Genoeg

Spuug hier je gal, gooi die rottigheid en alle frustraties er maar uit...
Gesloten
Verwijderde gebruiker

Genoeg

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 sep 2009, 12:55

Het is genoeg. Ik stop ermee hier. Dit bericht van Arjen was de druppel. Hiermee gaat hij een fatsoengrens over die ik niet kan accepteren. De modder die wij heen en weer gooien ben ik zelf ook debet aan, en redelijk wat modder laat ik langs mij heen gaan. Maar soms gaat een bericht over een grens, zoals in dat bericht.

Zowel Arjen als de moderators willen dit bericht niet aanpassen of verwijderen, dus pak ik mijn koffers, want ik wil niet meer aan dit forum deelnemen zo. Gegroet.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 04 sep 2009, 13:27

okke schreef:Het is genoeg. Ik stop ermee hier. Dit bericht van Arjen was de druppel. Hiermee gaat hij een fatsoengrens over die ik niet kan accepteren. De modder die wij heen en weer gooien ben ik zelf ook debet aan, en redelijk wat modder laat ik langs mij heen gaan. Maar soms gaat een bericht over een grens, zoals in dat bericht.

Zowel Arjen als de moderators willen dit bericht niet aanpassen of verwijderen, dus pak ik mijn koffers, want ik wil niet meer aan dit forum deelnemen zo. Gegroet.
Het spijt me dat je liever wegloopt dan je eigen gedrag te analyseren. Wat dat betreft vind ik het jammer je te zien gaan.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 04 sep 2009, 17:33

Jeroen schreef:
Arjen schreef:Het spijt me dat je liever wegloopt dan je eigen gedrag te analyseren.
De pot verwijt de ketel. Is je doel nu bereikt Arjen?

Ik zie Okke's reactie niet als weglopen. Ik zie het als opkomen voor zichzelf. Iets wat hij veel eerder had mogen doen wat mij betreft. Dan had het wellicht niet zo ver hoeven komen.
Ik werk niet met 'doelen'. Ook is het niet mijn intentie om okke pijn te doen. Wel is het mijn intentie om te laten zien wat hij doet. Aan hem en aan anderen. Feit is dat hij stelselmatig niet heeft in willen zien waar zijn manier van denken en daarmee zijn manier van doen naar leidt.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 04 sep 2009, 22:40

Ik ben niet het botte mens Jeroen. Ook niet zo bot als jij. Je laat je ware kleuren zien, die je mij trouwens toedichtte niet zo heel erg lang geleden: dictatortje.

Voor de goede orde: emotioneel kunnen mensen enkel zichzelf kwetsen. Het is onmogelijk voor een buitenstaander om in iemand te reiken en die met gedachten pijn te doen. De manier van begrijpen van wat een 'Ander' doet is het wat een individu pijn doet. Dit wordt vervolgens weer geprojecteerd op de werkelijke ander.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 06 sep 2009, 15:59

Jeroen schreef:Ja, zoals ik al zei, praat het maar weer goed (voor jezelf) door met je vinger naar een ander te wijzen.
Je mist het punt Jeroen. Het punt is dat okke dat stelselmatig doet en daarmee zijn eigen mening nooit hoeft te onderzoeken. Ik ben niet degene die niet bij zichzelf te rade gaat. Dat is nu juist een van de reden dat het noodzakelijk is om hem dingen in zijn gezicht te werpen. Dat heb jij trouwens zelf ook behoorlijk nodig.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 06 sep 2009, 19:18

Jeroen schreef:Wat een grappig manneke ben je toch af en toe. Kijk nou eens naar je eigen post. Je opent met een wijzende vinger, dat ik iets zou missen. Vervolgens wijs je naar Okke, en daarna weer naar mij. Je hebt echt een flinke plank voor je hoofd als je dit niet ziet. Oh en tussendoor geef je jezelf nog even een klopje op de schouder.

Ik laat het hier bij. De waarschuwing staat, eens of oneens, in dit forum wordt geen haat gezaaid.
In dat geval zou je jezelf een ban moeten geven. Ik ben namelijk niet degene die haat zaait Jeroen.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Antoon
Posts in topic: 2
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 mar 2008, 15:28
Contacteer:

Bericht door Antoon » 06 sep 2009, 22:00

Je hebt het lang volgehouden Okke.

Wat mij betreft is Arjen de reden dat dit forum niet tot verdere bloei komt. Teleurgesteld ben ik weggegaan en heb toevallig de afgelopen weken wat meer tijd gehad, want ziek op bed en tijd hebbend, om het forum weer eens te verkennen. Er is weinig veranderd.

Bij Arjens razernij krijg ik nog steeds het gevoel dat ik te maken heb met een man die zijn "waarheid" gegarandeerd omgekeerd evenredig in zijn nek krijgt. Alleen zal het forum dit niet overleven. Vrees ik.

Salut

http://www.theshower.nl/pfff/forum/view ... 5850#25850
Antoon schreef:
okke schreef:Is er een filosofische term voor zulk gedrag?
Hm. Dat weet ik niet. Ik weet ook niet welk gedrag je specifiek zou moeten benoemen.

Wat mij opvalt aan het gedrag van Arjen is dat er een angst vanuit gaat. Iets fundamenteels. Een voetentrappend jongetje, bovengemiddeld intelligent maar met structurele hiaten in ontwikkeling, wat eindelijk op een punt is gekomen waarop zijn leeftijd in overeenstemming is met 'geaccepteerd gedrag'. Eindelijk mag hij meedoen en heeft hij de middelen en een netwerk om zijn leventje te laten draaien. Eindelijk kan ook hij naar doen; klein mannetje veranderd in grote tiran. Hij zal hier en daar grootse, individuele, keuzes maken ter legitimatie.

Om alles passend te krijgen in zijn eenzijdig leventje zal hij vaak, vaker dan hij denkt, de spelregels van het spel, zijn leven, aanpassen. Alleen doet de wereld niet mee. Ze rennen, al na enkele pogingen, weg of negeren hem zo lang als mogelijk is. Vaak veel boehoe geluid makend, variërend in alle perspectieven, vervolgd zijn leventje zich in een niet te beheersen continu strijd met alles en iedereen, zich wapenend met kennis en kunde die de eerder genoemde hiaten niet goed maken maar eerder verscherpen. Tot het moment dat zijn leeftijd niet meer in overeenstemming is met, voor hem en anderen, te 'accepteren gedrag'. Vernieuwde (zelf)inzichten sturen hem uiteindelijk een soort 'terug naar af'.

U bent nochtans een naar mens mijnheer Arjen.
De bruinhemd zit in je Arjen, niet voor je.
"Success is how high you bounce when you hit bottom."

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 7
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 06 sep 2009, 22:33

Ach, ik heb / wij hebben nou eenmaal de instelling dat er op deze planeet ruimte is voor alle soorten mensen. Arjen's, Okke's, noem maar op. Zelfs Valery en al zijn/haar alter ego's waren welkom hier. Maar om het toch nog een beetje in banen te leiden en niet de algehele anarchie te laten overheersen, hebben we een aantal regels en richtlijnen opgesteld. Eén van die regels stelt: "Niemand wordt dus op wat voor grond dan ook beledigd" en ik geef toe dat we hier niet adekwaat genoeg op hebben gelet. Als ik het gekibbel tussen Arjen en Okke terug lees, is het eigenlijk de ene belediging na de andere. Ik heb ze wel eens gewaarschuwd dat ze op moesten houden met hun moddergevecht, maar het was iets tussen hun, dus waar bemoeide ik me eigenlijk mee. Totdat ik dus een PM kreeg van Okke over iets wat hij te beledigend vond. Alsnog werd ik in het conflict gezogen en dit weigerde ik. Ik had dus al veel eerder moeten ingrijpen, is nu mijn conclusie achteraf. We hebben die regels niet voor niks ingesteld. Maar ja ik heb ook geen zin om hier als politieagent te gaan rondlopen, zwaaiend met mn knuppel.

Edit:
Ach we zien wel. Zo erg is het ook weer niet hier. Tis best gezellig, leuk klein clubje mensen, met af en toe een voorbijganger. Prima toch.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 07 sep 2009, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 07 sep 2009, 05:56

Zo, Antoon die zichzelf ziet. Best grappig, dat het zover komt dat mensen enkel kijken naar hoe iets op die personen overkomt (subjectiviteit) in plaats van naar wat dat iets eigenlijk is. Een reden om jezelf eens te onderzoeken lijkt me zo. Dat ik mensen op hun gedrag wijs, wat overigens totalitair is en totalitairisme in stand houdt, is niet te accepteren voor mensen. Het aanspreken van Jeroen, de admin al helemaal niet blijkt. Mensen willen de negatieve aspecten van hun gedrag en samenleving nu eenmaal niet zien. En wanneer iemand ze dit in hun gezicht gooit omdat ie weet dat het ook anders kan, dan ligt het aan die persoon. Zielige kinderen, geestelijk niet volwassen als je het mij vraagt. Te zeer in hun eigen subjectieve wereld gezogen om te willen weten er om hun heen gebeurt en wat er dankzij hun egoïstische (subjectieve) denkbeelden nu eigenlijk plaatsvindt. Zelf Jeroen vindt dit niet prettig. Hij had een jaar of twee geleden al in moeten grijpen, maar dat wil hij niet weten. Liever ontnam hij mij de mogelijkheid om in te grijpen. Maar ook dat zal hij niet willen zien waarschijnlijk.

Anyway, als je mij de mond wilt snoeren om jezelf niet onder ogen te hoven komen, of omdat je een 'doel' hebt gevonden, dan moet je dat zeker niet alaten. het bewijst mijn eerdere punten ten overvloede. Maar besef je dat waar 2 vechten 2 schuld hebben en dat waar okke wegrent ik al herhaaldelijk weggerend ben. Ik kon het enkel niet over mijn hart verkrijgen om de mensen met wie ik over dit soort zaken sprak okke naspraken. Dat was voor mij de enige reden om steeds weer teug te komen. Ik weet namelijk zelf wel beter en ik zou willen dat mensen mij attent hadden gemaakt op de manieren waarop sommige dingen ons beïnvloeden en op de mensen die dat doen. Een andere reden heb ik niet gehad. Dat steekt nogal schril af tegen Jeroen en okke's doelen, laat staan tegenover Antoon's projectie.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 sep 2009, 08:57

okke schreef:Het is genoeg. Ik stop ermee hier. Dit bericht van Arjen was de druppel. Hiermee gaat hij een fatsoengrens over die ik niet kan accepteren. De modder die wij heen en weer gooien ben ik zelf ook debet aan, en redelijk wat modder laat ik langs mij heen gaan. Maar soms gaat een bericht over een grens, zoals in dat bericht.

Zowel Arjen als de moderators willen dit bericht niet aanpassen of verwijderen, dus pak ik mijn koffers, want ik wil niet meer aan dit forum deelnemen zo. Gegroet.
Hoe kan het dat een onderwerp zo snel verzandt in een analyse van de motivaties, gebreken en kwaliteiten van de gespreksdeelnemers?

Veel onderwerpen die op dit forum aangekaart worden vind ik interessant. Met name actuele landelijke of wereldlijke onderwerpen. Als individu kan je daarover filosoferen, maar heb je er slechts een zeer beperkte invloed op. Of er invloed mogelijk is en door wie, zijn interessante vragen om in een gesprek een beeld over te vormen.

Arjens berichten prikkelen mij. Het is jammer dat ik die prikkeling vaak niet naast mij neerleg, maar er Arjen mee prikkel. Ik zelf pakte mijn koffers toen mijn foto en een foto van een NSB'er bij elkaar geplaatst werden en deze niet werden weggehaald door de plaatser van het bericht noch door de staf. Enkele keren eerder waren voor mij ook fatsoensnormen overschreden, maar negeerde dat toen.

Andere forumleden konden het gooien van modder minder goed verdragen en komen hier niet meer. Althans; dat is mijn indruk dat het hier rustiger is geworden. Zover hadden we het niet moeten laten komen.

Hierboven worden door Jeroen, Arjen en Antoon een aantal prikkelende kledders heen en weer gegooid. Ga er lekker mee door als je het fijn vindt. Ik heb veel van mijn berichten die verstorend waren gewist. Als iemand zich nog aan een bericht stoort; laat het me weten, dan pas ik graag de gewenste zelfcensuur toe.

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 07 sep 2009, 17:38

Ik stoor me aan bovenstaand bericht omdat ik er een nogal grote cirkelredenatie in zie staan:

1) Men hoeft geen argwaan tegenover de staat te hebben en daarom hoeft men geen arwaan tegenover de staat te hebben.

Het feit dat ik mijzelf terdege bewust ben waar ik toe in staat ben maakt niet dat mijn oordelen incorrect zijn. In het geval van een teleoloog die een aanname doet dat de bevindingen van een persoon niet correct zijn, is het zo dat deze aanname zichzelf altijd zal bewijzen. Dát oordeel is daarmee altijd onbetrouwbaar en aangezien hiermee een vertrouwen in een gedachte gelegd wordt welke niet onderscheden wordt van de werkelijkheid is hier van een psychose te spreken.

Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan over hoe jouw denkprocessen functioneren okke?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 sep 2009, 20:12

Arjen schreef:Het feit dat ik mijzelf terdege bewust ben waar ik toe in staat ben maakt niet dat mijn oordelen incorrect zijn.
Jouw idee dat je weet waartoe je in staat bent, maakt je oordelen inderdaad niet correct of incorrect. Het kan wel maken dat je jezelf afsluit voor ideeën van anderen. Bijvoorbeeld opmerkingen dat jouw overtuiging dat je ideeën feiten zijn.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 07 sep 2009, 22:04

okke schreef:
Arjen schreef:Het feit dat ik mijzelf terdege bewust ben waar ik toe in staat ben maakt niet dat mijn oordelen incorrect zijn.
Jouw idee dat je weet waartoe je in staat bent, maakt je oordelen inderdaad niet correct of incorrect. Het kan wel maken dat je jezelf afsluit voor ideeën van anderen. Bijvoorbeeld opmerkingen dat jouw overtuiging dat je ideeën feiten zijn.
Okke, jij weet net zo goed als ik dat ik dat niet doe en jij wel. Dát is nu juist je hele probleem. Vervolgens blijkt dat jij bepaalde andere redenen hebt waardoor jij je eigen ongelijk niet kunt toegeven; iets wat je in de inmiddels 7 jaar dat ik met je probeer van gedachten te wisselen nog nooit hebt gedaan. Nog nooit. Zelfs niet, bijvoorbeeld, in filosofische discussies over wat een filosoof nu eigenlijk gezegd heeft. Toch is het zo dat ik een behoorlijke expert ben op het gebied van filosofie en zeker van sommige specifieke filosofen. Da's best bizar. Maar goed, so far geen probleem. Wat er echter vervolgens gebeurt is dat je niet om kunt gaan met momenten dat ik wél bewijs lever van je misvattingen. Deze negeer je om ervan te zeggen dat ík mijn ongelijk niet toe kan geven. Als er iets naar projectie verwijst is dat het wel.

Zo komen we dus uit op situaties welke jij niet kunt accepteren en waarvan je de betekenis ontkent om deze vervolgens op mij te projecteren. Hoe kan dit ontstaan? En hoe kun je dit rechtpraten? Daar zijn hele speciale redenaties voor nodig, met het kenmerk dat het iets moet aantonen: dat jouw aanname wel klopt. En daar zien we de teleologie ontstaan. Dat is ook waarom je jezelf toestaat om redenaties op te zetten die zo bol staan van onwaarheden en dingen die je 'opeens' niet meer schijnt te begrijpen: op die manier kan je redenatie je ontkenning bevestigen. Het laat echter enkel een onverklaard aspect over: de werkelijke redenaties die je gemaakt hebt. Die moeten vervolgens weer verklaard worden en aangezien jij die niet gehad hebt (dan zou je moeten bekennen dat je jezelf misleid hebt) ben je genoodzaakt om die te ontkennen. Toch zijn die gedachten in jouw 'discussie' ('discours!') voorgekomen. In je 'bewuste' denkkader kan na de ontkenning geconcludeerd worden dat de 'Ander' deze redenaties gehanteerd heeft.

Uiteraard is hier wel uit te komen, maar niet zolang je met 'doelen' blijf werken.

In de hoop toch tot je door te dringen wil gezegd hebben dat ik nergens beweer dat mijn ideeën feiten zijn. Wel dat mijn gedachten over zaken obectief zijn en niet subjectief. Dat is waarom mijn gedachten in ieder geval op het besproken object betrekking hebben. Jij bent echter 100% subjectief. Wat jij waarheid noemt is, naar eigen zeggen, waarheid voor jou. Dat is waarom jij het idee hebt dat je redenaties die betrekking hebben op jou voor mij, het object waar je over nadenkt, opgaan. Dat is de kern van je projectie.

Nogmaals: daar is wel uit te komen, maar dan moet je gaan pogen om je subjectieve ideeën (waarnemingen?) objectief te gaan begrijpen.




Goed, als je dit zo eens leest zul je misschien begrijpen dat ik in die 7 jaar dat ik met je probeer te discussiëren een groot deel van mijn tijd heb besteed aan jouw cognitieve kader. Zeer veel van wat ik heb gepost is direct op jou van toepassing en zou jou uit je misere kunnen trekken. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ik een van de weinige mensen ben die je hiermee kan helpen. Mijn specialiteiten zijn logica, filosofie van de geest, paradoxen, kentheorieën en de laatste tijd ben ik bezig mijzelf de psychoanalyse eigen te maken. Maar goed, tot nu toe heb je alles wat ik hierover te zeggen heb tot het rijk der fabelen verklaard. Nogmaals: dat is wel een redelijk bewijs van jouw moeilijkheid (en dus niet de mijne).

Maar goed, juist al die specialiteiten wijzen mij erop dat jij iets heel anders aan het doen bent (in ieder geval niet serieus aan het discussiëren om iets te onderzoeken of te leren!). De vraag rest wat je dan aan het doen bent, zeker in het licht van het feit dat jij op basis van bepaalde 'doelen' stelselmatig niet kunt erkennen wat ik tegen je zeg.

Ik hoop dat je voor de verandering tot je door zult laten dringen wat ik, in het bovenste stuk, tegen je zeg. Ik ben daar erg summier. Het is ook niet materie die gemakkelijk te begrijpen is. Neem er je tijd voor, herinner je eens wat ik hier in het verleden over geschreven heb (want op dit forum verdwijnen topics wel eens).

Arjen
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 sep 2009, 22:42

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 08 sep 2009, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 7
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 07 sep 2009, 23:47

Ik gooi ook wel eens met modder, maar zodra ik het idee krijg dat het geen zin meer heeft, kap ik er meteen mee.

Goed idee, Okke, die zelf-censuur. Ga ik ook eens doen.

Gedaan :greins:
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 08 sep 2009, 05:09

Goed zo okke en Jeroen, beide weer jullie 'doelen' verwezenlijkt en daardoor niets geleerd. Aanname na aanname en zelfontkenning na zelfontkenning. Pyschose na psychose dus.

--edit--
Overigens zijn de posts van zowel okke als Jeroen reden voor een ban in de zin dat ze beide bewust iemand belachelijk maken, enkel om het belachelijk maken. Er is dus niets constructiefs mee gebaat. Precies wat Jeroen eerder aangaf als reden voor een ban. Maar goed, in plaats daarvan kiezen beiden voor het deleten van posts. Een goede manier om jezelf niet onder ogen te hoeven komen.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 sep 2009, 10:58

Arjen, ik stoor mij aan bovenstaande berichten van je waarin je links en extreemrechts beschuldigingen neerstrooit, maar niet op de kern van dit onderwerp ingaat: het ene bericht waarin je een foto van mij plaatste en een cartoon van een NSB'er die Volk en Vaderland verkoopt.
Ik liep niet weg van beschuldigingen aan mij van jou of anderen; ik liep weg van jouw en Jeroens weigering om dat ene bericht aan te passen.

Ik heb de afgelopen dagen berichten van mij waarin ik je aanval of met modder gooi verwijderd, want ik stoor mij eraan. Ik stoor mij ook aan de manier waarop jij mij en anderen aanvalt. En ik stoor mij aan de belerende toon in je berichten. Mijn eigen berichten kan ik wat aan doen; de andere zaken waar ik mij aan stoor, kan ik benoemen.

Ik zou het op prijs stellen als je ophoudt met je zelfopgelegde roeping om mij dwars te liggen en zwart te maken.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 7
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 08 sep 2009, 12:08

Ik zou het op prijs stellen als je Arjen leert negeren Okke.

Of hem met een veel grotere korrel zout leert nemen.

Als ik zijn (bovenstaand) bericht lees, dan lees ik een bericht wat hij aan en over zichzelf schrijft. Ik vind het wel grappig hoe hij zichzelf constant een spiegel voorhoudt en dit totaal niet ziet. Hoe blind moet je zijn???

Uiteraard ga ik verder niet inhoudelijk op zijn berichten in, omdat dat precies is wat hij wil, hij wil de aandacht op zichzelf vestigen ook al lijkt het er op dat hij juist constant de aandacht probeert te verleggen, op alles behalve zichzelf. Toch als je goed leest, zie je wat ik bedoel. Eigenlijk is Arjen een attentie hoer, iemand die het totaal niet kan uitstaan dat je hem negeert. Dus als je dat sneu voor hem vindt, kan ik dat ook wel weer begrijpen. Maar ja, hij zei zelf dat je een ander nooit pijn kan doen, dus...

Dit bericht zal ik later weer censureren omdat ik wel erg gemeen ben jegens arjen.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 sep 2009, 00:43

Jeroen schreef:Ik zou het op prijs stellen als je Arjen leert negeren Okke.

Of hem met een veel grotere korrel zout leert nemen.
Ik neem een foto van mijzelf met een cartoon erbij van een NSB'er niet met een grotere korrel zout. Ik wil dat ook niet.
Jeroen schreef:Als ik zijn (bovenstaand) bericht lees, dan lees ik een bericht wat hij aan en over zichzelf schrijft. Ik vind het wel grappig hoe hij zichzelf constant een spiegel voorhoudt en dit totaal niet ziet. Hoe blind moet je zijn???
Ik denk niet dat hij het over zichzelf schrijft. Veel is wel (ook?) op hemzelf van toepassing. Wat mij wel opvalt is dat het lijkt of hij reageert op wat daarvoor geschreven was, maar dat doet hij op geen enkele wijze. Hij gaat niet in op het feit dat het gesprek onmiddellijk verzandde. Of op het bericht wat hij plaatste en wat voor mij aanleiding was om mijn vertrek te melden. Of op de mededeling dat andere forumleden door ons gedrag verdwenen zijn.
Dat geeft verder niet, behalve dat het laat zien dat we niet over hetzelfde schrijven.
Jeroen schreef:Uiteraard ga ik verder niet inhoudelijk op zijn berichten in, omdat dat precies is wat hij wil, hij wil de aandacht op zichzelf vestigen ook al lijkt het er op dat hij juist constant de aandacht probeert te verleggen, op alles behalve zichzelf. Toch als je goed leest, zie je wat ik bedoel. Eigenlijk is Arjen een attentie hoer, iemand die het totaal niet kan uitstaan dat je hem negeert. Dus als je dat sneu voor hem vindt, kan ik dat ook wel weer begrijpen. Maar ja, hij zei zelf dat je een ander nooit pijn kan doen, dus...
Ik vind attentiehoer een erg negatieve aanduiding. Het valt mij op dat Arjen graag op de man speelt, zoals ik in dit bericht ook doe.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 7
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 09 sep 2009, 11:23

Als psycholoog is het vrij duidelijk wat Arjen doet: spiegelen (in de vorm van projectie). Hij heeft dit alleen zelf niet door. Zodra hij hier wat meer aandacht aan besteedt en wat meer open-minded wordt wat dit betreft, zal hij veel over zichzelf leren. Tot die tijd zal hij het afspiegelen als iets-wat-een-ander-doet en zolang jij hier op in blijft gaan, blijft happen, de bal terugkaatst, zal hij dit spel voortzetten. Je helpt hem dus enorm door het spel niet mee te spelen.

Dat zijn toespelingen soms wat moeilijk te behappen zijn, begrijp ik maar al te goed. Toch is het beter om de verstandigste te zijn, hopelijk zie je dit in.

Dat er mensen zijn die wegblijven vanwege één persoon lijkt mij stug. Ik denk dat ze hier niet vonden wat ze zochten. Het conflict tussen jullie beiden zou wel een reden kunnen zijn om te vertrekken, maar dat komt mi vooral omdat jullie elkaar veel te veel opjennen. Ga er niet op in (probeer het eens voor een tijdje) en het spel stopt. Al zal hij zn uiterste best doen om nieuwe taktieken te ontwikkelen.

Ik ben benieuwd hoe de andere forumleden dit zien. Dit conflict, Arjens methodes, jouw (counter) reacties.

Ps. ik heb dit onderwerp verplaatst, als je het elders wil hebben hoor ik het wel.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 09 sep 2009, 12:11

Je hebt het mis Jeroen, okke is degene die zit te jennen. Ik reageer daar normaal niet op. Waar ik wel op reageer zijn ooke's verdraaiingen van de werkelijkheid. Ten eerste lijkt het me dat okke hulp moet zoeken om met zijn vertekende wereldbeeld om te leren gaan. Ten tweede merk ik dat mensen die met hem discussiëren met (extreem) rechtse gedachten weglopen van die discussies. Dat is geen toeval, zoals uit bijna al okke's posts blijkt. Mijn reden om in te gaan op okke heeft dus niets met jennen of met gejend worden te maken. Ik heb al eerder gezegd dat ik kan begrijpen dat je dat denkt en dat ik kan begrijpen dat dit zo over komt. Het vindt plaats en soms is het moeilijk om te achterhalen hoe de vork in de steel zit. Okke is er echter gewoon erg goed in om mensen te bespelen. Dat was ook de reden om aan te geven waarom hij dingen doet. Het laat duidelijk zien waarom hij welke actie onderneemt. Hij voert een soort imago-oorlog dus (doet denken aan Mussolini) Op dit moment ben jij er echter gewoonweg in getrapt. Dat is erg jammer en eerlijk gezegd heb ik het idee dat ook dit forum daardoor zal verzinken in een (extreem) rechtse donkere periode, onder het valse gezicht van 'democratie', wat middels een 'imago'-oorlog (reclame dus) hooggehouden wordt.

Ik ben dus nog steeds van mening dat okke (extreem) rechtse gedachten heeft en dat de spotprent zeer terecht is. Zeker gezien zijn bijdragen in het burgernet topic. Een verzoek om een ban voor okke gezien zijn politieke voorkeur vind ik dus zeker op zijn plaats hier.
Laatst gewijzigd door Arjen op 09 sep 2009, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 sep 2009, 12:28

[edit: bericht verwijderd; dialoog is nutteloos]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 09 sep 2009, 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 09 sep 2009, 12:43

okke schreef:[edit: bericht verwijderd; dialoog is nutteloos]
Ik ben blij dat je je eigen geslotenheid eindelijk onderkent.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 sep 2009, 12:45

Arjen schreef:Een verzoek om een ban voor okke gezien zijn politieke voorkeur vind ik dus zeker op zijn plaats hier.
Welja; laten we mensen uit deze forumgemeenschap verwijderen om hun vermeende politieke voorkeuren. Waar zijn dergelijke voorstellen ook weer eerder uitgevoerd?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 09 sep 2009, 16:19

Hierboven twee voorbeelden van ongegeneerd moddergooien door de twee kemphanen...

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 7
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 10 sep 2009, 11:40

Ja, ga vooral lekker verder waar jullie gebleven waren :wall:

Hopelijk zie jij nu wel wat ik bedoel, Okke, het heeft weinig zin.

Arjen, misschien eens een tweegesprek voeren, jij en ik?
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 3
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 10 sep 2009, 18:29

Mijn god, waar gaat dit in hemelsnaam over... Het is spijtig om te zien dat mensen van een bepaald kaliber elkaar de haren in vliegen door een simpele vorm van: Elkaar niet begrijpen.

Dit mensen, is een perfect voorbeeld van hoe een ruzie of een meningsverschil kan exploderen tot een all out war met een buurland. Het lijkt klein, en oogt ook zo, maar het gaat verder dan je denkt.

Ik ben geen wereldverbeteraar, maar uitleg geven over je eigen standpunten tegen over iemand die dat niet begrijpt of wilt begrijpen door eigen idealen en mening, is even zinvol als een deur openen met een banaan.

Je probeert, maar je eindigt in een smerige sleutelgat een een kapotte banaan. Energie verspilling. Een twee gesprek kan alleen gestart worden waarbij mensen elkaars standpunten waarderen en er over willen praten c.q. discussieren. Het heeft geen zin als iemand zijn kop onder het zand steekt, waarbij de ander meer zand erop gooit.

Mensen leren het ook niet echt..
Qua tractus sinus history refero

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 10 sep 2009, 18:44

Jeroen schreef:Ja, ga vooral lekker verder waar jullie gebleven waren :wall:

Hopelijk zie jij nu wel wat ik bedoel, Okke, het heeft weinig zin.

Arjen, misschien eens een tweegesprek voeren, jij en ik?
Maak maar een topic aan.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 10 sep 2009, 20:24

rnull schreef:Mijn god, waar gaat dit in hemelsnaam over... Het is spijtig om te zien dat mensen van een bepaald kaliber elkaar de haren in vliegen door een simpele vorm van: Elkaar niet begrijpen.
Dat is inderdaad spijtig.

Ik moest er pas aan denken dat Arjen en ik vrijwel nooit overeenstemming hebben over de uitgangspunten in een gesprek. De feiten kunnen wij niet helder krijgen. Ik betwijfel ogenschijnlijk overduidelijke feiten en Arjen accepteert ogenschijnlijk twijfelachtige feiten. En ik 'beschuldig' Arjen ervan veronderstellingen als feit te nemen en hij 'beschuldigt' mij ervan feiten te ontkennen. Omnisofisch gezien zullen we beiden wel gelijk hebben.
Dit mensen, is een perfect voorbeeld van hoe een ruzie of een meningsverschil kan exploderen tot een all out war met een buurland. Het lijkt klein, en oogt ook zo, maar het gaat verder dan je denkt.
Zolang het bij woorden blijft lijkt het nog mee te vallen.
Ik ben geen wereldverbeteraar, maar uitleg geven over je eigen standpunten tegen over iemand die dat niet begrijpt of wilt begrijpen door eigen idealen en mening, is even zinvol als een deur openen met een banaan.

Je probeert, maar je eindigt in een smerige sleutelgat een een kapotte banaan. Energie verspilling. Een twee gesprek kan alleen gestart worden waarbij mensen elkaars standpunten waarderen en er over willen praten c.q. discussieren. Het heeft geen zin als iemand zijn kop onder het zand steekt, waarbij de ander meer zand erop gooit.

Mensen leren het ook niet echt..
Een mooie vergelijking die niet echt opgaat. De conclusie - energieverspilling - ben ik het wel mee eens.

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 3
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 10 sep 2009, 21:35

okke schreef:
rnull schreef:Mijn god, waar gaat dit in hemelsnaam over... Het is spijtig om te zien dat mensen van een bepaald kaliber elkaar de haren in vliegen door een simpele vorm van: Elkaar niet begrijpen.
Dat is inderdaad spijtig.

Ik moest er pas aan denken dat Arjen en ik vrijwel nooit overeenstemming hebben over de uitgangspunten in een gesprek. De feiten kunnen wij niet helder krijgen. Ik betwijfel ogenschijnlijk overduidelijke feiten en Arjen accepteert ogenschijnlijk twijfelachtige feiten. En ik 'beschuldig' Arjen ervan veronderstellingen als feit te nemen en hij 'beschuldigt' mij ervan feiten te ontkennen. Omnisofisch gezien zullen we beiden wel gelijk hebben.
Dit mensen, is een perfect voorbeeld van hoe een ruzie of een meningsverschil kan exploderen tot een all out war met een buurland. Het lijkt klein, en oogt ook zo, maar het gaat verder dan je denkt.
Zolang het bij woorden blijft lijkt het nog mee te vallen.
Ik ben geen wereldverbeteraar, maar uitleg geven over je eigen standpunten tegen over iemand die dat niet begrijpt of wilt begrijpen door eigen idealen en mening, is even zinvol als een deur openen met een banaan.

Je probeert, maar je eindigt in een smerige sleutelgat een een kapotte banaan. Energie verspilling. Een twee gesprek kan alleen gestart worden waarbij mensen elkaars standpunten waarderen en er over willen praten c.q. discussieren. Het heeft geen zin als iemand zijn kop onder het zand steekt, waarbij de ander meer zand erop gooit.

Mensen leren het ook niet echt..
Een mooie vergelijking die niet echt opgaat. De conclusie - energieverspilling - ben ik het wel mee eens.
Hopelijk blijft het altijd bij woorden en niet bij daden inderdaad, daar ben ik het wel mee eens.

Maar goed, de vergelijkingen die ik maakte mag misschien niet in eerste ogenblik kloppen, maar de strekking ervan wel. Wat heeft een slot met een sleutel gemeen? Ze zijn beide nodig om een gesloten deur te openen. In dit geval is een open deur de acceptatie van beide standpunten waarbij 1 van jullie de sleutel is en, de ander het slot.

Maar goed
Qua tractus sinus history refero

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 11 sep 2009, 09:37

Bijzonder om mensen over mij te zien spreken. Ik heb niet idee dat een van beide een poging gedaan heeft om mij te doorgronden.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 sep 2009, 14:11

rnull schreef:De vergelijkingen die ik maakte mag misschien niet in eerste ogenblik kloppen, maar de strekking ervan wel. Wat heeft een slot met een sleutel gemeen? Ze zijn beide nodig om een gesloten deur te openen. In dit geval is een open deur de acceptatie van beide standpunten waarbij 1 van jullie de sleutel is en, de ander het slot.
  • Jij bent de sleutel, ik 't slot
    Jij bent de gids, ik ben de grot
    Jij bent de deksel, ik de pot
    We staan samen sterk, dit gaat nooit kapot

    Ik ben bang
    Wij zijn het varken en de tang
    Bonifacius en een Fries
    Jij bent 't schrikdraad waarop ik pies

    Ik ben de steen, jij bent de nier
    Jij bent Amstel, ik ben bier
    Jij bent Pieter, ik 't klavier
    't Leek me ook sterk
Herman en Brigitte

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 3
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 12 sep 2009, 18:39

okke schreef:
rnull schreef:De vergelijkingen die ik maakte mag misschien niet in eerste ogenblik kloppen, maar de strekking ervan wel. Wat heeft een slot met een sleutel gemeen? Ze zijn beide nodig om een gesloten deur te openen. In dit geval is een open deur de acceptatie van beide standpunten waarbij 1 van jullie de sleutel is en, de ander het slot.
  • Jij bent de sleutel, ik 't slot
    Jij bent de gids, ik ben de grot
    Jij bent de deksel, ik de pot
    We staan samen sterk, dit gaat nooit kapot

    Ik ben bang
    Wij zijn het varken en de tang
    Bonifacius en een Fries
    Jij bent 't schrikdraad waarop ik pies

    Ik ben de steen, jij bent de nier
    Jij bent Amstel, ik ben bier
    Jij bent Pieter, ik 't klavier
    't Leek me ook sterk
Herman en Brigitte
We staan samen sterk, dit gaat nooit kapot

Blijkbaar gaat dat hier in deze dus niet op. Ik snap wel dat het een twee strijd is om samen 1 punt te bereiken. Maar als de communicatie mist en de idealen zijn niet duidelijk, dan zal die zin nooit opgaan.
Qua tractus sinus history refero

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 13 sep 2009, 13:03

Die eenheid bestaat al. Het is de strijd van de enkeling om die eenheid in te zien en het is dié strijd wat de eenheid verwoest (in de geest van de enkeling (discours de l'Autre)).
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 1
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 16 sep 2009, 16:38

Sjonge jonge jonge jonge.... Pfffff.....
Ik lees hier nog wel eens wat mee, na een tijd heel actief te zijn geweest en daarna een tijd niet-actief.
Weinig nieuws onder de zon dus en ik moet zeggen dat ik niet eens dit hele topic heb uitgespeld... Maar de hoofdreden dat ik hier niet meer vaak kom is dus wél het eindeloze gekissebis tussen Okke en Arjen.
Helaas!
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 16 sep 2009, 19:28

Eva Lilith schreef:Sjonge jonge jonge jonge.... Pfffff.....
Ik lees hier nog wel eens wat mee, na een tijd heel actief te zijn geweest en daarna een tijd niet-actief.
Weinig nieuws onder de zon dus en ik moet zeggen dat ik niet eens dit hele topic heb uitgespeld... Maar de hoofdreden dat ik hier niet meer vaak kom is dus wél het eindeloze gekissebis tussen Okke en Arjen.
Helaas!
Ah.. heb je nog wel mijn pb gekregen Eva? :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
solist
Posts in topic: 1
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 sep 2007, 23:39
Contacteer:

Bericht door solist » 17 sep 2009, 07:30

beide heren hebben kennis van zaken en dat willen ze elkaar demonstreren.

ze storten zich in discussies als twee zwaardvechters in de arena :
...........zij die gaan sterven, groeten U............

er is geen ontspannen sfeer,geen soepelheid, geen humor.
de "Orden wider den tierischen Ernst" is aan hun niet besteed.
Prijs de "Lof der Zotheid".
Das Leben ist zu kurz um neben allen anderen auch noch sich selber zu hassen. --- Sibylle Berg

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 17 sep 2009, 11:01

Dat heb je mis solist. Mij gaat het niet om het gevecht.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 sep 2009, 17:05

Het gaat je misschien niet om het gevecht, maar het gevecht is wel het middel dat je gebruikt om je molens te bevechten. En ik ben zo stom om mij als molen te gedragen en me tegen je te verweren.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 7
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 18 sep 2009, 16:39

Oh jee, daar gaan we weer :?
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 18 sep 2009, 19:55

okke schreef:Het gaat je misschien niet om het gevecht, maar het gevecht is wel het middel dat je gebruikt om je molens te bevechten. En ik ben zo stom om mij als molen te gedragen en me tegen je te verweren.
Ik ben niet degene die vecht...
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 18 sep 2009, 20:53

Right.

Gebruikersavatar
Antoon
Posts in topic: 2
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 mar 2008, 15:28
Contacteer:

Bericht door Antoon » 19 sep 2009, 10:31

Arjen schreef: Ik ben niet degene die vecht...
Mwoah; je zou jezelf ook een opruier kunnen noemen. Met zwaar xenofobische inslag. Brrrr....
"Success is how high you bounce when you hit bottom."

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 19 sep 2009, 14:28

Antoon schreef:
Arjen schreef: Ik ben niet degene die vecht...
Mwoah; je zou jezelf ook een opruier kunnen noemen. Met zwaar xenofobische inslag. Brrrr....
Ik ben een aanduider. Datgene wat ik aanduidt is xenofobisch gedrag. Jij echter bent enkel subjectief. Misschien moet je daar iets mee doen?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 sep 2009, 14:33

Aanduider of vechter (of Don Quichot)... een pot nat.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 19 sep 2009, 14:39

okke schreef:Aanduider of vechter (of Don Quichot)... een pot nat.
Weer projectie van je. Iemand die wijst naar een gevecht hoeft niet per se zelf te vechten....
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 sep 2009, 15:10

Ja, daar heb je gelijk in. Iemand die wijst naar een gevecht hoeft zelf niet te vechten, maar zoals je misschien al was opgevallen ergert in ieder geval Eva en waarschijnlijk ook anderen zich eraan dat wij hier zoveel vechten.

Je antwoordt dat je niet aan onze gevechten deelneemt, maar slechts een aanduider bent, is een mooie uitvlucht om je aandeel te verzwijgen. Jij verkondigt agressief en ongenuanceerd je mening over anderen; dat ze liegen, het mis hebben, extreemrechts zijn. Ik gun je jouw mening; heb vaak liever dat je deze voor je houdt, of als je hem openbaar maakt dat je dat zorgvuldig doet. Ik gun je niet de wijze waarop je jouw meningen poneert zonder (of met gebrekkige) onderbouwing, terwijl je wel mensen beschuldigingen en verwijten toewerpt. Dat neem ik je kwalijk.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 19
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 19 sep 2009, 17:13

Beide opmerkingen zijn niet waar. Gezien de psychologische diepgang van de opmerking die hierop gepast is heb ik deze in een pm gezet en verstuurd naar 'okke'.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 sep 2009, 17:28

Arjen schreef:
okke schreef:Ja, daar heb je gelijk in. Iemand die wijst naar een gevecht hoeft zelf niet te vechten, maar zoals je misschien al was opgevallen ergert in ieder geval Eva en waarschijnlijk ook anderen zich eraan dat wij hier zoveel vechten.
Correctie:
Mensen ergeren zich aan het 'discours' wat jij met jezelf voert. Ik toon aan dat dat plaats vindt en wordt daarom, zoals boodschappers wel vaker overkomt, zelf belast met die misstanden.
Right.
Arjen schreef:
Je antwoordt dat je niet aan onze gevechten deelneemt, maar slechts een aanduider bent, is een mooie uitvlucht om je aandeel te verzwijgen. Jij verkondigt agressief en ongenuanceerd je mening over anderen; dat ze liegen, het mis hebben, extreemrechts zijn. Ik gun je jouw mening; heb vaak liever dat je deze voor je houdt, of als je hem openbaar maakt dat je dat zorgvuldig doet. Ik gun je niet de wijze waarop je jouw meningen poneert zonder (of met gebrekkige) onderbouwing, terwijl je wel mensen beschuldigingen en verwijten toewerpt. Dat neem ik je kwalijk.
Met andere woorden: je wil liever niet dat ik aanwijs wat er in jouw 'discours' plaatsvindt. Dat kan ik me voorstellen. Dat is ook niet altijd even plezierig.
Nee, ik heb er geen problemen mee als iemand aanwijst wat h;ij ziet. Ik neem het jou kwalijk dat je dat zonder (of met gebrekkige) onderbouwing doet.
Arjen schreef:Ik ben in principe ook niet moeilijk en meestal verzwijg ik de problemen van mensen. Dat is niet aan mij. Waar ik echter wel op wijs zijn de dingen die een destructieve werking hebben op de wereld om iemand heen. In jouw geval is dat steeds extremer geworden omdat je aan hebt getoont niet aan jezelf te willen werken. De manieren die jij daarvoor hanteert zijn, in psychologische zin, agressief naar jezelf toe. Dat uit zich meestal in een bepaalde agressieve houding naar andere meningen, gedachten, culturen, etc.
Dat is inderdaad jouw mening.
Arjen schreef:Jouw specifieke geval houdt echter in dat jij, volgens de regelbasis die je hanteert, ook weet dat dit gedrag (wettelijk) niet getolereerd wordt. Jouw regelbasis legt je dus impliciet op om je eigen gedrag te ontkennen. Je zult dus, op momenten waarop je jezelf 'onder controle' hebt denken dat je niet liegt terwijl je mensen bepaalde gedachten verklaart. Deze gedachten wijzen echter linea recta naar een xenofobe gedachtengang. Dat is waarom ik steeds op je reageer en dat is waarom ik aangeeft wat je doet. Dat jij ondertussen allerlei leugens over mij de wereld inhelpt raakt me niet.
Dat jij leugens over mij de wereld in helpt, raakt mij wel. Zoals je zogenaamd psychologische analyse van mij hierboven.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 7
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 19 sep 2009, 18:04

Arjen: je zou eens naar je zelf moeten wijzen. Word je een stuk wijzer van.

Okke: je zou niet meer op zijn aantijgingen ingaan, je laat je weer meeslepen in zijn spelletje, je trapt er weer in. Wie de bal kaatst...

Ik gooi deze op slot, en overal waar ik jullie weer zie bekvechten gooi ik ook op slot. Vecht het maar via PM uit, maar niet meer openbaar. Blijven jullie aan de gang, dan gaan jullie tijdelijk in de ban. Nou heb ik er GENOEG van!
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten