Stel...

Ken jij muziek met diepgang? Laat het ons hier weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 5
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Stel...

Bericht door Paul » 11 jul 2007, 21:21

Stel... Je wordt de ruimte ingeschoten om een ontmoeting te hebben met buitenaardse wezens en je mag slechts 1 cd uitkiezen en meenemen om hen kennis te laten maken met onze muziek. Welke cd zou jij meenemen? Waarom die?

Ik dacht zelf aan Talk Talk - Spirit of Eden omdat ik hem briljant vind en het aanvoelt als een tijdloos album. Of een album van Dead Can Dance, omdat het een samenraapsel is van culturen, maar welk album zou ik dan niet weten, liefst Live in Den Haag 2005... :)

Ben benieuwd naar jullie muziekkeuze!


ps. Deze vraag stelde ik ook op het forum van musicmeter, maar daar werd mijn topic door een moderator gesloten omdat er al een topic is met de vraag welke cd je mee zou nemen naar een onbewoond eiland. Alsof dat hetzelfde is... :smt010
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 11 jul 2007, 21:50

Een lege cd denk ik (op dit moment ;) )

Wat is er nou mooier dan de stilte? :klapperdeklap:
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 2
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 11 jul 2007, 22:01

Vivaldi's Vier Jaargetijden. Hij is mmers de enige componist naar wiens werk een pizza is vernoemd. Dus moet hij wel de beste zijn.

@Intangible:
Ken je "The sound of Silence" van Simon and Garfunkel?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 5
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 11 jul 2007, 22:28

Intangible Radjanamadjo schreef:Een lege cd denk ik (op dit moment ;) )

Wat is er nou mooier dan de stilte? :klapperdeklap:
Een lege cd geeft niet echt een indruk van onze muziek vind je wel? Je begrijpt mijn vraag al net zo slecht als die moderator van musicmeter.nl Dat had ik toch niet verwacht Pietertje! :shock: #-o :-(
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 12 jul 2007, 00:37

Paul schreef:
Intangible Radjanamadjo schreef:Een lege cd denk ik (op dit moment ;) )

Wat is er nou mooier dan de stilte? :klapperdeklap:
Een lege cd geeft niet echt een indruk van onze muziek vind je wel? Je begrijpt mijn vraag al net zo slecht als die moderator van musicmeter.nl Dat had ik toch niet verwacht Pietertje! :shock: #-o :-(
Ik begrijp je wel hoor, wees niet bang.. dat was meer een flauwe verwijzing naar de muziek die voortkomt uit de stilte, dat wil zeggen voor mij: pure liefde! :klapperdeklap:

Ik denk dat je bedoelt dat je als ambassadeur van de muziek van deze planeet 1 cd mag uitkiezen om het idee van muziek van hier (en van die muziek het beste, het mooiste en het schoonste) over te brengen.

Maar ik vind de vraag eigenlijk te groot om er een eenduidig antwoord op te geven, ik wil namelijk geen van de muziek die ik veel luister te kort doen - daar veel muziek past bij de verschillende moods die ik ervaar en ik de verschillende emoties daarvan niet ten opzichte van elkaar wil gaan vergelijken.

Het is me allemaal (muziek) zo veel waard, dat ik daarin geen keuze wil maken :-$ :-D
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 5
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 12 jul 2007, 09:25

Ah je wil geen keuze maken... Tja, die keuze geven ze niet. Je bent dus afgekeurd voor de job hahaha.....
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
Lin
Posts in topic: 1
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 jul 2007, 19:50
Contacteer:

Bericht door Lin » 22 jul 2007, 18:35

Op Musicmeter werd aangegeven dat dit in 1978 http://voyager.jpl.nasa.gov/spacecraft/goldenrec.html echt is gedaan :)

Ik vind t heel moeilijk om 1 cd uit te kiezen... heb voor zoveel verschillende stemmingen verschillende muziek... ik zou het liefst Tool willen kiezen, maar weet niet of die buitenaardse wezens daarop zouden zitten wachten 8-)

Om ze compleet relaxed te krijgen ga ik dan voor het album Black Earth van Bohren und der Club of Gore...een soort duistere nachtclubjazz met drones (ofzo :p )

check: http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/35088816
Alles heeft zijn schoonheid maar niet iedereen ziet haar...

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 22 jul 2007, 20:39

ik zou een CDtje maken van de muziek waar ik op dit moment veel naar luister, maar dit vernadert nogal

zo had ik vandeweek ineens een depeche mode manie, en heb music for the masses gedownload en inmiddels grijs gedraaid, maw ik heb wel weer genoeg DM gehoord

ik zou er ook zeker een paar nummers van mezelf op zetten 8-)
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 5
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 jul 2007, 20:43

Jeroen schreef:ik zou een CDtje maken van de muziek waar ik op dit moment veel naar luister, maar dit vernadert nogal

zo had ik vandeweek ineens een depeche mode manie, en heb music for the masses gedownload en inmiddels grijs gedraaid, maw ik heb wel weer genoeg DM gehoord

ik zou er ook zeker een paar nummers van mezelf op zetten 8-)
Het gaat er niet om wat je zelf graag luistert maar om wat je hen zou willen laten horen om ze bekend te maken met onze muziek. Maar goed, dat zou wel hetzelfde kunnen zijn... Als je dan toch een eigen nummer erop zet, doe dan "Upside down" maar, omdat ik die goed vind. :D
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Bas
Posts in topic: 1
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 mei 2007, 01:45
Contacteer:

Bericht door Bas » 22 jul 2007, 20:44

ik zou het echt niet weten, en daarom zou ik ook gewoon een cd doen die ik momenteel erg graag luister en zonder verdere bijzondere reden. De cd die ik zou kiezen zou dan na wat getreuzel (tromgeroffel) katie melua - piece by piece worden.

SIKERHETS TANDSTICKOR
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2007, 18:23
Contacteer:

Bericht door SIKERHETS TANDSTICKOR » 17 aug 2007, 23:13

Op dit moment zweer ik bij Damien Rice, zijn album 9 schijnt dan ook het beste van het jaar te zijn geweest. Hier onder "Woman like a man", een supernummer met een supertekst plus een superieure uitvoering, enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=l5PC8jeEX9s

Gebruikersavatar
Eddy
Posts in topic: 1
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 nov 2005, 17:36
Contacteer:

Bericht door Eddy » 18 aug 2007, 23:11

Ik zou gewoon mijn 120gb externe Hard Disk meenemen..... Daar staat al mijn muziek op (en die is qua formaat ongeveer even groot als een CD, dus ik denk dat daar niemand moeilijk over gaat doen) :)

Maar Ok, dat is natuurlijk weer niet wat je bedoelt, oftwel, ik kan dus ook niet kiezen.... Ik zou veel muziek er tekort mee doen als ik slechts één CD zou uitkiezen. Ik denk dat ik gewoon al mijn favoriete muziek in grabbelton zou gooien en een uur voor vertrek er ééntje uit zou grabbelen...

Hoe gaan die Aliens die CD (en trouwens ook mijn HD) afspelen? Vergeet dan niet ff een CD-speler mee te geven :)
"Is man one of God's blunders? Or is God one of man's blunders?"

Arjan
Posts in topic: 1
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jul 2007, 16:46
Contacteer:

Bericht door Arjan » 15 okt 2007, 14:58

O.k Computer van Radiohead. Vooral het nummer Subterranean Homesick Alien zullen ze waarderen :-D.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 15 okt 2007, 16:30

Als ik toch al iets moet kiezen, dan van een aantal inheemse volkeren hun liederen. Een Ohm mani padme hum om te beginnen, dan een sessie met een dingeridoo om vervolgens een indiaanse sjamaan wat verhevende texten te laten neuriën. En Tool mag met Parabolus Europa/Amerika vertegenwoordigen :p

Dit alles, om de aliens duidelijk te maken dat er hier op aarde wel degelijk intelligentie wezens leven. Variatie aan visies wil ik zo duidelijk maken en tegelijkertijd stuur je een en al inspiratie naar boven.
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 1
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 16 okt 2007, 14:45

Potje met vet. Lekker lang nummer en de aliens zullen in ieder geval mee krijgen dat we kunnen tellen
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 2
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 16 okt 2007, 23:11

yopi schreef:Potje met vet. Lekker lang nummer en de aliens zullen in ieder geval mee krijgen dat we kunnen tellen
:schater:
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Robert
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2007, 09:14
Contacteer:

Bericht door Robert » 17 okt 2007, 12:14

Dat is geen makkelijke vraag. Ik heb een collectie van zo'n 7000 albums
en hoewel daar wel wat drek tussen zit, is 99% mij toch zeer dierbaar.

Als het een liedje moest zijn was het een makkelijk keuze ;

A day In The Life
God Only Knows of
Waterloo sunset in solo uitvoering.


Maar een cd dus. Ik kan echt niet kiezen, maar zou de keuze beperken tot ;

Desire - Dylan
No More Shall We Part - Nick Cave
I Am A Bird Now - Antony & The Johnsons
Forever Changes - Love
London Calling - The Clash
Sgt Pepper - The Beatles


Ik denk dat het Nick Cave zou worden maar over 5 minuten denk ik daar weer anders over.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 18 okt 2007, 03:54

Paul schreef:Als je dan toch een eigen nummer erop zet, doe dan "Upside down" maar, omdat ik die goed vind. :D
hahah, wordt toch maar eens tijd dat we weer eens wat nieuwe nummers gaan maken
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Paul
Posts in topic: 5
Berichten: 1617
Lid geworden op: 12 sep 2003, 20:40
Contacteer:

Bericht door Paul » 18 okt 2007, 09:33

Jeroen schreef:hahah, wordt toch maar eens tijd dat we weer eens wat nieuwe nummers gaan maken
Ach ja... wie weet...


Als het hier om 1 nummer ging denk ik trouwens als eerste aan Pyramid Song van Radiohead.
Consider it done, and it happens. 8-)

Neem ook eens een kijkje in mijn webwinkel www.soundsforsure.nl voor tweedehands vinyl LP's.

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 1
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 04 jan 2009, 15:25

Ik zou zelf een cd samen stellen en dan deze tracks erop zetten. De tragedy, liefde en strijd..

1: Deftones - House of Flies: http://www.youtube.com/watch?v=rDb-M4M9S3Q

2: Deftones - Passenger: http://www.youtube.com/watch?v=Um7ySTHsCf0

3: Mogwai - Tracy: http://www.youtube.com/watch?v=Opn8riUNygM

4: Mogwai - Cody: http://www.youtube.com/watch?v=R5YLkiqs ... re=related

5: Boards of Canada - Dayvan Cowboy: http://www.youtube.com/watch?v=_lEsLcGB7Vo

6: Plaid - Itsu: http://www.youtube.com/watch?v=VDDnuZAL9ps

7: Team Sleep - Natalie Portman: http://www.youtube.com/watch?v=N1XqSZeV ... re=related

8: Team Sleep - Formant http://www.youtube.com/watch?v=A_K4waji ... re=related

9: Clark - Herr Barr http://www.youtube.com/watch?v=XM1lLuOz ... re=related

10: Flying Lotus - Fall in love (J Dilla tribute): http://www.youtube.com/watch?v=KwAa6I0dmA0

11: Tool - Lateralus : http://nl.youtube.com/watch?v=EDlC7oG_2W4

De lyrics van Lateralus zijn echt brilliant.. Geen andere woorden voor. De compositie van het nummer en het gevoel wat het genereert... Geniaal...


Mogelijk niet jullie smaak, maar ik zou emotioneel geladen muziek meenemen om de daad van je gesproken woorden te versterken.

just my 2 cents
Qua tractus sinus history refero

Pars.pro.toto
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2010, 21:30
Contacteer:

Bericht door Pars.pro.toto » 13 dec 2010, 21:19

'Live at Pompeii' van Pink Floyd...
Het verbindt oude cultuur met hedendaagse filosofie!
Hoi allemaal.
De reden van m'n 'lidmaatschap' is vrij simpel., ik geloof in vrij denken en tevens in het feit dat dit gedeeld kan, mag en zou moeten worden.
Verder wens ik m'n inleidingstekst niet te lang te maken. Ik ga er namelijk van uit dat we elkaar het best leren kennen in een gesprek.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten