Www.globalisering.com

Voor als je een website hebt gevonden met informatie die je graag wil delen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kiro
Posts in topic: 2
Berichten: 465
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:00
Contacteer:

Www.globalisering.com

Bericht door Kiro » 02 jun 2009, 18:22

'Onsterfelijk zijn heeft niets om het lijf; met uitzondering van de mens zijn alle schepsels het, want zij weten niet van de dood af.'

Jorge Luis Borges

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 02 jun 2009, 18:26

Is het een neutrale site of hoe moet ik deze site bezien Vyumae?

Ben namelijk wel geinteresseerd in het idee 'globalisering', maar vind tegelijkertijd dat het debat al veel te lang gekleurd is.. :)

edit: Uitgeverij Lemniscaat,
founding member van de site www.globalisering.com

Interessant.. daar heb ik menigmaal boeken van gelezen :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Kiro
Posts in topic: 2
Berichten: 465
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:00
Contacteer:

Bericht door Kiro » 02 jun 2009, 18:37

Over de objectiviteit van de site had ik nu en dan ook mijn twijfels. Soms ook echter laten artikelen twee partijen elkaar duidelijk tegenspreken, hetgeen je ook zult zien onder hun ´ABC´, een rondleiding langs begrippen m.b.t. globalisering (homepage).
Evenzogoed kan het natuurlijk de moeite lonen kennis te nemen van bepaalde gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld, die het NOS niet heeft laten zien. Het subjectieve tintje neem ik dan voor lief.

'Lemniscaat' heb ik ook gezien inderdaad. Ik heb daar een boek van (Jung), maar verder weet ik niet wat het over de site zegt. Voor hetzelfde geld had er 'M&M's' gestaan :p .

_____
Edit:
Globalisering (of mondialisering) is gewoon een verschijnsel. De gevolgen daarvan worden wel bediscussieerd.
'Onsterfelijk zijn heeft niets om het lijf; met uitzondering van de mens zijn alle schepsels het, want zij weten niet van de dood af.'

Jorge Luis Borges

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 02 jun 2009, 19:10

Vyumae schreef:Over de objectiviteit van de site had ik nu en dan ook mijn twijfels. Soms ook echter laten artikelen twee partijen elkaar duidelijk tegenspreken, hetgeen je ook zult zien onder hun ´ABC´, een rondleiding langs begrippen m.b.t. globalisering (homepage).
Evenzogoed kan het natuurlijk de moeite lonen kennis te nemen van bepaalde gebeurtenissen aan de andere kant van de wereld, die het NOS niet heeft laten zien. Het subjectieve tintje neem ik dan voor lief.
Ah cool :) hopelijk kan het mijn interesse voldoende opwekken, heb iig al een aantal leuke artikels gelezen
Vyumae schreef:'Lemniscaat' heb ik ook gezien inderdaad. Ik heb daar een boek van (Jung), maar verder weet ik niet wat het over de site zegt. Voor hetzelfde geld had er 'M&M's' gestaan :p .
:) Ik zou niet eens weten van welk boek (welke boeken) ik het ken, maar het is volgens mij wel een redelijk objectieve en leerzame uitgeverij. Ik lees ook wel veel boeken van Ankh-Hermes, maar daar heb ik zelfs wel eens het idee dat het allemaal net iets te (zweverig) is. Nooit goed voor een uitgeverij als je zo'n duidelijk stempel krijgt - ook al zou ik de enige lezer zijn die dat deed ;)
Vyumae schreef:_____
Edit:
Globalisering (of mondialisering) is gewoon een verschijnsel. De gevolgen daarvan worden wel bediscussieerd.
Daar ben ik mij terdege van bewust.. ik hou me dan ook niet meer bezig met dat het goed of slecht voor de wereld zou zijn.. eerder kijk ik naar wat het daadwerkelijk voor mij (en de wereld) betekent.. wereldwijd internet maar ook wereldwijde crisis
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten