Ouwe koeien

Spuug hier je gal, gooi die rottigheid en alle frustraties er maar uit...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Ouwe koeien

Bericht door memeticae » 27 okt 2018, 07:30

viewtopic.php?f=44&t=1621

Neen. Het slot is verdiend.
Laten we dergelijke redevoeringen toch eens uitleren.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 27 okt 2018, 07:32

Het heeft uiteindelijk tot verbanning en desinteresse geleid.
Niet iets waar iemand direct beter van werd, eigenlijk.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 27 okt 2018, 07:34

"Wat wil daarmee zeggen dan?"
Ja, nou nee, niks.
Ter kennisgeving meer; zodat je niet in dezelfde valkuil hoeft te struikelen.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 nov 2018, 12:32

Leuk om zo'n oud gesprek weer eens terug te lezen. Een mooi voorbeeld van miscommunicatie.

Ik ben benieuwd hoe het met Arjen is.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 nov 2018, 15:13

Stoffel schreef:
17 nov 2018, 13:10
Het enige maar imho grote probleem met het onderwerp is dat theïsten zowel als antitheïsten weigeren hun definitie van het begrip God bloot te geven en eventueel ten behoeve van een prettig en open filosofisch gesprek bij te stellen.
Hadden we maar een heldere definitie van het begrip God. Als atheïst zeg ik: Ik geloof niet in een God. Maar ik durf niet te beweren dat ik niet geloof in wat elke willekeurige gelovige onder het begrip God bestaat.
Toch ben ik standvastig in mijn 'geloof' dat God niet bestaat en ben eigenlijk niet bereid om voor een prettig open filosofisch gesprek mijn 'geloof' bij te stellen. Alleen door steekhoudende argumenten zal ik mijn 'geloof' bijstellen en het open en prettige filosofische gesprek met behoud van mijn godsbegrip aangaan.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 17 nov 2018, 22:31

okke schreef:
17 nov 2018, 15:13
Alleen door steekhoudende argumenten zal ik mijn 'geloof' bijstellen en het open en prettige filosofische gesprek met behoud van mijn godsbegrip aangaan.
Dat klinkt aanvallend in verdedigend zijn.

Mooi gezegd.

"Agnostisch", kun je daar iets mee?
Of blijf je dan toch in atheïsme volharden?
(Waarmee je dan in niets onderdoet voor hen die menen een idee te moeten verdedigen.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 18 nov 2018, 00:52

memeticae schreef:
17 nov 2018, 22:31
"Agnostisch", kun je daar iets mee?
Of blijf je dan toch in atheïsme volharden?
(Waarmee je dan in niets onderdoet voor hen die menen een idee te moeten verdedigen.)
Ik weet niet zo goed wat het verschil is tussen agnostisch en atheïstisch. Ik geloof niet in God.

Ik voel mij gelijk aan hen die een idee moeten verdedigen.

Ik ben bijvoorbeeld lid van een platform voor religies en levensbeschouwingen, want levensbeschouwingen geven nut en richting aan het leven. Ik wil de levensbeschouwing van een ander niet afwijzen. Sommige ideeën en overtuigingen zijn niet de mijne, of keur ik zelfs af, maar een levensbeschouwing in het geheel keur ik niet af.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 18 nov 2018, 01:27

God?
Leg eens uit?
(Dat is agnostisch.)
okke schreef:
18 nov 2018, 00:52
Ik weet niet zo goed wat het verschil is tussen agnostisch en atheïstisch. Ik geloof niet in God.

Ik voel mij gelijk aan hen die een idee moeten verdedigen.

Ik ben bijvoorbeeld lid van een platform voor religies en levensbeschouwingen, want levensbeschouwingen geven nut en richting aan het leven. Ik wil de levensbeschouwing van een ander niet afwijzen. Sommige ideeën en overtuigingen zijn niet de mijne, of keur ik zelfs af, maar een levensbeschouwing in het geheel keur ik niet af.
Jij bent blijkbaar ambi-religieus.
Hebt gekozen voor Pascal, maar laat wat er gebeuren gaat aan niemand dan jezelf over?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 6
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 18 nov 2018, 01:29

Hoe cartesiaans.

Een echte atheïst zou ook tegen Descrtes moeten strijden.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten