De containerbegrippen 'het volk' & 'de elite' hedendaags. Vanuit perspectief ervaringsdeskundige GGZ?!

Voor als je een website hebt gevonden met informatie die je graag wil delen hier.

Voel jij je 'verlicht'?!

Ja, omdat ik heb gestudeerd
2
14%
Ja, uit ervaringsdeskundigheid
2
14%
Ja, door meditatie en spiritualiteit.
2
14%
Ja, door bewustwording
2
14%
Ja, door mijn leraar/Guru/enz.
2
14%
Ja door anders...
2
14%
Nee
2
14%
Weet niet
0
Geen stemmen
Anders...
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 29
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Re: De containerbegrippen 'het volk' & 'de elite' hedendaags. Vanuit perspectief ervaringsdeskundige GGZ?!

Bericht door arkhétupos » 06 dec 2019, 23:03

"Containerbegrip"

Plaatshouder?
Metafoor?
Pointer?

Ongelofelijk.

Pas maar op! Straks wijzen ze naar /dev/null, als je niet goed weet waar je mee bezig bent.

(Daarom is Java uitgevonden: "Pointer-arithmetic is best left to the compiler.")

Maar ja, ook als iets werkt, kun je het dan wel vertrouwen?
Ook als je zelf niet eens meer inzage hebt in de pointermanipulatie?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 06 dec 2019, 23:14

arkhétupos schreef:
06 dec 2019, 22:19
Heb jij jouw eigen tong wel eens geproefd?

Waar smaakt die naar?
Net zo lekker als het ruikt. ;) :-$
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 06 dec 2019, 23:15

De nierstenen echter hebben maling aan de smaakgeur. En de rest van het lijf ook. Vroeger dacht ik dat ik fysiek onsterfelijk was met die geur en dat alle kwalen genezen waren. Maar dat bleek mooi niet waar te zijn.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 29
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 06 dec 2019, 23:21

Jij kwelt jou lijf. Jij wil het beter.
Helpen al die pillen, of maken ze je alleen maar slechter voelen?

Waarom niet eens zelf de controle genomen?

Om met Pascal te spreken: "Erger kan het nooit worden."
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 06 dec 2019, 23:42

Nou ja, n.a.v. de quantumervaring dacht ik vanmiddag dat het misschien toch mogelijk zou kunnen zijn om een aantal zaken te genezen, toen ik dit filmpje zag. Feit blijft dat het voorheen voor mijzelf nooit heeft gewerkt.

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 06 dec 2019, 23:48

arkhétupos schreef:
06 dec 2019, 23:21
Jij kwelt jou lijf. Jij wil het beter.
Helpen al die pillen, of maken ze je alleen maar slechter voelen?

Waarom niet eens zelf de controle genomen?

Om met Pascal te spreken: "Erger kan het nooit worden."
Ja maar het was volgens mij nooit mijn geur to begin with, maar jouw geur. Dat ik het niet zelf was wist ik altijd al. Het was de geur van Christus (staat trouwens ook gewoon in de bijbel en ook in de apocriefen). Dat jij die Geur ook had, bent, wist ik ook. Maar dat die mij doordrong, van jou was, dat wist ik toen nog niet. En dat weet ik nu wel. Dus nou moet je niet bijdehand gaan lopen doen natuurlijk he. Wat nou, zelf de controle nemen? Jij doordrong mij cq overgoot mij cq doopte mij in die Geur.

Ofschoon de smaak en de geur net licht teruggekeerd was en nog is.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 06 dec 2019, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 29
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 06 dec 2019, 23:57

Ik kan niet voor jou ruiken, en smaak is individueel.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 00:17

arkhétupos schreef:
06 dec 2019, 23:21
Jij kwelt jou lijf. Jij wil het beter.
Helpen al die pillen, of maken ze je alleen maar slechter voelen?
Trouwens, wat bedoel je met “al die pillen”? Jij begon over Reijnders. Ik had het over vitaminen, die (multi althans) heb je me zelf aangeraden (en dat was heel goed he). En ik heb het over B12. Het tekort is twintig jaar geleden vastgesteld he. Door een arts hoor, gedegen bloedonderzoek, heb zelf de uitslagen ervan ook. Nadat ik geen gevoel meer had in het onderste deel van mijn gezicht, mijn vingertoppen, soms ook in mijn handen ineens niet meer, en allemaal naalden voelde onder mijn voetzolen, en door de huisarts steeds voor psychisch werd weggestuurd. Dus wat zeur je nu? Laten gaan dan maar? “Zelf controle nemen”? Is dat dan niet wat ik aldoor heb gedaan dan? Als ik niet uit eigen beweging bij die voormalige chirurg en huisarts terecht was gekomen, dan was het eerder slechter afgelopen. Maar ik had injecties nodig en wilde dat niet. Smelttabletten waren er destijds nog niet, dus moest ik cobalamine-ampullen breken en de vloeistof onder de tong.Later kwamen er smelttabletten van Bloem, ontwikkeld door een ziekenhuis. En in het achterlijke Nederland krijg je peperdure door een arts gegeven injecties drie keer per week wel vergoed, maar smelttabletten onder de tong niet.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 07 dec 2019, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 29
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 dec 2019, 00:22

memeticae schreef:Physicians never heal themselves.
Dus waarom vertrouwen in hun pillenoutput?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 12:21

arkhétupos schreef:
07 dec 2019, 00:22
memeticae schreef:Physicians never heal themselves.
Dus waarom vertrouwen in hun pillenoutput?
Grapjas. Dit zijn natuurlijk flauwekul extremen van het niveau “De opticien draagt zelf een bril dus ga nooit een bril dragen”.

Ik zie het gewoon zo: dit fysieke lichaam is nou eenmaal de oneer waarin Ik Ben op dit moment leeft. Ik ben dat lichaam niet maar woon er wel in en heb het er nog even mee te doen. Het is tijdelijk, om er zo aangenaam mogelijk in te wonen behoeft het verzorging en de gebreken dienen zo goed mogelijk gerepareerd te worden. Daarbij maak ik zelf alle afwegingen maar laat me indien nodig wel adviseren door experts,die ik zelf uitzoek. Dat dat kan is iets om dankbaar voor te zijn. In de middeleeuwen stierf men aan galstenen door een geklapte galblaas. Tegenwoordig hebben wij een chirurg die dat voor ons oplost.

Het is zoals het is en het is allemaal tijdelijk. Maar we spraken over verlichting. Ik vat dat woord denk ik anders op dan de meeste anderen. Ik voel me enorm verlicht door alles wat ik heb mogen leren en ervaren. Met verlicht bedoel ik dan lasten verlicht. Gedragen. Gedragen door Christus, gedragen boven de omstandigheden uit. Gesteund met kennis, inzichten en ervaringen. En ook verlicht doordat ik een plekje kreeg waar dat allemaal mogelijk was en ook door alles wat ik in stilte en achter de schermen onbezoldigd voor anderen heb kunnen en mogen doen. En als mantelzorger nog kan doen.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 07 dec 2019, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 12:44

Als er veel meer mensen waren geweest zoals ik dan was deze wereld een heel stuk mooier, zachter, vrolijker, liever, efficiënter en toegewijder geweest dan nu het geval is. Zo. Dus. Ik heb gezegd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 12:58

Deze wereld is volslagen mesjogge geworden. Blind egoïsme viert op hoogtij op een duizelingwekkend bizar duisternisniveau. Maar ik zwijg erover want als je het opnoemt krijg je alleen maar nog meer reacties en antwoorden van datzelfde volslagen bizarre doodse niveau. En daar moet je tegen kunnen. Het is met woorden niet te overbruggen. Er ontbreekt iets in die mensen. Mijn moeder kan daar goed tegen, die lacht zich een kriek om zoveel domheid. In geuren en kleuren vertelt ze over de domheid van de mensen. Ook dat ervaar ik als verlichting, om haar er oprecht om te zien lachen. Zij is echt een steun voor mij. Maar ik kan dat uit mezelf niet, lachen om zoveel egoïstische doodsheid. Dat soort mensen zijn zelf al robots. Ze hebben geen hart, geen spiritualiteit. Niks. AI is daar nog menselijk bij. Mijn coping stijl is er zo min mogelijk naar kijken. En mijn geluk is dat de synchroniciteit me altijd helpt en de juiste mensen op mijn pad brengt en vice versa. Ze zijn er gelukkig nog wel, lieve mensen, maar schaars. Ze springen er wel des te levendiger uit.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 13:23

arkhétupos schreef:
06 dec 2019, 20:36
De ervaringsdeskundige kan het ook koud zien, als buitenstaander, en met behulp van "casussen" en managementboeken trachten zelf een "carrière" te maken?

Of is dat wat ze noemen: "Over lijken gaan"?
Juist.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 13:27

Leon schreef:
06 dec 2019, 21:43
Bärbel schreef:
06 dec 2019, 21:36
Ik laat mijn antwoorden staan. Ze kloppen. Maar alles wat goed is kan niet blijven bestaan op deze wereld. Alles moet hier altijd kapot.

Daar komt bij dat ik de paranoia er nu niet bij kan hebben. Mijn fysiek zit te rot in elkaar om er de stress van paranoia ook nog bij te hebben. Maar dat mag hier nooit gezegd worden want dán gaat men lullig lopen doen. Alsof je met zo’n lichaam nog echt iets betekenen kunt En het is mij goed recht dat ik soms dood wil (ondanks alles wat zo mooi is), want Paulus wilde dat ook met dezelfde aandoening. En ik zit fysiek nu in een heel lastig parket. Maar ook dat is een offer. Inderdaad, niet eerder willen sterven dan mijn moeder.

Als ik mijn moeder niet meer had om voor te zorgen, dan wilde ik direct fysiek dood. Dat heeft niks te maken met suïcidaal zijn maar alles met dit teringlichaam.
Veel liefde toegewenst voor zoverre dat wijsheid is....
Ik Ben de Liefde en de Wijsheid Zelve.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2019, 14:14

Bärbel schreef:
07 dec 2019, 13:27
Leon schreef:
06 dec 2019, 21:43
Bärbel schreef:
06 dec 2019, 21:36
Ik laat mijn antwoorden staan. Ze kloppen. Maar alles wat goed is kan niet blijven bestaan op deze wereld. Alles moet hier altijd kapot.

Daar komt bij dat ik de paranoia er nu niet bij kan hebben. Mijn fysiek zit te rot in elkaar om er de stress van paranoia ook nog bij te hebben. Maar dat mag hier nooit gezegd worden want dán gaat men lullig lopen doen. Alsof je met zo’n lichaam nog echt iets betekenen kunt En het is mij goed recht dat ik soms dood wil (ondanks alles wat zo mooi is), want Paulus wilde dat ook met dezelfde aandoening. En ik zit fysiek nu in een heel lastig parket. Maar ook dat is een offer. Inderdaad, niet eerder willen sterven dan mijn moeder.

Als ik mijn moeder niet meer had om voor te zorgen, dan wilde ik direct fysiek dood. Dat heeft niks te maken met suïcidaal zijn maar alles met dit teringlichaam.
Veel liefde toegewenst voor zoverre dat wijsheid is....
Ik Ben de Liefde en de Wijsheid Zelve.
En Hoop?

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 14:20

Leon schreef:
07 dec 2019, 14:14

En Hoop?

Wat is precies je vraag over hoop?
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2019, 17:01

Bärbel schreef:
07 dec 2019, 14:20
Leon schreef:
07 dec 2019, 14:14

En Hoop?

Wat is precies je vraag over hoop?
Liefde zijn, wijsheid zijn, ik vroeg me af of dat met hoop zijn is...

Gebruikersavatar
anthony68
Posts in topic: 6
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 sep 2014, 20:02
Contacteer:

Bericht door anthony68 » 07 dec 2019, 17:43

Bärbel schreef:
06 dec 2019, 21:36
Ik laat mijn antwoorden staan. Ze kloppen. Maar alles wat goed is kan niet blijven bestaan op deze wereld. Alles moet hier altijd kapot.

Daar komt bij dat ik de paranoia er nu niet bij kan hebben. Mijn fysiek zit te rot in elkaar om er de stress van paranoia ook nog bij te hebben. Maar dat mag hier nooit gezegd worden want dán gaat men lullig lopen doen. Alsof je met zo’n lichaam nog echt iets betekenen kunt En het is mij goed recht dat ik soms dood wil (ondanks alles wat zo mooi is), want Paulus wilde dat ook met dezelfde aandoening en hij had er niet nog bij waar ik nog mee zit. En ik zit fysiek nu in een heel lastig parket. Maar ook dat is een offer. Inderdaad, niet eerder willen sterven dan mijn moeder.

Als ik mijn moeder niet meer had om voor te zorgen, dan wilde ik liefst direct fysiek dood. Dat heeft niks te maken met suïcidaal zijn maar alles met dit rottige lichaam.
@Bärbel
Dankje voor je begrip en compassie. Ik heb de titel en inhoud van mijn topic aangepast, omdat ik het toen vanuit een persoonlijk perspectief schreef. Nu ik meer met begrippen inductie/deductie te maken krijg en steed meer op academisch niveau leer denken wil ik mijn 'fouten'herstellen.

Ik begrijp dat mijn wijzigingen uit context zijn geplaatst voor de gene die reageerde op mijn toen nog 'persoonlijke visie', ,maar in grot lijnen komt mijn huidige visie van toen overeen, hetzij het niet meer persoonlijk is, maar ik algemeen probeer te blijven.

Sorry aan alle die ik mogelijk teleurgesteld heb of geïrriteerd, het spijt, me maar het leven is een chronisch verander proces waar je steeds weer leert van je fouten. :goodbad:
If words control you, that means everyone else can control you. Breathe and allow things to pass. - Warren Buffett

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 18:57

Leon schreef:
07 dec 2019, 17:01
Bärbel schreef:
07 dec 2019, 14:20
Leon schreef:
07 dec 2019, 14:14

En Hoop?

Wat is precies je vraag over hoop?
Liefde zijn, wijsheid zijn, ik vroeg me af of dat met hoop zijn is...
Waarop hoop je?
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 19:06

anthony68 schreef:
07 dec 2019, 17:43

@Bärbel
Dankje voor je begrip en compassie.
Lieve Anthony-Aristoteles,

Jij juist bedankt voor jóuw begrip en compassie, inspanningen en ontzettend mooie waarheidsbespiegeling!


Groetjes van Bärbel-Plato. :K
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 29
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 dec 2019, 19:21

anthony68 schreef:
07 dec 2019, 17:43
Sorry aan alle[n] die ik mogelijk teleurgesteld heb of geïrriteerd [heb], het spijt, me[,] maar het leven is een chronisch verander[end] proces waar je steeds weer leert van je fouten.
Als het goed is ...

Is het goed.

:smt056
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2019, 19:55

Bärbel schreef:
07 dec 2019, 18:57
Leon schreef:
07 dec 2019, 17:01
Bärbel schreef:
07 dec 2019, 14:20


Wat is precies je vraag over hoop?
Liefde zijn, wijsheid zijn, ik vroeg me af of dat met hoop zijn is...
Waarop hoop je?
Dat jij dus de hoop kunt vinden vanuit liefde en wijsheid...

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 19:57

Leon schreef:
07 dec 2019, 19:55
Bärbel schreef:
07 dec 2019, 18:57
Leon schreef:
07 dec 2019, 17:01


Liefde zijn, wijsheid zijn, ik vroeg me af of dat met hoop zijn is...
Waarop hoop je?
Dat jij dus de hoop kunt vinden vanuit liefde en wijsheid...

Liefde Is. Waar er nog steeds gehoopt moet worden is liefde nog niet gerealiseerd. Daarom heet het ook hoop, geloof en liefde. In die volgorde en niet omgekeerd. Het enige wat overblijft is de liefde. Dat is volmaakt.

Ik Ben de Liefde Zelve. Waar jij bovenstaand op zegt te hopen komt gelukkig nimmer meer uit. Wat Is, Was al en Zal Altijd Zijn.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 07 dec 2019, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2019, 20:01

Helder.

Ik bemerk dat je liefde kunt vinden als je de hoop opgeeft. Wat het wijsheid maakt om wanhoop op te zoeken.

Ik heb daar echter moeite mee om dat als laatste waarheid te beschouwen.

Bijvoorbeeld jouw nierstenen, vanuit liefde heb je een geest die kan dragen, vanuit wijsheid weet je van cultuurgeweld, en hoe dat natuurgeweld vervangt. Liefde EN wijsheid.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 20:04

Leon schreef:
07 dec 2019, 20:01
Helder.

Ik bemerk dat je liefde kunt vinden als je de hoop opgeeft. Wat het wijsheid maakt om wanhoop op te zoeken.

Ik heb daar echter moeite mee om dat als laatste waarheid te beschouwen.

Bijvoorbeeld jouw nierstenen, vanuit liefde heb je een geest die kan dragen, vanuit wijsheid weet je van cultuurgeweld, en hoe dat natuurgeweld vervangt. Liefde EN wijsheid.
Bovenstaande is een projectie van jouw eigen demonen. Het heeft geen enkel raakvlak van wat ik heb geschreven. Het valt me op dat je graag van plaats verwisselt. Dat brengt je nergens.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 07 dec 2019, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2019, 20:06

Leon schreef:
07 dec 2019, 20:01
Helder.

Ik bemerk dat je liefde kunt vinden als je de hoop opgeeft. Wat het wijsheid maakt om wanhoop op te zoeken.

Ik heb daar echter moeite mee om dat als laatste waarheid te beschouwen.

Bijvoorbeeld jouw nierstenen, vanuit liefde heb je een geest die kan dragen, vanuit wijsheid weet je van cultuurgeweld, en hoe dat natuurgeweld vervangt. Liefde EN wijsheid.
Mogelijk is inderdaad een extra factor verwerpelijk...

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 20:14

Leon schreef:
07 dec 2019, 20:06
Leon schreef:
07 dec 2019, 20:01
Helder.

Ik bemerk dat je liefde kunt vinden als je de hoop opgeeft. Wat het wijsheid maakt om wanhoop op te zoeken.

Ik heb daar echter moeite mee om dat als laatste waarheid te beschouwen.

Bijvoorbeeld jouw nierstenen, vanuit liefde heb je een geest die kan dragen, vanuit wijsheid weet je van cultuurgeweld, en hoe dat natuurgeweld vervangt. Liefde EN wijsheid.
Mogelijk is inderdaad een extra factor verwerpelijk...
Uit wat je schrijft kan ik alleen maar concluderen dat jij gewoon niet weet wat liefde is.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 29
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 dec 2019, 20:22

"gewoon"
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.


Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 29
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 dec 2019, 20:27

Het doorbijten van een gordiaanse knoop levert een gordiaanse knoop op.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2019, 20:32

Ik weet wat echte liefde is...

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 20:34

arkhétupos schreef:
07 dec 2019, 20:27
Het doorbijten van een gordiaanse knoop levert een gordiaanse knoop op.
Precies. Daar waar die thuishoort.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 20:36

Leon schreef:
07 dec 2019, 20:32
Ik weet wat echte liefde is...
Het feit dat je dat zegt toont aan dat je het niet weet.

Het feit dat je iets aan informatie van mij aangreep om daar iets aan te verbinden van jouzelf toont aan dat jij zelf geen geest hebt die dragen kan...... en dat heb je niet eens in de gaten maar dat is logisch.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2019, 20:39

Bärbel schreef:
07 dec 2019, 20:36
Leon schreef:
07 dec 2019, 20:32
Ik weet wat echte liefde is...
Het feit dat je dat zegt toont aan dat je het niet weet.

Het feit dat je iets aan informatie van mij aangreep om daar iets aan te verbinden van jouzelf toont aan dat jij zelf geen geest hebt die dragen kan...... en dat heb je niet eens in de gaten maar dat is logisch. Want dat is de blinde vlek.
Het is even schrikken...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 dec 2019, 20:44

Leon schreef:
07 dec 2019, 20:39
Bärbel schreef:
07 dec 2019, 20:36
Leon schreef:
07 dec 2019, 20:32
Ik weet wat echte liefde is...
Het feit dat je dat zegt toont aan dat je het niet weet.

Het feit dat je iets aan informatie van mij aangreep om daar iets aan te verbinden van jouzelf toont aan dat jij zelf geen geest hebt die dragen kan...... en dat heb je niet eens in de gaten maar dat is logisch. Want dat is de blinde vlek.
Het is even schrikken...
Maar iedereen heeft liefde in zeker opzicht.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 20:46

Leon schreef:
07 dec 2019, 20:39
Bärbel schreef:
07 dec 2019, 20:36
Leon schreef:
07 dec 2019, 20:32
Ik weet wat echte liefde is...
Het feit dat je dat zegt toont aan dat je het niet weet.

Het feit dat je iets aan informatie van mij aangreep om daar iets aan te verbinden van jouzelf toont aan dat jij zelf geen geest hebt die dragen kan...... en dat heb je niet eens in de gaten maar dat is logisch. Want dat is de blinde vlek.
Het is even schrikken...
En je neemt zo graag Jezus in de mond en bijbel. Jezus riep aan het kruis mij dorst. Jij bent als degene die hem gal te drinken gaf. Dat Hij pijn had en dorst had en dat uitsprak en dat Hij toen de pijn hem teveel werd sprak “Vader in Uw handen beveel ik mijn geest”, zou een teken zijn dat Hij geen geest had om te dragen???
Laatst gewijzigd door Bärbel op 07 dec 2019, 20:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 20:47

Leon schreef:
07 dec 2019, 20:44
Leon schreef:
07 dec 2019, 20:39
Bärbel schreef:
07 dec 2019, 20:36


Het feit dat je dat zegt toont aan dat je het niet weet.

Het feit dat je iets aan informatie van mij aangreep om daar iets aan te verbinden van jouzelf toont aan dat jij zelf geen geest hebt die dragen kan...... en dat heb je niet eens in de gaten maar dat is logisch. Want dat is de blinde vlek.
Het is even schrikken...
Maar iedereen heeft liefde in zeker opzicht.
Ik zou de woorden “iedereen” , “liefde” en “heeft” maar gewoon niet in de mond nemen. Zelfonderzoek is heel iets anders dan iedereenonderzoek.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 29
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 dec 2019, 21:08

"gewoon"
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 29
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 07 dec 2019, 21:11

Bärbel schreef:
07 dec 2019, 20:34
arkhétupos schreef:
07 dec 2019, 20:27
Het door[midden]bijten van een gordiaanse knoop levert een gordiaanse knoop op.
Precies. Daar waar die thuishoort.
2 gordiaanse knopen?
Dat kan niet, dan zou je onoplosbare problemen in deel-onoplosbare problemen verdelen.

Slechte manager! Foei!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 07 dec 2019, 21:18

arkhétupos schreef:
07 dec 2019, 21:11
Bärbel schreef:
07 dec 2019, 20:34
arkhétupos schreef:
07 dec 2019, 20:27
Het door[midden]bijten van een gordiaanse knoop levert een gordiaanse knoop op.
Precies. Daar waar die thuishoort.
2 gordiaanse knopen?
Dat kan niet, dan zou je onoplosbare problemen in deel-onoplosbare problemen verdelen.
Nee 1 gordiaanse knoop. De knoop van het touw waarmee die knoop aan mijn nekje getracht werd gebonden te worden, bijt ik doormidden.
arkhétupos schreef:Slechte manager! Foei!
inderdaad.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 29
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 13 dec 2019, 17:05

Jouw nek is onderdeel, je kunt bijten wat je wilt maar 2 nekken krijg je niet.
memeticae schreef:Hooguit twee hoofden
Pas op voor Jorissen!
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 13 dec 2019, 17:15

arkhétupos schreef:
13 dec 2019, 17:05
Jouw nek is onderdeel, je kunt bijten wat je wilt maar 2 nekken krijg je niet.
Allemaal flauwekul.. Zo is dat! (Gecorrigeerd op 14-4-20)
arkhétupos schreef:
memeticae schreef:Hooguit twee hoofden
Pas op voor Jorissen!
Inderdaad. Pas maar op voor Jorissen! :grijns:
Laatst gewijzigd door Bärbel op 14 apr 2020, 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 29
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 13 dec 2019, 17:29

1 Gordiaanse knoop doormidden gebeten rest 1 gordiaanse knoop doormidden gebeten.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 14 apr 2020, 13:50

arkhétupos schreef:
13 dec 2019, 17:05
Jouw nek is onderdeel, je kunt bijten wat je wilt maar 2 nekken krijg je niet.
memeticae schreef:Hooguit twee hoofden
Pas op voor Jorissen!

Code: Selecteer alles

Inmiddels Capito completamente.  :grijns:
Laatst gewijzigd door Bärbel op 14 apr 2020, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 34
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 14 apr 2020, 13:56

Joris is het er helemaal mee eens. :grijns:
Hermetisch geschakeld


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten