Nou is het wel genoeg!

Spuug hier je gal, gooi die rottigheid en alle frustraties er maar uit...
Pink Panther
een mega filosoof
Posts in topic: 18
Re: Nou is het wel genoeg!

Bericht door Pink Panther » 03 nov 2018, 09:36

memeticae schreef:
03 nov 2018, 07:26
Mij best!
Ach, je moet toch eens de conclusie trekken...

memeticae
een grandmaster filosoof
Posts in topic: 24

Bericht door memeticae » 05 nov 2018, 02:21

Je klinkt onzeker?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 05 nov 2018, 09:43

memeticae schreef:
05 nov 2018, 02:21
Je klinkt onzeker?
Wat hoor je dan?

memeticae
een grandmaster filosoof

Bericht door memeticae » 07 nov 2018, 21:37

Een geleerde die niet zeker van zijn zaak is.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

memeticae
een grandmaster filosoof

Bericht door memeticae » 07 nov 2018, 21:38

Pink Panther schreef:
03 nov 2018, 09:36
Ach

memeticae
een grandmaster filosoof

Bericht door memeticae » 08 nov 2018, 00:07

De grap is:

a) Als niets van iets houdt, gaat niets het uit de weg
b) Als niets van iets houdt, maar als het uit de weg gaan minder oplevert dan overwinnen, houdt iets van niets.

a==b ? HaJa! : Zeker weten!

Alle andere gevallen vallen niet te benoemen, die zijn nog onzeker.
Laat staan filosofisch onzuiver.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 08 nov 2018, 08:03

memeticae schreef:
07 nov 2018, 21:37
Een geleerde die niet zeker van zijn zaak is.
Γνωθι σεαυτον

memeticae
een grandmaster filosoof

Bericht door memeticae » 09 nov 2018, 22:27

QED
Inderdaad.

(Goed onthouden!)

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 10 nov 2018, 00:38

memeticae schreef:
09 nov 2018, 22:27
QED
Munchhausentrilemma?

memeticae
een grandmaster filosoof

Bericht door memeticae » 10 nov 2018, 00:53

Nee hoor: Feit.

memeticae
een grandmaster filosoof

Bericht door memeticae » 10 nov 2018, 00:54

Och ... noem het gelijk je wilt.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 10 nov 2018, 09:05

memeticae schreef:
10 nov 2018, 00:54
Ik heb ook Max Dendermonde gelezen. Dus?

Maar ik zou het werkelijk niet weten. Met Radjanamatjo en vooral Yopi heb ik nog wel eens gediscussieerd, maar die Blin ken ik niet. De discussie die ik had over Zwarte Piet was met een andere dame. Tengeltje uit België; een wereldvreemd type, als je het mij vraagt; alhoewel ik nu op het platteland verzuip in de Tengeltjes. Maar dat is overduidelijk een andere dame. Kortom: ik heb echt geen flauw idee.

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 10 nov 2018, 09:24

Nina Hagen schijnt tegenwoordig ook in de Here te zijn. Maar wat bewijst dat?

Stoffel
een koning filosoof
Posts in topic: 17

Bericht door Stoffel » 10 nov 2018, 12:06

Pink Panther schreef:
10 nov 2018, 09:05
memeticae schreef:
10 nov 2018, 00:54
Ik heb ook Max Dendermonde gelezen. Dus?

Maar ik zou het werkelijk niet weten. Met Radjanamatjo en vooral Yopi heb ik nog wel eens gediscussieerd, maar die Blin ken ik niet. De discussie die ik had over Zwarte Piet was met een andere dame. Tengeltje uit België; een wereldvreemd type, als je het mij vraagt; alhoewel ik nu op het platteland verzuip in de Tengeltjes. Maar dat is overduidelijk een andere dame. Kortom: ik heb echt geen flauw idee.

Mij zegt het allemaal helemaal niks, die namen, behalve eentje. Vroegûhhhhhr was er ene Radjanamadjo op de spirituele fora (die op een na allemaal al vele jaren geheel niet meer bestaan). http://www.alohaspirit.nl/index.php?top ... 0#msg11409 Ikke was Droppy :oops: LOL
The true mind can weather all the lies and illusions without being lost. The true heart can touch the poison of hatred without being harmed. Since beginningless time, darkness thrives in the void, but always yields to purifying light.
— The lion turtle explaining energybending to Aang.

Oh my heart's set fire, burning all desire, only You remain and life a gain.
-swami Kriyananda (in Love is a Magician)

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 10 nov 2018, 12:29

Stoffel schreef:
10 nov 2018, 12:06
Mij zegt het allemaal helemaal niks, die namen, behalve eentje. Vroegûhhhhhr was er ene Radjanamadjo op de spirituele fora (die op een na allemaal al vele jaren geheel niet meer bestaan). http://www.alohaspirit.nl/index.php?top ... 0#msg11409 Ikke was Droppy :oops: LOL
Droppy, ook al zo'n lieve naam! Dus je weet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg zeker dat je Nina niet bent? LOL

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 10 nov 2018, 13:02

Pink Panther schreef:
10 nov 2018, 12:29
Stoffel schreef:
10 nov 2018, 12:06
Droppy, ook al zo'n lieve naam! Dus je weet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg zeker dat je Nina niet bent? LOL
Hihihhih, terwijl ik nou juist Droppy heette, omdat die naam naar mijn eerste harige viervoeter heette, die een hele lieve maar ook rambo-kat was. En dat wilde ik leren, ik koos die naam van mijn toen reeds lang overleden eerste kat, om te leren van mij af te bijten. Droppy was een bakbeest en niet voor de poes! LOL Hij heette Droppy, met Y dus, omdat ie een schuine drop op zijn witte neus en kin had. Hij was een vuilnisbakkenras, zwart wit van kleur, met een duidelijk Siamese invloed in zijn genen, enorm groot (kon niet op je schoot zitten, daarvoor was hij veel te groot), hoog op de poten, spitse kop, lange staart, kletste met Siamese stem de oren van je kop. Was buitengewoon gesteld op de zijnen, maar dwong wel respect af. En vreemden konden niet zomaar aan hem komen. Een waakhond zou jaloers op hem zijn geweest. Een vreemde kon alleen binnenkomen als deze onze instructies goed opvolgde. Deed hij of zij dat niet, dan kon hij een paar flinke klappen of beten verwachten en die kwamen hard aan! Als Droppy beet, had je gaatjes in je hand, voet, arm, of been, en daar kwam bloed uit. Wat hielden die instructies in? 1) aai hem niet uit jezelf. 2) loop niet uit jezelf naar hem toe. 3) houd afstand als hij in de buurt loopt. 4) niet naar hem staren en 5) doe niet stoer en steek dus niet de draak met hem.

Wie zich aan de instructies hield, had in hem een hele lieve, aanhankelijke kat, die zich graag liet aaien, maar wel als hij daar ook zin in had.

Bezoekers die zich aan de instructies hielden, werden als ze binnen waren en op de stoel zaten, door Droppy langzaam verkend. En als het iemand was die goedaardig was, dan kwam hij eerst even snuffelen, dan liep hij een paar keer langs om te kijken of je hem niet uit jezelf ging aanraken (deed je dat wel, dan was dat foute boel), en als je je daar netjes van had onthouden, dan kwam hij langs je benen strijken en dan was alles in orde en kon je hem aaien. Werd iemand niet goedgekeurd, dan kon die persoon nog steeds gewoon langskomen, zolang ie de kat maar respecteerde en met rust liet.
Laatst gewijzigd door Stoffel op 10 nov 2018, 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
The true mind can weather all the lies and illusions without being lost. The true heart can touch the poison of hatred without being harmed. Since beginningless time, darkness thrives in the void, but always yields to purifying light.

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 10 nov 2018, 13:06

Een oom van mij deed stoer en stak de draak met Droppy, daagde hem uit. Dat kwam nooit meer goed. Eigen schuld, dikke bult. Hij (is onlangs overleden) noemde Droppy later altijd een rotkat. Maar Droppy was helemaal geen rotkat, hij was heel lief, trouw en aanhankelijk. Je moest hem alleen respecteren. En zo niet, dan dwong hij dat af. Dat desnoods afdwingen heb ik postuum van hem moeten en mogen leren.
Laatst gewijzigd door Stoffel op 10 nov 2018, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 10 nov 2018, 13:09

Pink Panther schreef:
10 nov 2018, 12:29

Wie is Nina? Nooit van gehoord. LOL Maar nee, ik had op spirifora maar 1 naam en dat was altijd Droppy. ;) En aanvankelijk ook op een ggggristelijke forum, maar daar werd Droppy als een speer verbannen. LOL. Er viel geen onvertogen woord, maar deze Droppy, ikke dus, zei gewoon dat ze een kind van God was en dat niet het badwater van de grristelijke kerk en ook niet het water van de kathoklieke kerk, maar onze Lieve Heer dat zelf bepaald had. En dat indien zij beweerden dat iemand die in Jezus geloofde maar niet met hún respectievelijke wateren gedoopt was, geen christen was, dat dat spirituele abortus was en dat ze hun mond vol hadden van fysieke abortus, maar kennelijk geen moeite hadden met spirituele abortus, :p Toen werd Droppy meteen verbannen naar Patmos. :X

In die tijd (zo halverwege het eerste decennium van het derde millenium) was het op dat betreffende forum nog veel clericaler dan nu. LOL
Laatst gewijzigd door Stoffel op 10 nov 2018, 15:19, 6 keer totaal gewijzigd.

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 10 nov 2018, 13:19

Mijn kat Droppy (ik kreeg hem voor mijn 7e of 8e verjaardag van een "tante" - een vriendin van mijn moeder ) was een heel bijzonder beest. Heel aanhankelijk, doch heel majestueus ook, en intelligent. Er wordt nog altijd over hem gesproken in de familie LOL . Als ik of iemand anders van ons gezin op het toilet zat en de deur dichtdeed, dan klom hij via het juten behang naar boven, naar het bovenlicht, dus het raampje boven de deur, en keek dan naar je. Droppy heeft ook een paar keer zelf netjes op het toilet gepoept. Hij ging netjes op de toiletbril zitten en poepte dan netjes in de plee. Dat had hij dus gezien en dan deed hij het ook. Ook maakte hij de koelkast open en liep dan met een zak soepvlees in zijn bekkie door het huis. En hij maakte keukenkastjes open, waar het doosje met kattensnoepjes stond, dat gooide hij dan om en at de snoepjes op. Je kon ook geen doosjes bonbons of een zakje met chocoprinsen op de salontafel laten staan, want als je dan de volgende ochtend opkwam, dan waren de bonbons bijna op, er lagen dan hooguit nog wat restjes aangevreten bonbons, vaak had er alcohol in de bonbons gezeten, dat maakte hem niks uit. En van de chocoprinsen had hij dan het goudkleurige papier afgescheurd en ook de chocoprinsen had ie dan aangevreten. Een flinke rotzooi was dan een stille getuige van zijn snaaipartij. Het schijnt dat chocola giftig is voor katten en honden, maar Droppy heeft er nooit enig nadeel van ondervonden en was nooit ziek. Wij moesten dan lachen. Hij had het kennelijk erg naar zijn zin gehad die nacht. LOL

En als je op de bank zat, kwam hij naast je zitten en dan moest je tegen hem praten (daar nodigde hij je toe uit door je aan te blijven kijken en als je het dan nog niet begreep tikte hij je met een pootje aan en mekkerde op een bepaalde toon naar je). En als je dan tegen hem sprak keek hij goed naar je mond, en dan ging hij daarna proberen het na te doen. Dan trok hij hele scheve mondjes en trok zijn lippen op en bracht vreemde geluiden voort LOL . Het was voor iedereen duidelijk dat hij probeerde te praten als een mens.

De deurknoppen in huis, bijvoorbeeld van de slaapkamers, hebben we rechtop moeten zetten, want hij sprong de deuren gewoon open. En als je 's nachts wilde slapen dan kon je Droppy niet binnenlaten, want die wilde dan graag naar je voeten hengelen onder de dekens. Maar ook met de knop verticaal lukte het hem nog wel eens om de deur open te springen, dan barricadeerde ik de deur met een tafeltje ertegen. LOL

Maar hij was ontzettend trouw en lief voor de zijnen en voor wie hem respecteerden. Iedereen kom gewoon bij ons binnenkomen, maar ze moesten gewoon goed luisteren en niet arrogant doen. Veel mensen deden dat wel en zij noemen Droppy postuum nog steeds een rotkast. Maar evenzoveel die hem wel respecteerden, spreken nog steeds lief en eervol over hem. Het lag nooit aan hem, wel aan die mensen. Ook kinderen, lieve eerlijke kinderen die goed luisterden naar de instructies, hadden een lieverd aan Droppy. Maar er was een treiterjong (een gemeen roodharig*, dikke klier van een papzoontje van een vriendin van een oom van me) die niet luisterde en meteen naar Droppy toeliep en hem hard bij zijn staart greep. Nou, die heeft het geweten! Die heeft het nooit meer gedaan, maar heeft die kat nooit meer kunnen benaderen. Droppy deed hem niks, zolang hij hem niet aanraakte en niet op hem afliep. Maar aanhalen heeft niet meer gekund. Eigen schuld, dikke bult.

De eerste keer dat we met vakantie gingen, brachten we hem onder in een pension. Toen heeft hij twee weken bijna niet gegeten. De pensionhoudster vertelde dat Droppy het afschuwelijk had gehad, nauwelijks gegeten had en wegkwijnde. Toen we hem ophaalden zag hij er echter lekker dik uit, dáchten we. Thuisgekomen echter bleek dat letterlijk allemaal lucht te zijn, opgeblazen van de stress, want eenmaal thuis uit de kattentas gekomen, bleek hij een sterk vermagerd zielig hoopje te zijn geworden. We hebben hem nooit meer naar een pension gebracht. Gelukkig had ik 1 oom die zelf dieren gewend was, hij had zelf altijd een hond (een boxer) en een kat. En hij respecteerde Droppy en hij heeft voor hem gezorgd als we op vakantie gingen. Dat ging wel goed. Maar als we van vakantie terugkwamen, was Droppy steevast stikbeledigd. Enthousiaste begroeting was er dan niet bij. Heel even kort kon ie zijn blijheid niet onderdrukken, maar daarna draaide hij snel zijn kont naar je toe en je kon het bekijken. Het duurde wel een paar dagen voordat we weer in de gratie waren. LOL

* Er zijn ook lieve roodharigen. Ik beschrijf het joch om een kleurige situatieschets te geven. ;)
Laatst gewijzigd door Stoffel op 10 nov 2018, 14:08, 4 keer totaal gewijzigd.

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 10 nov 2018, 13:56

Soms gingen wij, de gezinsleden cq onderdanen van kater Droppy, per ongeluk op zijn pootje staan. Dan was hij heel dicht achter je gaan staan (vanwege zijn aanhankelijke trouw) maar had je hem niet horen aankomen. Dat deed dan natuurlijk veel pijn en dan gaf hij een schreeuw. En dan moest je hem gauw je excuses aanbieden, lief en rustig tegen hem praten, uitleggen dat het niet expres was en hem zachtjes aaien en troosten. Als je dat had gedaan, dan was het goed. Maar als je dat niet deed, bjvoorbeeld omdat je haast had omdat je naar school moest of naar je werk, dan kon het nog zo lang duren, maar als je dan thuis kwam uit school, of 's avonds laat uit het werk (mijn ouders waren bijna altijd pas na half acht thuis uit hun werk), dan pakte hij je. Dan verschanste hij zich ergens in een donkere hoek en als je dan langs liep dan sprong hij met vier poten tegelijk op je voet en beet hard in het bot van je wreef. Dan had je gaatjes in je wreef en omdat het op het bottige deel van je voet was, voelde je dat nog heel lang, bijvoorbeeld als je je schoenen aandeed. Maar als je, als je uit school of werk kwam en je op tijd herinnerde dat je je excuses nog moest aanbieden aan de kat, en je deed dat alsnog, dan was het ook goed. Maar oh wee als je het vergat.

P.S. zelf ben ik helemaal niet rancuneus. De naam Droppy heb ik destijds aangenomen als een herinnering voor mezelf om van hem te leren om anderen grenzen te stellen en desnoods van mij af te bijten, en ook om afstand en desnoods afscheid te nemen van voor mij toxische mensen, maar rancuneus zit niet in mijn aard.

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 10 nov 2018, 15:25

Kattenvoer dat vrat ie niet. Meneer at alleen vers rundvlees, of gekookte kabeljauwfilet. Maar meest rundvlees, in blokjes gesneden. Soepvlees, of biefstuk. Als mijn vader (met mij samen, mijn moeder maakte langere werkdagen dan mijn vader) boodschappen ging doen, en hij aan de slager mocht vertellen wat hij bliefde (toen had je nog gewoon een vers-slager in de albert heijn ipv die voorverpakte rommel) dan zei hij vaak met een grote grijns "de kat krijgt biefstuk en ik een bal gehakt". LOL

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 10 nov 2018, 16:15

Stoffel schreef:
10 nov 2018, 13:06
Een oom van mij deed stoer en stak de draak met Droppy, daagde hem uit. Dat kwam nooit meer goed. Eigen schuld, dikke bult. Hij (is onlangs overleden) noemde Droppy later altijd een rotkat. Maar Droppy was helemaal geen rotkat, hij was heel lief, trouw en aanhankelijk. Je moest hem alleen respecteren. En zo niet, dan dwong hij dat af. Dat desnoods afdwingen heb ik postuum van hem moeten en mogen leren.
Oei, weet je wel zeker dat het een poes was? #-o

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 10 nov 2018, 16:20

Stoffel schreef:
10 nov 2018, 13:09
In die tijd (zo halverwege het eerste decennium van het derde millenium) was het op dat betreffende forum nog veel clericaler dan nu. LOL
Misschien wanneer Droppy zwarte kousjes had gehad? :greins:

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 10 nov 2018, 16:48

Pink Panther schreef:
10 nov 2018, 16:15
Stoffel schreef:
10 nov 2018, 13:06
Oei, weet je wel zeker dat het een poes was? #-o
Nou, hij werd ons verkocht voor een poes. LOL Maar bij de dierenarts bleek zij later een hij te zijn. Gelukkig was de naam Droppy sexe-neutraal, dus we hoefden zijn naam niet aan te passen. :greins: Mijn vader lag in een deuk, want die zei al meteen dat het volgens hem een katertje was. Maar wij geloofden hem niet, want de mevrouw die het nestje had gehad zou het heus wel weten. :cool: Voor een kater had hij wel een heel klein koppie. En dat is maar goed ook, anders zou je alleen al schrikken van zijn uiterlijk. Hij was echt een enorm bakbeest. Ik heb later nooit meer zo'n grote kat gezien. Ik overdrijf niet. Mensen die hem hebben gekend praten er nog vaak over als we het over vroeger hebben. "Weet je nog Droppy..."

Na Droppy kreeg ik een kat die precies het tegenovergestelde was kwa karakter. Hem noemde ik Joris. Joris Goedbloed. Hij had ragdoll-kenmerken in zijn genen, strekte zich direct uit als je hem oppakte. Ook een grote kat, maar een stuk minder groot dan Droppy was.

Heb jij ook dieren (gehad)?

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 10 nov 2018, 17:17

Stoffel schreef:
10 nov 2018, 16:48
Thuis hadden we een poedel. Een vreselijk vals beest dat eigenlijk altijd chagrijnig was, behalve wanneer hij werd uitgelaten. Geen aaibare poedel! Verder hadden we een kanarie die nooit zong. Later had mijn zusje twee cavia's en die waren wel grappig. We lieten ze soms vrij rondlopen waarop ze prompt verstoppertje gingen spelen. Het was dus altijd een hele toer om ze terug te vinden.

Zelf heb ik geen huisdieren, behalve de gebruikelijke insecten die af en toe binnen komen vliegen. Ik heb een viskom waarmee ik een mini-slootje heb nagemaakt. Er zit een poelslak in en wat piepkleine kevertjes die er doorheen racen. De meeste dieren vind ik buiten. We hebben hier wilde reeën rondlopen en schotse runderen. Allerlei soorten vogels natuurlijk en het schijnt dat we hier ook zeehondjes hebben maar die heb ik nooit gezien behalve een dode die was aangespoeld. Verder natuurlijk het gebruikelijke vee: schapen en koeien. O ja, paarden en pony's zijn hier ook talrijk. We hebben hier zelfs speciale ruiterpaden. Een van mijn buurvrouwen heeft een paard dat in de buurt op stal staat. Dat is wel heel bijzonder. Niet echt een huisdier om in je huis te hebben!

Honden vind ik heel erg leuk maar vanwege mijn werk zou het zielig zijn om zo'n beest de hele dag alleen thuis te laten zitten. Katten vind ik ook erg grappig maar daar ben ik helaas allergisch voor.

Ik geniet dus vooral van het buitenleven!

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 10 nov 2018, 19:01

Pink Panther schreef:
10 nov 2018, 16:20
Stoffel schreef:
10 nov 2018, 13:09
Misschien wanneer Droppy zwarte kousjes had gehad? :greins:

LOL zwarte kousjes én een rode of paarse jurruk dan, want katholieken waren net zo erg, zo niet erger. :greins: In die tijd waren het juist katholieken die zo waren. Eerlijk is eerlijk, in den beginne waren het protestanten, met name evangelicalen, die me de hand reikten. Tot je het een keer niet met hen eens bent, of tegen hun demoniseringen ingaat, dat dan weer wel. LOL Gooi het maar in mijn pet, ik blijf maar lekker gewoon Stoffel :cool: . (Het passende behoudend en het afgedane bijzijde leggend)

Afbeelding

Afbeelding

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 10 nov 2018, 19:20

Stoffel schreef:
10 nov 2018, 19:01

LOL zwarte kousjes én een rode of paarse jurruk dan, want katholieken waren net zo erg, zo niet erger. :greins:
De dames zitten er weer fraai bij!

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 10 nov 2018, 21:15

Pink Panther schreef:
10 nov 2018, 17:17
Stoffel schreef:
10 nov 2018, 16:48
Thuis hadden we een poedel. Een vreselijk vals beest dat eigenlijk altijd chagrijnig was, behalve wanneer hij werd uitgelaten. Geen aaibare poedel! Verder hadden we een kanarie die nooit zong. Later had mijn zusje twee cavia's en die waren wel grappig. We lieten ze soms vrij rondlopen waarop ze prompt verstoppertje gingen spelen. Het was dus altijd een hele toer om ze terug te vinden.
Een valse poedel, een stille kanarie en cavia's die de kuierlatten nemen, een leuk stel bij elkaar LOL . Saai was het dus niet,hihihi.
Pink Panther schreef:Zelf heb ik geen huisdieren, behalve de gebruikelijke insecten die af en toe binnen komen vliegen. Ik heb een viskom waarmee ik een mini-slootje heb nagemaakt. Er zit een poelslak in en wat piepkleine kevertjes die er doorheen racen. De meeste dieren vind ik buiten.
Vroeger, als uk, zou ik dat geweldig hebben gevonden. Ik verzamelde kleine diertjes in een luciferdoosje, en daar stopte ik dan in mijn beleving gezellig eten voor ze in in de vorm van sappige groene bladeren. En dan zette ik het doosje op mijn kamertje en vergat het. En dan was ik teleurgesteld als het beestje ofwel dood lag ofwel niet meer in het doosje aanwezig. Meestal het laatste (gelukkig :oops: ) LOL . Nu weet ik niet of het diertje eruit had weten te kruipen omdat het meestal gammele oude, omhoog wat openstaande, gebruikte luciferdoosjes waren, of dat misschien mijn vader de diertjes vrijgezet had als ik weer naar buiten was. :cool: Meestal waren het lieveheersbeestjes (what's in a name) maar ook wel eens andere kevertjes of een rupsje (kijken of het een vlinder is geworden hihihihihi). Op mijn (piepkleine) kamertje lagen altijd dingen uit de natuur. Blaadjes, steentjes, takjes, eikeltjes, rozebottels, zand. :-$ Als ik het niet meer kwijt kon dan ruimde ik het op door het onder mijn bed te schuiven. LOL Toch heb ik mijn moeder nooit horen mopperen of klagen. O:) Ze harkte het gewoon eronder vandaan en weg. Tegen die tijd was ik allang vergeten dat het er had gelegen. :)
Pink Panther schreef: We hebben hier wilde reeën rondlopen en schotse runderen. Allerlei soorten vogels natuurlijk en het schijnt dat we hier ook zeehondjes hebben maar die heb ik nooit gezien behalve een dode die was aangespoeld. Verder natuurlijk het gebruikelijke vee: schapen en koeien. O ja, paarden en pony's zijn hier ook talrijk. We hebben hier zelfs speciale ruiterpaden. Een van mijn buurvrouwen heeft een paard dat in de buurt op stal staat. Dat is wel heel bijzonder. Niet echt een huisdier om in je huis te hebben!
Ik ben bijna jaloers. Als kind had ik een shetlandpony. :cool: Nou ja, in mijn fantasie was ie van mij dan LOL . Ik ging een poos lang bijna elke dag op de fiets naar "mijn" shetlandpony, die in het land achter onze flat stond. Hij of zij zag er zeer goed verzorgd uit, doch ik kwam nooit een mens tegen die met dat beestje bezig was. Het kwam altijd naar me toe en dan aaide ik hem en gaf soms een wortel of een suikerklontje. Er stond prikkeldraad om zijn stukje grasland, en daar bleef wel eens wat haar uit zijn manen in steken. Dat haalde ik dan eruit en stopte het in een zakje. Dat belandde ooit uiteindelijk dan ook.....onder het bed ja. :greins:
Pink Panther schreef:Honden vind ik heel erg leuk maar vanwege mijn werk zou het zielig zijn om zo'n beest de hele dag alleen thuis te laten zitten. Katten vind ik ook erg grappig maar daar ben ik helaas allergisch voor.

Ik geniet dus vooral van het buitenleven!
Leuk. Ik vind honden ook leuk en katten het leukst. Maar ik neem geen huisdieren meer. Dat is mij een te grote zorg en teveel verplichtingen, hoewel ik mijn kat Joris, die alweer bijna 10 jaar dood is, soms nog altijd mis. Maar ik begin er niet meer aan. En ik wandel nu wel graag, en dat dan zonder zorgen over een dier. Beter zo.
Laatst gewijzigd door Stoffel op 10 nov 2018, 22:33, 3 keer totaal gewijzigd.

Stoffel
een koning filosoof

Bericht door Stoffel » 10 nov 2018, 21:17

Pink Panther schreef:
10 nov 2018, 19:20
Stoffel schreef:
10 nov 2018, 19:01

LOL zwarte kousjes én een rode of paarse jurruk dan, want katholieken waren net zo erg, zo niet erger. :greins:
De dames zitten er weer fraai bij!
LOL

Pink Panther
een mega filosoof

Bericht door Pink Panther » 11 nov 2018, 10:45

Stoffel schreef:
10 nov 2018, 21:15

Vroeger, als uk, zou ik dat geweldig hebben gevonden. Ik verzamelde kleine diertjes in een luciferdoosje, en daar stopte ik dan in mijn beleving gezellig eten voor ze in in de vorm van sappige groene bladeren. En dan zette ik het doosje op mijn kamertje en vergat het. En dan was ik teleurgesteld als het beestje ofwel dood lag ofwel niet meer in het doosje aanwezig.
Je had natuurlijk een klein terrarium moeten maken maar als kind snap je dat uiteraard nog niet zo. Dan kun je ze echt bestuderen. Afgezien daarvan worden insecten sowieso niet zo oud. In het minislootje heb ik de ontwikkeling kunnen zien van een libelle. Als larve zien ze er gevaarlijk en lelijk uit, maar als libelle was het prachtig. Dat poelslakken longslakken zijn kun je ook duidelijk zien wanneer ze telkens aan het oppervlakte adem komen halen. Misschien dat ik volgend jaar een stelletje probeer te vangen en kijken wat daarvan komt. Nu met de herfst gaat zo'n sloot in een soort slaapstand. Afgezien van de vissen gebeurt er niet zoveel meer.

Afbeelding
Stoffel schreef:
10 nov 2018, 21:15
Leuk. Ik vind honden ook leuk en katten het leukst. Maar ik neem geen huisdieren meer. Dat is mij een te grote zorg en teveel verplichtingen, hoewel ik mijn kat Joris, die alweer bijna 10 jaar dood is, soms nog altijd mis. Maar ik begin er niet meer aan. En ik wandel nu wel graag, en dat dan zonder zorgen over een dier. Beter zo.
Voor mij idem dito.

Plaats reactie