De Vrije Persoon

Voor als je een website hebt gevonden met informatie die je graag wil delen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 5
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

De Vrije Persoon

Bericht door Paul » 06 apr 2014, 10:08

Ik heb onlangs een nieuw forum geopend: http://www.devrijepersoon.nl

De Vrije Persoon is een forum voor mensen die op wat voor manier dan ook iets te maken hebben met verslaving (mensen met een verslaving, familie/vrienden van mensen met een verslaving, mensen die werken in de verslavingszorg e.d.). Het doel is om al deze groepen samen te brengen zodat ze elkaar kunnen (onder)steunen met als hoofdgedachte: samen kom je verder! Het maakt daarbij ook niet uit om wat voor verslaving het gaat.

Voel je je op wat voor manier dan ook betrokken bij het onderwerp, meld je dan gerust aan op het gloednieuwe forum! Uiteraard kan je ook daar gewoon anoniem blijven.
Laatst gewijzigd door Paul op 21 jan 2016, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 13 jul 2014, 02:30

Paul schreef:Ik heb onlangs een nieuw forum geopend: http://www.devrijepersoon.nl

De Vrije Persoon is een forum voor mensen die op wat voor manier dan ook iets te maken hebben met verslaving (mensen met een verslaving, familie/vrienden van mensen met een verslaving, mensen die werken in de verslavingszorg e.d.). Het doel is om al deze groepen samen te brengen zodat ze elkaar kunnen (onder)steunen met als hoofdgedachte: samen kom je verder! Het maakt daarbij ook niet uit om wat voor verslaving het gaat.

Voel je je op wat voor manier dan ook betrokken bij het onderwerp, meld je dan gerust aan op het gloednieuwe forum! Uiteraard kan je ook daar gewoon anoniem blijven.

Een te gek initiatief!
Heus! Werkelijk waar !

Maar een verslaafde een vrij persoon noemen?
Nee, daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 5
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 17 sep 2014, 01:08

Uiteraard is het de bedoeling dat te worden. Als je verslaafd bent ben je juist geen vrije persoon, maar slaaf van het middel (of de handeling) waaraan je verslaafd bent.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 17 sep 2014, 01:13

Ah!

De vrije persoon als middel.

Nou, daar vind ik helemaal niets mis mee!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 5
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 01 okt 2014, 22:54

De naam De Vrije Persoon is afkomstig van een stuk wat ik heb geschreven om wat verslaving is zeer vereenvoudigd visueel te maken. Ik werk zelf in de verslavingszorg vandaar.
Je kan dat stuk hier vinden en downloaden: http://www.devrijepersoon.nl/kenniscentrum.html

Op deze pagina staat ook de uitleg van naam en logo: http://www.devrijepersoon.nl/

Inmiddels gaat de domeinnaam naar de site en kan je van daaruit naar het forum. Nu alleen nog even de link verspreiden (en de site wat uitbreiden...)
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 5
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 21 jan 2016, 21:44

Inmiddels bestaat De Vrije Persoon nog wel als site, maar het heeft geen forum meer en is een andersoortige site geworden.

Ik heb er een stukje geschreven over mijn Godsbeeldvorming: http://www.devrijepersoon.nl/gedeelde-inzichten
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 3
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 22 jan 2016, 06:01

Interessant!

Betekent het dat je je nu ook weer persoonlijk met het forum gaat bemoeien?
Of was het meer een van-je-af-schrijvertje?

In het laatste geval heb ik geen opmerkingen, anders dan: mooi gezegd, en ik hoop dat je er wat mee bereiken kan, want zonder God, kun je geen God ervaren immers.

(Stap één van de AA, als ik me niet vergis)

Wisten ze toch maar eens het geloof in zichzelf te sterken, die verslaafden, maar ervaring zal wel geleerd hebben dat dat voor sommigen onbereikbaar is. Wel fijn dan, dat God altijd beschikbaar is.

Voor de reddelozen.
Rest nog slechts te hopen dat er geen Biesheuvels uit voortkomen ... hoewel, die man deed ook geen vlieg kwaad.

"Verslaafdenzorg", het is zo'n groot begrip.

Op de een of andere manier doe ik er ook aan mee, door smartphones te repareren ... je wil niet weten hoe blij sommigen zijn als ze het ding weer werkend terugkrijgen na een waterballet.

Op het enge af, ik heb crackgebruikers gezien die minder enthousiast reageerden op een nieuwe dosis.

Soms voel ik me net een soort van pusher.

Ik zie een nieuw vlak binnen de verslaafdenzorg; telefoon afpakken en mondjesmaat via een speciale app praten met God (de biechtapp?) Zou het vaticaan daar al over nagedacht hebben? 50 cent voor een salve maria?
Nee, zo goedkoop is ze nu ook weer niet, denk ik.

Maar het komt, let maar op.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 5
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 jan 2016, 09:01

Echt actief op dit forum zal ik niet gaan worden. Ik heb soms dingen in mijn hoofd die ik wil opschrijven. De Vrije Persoon is een site waar ik dingen op kwijt kan. Punt is: ik kom er op een of andere manier nooit aan toe.

De biecht-app, ja die is sterk en zou me niets verbazen als die er komt. Sterker nog, het zou me bijna verbazen als hij nog niet bestaat in bijv. de VS?
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten