Website Bouwen

Voor als je een website hebt gevonden met informatie die je graag wil delen hier.
Plaats reactie
Verwijderde gebruiker

Re: Website Bouwen

Bericht door Verwijderde gebruiker » 29 dec 2017, 16:21

in php laat zich nog het beste helemaal zelf bouwen denk ik, met MySQL database er achter, moet je zelf maar zoeken.

Zoiets als dit hier is een standaardproduct dat je zo uit kunt rollen (phpBB) en dat heb ik zelfs nog iemand laten doen. Ik begin niet meer aan eigen bouwsels.

Als je iets van een backbone wilt hebben kan je met Atavist of Wix werken, soms biedt een provider, zoasl webreus, je een installatron aan, waarmee je bepaalde producten zoals phpbb kunt installeren. Wordpress is ook een optie.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 9
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 30 dec 2017, 23:08

philotuut schreef:
29 dec 2017, 13:29
Neus e.a.

Ik wil een site gaan bouwen.
Wat voor een site?
Hoeveel bezoekers verwacht je?
Is het voor de verkoop, de verhuur of exploitatie?
Hoeveel wil je aan onderhoud besteden?

Belangrijke vragen: voordat advies gegeven kan worden.

Of vraag je niet om advies voor een carrièrepad?
Is het misschien wellicht puur voor de lol? Gewoon, om eens te kijken hoe het werkt?

Bij wijze van studie bedoel je?
philotuut schreef:
29 dec 2017, 13:29
Weten jullie een goede html handleiding
Nou, Libreoffice. (Ook voor BeOS beschikbaar)
Gratis en zonder reclame.

::

- Tik erin wat je wil tikken, maak het op zoals jij het wil, en gebruik de "export naar HTML" functie.
Bekijk het resultaat in alle "moderne" browsers, zie het verschil, en lees dan de geproduceerde HTML-code. Zodat je kunt leren hoe die taal te interpreteren.

(Er is geen betere manier om "correct" (HTML) te leren dan door "reverse-engineering", alle leerboeken wijken van elkaar af. Met deze techniek kom je af en toe een genie van interpretatie tegen: zo 1 die weet hoe een pagina in alle browsers er hetzelfde uit te laten zien tegen en da's best een leuke gewaarwording. Maar om dan uit te vinden dat het een lange "if $TASTE than $THAT elsif $ELLENDE" bestaat, boet mij weer vrees in. Wat voor website wil jij in vresesnaam beginnen?)

Bovendien is het handig om de: "quirks and tweaks", van de gebruikte httpserver te kennen en/of gebruiken. (HTTP en HTML zijn immers nauw verbonden volgens het: "Hyper Text Markup Language Transfer Protocol". Maar dat is het volgende hoofdstuk. Dat gaat over vertrouwen.)
Als je van plan bent een interactieve site op te zetten, ontkom je bijna niet aan php, java/javascript en database management, met al hun diverse leercurven.

Ik ken geen goede video's om je dat laatste te leren.

Wel een om je HTML mee te leren.
philotuut schreef:
29 dec 2017, 13:29
liefst in video?
Beantwoord dat je vraag?

::


Maar ik ben bevooroordeeld: Professor Brailsford lijkt op mijn opa.

(Vergeet ook niet het vervolg erop te kijken.)

Succes!

PS

(Libreoffice, naast andere office-pakketten, kent ook een: "export to server" functie. Het office-pakket dat google gebruikt is het meest geavanceerde. Waardig om de bron ervan te bestuderen, denk je niet?)

Het is handig als je met wat simpele voorbeelden begint: "https://www.google.nl/index.html" bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

<!DOCTYPE html>
<html lang=en>
  <meta charset=utf-8>
  <meta name=viewport content="initial-scale=1, minimum-scale=1, width=device-width">
  <title>Error 404 (Not Found)!!1</title>
  <style>
    *{margin:0;padding:0}html,code{font:15px/22px arial,sans-serif}html{background:#fff;color:#222;padding:15px}body{margin:7% auto 0;max-width:390px;min-height:180px;padding:30px 0 15px}* > body{background:url(//www.google.com/images/errors/robot.png) 100% 5px no-repeat;padding-right:205px}p{margin:11px 0 22px;overflow:hidden}ins{color:#777;text-decoration:none}a img{border:0}@media screen and (max-width:772px){body{background:none;margin-top:0;max-width:none;padding-right:0}}#logo{background:url(//www.google.com/images/branding/googlelogo/1x/googlelogo_color_150x54dp.png) no-repeat;margin-left:-5px}@media only screen and (min-resolution:192dpi){#logo{background:url(//www.google.com/images/branding/googlelogo/2x/googlelogo_color_150x54dp.png) no-repeat 0% 0%/100% 100%;-moz-border-image:url(//www.google.com/images/branding/googlelogo/2x/googlelogo_color_150x54dp.png) 0}}@media only screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio:2){#logo{background:url(//www.google.com/images/branding/googlelogo/2x/googlelogo_color_150x54dp.png) no-repeat;-webkit-background-size:100% 100%}}#logo{display:inline-block;height:54px;width:150px}
  </style>
  <a href=//www.google.com/><span id=logo aria-label=Google></span></a>
  <p><b>404.</b> <ins>That’s an error.</ins>
  <p>The requested URL <code>/index.html</code> was not found on this server.  <ins>That’s all we know.</ins>
  
Als google al geen .htm of .html meer gebruikt, behalve voor notfoundmeldingen, wat gebruikt ze dan wel?

Noem me denigrerend, of advocaat van de duivel, maar: "Site(s) bouwen moet je overlaten aan hen die het moeten kunnen: "de gestuurdeerden"".
Wees nooit tevreden met het resultaat, verwacht altijd verbetering en betaal pas als je tevreden bent.

Hoe Romeins! HTML is de aflaat van niet in C kunnen coderen!

HM

Sorry ...

Wat was je vraag ook weer?
Ik ben tijdens mijn argumenteren het onderwerp een beetje kwijtgeraakt ... vrees ik.
philotuut schreef:
29 dec 2017, 13:29
Hiervoor heb ik wat html video's gevonden op youtube.
Ah!

Ik voel me opeens bij de neus genomen ...

Ik ga er maar vanuit dat dan gemeten wordt of de neus groeide of schronk.
Hij deed geen van beide: Ik sprak de waarheid.

Ik ben pinokkio, mijn neus net zo groot als toen zoals je hem voor de eerste keer zag.

Ohmpadmemanihum, om het niet eens in 7, maar in 6 lettergrepen te zeggen.
(lotus in de lotus)

Die site bestaat al.

Wat voor 1 site wilde jij gaan bouwen?
(Ook al begreep je de HTML-kunde niet?)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 31 dec 2017, 12:26

ah ja, als het is om wapens te verkopen heb ik geen tips gegeven, een fansite voor een punkband is wel weer ok

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 9
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 jan 2018, 01:52

Da's flauw.

Philotuut is nu juist op zoek naar "inside information" en dan ga jij hem dat ontzeggen?

Misschien wilde hij wel een website oprichten enkel om wapens mee te kopen?

Nee, echt.

Da's flauw.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leonardo
Posts in topic: 1
Berichten: 523
Lid geworden op: 19 apr 2014, 22:10
Contacteer:

Bericht door Leonardo » 09 jan 2018, 22:37

Voor diverse webscript talen vind ik w3 schools altijd erg handig. ;)
De waarheid is dat er geen waarheid is.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 feb 2018, 10:34

leuk een single-pager

wel afhankelijk van javascript, dat was voorheen nog wel een dingetje.

als je het van de grond af op wilt bouwen zijn sites als Atavist inderdaad niets, maar die zien er altijd wel veel gelikter uit...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 9
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 08 feb 2018, 01:46

Ik zou zeggen gooi dit op een A1 poster, en laat je publiek het lekker zelf uitzoeken.

"Ooit een normaal mens ontmoet?"

(Dat is de boodschap toch?)

Het wordt dan vanzelf wel opgepikt in webpagina's.
En of het wel of niet de moeite waard was,
Laatst gewijzigd door memeticae op 08 feb 2018, 01:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 9
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 08 feb 2018, 01:47

(Wil je nou punk beschrijven, of het op een bepaalde schijnheilige manier zijn?)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 9
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 08 feb 2018, 01:49

"Life is Live"

- philotuutje
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 9
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 08 feb 2018, 01:52

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 9
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 08 feb 2018, 02:02

En verder een hoop wierook, Ohms en dergelijke.

Jouw wereld weet hoe die zich moet behouden, en zo weet de wereld buiten jouw wereld dat.

Maar verwar onze wereld niet met die van jou.

(Er is geen wereld: beweren sommigen.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 29 mar 2018, 16:08

leuk die kweekboompjes...kan een succesvolle site worden...of wacht waar is het publiek?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 9
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 apr 2018, 06:37

Code: Selecteer alles

<HTML>
<TITLE>
Als je je hier aan houdt, kun je een website maken.
</TITLE>
<body>
Dat bedoel ik!
</body>
</HTML>
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 9
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 03 apr 2018, 06:42

Ik denk dat ik philotuut begrijp.
Hij wil de syntax weten.

HTML heeft geen syntax.
Jouw site ziet er in elke browser anders uit.

Daarom zou je je beter kunnen concentreren over de inhoud dan over de vorm.
(Was de verwachting)

Niet is minder waar geworden.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten