Bang

Spuug hier je gal, gooi die rottigheid en alle frustraties er maar uit...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bang

Bericht door yopi » 01 sep 2014, 19:18

Ik ben tegenwoordig wel es bang om met 'normale mensen' geconfronteerd te worden. Niet als ik buiten mijn huis kom, maar als ik ze ontmoet, thuis.
Ik heb geen weerwoord meer en geen kracht om ze te confronteren met iets anders als 'gewoon' ..

neus

Bericht door neus » 01 sep 2014, 20:01

Heb je zelf een vermoeden waarom?

Levinas heeft de macht van de Ander misschien teveel overdreven, is dat waar je bang voor bent?

In mij labiele periode zag ik energie als kleuren van anderen op mij afgevuurd worden. Hun energie was (in mijn ogen) een bewuste poging mij te beïnvloeden en veranderen. Ik neem dat nog steeds waar, maar laat het nu gebeuren. Het leven is een gift, energie is een gift. Je kunt het alleen maar afwijzen door in de ogen van anderen raar te reageren en voor gek verklaard te worden. Zelfs leven met wonden is mogelijk, plekken waar je aura kapot is en energie uit lekt en aan onttrokken kan worden. Dan moet je proberen de ander niet kapot te trekken om jouw wond te helen, sommige mensen zijn zich absoluut niet bewust van energiediefstal of energiegiften. En energiediefstal wordt altijd gecompenseerd met energieafname. Een lekkende wond is lastig maar houdt je wel goed bij het hier en nu. En uit voeding krijg je toch weer aanvullingen.

God wat een bizar verhaal...

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 02 sep 2014, 01:33

Misschien omdat ik thuis 'normaal' mezelf kan zijn of zo.
Ik had in ieder geval een kwaaie bui ..

Bedankt voor je reactie ..
.. We vergeten het

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 02 sep 2014, 12:27

yopi schreef:Ik ben tegenwoordig wel es bang om met 'normale mensen' geconfronteerd te worden. Niet als ik buiten mijn huis kom, maar als ik ze ontmoet, thuis.
Waar? In de spiegel? Vergeet dan niet dat de spiegel je eigenlijk van achteren of binnenstebuiten toont. Want waarom keert zij wel links-rechts en niet boven-beneden om?

Ik heb geen weerwoord meer en geen kracht om ze te confronteren met iets anders als 'gewoon' ..
Gewoon en triviaal, zijn an sich al heel krachtige antwoorden, vind ik. Vol van zelfkennis en begrepen onbegrip tegelijk.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 02 sep 2014, 13:59

Waar? In de spiegel? Vergeet dan niet dat de spiegel je eigenlijk van achteren of binnenstebuiten toont. Want waarom keert zij wel links-rechts en niet boven-beneden om?
Ik raak er in ieder geval onderste boven van ..

Met gewoon bedoel ik het 'men' van Heidegger: Iedereen is de ander en de ander is iedereen. Dat is pas spiegelen ..

edit: Ik denk trouwens opeens dat ik misschien wel niet voor niets dat beteuterde plaatje van Charlie Brown gekozen heb als avatar. Ik wil me ook nogal es verongelijkt voelen. Vraag het mijn vrouw ..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten