Hoe racistisch is democratie?

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Hoe racistisch is democratie?

Bericht door arkhétupos » 13 jul 2021, 23:57

Stellingen:
  • De dommen regeren de dommen en de nog dommeren laten zich door de dommen voor hun karretje spannen.
  • De slimmen regeren de slimmen en de nog slimmeren laten zich door de slimmen voor hun karretje spannen.
Ik vind geen van beide mogelijkheden getuigen van intelligentie, noch van democratie.

En toch lijkt het zo te werken...

"De intelligentsia regeert niet over zichzelf, maar spant zichzelf voor de kar."

HM

Democratisch racisme?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 jul 2021, 11:28

Chris,

Waar zie je nu precies racisme? De subjecten handelen toch uit hun (beperkte) vrije wil?

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 14 jul 2021, 14:34

1940 all over again. Dit keer wereldwijd. De natuurlijke mens is de nieuwe Jood. De Jood verspreidde ziektes, zeiden de Nazis en de meute liep er achteraan. De hybride goedmens is de racist die collaboreert met de “overheid”, de neonazis. En weer dezelfde intelligentsia die ofwel zich voor de kar laat spannen ofwel het zwijgen wordt opgelegd. En weer “Wir wissen es nicht”. Oftewel doen alsof je neus bloedt en dan strakjes “Wir haben es nicht gewusst”. Motivatie: angst.

Aangrijpend video-verslag:



https://www.ninefornews.nl/holocaust-ov ... esterplan/
Laatst gewijzigd door Bärbel op 14 jul 2021, 19:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 14 jul 2021, 14:44

Vooral het einde van deze Capels column vind ik steengoed. Met die afgrond aan het eind van de lange neus.

Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 14 jul 2021, 14:48

Maarja, bijna niemand beseft nog wat er vorige week gebeurd is, welke échte aanslag er plaatsvond op de rechtsstaat, terwijl de massa zich blind staarde op de (bijzonder trieste, daar niet van) aanslag op Peter R. de Vries, om de aandacht af te leiden. van het domme gepeupel.

https://www.niburu.co/binnenland/16478- ... is-gebeurd
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 jul 2021, 21:59

Bärbel schreef:
14 jul 2021, 14:48
Maarja, bijna niemand beseft nog wat er vorige week gebeurd is, welke échte aanslag er plaatsvond op de rechtsstaat, terwijl de massa zich blind staarde op de (bijzonder trieste, daar niet van) aanslag op Peter R. de Vries, om de aandacht af te leiden. van het domme gepeupel.

https://www.niburu.co/binnenland/16478- ... is-gebeurd
Durf je nu te beweren dat de Vries is neergeschoten om de aandacht af te leiden?

Wat verder niet wegneemt dat status A voor Covid-19 inderdaad wel heel ver gaat. Hoewel meer doden door Covid al dan door Ebola?

Maar is dat ook het onderwerp waar Chris het over wilde hebben? Ik zie daar geen aanleiding voor. Je plemt maar weer willekeurig jouw veelal ophitsende berichten die de kwaliteit van deze website verminderen en verlagen,

Stemmingmakerij is verwerpelijk.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 15 jul 2021, 01:03

LeonHoen schreef:
14 jul 2021, 21:59
Bärbel schreef:
14 jul 2021, 14:48
Maarja, bijna niemand beseft nog wat er vorige week gebeurd is, welke échte aanslag er plaatsvond op de rechtsstaat, terwijl de massa zich blind staarde op de (bijzonder trieste, daar niet van) aanslag op Peter R. de Vries, om de aandacht af te leiden. van het domme gepeupel.

https://www.niburu.co/binnenland/16478- ... is-gebeurd
Durf je nu te beweren dat de Vries is neergeschoten om de aandacht af te leiden?

Wat verder niet wegneemt dat status A voor Covid-19 inderdaad wel heel ver gaat. Hoewel meer doden door Covid al dan door Ebola?

Maar is dat ook het onderwerp waar Chris het over wilde hebben? Ik zie daar geen aanleiding voor. Je plemt maar weer willekeurig jouw veelal ophitsende berichten die de kwaliteit van deze website verminderen en verlagen,

Stemmingmakerij is verwerpelijk.
De door de schaduwregering beheerste media, die in de zak van de elite zittende, naast alle kritische experts (medische professoren) ook de grootste aanslag op de rechtsstaat doodzwijgen, leidden inderdaad de aandacht af door het de hele dag over Peter R. te hebben.

En wat verwerpelijk is is de werkelijke stemmingmakerij waar de massa en een deel van wat zich “de kerk” noemt (ook wel “de grote afval” genoemd), aan doet en het lafhartige politiek correcte wegkijken.

Er komt een duisternis over de wereld die er nog nooit eerder is geweest. En iedereen kan het weten. De wegkijkers maken de critici zwart en werken daardoor mee aan de misleiding. Wij weten uit de geschiedenis dat er altijd een tijd komt dat de echte daders, die nu allemaal zogenaamd de goeie jongens zijn, de correcten, en die de kritische mensen hebben verbannen, doodgezwegen, voor gek hebben uitgemaakt, monddood hebben gemaakt, ze in een benard hoekje hebben gedreven, ze vervolgd (zullen) hebben, berecht zullen worden. Mensen die de oorlog nog hebben meegemaakt, weten nog wat er daarna met de NSB-ers is gebeurd.

En ik heb er geen hartzeer meer van. Heilige boontjes verdienen hun eigen loontjes.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 jul 2021, 11:24

Bärbel schreef:
15 jul 2021, 01:03
LeonHoen schreef:
14 jul 2021, 21:59
Stemmingmakerij is verwerpelijk.
De door de schaduwregering beheerste media, die in de zak van de elite zittende, naast alle kritische experts (medische professoren) ook de grootste aanslag op de rechtsstaat doodzwijgen, leidden inderdaad de aandacht af door het de hele dag over Peter R. te hebben.

En wat verwerpelijk is is de werkelijke stemmingmakerij waar de massa en een deel van wat zich “de kerk” noemt (ook wel “de grote afval” genoemd), aan doet en het lafhartige politiek correcte wegkijken.

Er komt een duisternis over de wereld die er nog nooit eerder is geweest. En iedereen kan het weten. De wegkijkers maken de critici zwart en werken daardoor mee aan de misleiding. Wij weten uit de geschiedenis dat er altijd een tijd komt dat de echte daders, die nu allemaal zogenaamd de goeie jongens zijn, de correcten, en die de kritische mensen hebben verbannen, doodgezwegen, voor gek hebben uitgemaakt, monddood hebben gemaakt, ze in een benard hoekje hebben gedreven, ze vervolgd (zullen) hebben, berecht zullen worden. Mensen die de oorlog nog hebben meegemaakt, weten nog wat er daarna met de NSB-ers is gebeurd.

En ik heb er geen hartzeer meer van. Heilige boontjes verdienen hun eigen loontjes.
Gesproken vanuit wrok, woede en haat, je zou kunnen proberen dat onkruid geen water te geven.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 15 jul 2021, 16:02

LeonHoen schreef:
15 jul 2021, 11:24

Gesproken vanuit wrok, woede en haat, je zou kunnen proberen dat onkruid geen water te geven.
Geenszins. Het is een heldere beschrijving van het gevelde oordeel onder mensen, waarna velen God weer dood zullen verklaren, net als na Auschwitz.

Het is een gotspe dat als gevolg van het in Auschwitz gevelde oordeel onder mensen, God werd doodverklaard, terwijl over de Duivel (en dus hel) niet gesproken wordt. Auschwitz is de hel in de tijd. Deze weerlegt niet het bestaan van God maar bewijst het bestaan van de Duivel.

De geschiedenis herhaalt zich, inclusief de massa wegkijkers cq ontkenners cq meelopers.

En Arkhétypos heeft het een stuk sterieler verwoord. :grijns:
Laatst gewijzigd door Bärbel op 15 jul 2021, 16:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 15 jul 2021, 16:15

LeonHoen schreef:
15 jul 2021, 11:24
Gesproken vanuit wrok, woede en haat, je zou kunnen proberen dat onkruid geen water te geven.
Een zuivere projectie trouwens dit. LOL
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 15 jul 2021, 17:11

Het was trouwens nergens zo geordend als in Auschwitz. Ordnung muss sein.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 15 jul 2021, 20:38

LeonHoen schreef:
14 jul 2021, 11:28
Chris,

Waar zie je nu precies racisme?
Mijn racisme komt voort uit de ontevredenheid die een democratische minderheid kan opleggen jegens een democratische meerderheid.
(Binnen hetzelfde democratische bestel)

Bij voorkeur wordt dan vaak de racisme-kaart gespeeld, meestal door de partij die zich onderdrukt meent en daarmee op het "Politiek Correcte" gevoel van de meerderheid werkt.

Het grote nadeel (voor democratie) is, dat dit argument -hoewel het een "godwin"-argument is- vaak wint en daarmee de (gekozen) democratie politiek volledig ondermijnt.
Het gevolg is dat de democratisch gekozenen de wil van de minderheid gaan uitvoeren.

LeonHoen schreef:
14 jul 2021, 11:28
De subjecten handelen toch uit hun (beperkte) vrije wil?
Geef aan hoe "beperkt zijn" een democratische wil kan zijn.

::

(Hoe) kan een (beperkte) democratie werken met (beperkte) vrije wil?

Zelfs in Noord-Korea schijnt het mis te gaan: "De Ultieme Leider Is 20KG Afgevallen!"
(Bron: https://www.bloomberg.com/news/articles ... -spies-say)

Het hele land schijnt in rep en roer.

::

Laat mij wat uitweiden ...

Racisme -an sich- is een relatief nieuw begrip. Eigenlijk bestaat het pas sinds de 18e eeuw.
Daarvoor was het eenvoudigweg: "Alles dat anders is dan wij", waarbij "wij" "ons" was: "de machthebbers".
(Niet te verwarren met de "machtgegevenen" noch de "machtgevenden".)

Linneaus was een van de eersten die trachtte een genealogische indeling van "levende wezens" te maken.
Maar werd -ondemocratisch- teruggefloten: "Mensen zijn geen zoogdieren!" (Vandaar dat borstvoeding in het openbaar nog steeds niet geaccepteerd wordt, op veel plaatsen. Terwijl het de de meest democratische manier van mensen grootbrengen is die er bestaat.)

::

Bärbel, bedenk dit ook:
1940 was niet het begin; Joden zijn al sinds voor Jezus vervolgd.
Het equivalent van "Pogrom" en "Holocaust" bestonden reeds ver voor zelfs de betovergrootouders van Hitler geboren waren.

Het is net alsof het "Joodse ras" zelfdiscriminerend is, en niet bestaat.
Of ken jij andere voorbeelden van een "Joodse democratie"?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 15 jul 2021, 20:49

En vooral niet komen aan de "status quo", dat levert je nog meer stemmen op.

::

Het punt dat ik wil maken is eigenlijk dit:
- zodra democratie politiek wordt, is het gedaan met democratie.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 15 jul 2021, 20:52

Is er een alternatief?

Ja, gezond verstand.
Leven en laten leven.
Boeddhisme in de oorspronkelijke vorm.

Humanisme. (Wat natuurlijk intrinsiek racistisch is, maar wel elke mens in waarde laat)

Alles is goed, behalve Godsdienst.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 jul 2021, 21:36

arkhétupos schreef:
15 jul 2021, 20:38
LeonHoen schreef:
14 jul 2021, 11:28
Chris,

Waar zie je nu precies racisme?
Mijn racisme komt voort uit de ontevredenheid die een democratische minderheid kan opleggen jegens een democratische meerderheid.
(Binnen hetzelfde democratische bestel)

Bij voorkeur wordt dan vaak de racisme-kaart gespeeld, meestal door de partij die zich onderdrukt meent en daarmee op het "Politiek Correcte" gevoel van de meerderheid werkt.

Het grote nadeel (voor democratie) is, dat dit argument -hoewel het een "godwin"-argument is- vaak wint en daarmee de (gekozen) democratie politiek volledig ondermijnt.
Het gevolg is dat de democratisch gekozenen de wil van de minderheid gaan uitvoeren.
Ik snap er niets van. heb je een concreet voorbeeld welke partij dit betreft? Of welke kwestie?

Of bedoel je de rechtszaken tegen de staat?

De “tegenpartij” zal vanzelf wel weer iets verzinnen, denk je niet?

Wat moeten we trouwens met dat politieke gezeik (altijd strijd) op een filosofieforum?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 jul 2021, 21:39

arkhétupos schreef:
15 jul 2021, 20:49
En vooral niet komen aan de "status quo", dat levert je nog meer stemmen op.

::

Het punt dat ik wil maken is eigenlijk dit:
- zodra democratie politiek wordt, is het gedaan met democratie.
Je zult inzien dat alleen democratie een vorm van bescherming biedt en daar bang voor zijn het te verliezen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 15 jul 2021, 21:52

LeonHoen schreef:
15 jul 2021, 21:39

Je zult inzien dat alleen democratie een vorm van bescherming biedt en daar bang voor zijn het te verliezen.
Syntax Error.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 jul 2021, 22:01

arkhétupos schreef:
15 jul 2021, 21:52
LeonHoen schreef:
15 jul 2021, 21:39

Je zult inzien dat alleen democratie een vorm van bescherming biedt en daar bang voor zijn het te verliezen.
Syntax Error.
Je ziet in dat alleen democratie een vorm van bescherming biedt, en je bent bang die bescherming te verliezen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 15 jul 2021, 22:06

LeonHoen schreef:
15 jul 2021, 21:36
Wat moeten we trouwens met dat politieke gezeik (altijd strijd) op een filosofieforum?
Elke filosofie heeft een politieke achtergrond, een eigen agenda.
Zelfs tegen filosofieën die in zichzelf geen agenda zouden kunnen hebben, wordt er 1 vermoed.

Of jij dat nu wilt of niet.

::

Vraag jezelf maar eens af:
"Waar komt mijn eigen filosofie vandaan? Heb ik die zelf verzonnen? En zo ja: Hoe dan?"
"Kwam ze voort uit mijn eigen denken? Is het een amalgamatie van hoe mijn ouders dachten?"
"Heb ik mij altijd afgezet tegen mijn omgeving? Waarom dan?"

::

Wat ik mijzelf altijd heb afgevraagd is waarom er een zo'n vreselijke drang/dwang is om een "Unified Theory" te willen hebben.

Wat is er mis met grensgevallen?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 15 jul 2021, 22:11

Ok.
  • De dommen regeren de dommen en de nog dommeren laten zich door de dommen voor hun karretje spannen.
  • De slimmen regeren de slimmen en de nog slimmeren laten zich door de slimmen voor hun karretje spannen.
Blijkt dus waar?

LeonHoen schreef:
15 jul 2021, 22:01
Je ziet in dat alleen democratie een vorm van bescherming biedt, en je bent bang die bescherming te verliezen.
"De intelligentsia regeert niet over zichzelf, maar spant zichzelf voor de kar."
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 jul 2021, 09:40

arkhétupos schreef:
15 jul 2021, 22:11
Ok.
  • De dommen regeren de dommen en de nog dommeren laten zich door de dommen voor hun karretje spannen.
  • De slimmen regeren de slimmen en de nog slimmeren laten zich door de slimmen voor hun karretje spannen.
Blijkt dus waar?

LeonHoen schreef:
15 jul 2021, 22:01
Je ziet in dat alleen democratie een vorm van bescherming biedt, en je bent bang die bescherming te verliezen.
"De intelligentsia regeert niet over zichzelf, maar spant zichzelf voor de kar."
Totaal gibberish, totdat je met een concreet voorbeeld komt.

Wie zijn de “nog dommeren”, wie de “nog slimmeren”, welk karretje?

Je kunt in een discussie onmogelijk beginnen met de conclusie en dan denken dat iedereen het begrijpt. Dan zal je voorbeelden moeten geven, afleidingen, argumenten, totdat de conclusie duidelijk wordt (of niet).

Anders krijg je vergelijkingen die nergens op slaan.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 jul 2021, 22:41

LeonHoen schreef:
16 jul 2021, 09:40
Anders krijg je vergelijkingen die nergens op slaan.
Ok, daar ontmoeten wij elkaar in de vortex.

Ik bedoel: de redenatie spreekt voor zichzelf: "Indien men meent tot de intelligentsia te behoren, dan dient men ook de consequenties daarvan te accepteren, inclusief: "Leidende Arbeid"."

Met welke redenatie valt dan de vergelijking:
"De intelligentsia regeert niet over zichzelf, maar spant zichzelf voor de kar"

"nergens op slaand": te noemen?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 jul 2021, 22:44

Dat is toch wat plaatsvindt? Dat: "Intelligente Mensen", hun ziel maar al te gemakkelijk -aan eender wie- lijken te verkopen?
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 jul 2021, 22:45

Democratisch gezien mag dat, is het toegestaan, en wordt zelfs als bevooroordeeld bevoordeeld gezien.

::

Het wordt tijd voor een film die op alle platformen gratis, als benefiet, te zien is:

"The life and works of Narcissus."

Ik weet zeker dat deze film emmy's gaat halen, ik ken allleen de acteurs nog niet.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 jul 2021, 22:51

Sorry hoor maar ik weet niet wat je onder intelligentie bedoelt, misschien heb je daar een heel ander beeld bij dan ik.

Graag een voorbeeld waaruit jouw conclusie getrokken kan worden.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 jul 2021, 22:56

Ja Narcissus zie je in iedereen behalve jezelf, dat is niet erg overtuigend, en filosofen hebben van alle soorten mensen het meeste van een Narcissus, dat hoort gewoon bij het beroep denk ik. Ben je eigenlijk anti-filosoof? Is deze forumchaos van jou een strategie?

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 jul 2021, 23:15

LeonHoen schreef:
17 jul 2021, 22:56
Is deze forumchaos van jou een strategie?
Ja natuurlijk!
Was dat niet volkomen duidelijk dan?

De vraag is welke strategie ik aanhield.

Misschien is die wel gewijzigd?

Mensen kunnen hier hun gedachten kwijt, zonder bang zijn te voor een beetje kritiek: Dat komt altijd.

(Stel je ook maar voor: Jij poneert een Idee, en iedereen is het volledig met je eens. Wat voor discussie levert dat op?)


::

Er heerst chaos in mijn hoofd.
Een vorm van Chaos die mij (vaak) weerhoudt "normaal" te (re-)ageren.

Laat staan om "normaal" te kunnen functioneren.

Maar ik ben slim genoeg om afstand daarvan te kunnen nemen, en als uit een helicopteraanzicht, mijzelf te bekijken.

Het wordt hoog tijd dat ik mijzelf eens aanpak ...

Ik wacht alleen nog op de overstroming die mij zegt dat het nu te laat is.

Voordien ga ik het toch niet geloven.

Het wordt tijd voor een film die op alle platformen gratis, als benefiet, te zien is.

De titel kan mij niet schelen.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 17 jul 2021, 23:34

Gödel toonde een redenatiefout aan.

Een redenatiefout in de Amerikaanse grondwet, die ertoe geleid heeft dat Amerika legitiem een dictatuur werd.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 18 jul 2021, 00:08

Ook wel grappig om in te zien dat bij sommige mensen het woord "racisme" direct met "joods" in verband wordt gebracht.

De ironie wil dat: "Joods zijn", geen genotype verwacht.

En racisme juist wel.

HM
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 18 jul 2021, 09:36

arkhétupos schreef:
17 jul 2021, 23:15
LeonHoen schreef:
17 jul 2021, 22:56
Is deze forumchaos van jou een strategie?
Ja natuurlijk!
Was dat niet volkomen duidelijk dan?

De vraag is welke strategie ik aanhield.

Misschien is die wel gewijzigd?

Mensen kunnen hier hun gedachten kwijt, zonder bang zijn te voor een beetje kritiek: Dat komt altijd.

(Stel je ook maar voor: Jij poneert een Idee, en iedereen is het volledig met je eens. Wat voor discussie levert dat op?)


::

Er heerst chaos in mijn hoofd.
Een vorm van Chaos die mij (vaak) weerhoudt "normaal" te (re-)ageren.

Laat staan om "normaal" te kunnen functioneren.

Maar ik ben slim genoeg om afstand daarvan te kunnen nemen, en als uit een helicopteraanzicht, mijzelf te bekijken.

Het wordt hoog tijd dat ik mijzelf eens aanpak ...

Ik wacht alleen nog op de overstroming die mij zegt dat het nu te laat is.

Voordien ga ik het toch niet geloven.

Het wordt tijd voor een film die op alle platformen gratis, als benefiet, te zien is.

De titel kan mij niet schelen.
Mooi is dat… het hoogtepunt van beschaving is zeker al geweest.

Als je op een verdieping gevangen zit en de wc was beneden, wat dan? Uit het raam dan maar?

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 jul 2021, 12:57

arkhétupos schreef:
18 jul 2021, 00:08
Ook wel grappig om in te zien dat bij sommige mensen het woord "racisme" direct met "joods" in verband wordt gebracht.

De ironie wil dat: "Joods zijn", geen genotype verwacht.

En racisme juist wel.

HM
Dat komt omdat de narcistische clown Klaus Schwab in zijn zieke hoofd een Hitlertje doet https://www.bol.com/nl/nl/p/mijn-strijd ... roductPage . Mensen denken vaak dat Hitler maar wat filosofeerde, maar zijn filosofie behelste een compleet uitgekristalliseerde ideologie net als de filosofie van Schwab en zijn aanhang (de allerrijksten en regeringsleiders).

De unified theory van Schwab en zijn vierde rijk vierde industriële revolutie vertoont in hoge mate overeenkomst met overtreft die van Hitler. Inclusief het creëren van rassen (Unter- en Übermenschen). Ondertussen vallen de gevaccineerden in modelland Israël (toch, Kaag?) bij bosjes dood/bijna-dood neer ( https://www.ninefornews.nl/israelische- ... accineerd/ ) omdat ze een onderliggende kwaal (genetische manipulatie vaccinatie) hebben. Maar das tuuk strakjes de schuld van de nieuwe Joden natuurlijke (ongevaccineerde) mensen.

https://ondernemer.nl/reset/

Unified genoeg zo?

Afbeelding


https://www.climategate.nl/2020/11/de-g ... humanisme/
https://www.hallobewustnederland.nl/the ... uitgelegd/
Laatst gewijzigd door Bärbel op 18 jul 2021, 14:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 jul 2021, 13:06

De nieuwe slaven “vieren” tegenwoordig dat de slavernij is afgeschaft. 😴 Want slaven zijn zwart toch? :grijns:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 jul 2021, 14:41

Cybernetically enhanced humanoids, the Borg assimilate entire civilizations using advanced technology. Genocidal destroyers, the Borg's ultimate goal is perfecting their species through the imperialistic incorporation of other species‘ biological and technological distinctiveness. Anxieties about the Borg focus on their invincible militarism, genocidal threat, ruthless cruelty, totalitarian collectivism, torturous technology, and physical monstrousness. The philosophical assumptions that underlie transhumanism can be traced to French philosopher Ren'e Descartes, who provided the foundation for Enlightenment philosophy and scientific advancement. The perfectionist goal of the transhumanist project might lead to discrimination against those not wealthy enough to afford the genetic and cybernetic enhancements that become available. The fundamental philosophical premise that makes the Borg collective consciousness possible is shared by transhumanism: thoughts, memories, and personality traits are reducible to patterns of neural energy in the brain, and these patterns can be electronically simulated, transmitted, changed, or controlled.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs ... 146032.ch8





https://www.nu.nl/economie/6146165/chin ... lk_wrapper

Vooral de reacties onder het artikel vind ik ehhhh laat ik het maar noemen bijzonder.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 18 jul 2021, 15:26

Bärbel schreef:
18 jul 2021, 13:06
De nieuwe slaven “vieren” tegenwoordig dat de slavernij is afgeschaft. 😴 Want slaven zijn zwart toch? :grijns:
En op 5 mei vieren we de dood van het fascisme. Nie wieder. Toch, Pinokkio?
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 18 jul 2021, 23:44

Stemmingmakerij weer allemaal. Kunnen we ook een normaal gesprek voeren?

Dat vrijheid een gevoel is bijvoorbeeld, en geen hoedanigheid.

Als het doel is van die stemmingmakerij is dat je mensen wil dwingen tot keuzes ben je geen haar beter.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 jul 2021, 01:41

LeonHoen schreef:
18 jul 2021, 23:44
Dat vrijheid een gevoel is bijvoorbeeld, en geen hoedanigheid.
Dat is wat jij denkt. Of dat wel klopt daar kun je over filosoferen. Tot je Vrijheid ontmoet en dan weet je het. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 jul 2021, 02:07

Ik ben zo intens gelukkig dat ik zo ontzettend vaak mensen tegen De Spiegel heb zien en horen staan te praten.

Delighted.

Excited.

O:) :grijns: \:D/ :yeehaw: :one: [monalisa] [popcorn]
Laatst gewijzigd door Bärbel op 19 jul 2021, 02:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 jul 2021, 02:09

Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 jul 2021, 09:18

Bärbel schreef:
19 jul 2021, 01:41
LeonHoen schreef:
18 jul 2021, 23:44
Dat vrijheid een gevoel is bijvoorbeeld, en geen hoedanigheid.
Dat is wat jij denkt. Of dat wel klopt daar kun je over filosoferen. Tot je Vrijheid ontmoet en dan weet je het. :grijns:
Je hebt het dan over een verlichtingservaring, waarna je een gevoel van vrijheid hebt, omdat alle verantwoordelijkheid je afgenomen is.

Ben je zonder verantwoordelijkheid echt vrij?

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 jul 2021, 11:57

LeonHoen schreef:
19 jul 2021, 09:18

Je hebt het dan over een verlichtingservaring, waarna je een gevoel van vrijheid hebt, omdat alle verantwoordelijkheid je afgenomen is.
Dat is wat jij denkt. Of dat klopt daar kun je over filosoferen. Tot je Vrijheid ontmoet en dan weet je het. :grijns:

Het is jouw persoonlijke queeste. Een unified theory zit een mens daarbij alleen maar in de weg.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 jul 2021, 12:18

Bärbel schreef:
19 jul 2021, 11:57
LeonHoen schreef:
19 jul 2021, 09:18

Je hebt het dan over een verlichtingservaring, waarna je een gevoel van vrijheid hebt, omdat alle verantwoordelijkheid je afgenomen is.
Dat is wat jij denkt. Of dat klopt daar kun je over filosoferen. Tot je Vrijheid ontmoet en dan weet je het. :grijns:

Het is jouw persoonlijke queeste. Een unified theory zit een mens daarbij alleen maar in de weg.
Waarom zit een unified theory een mens in de weg? Iedereen moet de verantwoordelijkheid afgenomen worden? Dat kan niet bewezen worden. Is nooit zo geweest, grote kans dat het nooit zo wordt. Kan je dus ook niet als ideaal stellen, hoe fijn jezelf het ook vindt. Het psychopathisch ideaal..

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 jul 2021, 12:28

LeonHoen schreef:
19 jul 2021, 12:18
Bärbel schreef:
19 jul 2021, 11:57
LeonHoen schreef:
19 jul 2021, 09:18

Je hebt het dan over een verlichtingservaring, waarna je een gevoel van vrijheid hebt, omdat alle verantwoordelijkheid je afgenomen is.
Dat is wat jij denkt. Of dat klopt daar kun je over filosoferen. Tot je Vrijheid ontmoet en dan weet je het. :grijns:

Het is jouw persoonlijke queeste. Een unified theory zit een mens daarbij alleen maar in de weg.
Waarom zit een unified theory een mens in de weg? Iedereen moet de verantwoordelijkheid afgenomen worden? Dat kan niet bewezen worden. Is nooit zo geweest, grote kans dat het nooit zo wordt. Kan je dus ook niet als ideaal stellen, hoe fijn jezelf het ook vindt. Het psychopathisch ideaal..
Suit yourself.
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 jul 2021, 14:01


Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 jul 2021, 14:30

arkhétupos schreef:
13 jul 2021, 23:57
Stellingen:
  • De dommen regeren de dommen en de nog dommeren laten zich door de dommen voor hun karretje spannen.
  • De slimmen regeren de slimmen en de nog slimmeren laten zich door de slimmen voor hun karretje spannen.
Ik vind geen van beide mogelijkheden getuigen van intelligentie, noch van democratie.

En toch lijkt het zo te werken...

"De intelligentsia regeert niet over zichzelf, maar spant zichzelf voor de kar."

HM

Democratisch racisme?
Dat dus. :grijns:
Hermetisch geschakeld

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 jul 2021, 20:38

het was dus profetisch, daar kan ik niets mee, levert alleen maar warrige dialogen.

wat intelligent is, is nog steeds aanpassingsvermogen, dat is belangen behartigen natuurlijk ook, al zal in de strijd tussen dommen en slimmen steeds vuiler spel komen, en ik weet dat Chris voor de dommen is,

ik ga dus maar weer een poosje wat anders doen.

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 19 jul 2021, 21:15

arkhétupos schreef:
13 jul 2021, 23:57
"De intelligentsia regeert niet over zichzelf, maar spant zichzelf voor de kar."
Ben ik dan echt de enige die inziet hoe in en in triest dit is?

Zelfs ezels zijn slim genoeg om achter een kar aan de lopen!
Bärbel schreef:
18 jul 2021, 13:06
De nieuwe slaven “vieren” tegenwoordig dat de slavernij is afgeschaft. 😴 Want slaven zijn zwart toch? :grijns:
Witte ezels, zwarte ezels, ezels zonder kleur: "Ezels, allemaal!"

::
LeonHoen schreef:
19 jul 2021, 20:38
ik weet dat Chris voor de dommen is,
Dat is niet waar, op twee punten:
1. Dat weet jij niet (Als jij dat wel weet, mag je mij wel eens vertellen hoe jij aan die wijsheid komt.)
2. Als ik al voor de dommen was, dan was het voor de domheid van de intelligentsia niet in te zien zich achter de kar* ingespannen te zien.

::

PS

Met "de kar" bedoel ik natuurlijk diverse omstandigheden.
Omstandigheden die veelal geregeerd worden door de onlosmakelijke narcisistische kenmerken die bij intelligentie schijnen te horen.

"Ik weet het beter"
- "Luister naar mij"

Of het ergste:
- "Ik ben jouw geweten" (Charles Manstn, et al.)

Zolang "de kar" geen eigen identiteit heeft is het erg makkelijk er mensen voor of achter te spannen.
Pas als mensen zich gaan identifieren met "de kar", is het hek van de dam.
LeonHoen schreef:
19 jul 2021, 20:38
ik ga dus maar weer een poosje wat anders doen.
Hekken zetten?
arkhétupos schreef:
17 jul 2021, 22:45
Democratisch gezien mag dat, is het toegestaan, en wordt zelfs als bevooroordeeld bevoordeeld gezien.

::

Het wordt tijd voor een film die op alle platformen gratis, als benefiet, te zien is:

"The life and works of Narcissus."

Ik weet zeker dat deze film emmy's gaat halen, ik ken alleen de acteurs nog niet.
Mocht een producent ooit de kar willen trekken, houd ik jullie twee als favoriet voor bij de "casting".

(mag IRL of text only net wat jij wilt)
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 jul 2021, 21:34

arkhétupos schreef:
19 jul 2021, 21:15
arkhétupos schreef:
13 jul 2021, 23:57
"De intelligentsia regeert niet over zichzelf, maar spant zichzelf voor de kar."
Ben ik dan echt de enige die inziet hoe in en in triest dit is?
Hebben aan den lijve ondervonden hoe ver de intelligentsia gaat zich voor de kar en daarmee achter de wagen te laten spannen.

Triest ja. Maar vrije wil. Betreffende individuen zijn niet meer voor rede vatbaar en (bijna?) volslagen liefdeloos. En het leed wat ze mensen rücksichtslos hebben aangedaan die toch al in een benarde positie verkeerden is tenhemelschrijend. Wie niet horen wil moet voelen en helaas ondergaan wat ze een ander hebben doen ondergaan. Om te leren hoe triest dat is.

Ooit gaan hun ogen open en ontdekken ze achter welke trein ze hun wagonnetje hebben gehangen. Dat geloof ik. En dat is zo triest, daar wil ik gewoon helemaal niet aan denken. Dan zullen ze weten dat wij (ons thuis) hun beproeving waren. En zullen ze voelen hoe wij ons gevoeld hebben. En zich overgeleverd weten aan de “goden”. Liefdeloos, rücksichtslos. En dat is triester dan triest want het had zo gemakkelijk anders gekund.

Dat is verdrietig. Maar dat laat ik niet meer te diep of te lang toe in mezelf. De ander heeft er niets aan en voor mezelf en mijn naasten laat ik me ook niet in die put trekken. Ik heb mijn naaste lief gelijk mezelf. En dan kan ik me niet in een bodemloze verdrietput gaan storten. Dat wil niet.

Van een Wijze Leraar heb ik geleerd te oordelen en zo gezonde grenzen te hebben. Meester Jezus noemde de intelligentsia ook adderengebroed en tegelijkertijd zei Hij “Vader vergeef het hen want ze weten niet wat ze doen”. Je kunt van mensen houden en tegelijkertijd hun wanhouding en wandaden benoemen cq de werken der duisternis ontmaskeren.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 19 jul 2021, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
arkhétupos
Posts in topic: 21
Berichten: 6673
Lid geworden op: 31 mar 2019, 21:35
Contacteer:

Bericht door arkhétupos » 19 jul 2021, 22:11

Je hebt weliswaar ergens een punt, maar net niet het punt dat ik benoemen wil.

Het geloof is God, in Jezus, en een hiernamaals, is fnuikend voor de status quo.

Welke motivatie rest je dan nog om je leven hier op aarde te zodanig te verbeteren dat het net lijkt alsof je in de hemel bent?

Het is nu net alsof je pleit om alle hoop aan een ander te geven, de status quo accepteert en willig afgevoerd wordt.
certo emotionibus cognoscere semper cedit aliquid scio nihil scire ideo me
The King and the Priest are unity: "One keeps them poor, one keeps them dumb"
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 jul 2021, 22:18

Jij weet wel beter Arkhe. ;) En wat een ander allemaal denkt, is ie zelf verantwoordelijk voor. Die kan zijn energie beter besteden zichzelf te verbeteren ipv een ander. Maar ook daar geldt vrije wil. Ik heb gedaan wat in mijn macht lag. En doe dat nog steeds. Heb geen enkele behoefte daar enigerlei verklaring over af te leggen. Ook en zeker niet aan figuren die zich christenen noemen. Holle kreten. En ja, mijn boekrol is allang gelezen door de Enige die waardig is dat te doen en ik ben ook al hemelbewoner. Ten volle bewezen in mijn leven. Daarover wordt niet gesproken. Silence is golden.
Laatst gewijzigd door Bärbel op 20 jul 2021, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hermetisch geschakeld

Gebruikersavatar
Bärbel
Posts in topic: 26
Berichten: 2712
Lid geworden op: 08 nov 2019, 20:07
Contacteer:

Bericht door Bärbel » 19 jul 2021, 22:47

arkhétupos schreef:
19 jul 2021, 22:11

Het is nu net alsof je pleit om alle hoop aan een ander te geven, de status quo accepteert en willig afgevoerd wordt.
In zekere zin is dat ook zo trouwens. Je kunt deze alinea op twee manieren opvatten. Zij die nog door de komende duisternis heen moeten moeten vooral hoop houden.

Ik heb mijn hele leven alles gegeven wat in mijn vermogen lag en meer dan dat. Ik heb alles gegeven wat ik in me had. Mijn leventje niet liefgehad. Alle smaad en treiterijen van hoge heren en lage lieden verdragen. Tegen de stroom in gezwommen als dat nodig was. Me bijna letterlijk kapot gewerkt. En ik heb nergens spijt van. Van goede dingen die je hebt gedaan en kwade dingen die je hebt geweigerd uit te voeren hoef je namelijk nooit spijt te hebben. En ik laat mij inderdaad gewillig afvoeren. Ik ben niet geschikt voor deze wereld. De soort strijd die hier gestreden wordt is niet de mijne.

En zogenaamde intelligentsia die mij de les meent te lezen, daar kan ik alleen maar om lachen, over zoveel domheid. Potsierlijk.
Hermetisch geschakeld

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten