En bovendien!

Spuug hier je gal, gooi die rottigheid en alle frustraties er maar uit...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

En bovendien!

Bericht door memeticae » 09 jun 2016, 03:44

Hebben we al dat ontwikkelingsgeld in die landen gestoken:
Betere verzorging, scholing, cultuur.

Alleen de banen zijn vergeten.
Wat gebeurt er in een overpopulatie, in een failliete staat?

Ja! De Dokters hebben dan banen! Wat zou hun rendement zijn?


Bah! Wat vreselijk om de wereld zo te kunnen zien.
Ga je onmiddellijk schamen!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 09 jun 2016, 13:21

Tegen wie heb je het nu?

Ik voel me niet aangesproken.

Is het wie de schoen past, trekke hem aan?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 09 jun 2016, 19:27

Tegen niemand in het bijzonder.
Ik trok de alleen even de deksel van de beerput, om er wat in rond te galmen.

Misschien was het wel, wie de schoen past kan beter op zoek naar andere schoenen, ofzoiets. Kweenie.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 09 jun 2016, 19:39

De deksel kan beter op de beerput blijven als je niet teveel stank wil.

Maar er verandert zo natuurlijk nooit iets.

Wat anderen doen ligt buiten jouw macht. Jouw opvattingen liggen binnen jouw macht.

De opvattingen komen echter toch vaak achteraf als rationalisatie voor wat je toch al deed. Dat geldt dus ook voor anderen.

Qua sociale selectie is het het beste om een beetje aan te sluiten met de heersende meningen. Hoeft niet natuurlijk, maar dat heeft consequenties.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 09 jun 2016, 21:24

Je moet af en toe toch eens kijken, al was het maar om te zien hoe vol de put is. Dan kun je, indien nodig, ingrijpen en de beerputleegzuiger bestellen.
Qua sociale selectie is het het beste om een beetje aan te sluiten met de heersende meningen. Hoeft niet natuurlijk, maar dat heeft consequenties.
Een mooie verwoording van de zevenvogeltjesfilosofie: het enige dat valt te wijzigen is je richting en dan maar kijken of er nog iemand meevliegt.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 10 jun 2016, 00:55

(Tussen haakjes: mocht je vinden dat iedereen wel erg jouw kant opvliegt, kun je altijd van richting veranderen, sneller dan het licht zelfs. Niets verbiedt je tegen de zwerm in te gaan.)

Ken je het verhaal van de vuurtoren? Zijn licht gaat met de snelheid van het licht, maar na een bepaalde radius kan zijn lichtvlek de snelheid van het licht eenvoudig overtreffen.

Het is net geen tijdreizen, hoewel ik dat er wiskundig wel zo uit zou kunnen laten zien.

Plato noemde dat je wat ziet: schaduwen.
Intelligent mens wel die Plato, geeft tenminste geen antwoorden.

Hm, dat geeft weer eens een andere kijk aan Platonische liefde.

Een schaduw is nooit gespiegeld, keert ook niet links-rechts of boven en beneden om. (Denk daar maar eens over na)

Maar ja, de restvraag is natuurlijk, kijk ik naar een reflectie of het echte ding?
Kijk ik naar wat het licht tegenhoudt, of naar het (gereflecteerde) licht dat om de schaduwgever heenvalt?

Daar steekt denk ik de "genialiteit" van Einstein.
Het is een kwestie van perspectief en relativiteit.

Maar ik moet wel erg gek zijn, als ik niet kan geloven dat iedereen zo denkt.

Daarom loont de dialoog.
Zij die zich vastbijten in hun eigen principes, en weigeren te "mixen", zijn gek.

Maar ja, dat is enkel maar mijn mening.

Ik voel dat zo.

Ik! Zei de gek.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 10 jun 2016, 01:34

De lichtsnelheid kan alles zijn.
Zolang ze maar van "frame" tot "frame" of binnen hetzelfde "grid" van toepassing is, kun je tot rare gedachten komen, zoals:
Gravitatieconstante
Hubblefactor
Inflatietheorie
En aanverwante zaken, zeker als je probeert die "frames", of "grids" aan elkaar te lijmen.

Ik vroeg Govert Schilling eens, na hun gezamenlijke boekreclame (met Vincent Icke), toen hij had uitgelegd hoe inflatie werkte. (Ik maak een krentenbrood, met elke krent precies 1 cm van de ander, na het rijzen en het bakken zie ik dat elke krent precies 2 cm van elkaar ligt. Dat is inflatie.)
"Maar meneer Schilling, U bakt de lineaal niet mee, anders zou U geen verschil zien, toch?"

Er kwam wat Lorentz en roodverschuiving terug, maar ik had mijn antwoord al.

Mijn vooroordeel was bevestigd, zeker toen ik later Icke ergens las zeggen: "Het was een promotie voor mijn boek, ik ben ook maar een kunstenaar."

Ik was te "laf", om het Icke zelf te vragen.
Ik ben bang dat ik dan een antwoord zou hebben gekregen.

Maar ik ga het doen, zijn populariteit heeft een beetje getaand, dus misschien verwelkomt hij mijn input wel. Over Icke heb ik het dan.

"Nee heb je, ja kun je krijgen".

Oh, en de column van Schilling in de NewScientist kort daarna was tekenend.
(Eens kijken of ik die kan tonen, het blad ligt hier ergens.)
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 10 jun 2016, 09:07

Niet-mee-gebakken-lineaal...geniaal!

Ik denk dat het een goede omschrijving is voor bewustzijn, of de reden daarvan. Het bewustzijn is een soort meten met niet-meegebakken-lineaal

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 13 jun 2016, 10:05

En toch schijnt er een inflatuleus bewustzijn te zijn
(ik was 10 toen ik nog om flatus kon lachen)
Maar dit idee, als metafoor?

Proposterous.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Leon

Bericht door Leon » 13 jun 2016, 10:44

Ongelijke krimp, daar ontstaat het idee van versnelde uitdijing van. De lineaal is sneller gekrompen dan het universum. Logisch ook want het universum (als bol) is veel groter.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 7
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 22 jun 2016, 23:57

Nee.

In welk universum verstop jij je liniaal dan, waarmee je achteraf een lengteverschil mee wilt aantonen?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten