[Zo ja, welke?]
Beste Buurvrouw,
Ik weet niet of het je misschien al opgevallen is, maar onze huizen zijn (heel) erg gehorig.
(Als jij de voordeur opendoet en sluit, is het net alsof mijn voordeur gebruikt wordt.)
Onlangs merkte ik op dat als jij je badkamer gebruikt, ik dat hoor.
(Wat ik niet zei is dat ik er wakker van wordt, op de momenten dat ik slaap)
Als jij het licht in je douche aandoet hoor ik dat, eerst de "klik" van de knop en dan de ventilator.
Helaas heb ik het niet goed uitgelegd, de laatste keer dat we elkaar spraken: het was geen vuil in het afzuigkanaal dat de herrie maakt.
Ik neem aan dat je het niet expres doet.
Het is niet zo dat de ventilator vuil is: De ventilator is verkeerd gemonteerd, en het verkeerde type voor de toepassing.
Dat zorgt voor (irritante) resonanties in de muren en het dak.
Erger nog is de geiser: Die is op de tussenmuur aangebracht zonder contactgeluiden te voorkomen.
Iedere keer als jij warm water vraagt, lijkt het alsof bij mij een helikopter aan het opstijgen is, of alsof je een houseparty aan het houden bent. (Broem broem broem broem, heavy bass yeah)
(Kan zijn dat de geiser onderhoud nodig heeft, want bij de vorige-vorige huurder had ik nergens last van, op de douche-ventilator na, maar daar hadden we afspraken over gemaakt.)
Het feit dat die geluiden veroorzaakt worden door onkunde van je huurbaas, neemt niet weg dat ik er erg veel overlast van ervaar.
Dit zijn overtollige/overbodige geluiden, waar -naar ik aanneem- ook jij je vreselijk aan zou kunnen ergeren.
Nu kan ik echter redelijk met onredelijkheid leven, zolang ik maar zeker weet dat het binnen bepaalde tijden gebeurd.
Ik wil je bij deze dan ook graag verzoeken om niet meer voor 9.00u en na 22.00u te douchen.
Buiten deze tijdstippen verzoek ik je zo weinig mogelijk het licht (en dus: ventilator) van je badkamer te gebruiken.
Daarnaast, ga ook wat "vriendelijker" om met je voordeur.
Alvast mijn hartelijk dank,
Je Buurman.
Kan deze brief resultaten bereiken?
Kan deze brief resultaten bereiken?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.