Musk vs de Wereld
Musk vs de Wereld
"go fuck your face"
https://techcrunch.com/2024/08/13/eu-wa ... DzjjxMoAvH
Die uitspraak kan hem nog wel eens duur komen te staan.
En terecht.
De tijd dat aristocratie (lees: mensen met geld) het voor het zeggen hebben is reeds lang voorbij.
Hoewel het tegendeel schijnt, lopen ze toch altijd, op de 1 of andere manier, tegen dezelfde lamp aan: "Publieke opinie".
Dit kan kort duren, of lang. Niettemin is de uitkomst altijd hetzelfde: Ze verliezen het altijd.
https://techcrunch.com/2024/08/13/eu-wa ... DzjjxMoAvH
Die uitspraak kan hem nog wel eens duur komen te staan.
En terecht.
De tijd dat aristocratie (lees: mensen met geld) het voor het zeggen hebben is reeds lang voorbij.
Hoewel het tegendeel schijnt, lopen ze toch altijd, op de 1 of andere manier, tegen dezelfde lamp aan: "Publieke opinie".
Dit kan kort duren, of lang. Niettemin is de uitkomst altijd hetzelfde: Ze verliezen het altijd.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.
Dat interview met Trump heeft nogal wat stof doen opwaaien blijkbaar, bij de EU. Dat maakt me wel even nieuwsgierig. Heel even maar, die bui gaat snel weer over want ik walg intussen van Trump en ook van Musk. Een paar dagen na het schietincident liet Trump al schoenen maken met zijn foto erop van vlak na de aanslag, met zijn vuist in de lucht en het woord “fight” erbij. Volgens mij heb je dan een hele zieke geest, als je zelfs daar munt uit wilt slaan. Ik zag ook een interview met zijn neef, de zoon van een oudere broer van Trump. Deze heeft een meervoudig gehandicapte zoon waarvan Trump zou hebben gezet “hij herkent je toch niet, laat hem sterven en verhuis naar Florida”. Nu kun je je echter ook wel afvragen waarom die neef daar juist nu mee naar buiten komt. Hij heeft een boek geschreven over (de familie) Trump. Misschien heeft die neef zich wel door de tegenpartij laten omkopen om dat boek te schrijven. Vandaag de dag sta ik nergens meer van te kijken.
Hermetisch geschakeld
Het is niets nieuws: Hoe erger/extremer je bent, hoe meer de publieke opinie achter je staat.
(Die vindt dat namelijk "nieuw" of "verfrissend".)
Dat gaat al duizenden jaren zo.
Het gezegde is dan ook:
"Vermoord een mens, en men noemt je moordenaar.
Vermoord er 50.000 en men noemt je koning."
Wie die "men" is, dat probeer ik al sinds mijn lidmaatschap van dit forum duidelijk te krijgen.
Maar het lijkt vechten tegen de bierkaai, want: "Iedereen weet immers wie men is", is vaak het tegenwoord.
Daarover trachten te filosoferen leidt immer tot een godwin, zodat nooit een zinnig gesprek mogelijk is.
Helaas.
Elke geschiedkundig onderlegde lezer zal niet anders kunnen dan mij gelijk geven.
Maar er is hoop!
Zodra het "grote geld" (lees: megabedrijven) verliezen gaan lijden doordat mensen weglopen van hun producten ...
Oh wacht ....
Neen, dat zal wel niet gebeuren ...
Maar:
Zodra het "grote geld" eindelijk eens de belasting afdraagt over hun winsten, dan valt met dat geld veel goed te doen, niet in de minste plaats belastingverlichting voor de "kleinverdieners".
(Die vindt dat namelijk "nieuw" of "verfrissend".)
Dat gaat al duizenden jaren zo.
Het gezegde is dan ook:
"Vermoord een mens, en men noemt je moordenaar.
Vermoord er 50.000 en men noemt je koning."
Wie die "men" is, dat probeer ik al sinds mijn lidmaatschap van dit forum duidelijk te krijgen.
Maar het lijkt vechten tegen de bierkaai, want: "Iedereen weet immers wie men is", is vaak het tegenwoord.
Daarover trachten te filosoferen leidt immer tot een godwin, zodat nooit een zinnig gesprek mogelijk is.
Helaas.
Elke geschiedkundig onderlegde lezer zal niet anders kunnen dan mij gelijk geven.
Maar er is hoop!
Zodra het "grote geld" (lees: megabedrijven) verliezen gaan lijden doordat mensen weglopen van hun producten ...
Oh wacht ....
Neen, dat zal wel niet gebeuren ...
Maar:
Zodra het "grote geld" eindelijk eens de belasting afdraagt over hun winsten, dan valt met dat geld veel goed te doen, niet in de minste plaats belastingverlichting voor de "kleinverdieners".
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Het systeem zoals het nu werkt, werkt niet.
Ik vind het doodeng wat er nog gebeuren moet, voor vrede weer heersen kan.
Het kan zo maar grensoverschrijdend worden, waardoor wij ook genoodzaakt worden te kiezen.
Ik voorzie, in Nederland, binnen 5 jaar tijd een NSB-achtige partij die zie pro-Russisch noemt.
Die het gedachtengoed van Poetin tracht uit te dragen: "Iedereen is een Nazi, behalve wij."
Niemand wil natuurlijk een Nazi zijn, dus wat doe je, als er nog maar 1 keus is?
Iedereen wordt lid van die partij, en begint de buren te argwanen.
Dan heeft argwaan gewonnen, en waart de "Zwarte Zwadderneel" weer rond.
(Althans in Calvinistisch Holland.)
Ik voorzie, in Nederland, binnen 5 jaar tijd een NSB-achtige partij die zie pro-Russisch noemt.
Die het gedachtengoed van Poetin tracht uit te dragen: "Iedereen is een Nazi, behalve wij."
Niemand wil natuurlijk een Nazi zijn, dus wat doe je, als er nog maar 1 keus is?
Iedereen wordt lid van die partij, en begint de buren te argwanen.
Dan heeft argwaan gewonnen, en waart de "Zwarte Zwadderneel" weer rond.
(Althans in Calvinistisch Holland.)
Over 20 jaar plukken onze kinderen er de vruchten van ...
(Ik zag dit reeds vroeg aankomen, daarom besloot ik geen kinderen te hebben, egoïstisch misschien, maar ik kan lijden niet uitstaan.)
(Ik zag dit reeds vroeg aankomen, daarom besloot ik geen kinderen te hebben, egoïstisch misschien, maar ik kan lijden niet uitstaan.)
Ik ben het niet eens met Whitney Houston.
Musk tracht /zijn/ wereld aan /zijn/ kinderen na te laten.
We kunnen alleen maar hopen dat ze met enig verstand zijn geboren.
We kunnen alleen maar hopen dat ze met enig verstand zijn geboren.
Ik betwijfel het.
Een van Musks kinderen is transgender (M—>V) en heeft geen contact met met “haar” vader omdat hij ertegen was (als ik het goed begrepen en samengevat heb).
Hermetisch geschakeld
Dat interesseert me vrij weinig.
Wat mij meer interesseert is waarom mensen die ik totaal niet mag mijn toekomst gaan bepalen, op zulke wijze dat ik er zelf geen zeggenschap over heb.
Of is dat altijd al zo geweest?
Heb ik toch verkeerd gestemd door op de PvvD te vertrouwen?
Wat mij meer interesseert is waarom mensen die ik totaal niet mag mijn toekomst gaan bepalen, op zulke wijze dat ik er zelf geen zeggenschap over heb.
Of is dat altijd al zo geweest?
Heb ik toch verkeerd gestemd door op de PvvD te vertrouwen?
Als er ooit zelfrijdende auto's komen, is het overigens heel eenvoudig hun route te ontwrichten.
Gewoon op de snelweg gaan zitten.
Een mens zou nog in staat zijn over je heen te rijden.
Geen enkele "self driving pilot" zou dat (moeten) kunnen.
Gewoon op de snelweg gaan zitten.
Een mens zou nog in staat zijn over je heen te rijden.
Geen enkele "self driving pilot" zou dat (moeten) kunnen.
Dan moet je wel een koptelefoon opzetten met noise cancelling, anders toeteren ze je de oren van de kop. Toevallig zag ik vandaag dit nieuwsitem: https://www.nu.nl/310605/video/zelfrijd ... cisco.html
Hermetisch geschakeld
QED ... enige intelligentie, kunstmatig of niet, is ver te zoeken.
Nota Bene:
De programmeurs hadden dit kunnen voorzien, en hebben zit ook voorzien.
Maar CFO/CEO heeft beslist dat de "vroege beta" "eruit" moest.
Hoe heet het in de reclamewereld ook weer?
"Er bestaat geen slechte reclame. Als je maar genoemd wordt."
De programmeurs hadden dit kunnen voorzien, en hebben zit ook voorzien.
Maar CFO/CEO heeft beslist dat de "vroege beta" "eruit" moest.
Hoe heet het in de reclamewereld ook weer?
"Er bestaat geen slechte reclame. Als je maar genoemd wordt."
Hoe slechter je product, hoe beter het verkoopt. Is tegenwoordig waar, dankzij de reclame.
Oh sorry, voor de jongere generatie: "Reclame" is hoe wij vroeger influencers noemden.
Dat waren (toen) allemaal acteurs, en geen van allen hadden iets te maken met het product.
Net zoals nu.
Oh sorry, voor de jongere generatie: "Reclame" is hoe wij vroeger influencers noemden.
Dat waren (toen) allemaal acteurs, en geen van allen hadden iets te maken met het product.
Net zoals nu.