Het belang van frustratie

Voor de gewone off-topic gesprekken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Het belang van frustratie

Bericht door yopi » 29 mei 2009, 01:52

Ouders die een kind hadden dat maar niet wilde praten.

Drama...

Op zijn zesde jaar opeens ..
"Die soep is niet lekker"

Hij praat! Hij kan het dus!

"Maar waarom heb je nooit iets gezegd?"

... "Tot nu toe had ik nooit te klagen" ...

Gebruikersavatar
Om
Posts in topic: 1
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 feb 2008, 23:44
Contacteer:

Bericht door Om » 29 mei 2009, 01:59

Misschien zijn filosofen, toch wel een beetje de koningen/koninginnen van het praten, wel ongelooflijk gefrustreerd.

Kom! Laten wij ons daar dan ook maar even over frusteren!
Nu we toch bezig zijn..

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 29 mei 2009, 08:56

:greins:

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 29 mei 2009, 12:42

Heerlijk korte anekdote :)

Zal mijn frustaties hier later wel komen uiten :K O:)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 29 mei 2009, 14:13

Teleurstelling wordt als iets kwalijks gezien. Een ondoordacht vooroordeel. Waardoor anders dan door teleurstelling, komen we er achter wt we hebben verwacht en gehoopt? En waardoor anders dan door die ontdekking zouden we tot zelfkennis moeten komen? Hoe zou iemand dus zonder teleurstelling helderheid over zichzelf kunnen verkrijgen?
We moeten teleurstellingen niet zuchtend ondergaan als iets zonder dewelke ons leven beter zou zijn. We moeten teleurstellingen opzoeken, er achteraan gaan, ze verzamelen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 29 mei 2009, 15:13

Okke schreef:
We moeten teleurstellingen opzoeken, er achteraan gaan, ze verzamelen
Koren op je molen Om .. ;)

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 2
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 29 mei 2009, 15:40

okke schreef:
Teleurstelling wordt als iets kwalijks gezien. Een ondoordacht vooroordeel. Waardoor anders dan door teleurstelling, komen we er achter wt we hebben verwacht en gehoopt? En waardoor anders dan door die ontdekking zouden we tot zelfkennis moeten komen? Hoe zou iemand dus zonder teleurstelling helderheid over zichzelf kunnen verkrijgen?
We moeten teleurstellingen niet zuchtend ondergaan als iets zonder dewelke ons leven beter zou zijn. We moeten teleurstellingen opzoeken, er achteraan gaan, ze verzamelen.
De zogenaamde helderheid over jezelf ...logischerwijs op de voet gevolgd door de zoektocht naar jezelf .....en de verwachting alle antwoorden IN jezelf te vinden enzo......is 1 van de ultieme farces die het frustratierad wel draaiende houdt
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 29 mei 2009, 17:42

ziznl schreef:
okke schreef:
Teleurstelling wordt als iets kwalijks gezien. Een ondoordacht vooroordeel. Waardoor anders dan door teleurstelling, komen we er achter wt we hebben verwacht en gehoopt? En waardoor anders dan door die ontdekking zouden we tot zelfkennis moeten komen? Hoe zou iemand dus zonder teleurstelling helderheid over zichzelf kunnen verkrijgen?
We moeten teleurstellingen niet zuchtend ondergaan als iets zonder dewelke ons leven beter zou zijn. We moeten teleurstellingen opzoeken, er achteraan gaan, ze verzamelen.
De zogenaamde helderheid over jezelf ...logischerwijs op de voet gevolgd door de zoektocht naar jezelf .....en de verwachting alle antwoorden IN jezelf te vinden enzo......is 1 van de ultieme farces die het frustratierad wel draaiende houdt
Weet toch dat je niets weet Ziznl ;)
Maar goed dat is de andere zijde van de medaille en die kan minstens zo frustrerend zijn AARGH :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 2
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 29 mei 2009, 17:47

Intangible Radjanamadjo schreef:
ziznl schreef:
okke schreef:
De zogenaamde helderheid over jezelf ...logischerwijs op de voet gevolgd door de zoektocht naar jezelf .....en de verwachting alle antwoorden IN jezelf te vinden enzo......is 1 van de ultieme farces die het frustratierad wel draaiende houdt
Weet toch dat je niets weet Ziznl ;)
Maar goed dat is de andere zijde van de medaille en die kan minstens zo frustrerend zijn AARGH :)
HUHuh...ik weet toch niet eens dat ik niets weet over nietsweten...

:greins:
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten