Jeroen is een zelfzuchtige onbekwame moderator.

Spuug hier je gal, gooi die rottigheid en alle frustraties er maar uit...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 2
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Jeroen is een zelfzuchtige onbekwame moderator.

Bericht door Arjen » 16 jun 2009, 12:10

Het is me opgevallen dat Jeroen enkel posts verwijderd die hij zelf wil verwijderen. Dit doethij dan onde het mom van 'verzoek van de topicstarter', die hijzelf dan blijkt te zijn. Wanneer blijkt dat een ander hierom vraagt vanwege grote offtopic ellende dankzij een jullie wel bekende sofist, dan opeens kan dat niet.

Bij deze mijn beklag.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 jun 2009, 12:17

Arjen schreef:Het is me opgevallen dat Jeroen enkel posts verwijderd die hij zelf wil verwijderen. Dit doethij dan onde het mom van 'verzoek van de topicstarter', die hijzelf dan blijkt te zijn. Wanneer blijkt dat een ander hierom vraagt vanwege grote offtopic ellende dankzij een jullie wel bekende sofist, dan opeens kan dat niet.

Bij deze mijn beklag.
Iemand anders klaagde hier geloof ik ook eerder over. Het ging toen om een topic in 'Socratisch gesprek'. Lees de kenmerken van dat topic-onderdeel nog eens door, zou ik zeggen. Of lees dit bericht van mij door.

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 4
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 17 jun 2009, 10:51

@ Arjen
Wat is dit nou weer? De aantijgingen die je maakt naar Jeroen, zijn nogal hard. Vooral de naam van het topic heeft een tamelijk beledigend karakter. Welk de sfeer op het forum en al helemaal tussen jullie beide vast niet ten goede zal komen.

Ik vind het prima dat je het niet eens bent met Jeroen's mod-acties, maar dat kan je ook middels een pm kenbaar maken. Of de beheerder/ admin melden dat je het niet met de moderator eens bent.

Ik vind deze manier van handelen enigszins ongepast.
Ik zal maar van die loze spreuken gebruiken die ik in mijn omgeving vaak hoor om deze situatie te omschrijven:
Jammer dat het zo moet, het had ook anders gekund.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 jun 2009, 19:06

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 4
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 17 jun 2009, 19:34

Dit doet me erg denken aan me cursus ethiek. Daarin zei de prof ook van dat hij iets niet vond maar het is zo, daar en daar om. M.a.w. het gaat om argumenteren. Ik kon me echter niet aan het idee onttrekken dat als je het beargumenteert opeens geen mening meer is, maar goed. Een mening beargumenteren zodat het een feit lijkt, is nogal raar omdat een feit subjectief is, ook al tracht het objectief te zijn.

edit: omg ernstige fout hersteld zij - zei #-o
Laatst gewijzigd door Mtheman op 17 jun 2009, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 jun 2009, 19:58

Misschien reageer ik allergisch op 'Jeroen is een zelfzuchtige onbekwame moderator'. Als er bijvoorbeeld zou staan 'Jeroen modereert zelfzuchtig en onbekwaam' dan is de toon voor mij al geheel anders.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 17 jun 2009, 20:22

Arjen kan er niet zo goed tegen als hij z'n zin niet krijgt.

En ik kan niet zo goed tegen mensen met een gesloten mening.

Verder wil ik hier geen woorden aan vuil maken.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 2
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 17 jun 2009, 21:00

Het was een puur subjectieve opwelling die ontstaan is doordat ik al jarenlang wordt lastig gevallen door okke. Omdat Jeroen wel wil modereren wanneer het hem uitkomt, maar niet waneer iemand doelbewust wil voorkomen dat mensen leren hoe ze na moeten denken ging er iets kapot bij me. Vandaar dat ik dat heb geuit. Het heeft dus niets te maken met al dan niet mijn zin krijgen. Het heeft te maken met de manier waarop mensen omgaan met pogingen anderen te leren denken.

Ik denk dat ik wee tot dezelfde conclusie aan het komen ben:

Mensen die iets willen leren hebben hier niets te zoeken.

@ okke: misschien moet je eerst onderzoeken wat termen betekenen voordat je ze gebruikt?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 18 jun 2009, 01:01

Ik vind Okke's posts eigenlijk nooit off-topic, meestal to the point en ook vaak met open of directe vragen. Dus ik zou niet willen dat er posts van hem verwijderd of verplaatst worden.
Sowieso niks verwijderen.

Heb ik ook mijn zegje gedaan

:whistle:

En nu kan wat mij betreft dit hele topic verwijderd worden
;)

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 4
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 18 jun 2009, 12:09

@ Arjen
Ah dus door jouw frustraties over okke die een hele andere manier van denken, kijken hanteert en daar niet vanaf stapt (/wil stappen), krijgt Jeroen dit nu dus op zijn bord?

Kan je niet gewoon accepteren dat de visie van okke anders is dan de jouwe en dat hij daar bij blijft, wat je daar ook van vindt. Wat maakt jou dat nou uit, dat hij een ander inzicht heeft die niet aansluit bij jouw visie. Je hebt alzo vaak geprobeerd okke jouw visie te laten inzien, zonder resultaat, denk je dat dit ooit gaat veranderen? Ik niet!!

Mja zoals ik al zei: Jammer dat het zo moet het had ook anders gekund.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 18 jun 2009, 12:16

Arjen, ik ga het nog maar eens een keer proberen. Je zelfbeeld is niet echt geweldig, voornamelijk omdat je niet of nauwelijks luistert naar wat de ander zegt, maar telkens er je eigen draai, je eigen uitleg aan geeft.

Als ik zeg dat je jouw zin aan het doordrijven ben, dan is dat niet zo. Als ik zeg dat je spoken ziet, dan is dat niet zo. Als ik je aanraad om in het Socratisch Gesprek subforum te posten als je zelf controle wil hebben over je topic, dan negeer je mijn advies volkomen.

Je laat niets binnen, maar verwacht wel het omgekeerde. Jij luistert totaal niet, maar dwingt de ander wel tot luisteren. Je trekt voorbarige conclusies waar je dan ook nog eens totaal niet van af kan wijken. Je zal waarschijnlijk alles wat ik tot nu toe gezegd heb in dit bericht in je hoofd al weerlegd, verklaard, ontkend of anders uitgelegd hebben. Niets is er binnen gekomen. Maar dan ook werkelijk niets. Ook dit zal je nu al weer zo verdraaid hebben dat dit in elk geval niet aan jou ligt. En dat zou toch een teken aan de wand kunnen zijn voor je!

Doe je zelf en ons allen een plezier en kijk hier eens naar. Durf er naar te kijken, durf kwetsbaar te zijn, vertrouw er op dat wij er niet op uit zijn om jouw leven kapot te maken, in tegen deel, ik zeg dit alles uit liefde voor mijn medemens en daar ben jij er ook één van. Ook jij bent het waard om moeite voor te doen, om te laten zien dat je er mag zijn. Ik denk dat jij heel kritisch op je zelf bent, of bent geweest, en dat daarom iedere andere vorm van kritiek te veel is, en dan sla je dus de deur dicht, het komt niet binnen, het mag niet binnen komen, want dan zou je overlopen. Probeer eens minder kritisch op je zelf te zijn (en op de ander), wellicht kan je dan feedback van de ander over jou wat beter verdragen.

Ik heb zo veel geleerd van wat andere over mij zeiden en zeggen. Lang was ik er van overtuigd dat niemand mij beter kon dan ik zelf, maar pas vanaf het moment dat ik daar aan mocht twijfelen van me zelf, pas toen zag ik hoe enorm ik er naast zat. Ik kende me zelf juist totaal niet, althans, ik wist een hoop dingen die ze over me zeiden wel, maar ik verzon daar dan weer een smoesje voor, een uitleg, een goedkeuring, een uitweg. Maar eerlijk naar en tegen me zelf zijn, hahaha, nee ho maar, dat ging er niet in. Pas toen ik eerlijk kon toegeven dat ik niet zo heilig was als ik me voordeed, of niet zo stoer was, pas toen begon ik te leren wie ik werkelijk was.

Het kan best zo zijn dat ik me dit allemaal inbeeld, dat ik dit op jou projecteer, dat ik denk iets in jou van me zelf te herkennen, maar dat jij het gevoel heb dat ik de plank totaal mis sla wat jou betreft. Toch wil ik je vragen om dit alles nog eens te lezen en te kijken of er iets tussen staat dat je herkent.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 18 jun 2009, 15:46

Arjen schreef:misschien moet je eerst onderzoeken wat termen betekenen voordat je ze gebruikt?
Arjen, als je mijn reacties leest, dan zie je dat ik lees wat je schrijft. En dat ik stoei met de termen die je gebruikt, zodat onduidelijkheden en verschillende ideeën over de betekenis helder kunnen worden, zodat voor mij duidelijk wordt wat je bedoelt.
yopi schreef:Ik vind Okke's posts eigenlijk nooit off-topic, meestal to the point en ook vaak met open of directe vragen.
Dank je voor het compliment.
Elke reactie op een bericht kan afleiden van de rode draad die iemand anders voor ogen heeft. Jouw bericht en deze reactie van mij kunnen bijvoorbeeld als offtopic ervaren worden op het openingsbericht van dit topic.
Mtheman schreef:@ Arjen
Ah dus door jouw frustraties over okke die een hele andere manier van denken, kijken hanteert en daar niet vanaf stapt (/wil stappen), krijgt Jeroen dit nu dus op zijn bord?

Kan je niet gewoon accepteren dat de visie van okke anders is dan de jouwe en dat hij daar bij blijft, wat je daar ook van vindt. Wat maakt jou dat nou uit, dat hij een ander inzicht heeft die niet aansluit bij jouw visie. Je hebt alzo vaak geprobeerd okke jouw visie te laten inzien, zonder resultaat, denk je dat dit ooit gaat veranderen? Ik niet!!

Mja zoals ik al zei: Jammer dat het zo moet het had ook anders gekund.
Ik kan (of wil) inderdaad mijn manier van denken zelden aanpassen. Wel mijn beelden en opvattingen, maar niet mijn manier van denken.

Kan dat aanleiding zijn voor zoveel wederzijdse venijnigheid?

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 2
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 18 jun 2009, 17:57

'Jeroen is een zelfzuchtige onbekwame moderator
Welnee!
Jeroen is soms gewoon een beetje een wilde en een eigenwijze (en vooral van dat tweede hebben we er hier wel meer!). Verder zit dat heus wel goed uiteindelijk hoor.

Wat een ongelofelijk en verrukkelijk kinderachtig topic is dit trouwens!
En jaaa...dan ziet men mij opeens ook weer eventjes verschijnen! :K
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 4
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 18 jun 2009, 22:25

Kan dat aanleiding zijn voor zoveel wederzijdse venijnigheid?
Is dat een vraag, een retorische vraag of een conclusie?
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 19 jun 2009, 00:10

Eva
Wat een ongelofelijk en verrukkelijk kinderachtig topic is dit trouwens!
En jaaa...dan ziet men mij opeens ook weer eventjes verschijnen!
kzal es kijke voor wat kinderachtigs ..
:-k
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 2
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 19 jun 2009, 08:48

LOL

Ben benieuwd wat je ontdekt, Yopi!
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten