Wáár gaat dit over???

Spuug hier je gal, gooi die rottigheid en alle frustraties er maar uit...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 2
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Wáár gaat dit over???

Bericht door Eva Lilith » 12 mei 2008, 22:47

In een flits opgevangen tijdens het zappen...:

In Nijmegen gaat een geheel nieuw ‘koop-hart’ gerealiseerd worden waar werken, winkelen en wonen samenkomen. Het winkelcentrum zal in neo-traditionele stijl gebouwd worden, wat past in de wederopbouw van de stad, met ‘speelse licht- en schaduwplekjes’, zodat de mensen zich geëntertaind voelen en waar het gemoedelijk, schoon en veilig is. “En,â€￾ brabbelt een gemeentemevrouw opgetogen, “we denken dat de koopgoot dan pas over een jaar of tien weer helemaal van imago hoeft te veranderen, om de opkomende honger van de mensen naar nieuwe beelden, plaatjes, prikkels en etalages opnieuw te kunnen stillen.â€￾

:wall:

(Wat een treurigheid...)
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 1
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 13 mei 2008, 13:30

Is allemaal nodig om de gekte er van te laten (in)zien.

Zie het als een etalage van gekte.

Vroeger had je de schandpaal, daar werd je opgezet als je iets vreemds had gedaan, en men mocht dan met tomaten naar je gooien en rotte eieren.

Tegenwoordig is het andersom. Dan ga je boven de koopgoot hangen en mag je rot lachen om al die shoppende idioten met lange gezichten die denken dat ze blij worden van nutteloze spullen kopen.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 13 mei 2008, 23:20


The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 2
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 19 mei 2008, 16:05

Jeroen schreef:
Zie het als een etalage van gekte.
Ja, dat is 't.
Tegenwoordig is het andersom. Dan ga je boven de koopgoot hangen en mag je rot lachen om al die shoppende idioten met lange gezichten die denken dat ze blij worden van nutteloze spullen kopen.
Of stiekem spuug naar beneden laten vallen... :D
(dat deden we vroeger wel eens)


Radja schreef:
Dat krijg je als bestuurders zich overal mee gaan bemoeien; ze denken te weten wat de mensen willen en de mensen gaan zich dan afvragen 'wil ik dit?'
Nou, eerlijk gezegd denk ik dat heel veel mensen zich helemaal niet afvragen 'wil ik dit?'. Volgens mij scheelt het al een boel als wat meer mensen zich DAT nu eens echt af gingen vragen...

(Is het nu eigenlijk zo dat we die toestanden willen omdat het wordt aangeboden, of wordt het aangeboden omdat we het willen?)
Don't burst their bubble
Je zou toch denken dat die vanzelf een keertje moet 'bursten'...


Philotuut schreef:
de verspulling van nederland
Mooi woord: Verspulling.


En dan... Ik maak mezelf ook heus enigszins 'schuldig' aan de gekte en de verspulling hoor... (maar blijf zo af en toe wél graag zelf nadenken enzo). En jullie?
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten