Vrijheid

Gesloten
Soyonne
Posts in topic: 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 nov 2015, 02:50
Contacteer:

Vrijheid

Bericht door Soyonne » 27 aug 2016, 02:49

Weet je, ik kan me mijn hersens breken over waarom vrouwen hun westerse vrijheden inleveren en moslima worden.
Maar ik bedacht me uiteigenlijk dat ik het ook niet hoef te snappen. Ze hebben mijn goedkeuring niet nodig. Iedereen doet wat hij denkt dat het juiste is. Daarin verschillen mensen van mening. Dat is prima.

Het hebben van opvattingen over wat het beste is voor iemand vind ik dus ok, zolang men anderen maar met rust laat en ze niet hun overtuiging oplegt.
Volgens mij is dat vaak het moeilijkst te realiseren. Wat jij doet moet jij weten, maar ik heb het recht daar anders over te denken, dus laat me met rust. Jouw overtuiging heeft niets met mij te maken.

Ik snap jou niet en jij mij niet, maar whatever, we agree to disagree. Zolang ik die vrijheid niet hoef in te leveren is er niets aan de hand feitelijk.

Helaas is dit in de praktijk vaak anders. Het lijkt een menselijke neiging te zijn om anderen te overtuigen van hun persoonlijke waarheid, of de ander daar nou oren naar heeft of niet.
En daarmee begint intolerantie.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 1
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 17 sep 2017, 01:02

Ben jij een vrouw?

Zo nee, waarom probeer jij je dan in een vrouwelijke situatie te begeven?

Is dat niet een gevecht dat zij zelf moeten uitvechten?

Of ben jij een manwijf geworden?

Nog steeds niet eerlijk naar vrouwen toe.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten