik problemen mee heb is dat het geluid gewoon doorgaat terwijl het geluid er al lang niet meer aanwezig is. Volgens een KNO arts kan dit inderdaad zo zijn maar onderzoeken naar oorsuizen (tinnitus) zijn nog niet helemaal bekend hoe dat veroorzaakt wordt. Ik wilde aan jullie vragen of jullie ook zulke ervaringen hebben met een dergelijk geluid? Een vergelijkbaar geluid kan van een kattenverjager zijn. Soms staat er bij dat het om een ultrasoon geluid gaat maar dat is het dan niet, in werkelijkheid gaat het om hoogfrequent geluid.

Graag jullie meningen in deze!

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 04 dec 2013, 15:12

vragen schreef:Hier in de buurt staat een Mosquito. Volgens de specificatie zou er 90 decibel aan geluid uitkomen. Dit geluid doet pijn aan mijn oren en het gaat door merg en been kan ik u wel vertellen. Als passant loop ik er langs en in een straat van zo een 40 meter hoor ik dat geluid. Waar ik problemen mee heb is dat het geluid gewoon doorgaat terwijl het geluid er al lang niet meer aanwezig is. Volgens een KNO arts kan dit inderdaad zo zijn maar onderzoeken naar oorsuizen (tinnitus) zijn nog niet helemaal bekend hoe dat veroorzaakt wordt. Ik wilde aan jullie vragen of jullie ook zulke ervaringen hebben met een dergelijk geluid? Een vergelijkbaar geluid kan van een kattenverjager zijn. Soms staat er bij dat het om een ultrasoon geluid gaat maar dat is het dan niet, in werkelijkheid gaat het om hoogfrequent geluid.

Graag jullie meningen in deze!
Ah.. herkenbaar dit.. in de straat waar mijn ouders wonen staat ook een kattenverjager.. ik ben blijkbaar de enige die hem hoort, want mijn ouders hebben nergens last van.

Het heeft misschien te maken met een verhoogde gevoeligheid. In mijn eigen geval heb ik door omstandigheden geleerd om heel erg goed op mijn omgeving te letten. Daar waar anderen niet of nauwelijks de omgeving in zich opnemen, word ik overspoeld door details. Volgens mij geldt hetzelfde voor het horen van dit soort hoge tonen.

Of de Mosquito slecht is weet ik niet. Maar als jij dit zo duidelijk hoort, mag ik aannemen dat ik er ook last van zal krijgen als ik in de buurt kom. De vraag is of er rekening gehouden kan worden met mensen die gevoeliger zijn voor dit soort apparaten en hoge tonen. Want het doel heiligt nooit alle middelen. Dat er gekozen wordt voor een oplossing waar slechts een deel van de bevolking nadeel van ondervindt, namelijk kinderen tot een bepaalde leeftijd en blijkbaar mensen met een hogere gevoeligheid, is op zijn minst twijfelachtig. Het apparaat stoort de mensen waarschijnlijk niet, die het hebben ingevoerd. Dus zij zullen daardoor nooit de subjectieve hinder die mensen er van ondervinden, kunnen begrijpen.

Waardoor het moeilijk wordt dit soort beleid in de toekomst ongedaan te maken. Te makkelijk worden dingen ingevoerd, waarvan nog niet duidelijk is wat de (milieu-)effecten op de langere termijn zijn.. Niet de weg die ik zou bewandelen..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

vragen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2013, 07:34
Contacteer:

Bericht door vragen » 04 dec 2013, 15:24

Mr. Visser heeft een uitspraak gedaan aangaande kattenverjager. De uitzending kunt u nog bekijken via onderstaande link:

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/fragme ... ment-33949

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 05 dec 2013, 13:19

vragen schreef:Mr. Visser heeft een uitspraak gedaan aangaande kattenverjager. De uitzending kunt u nog bekijken via onderstaande link:

http://www.eerstehulpbijrecht.nl/fragme ... ment-33949
geinig.. ;)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

vragen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2013, 07:34
Contacteer:

Bericht door vragen » 08 aug 2014, 17:01

Er is een meldpunt geopend. Niet de mens is er gevoelig voor maar het apparaat staat vaak veel te hard in volume. Er zitten geen Europese normeringen op deze apparatuur. Meer informatie kun je vinden op http://www.pieptonen.nl Zij geven je gratis juridisch advies wat je tegen deze geluidshinder kunt gaan doen. Telefoon: 06 49 13 77 77.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 09 aug 2014, 01:53

Ik had er ook last van, heb er "muziek" voor gemaakt.

En sindsdien geen pijn meer.

Op aanvraag (via een email) stuur ik het je toe.

Misschien helpt het bij jou ook.

("muziek" in aanhalingstekens want het is het niet, denk ik)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

vragen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2013, 07:34
Contacteer:

Bericht door vragen » 15 apr 2015, 21:10

http://mosquito.forum2go.nl/liever-piep ... -t377.html

Effect Mosquito op de mens. Oorpijn en oorsuizen.


Wie kan me helpen? Ik wil graag weten waar deze apparaten staan opgesteld! Dan kan ik actie voor jouw ondernemen. Vaak wordt een Mosquito geplaatst zonder medeweten van andere mensen. Dit omdat het een controversioneel apparaat is.

Graag een foto maken van het toestel en aangeven op welk adres deze Mosquito actief is. Mail de gegevens door naar pieptonen en dan gmail punt com.

Artikel uit de Telegraaf:

Afbeelding

Nadat dit artikel in de krant verscheen werd de Mosquito verwijderd. De geluidssterkte zou te hoog staan. Kennelijk kan de Mosquito dan een schadelijk geluid verspreiden.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 15 apr 2015, 21:56

Het geluid is niet schadelijk, wel behoorlijk irritant.

Voor diegenen die het kunnen horen.
Een leuk bij-effect is dat het hangplekken creeërt.
Afbeelding

Wie heeft nou last van wie, wat en waarom?
Wie hangt die dingen op?
Waarom ben je het ermee oneens?

Schrijf dat eens in een petitie, wellicht onderteken ik hem wel.

Ik ben misschien wat ouder, maar hoor nog steeds die toon, kon vroeger ook geen tv kijken, deed pijn aan mijn oren die 18-20kHz
Toen ik nog HEMA-chauffeur was heb ik dispensatie gekregen voor bepaalde winkelcentra, ik kon daar eenvoudigweg niet lossen.

En ik rook, dus het helpt wel.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 16 apr 2015, 03:17

Daarnaast vraag ik me de ethiek van jongeren die weekendelijks naast 100dB staan, de godganse dag koptelefoons met minimaal 70dB dragen, niet eens klagen over mogelijke gehoorschade tijdens concerten, en toch iets tegen die harde pieptoon hebben.

Horen ze hem wel? Of is alleen het beeld van de luidspreker al genoeg?

Als ik niet oppas word ik nog vvd'er genoemd.

Het nadeel van zo'n petitie is dat de luidsprekers weliswaar verdwijnen, maar het geluid niet. De luidspreker wordt verstopt, of als elektro-staat in de ramen gemaakt.

De petitie moet naar de kern, naar de onzin van herrie om mensen te verjagen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

vragen
Posts in topic: 5
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2013, 07:34
Contacteer:

Bericht door vragen » 18 apr 2015, 18:50

Hogere tonen zijn schadelijker voor het gehoor dan lagere. De hoge tonen wordt namelijk in ons gehoor als eerste opgevangen. Er zijn te weinig onderzoeken hiernaar gedaan. Dat het niet schadelijk is zou ik niet zeggen want waarom hebben anders al die jongeren klachten als oorpijn en hoofdpijn? De muziek in discotheken en waar dan ook staat vaak veel te hard. Na onze 25e levensjaar zijn de hoge tonen al kapot in ons gehoor. Gehoorschade zie je niet en dat is denk ik ook belangrijke reden dat mensen het niet zo belangrijk vinden. Tot dat ze tinnitus krijgen....Maar dan is het vaak al te laat.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 4
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 20 apr 2015, 00:53

vragen schreef:Hogere tonen zijn schadelijker voor het gehoor dan lagere. De hoge tonen wordt namelijk in ons gehoor als eerste opgevangen.
Is een stelling.
Er zijn te weinig onderzoeken hiernaar gedaan.
Is een andere.

Wat wil je bewijzen?

Tinnitus kun je trouwens ook hebben zonder gehoorbeschadiging, het is vergelijkbaar met migraine; dat kun je ook hebben zonder hersenbeschadiging.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 1
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 23 apr 2015, 18:49

Vragen wil geen antwoorden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten