Informele forumbijeenkomst 29 december 2014

Gesloten
Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 5
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Informele forumbijeenkomst 29 december 2014

Bericht door memeticae » 11 nov 2014, 22:57

Zeg van af 14:00u.

17:30u sluit de tent.

Welke tent?

Grand café Gouda
http://www.grandcafecentral.nl/

Kom je wel, kom je niet, maak je je bekend of niet: iedereen is welkom.

Tot dan, of niet!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

neus

Bericht door neus » 20 nov 2014, 08:29

Ik zal helaas moeten afzeggen, ik ben ingepland voor 29-31 december met mijn werk.

Belinda

Bericht door Belinda » 20 nov 2014, 17:23

Ik kom misschien als kaaspiet.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 20 nov 2014, 22:36

Dag trolletje ..

einde. Jammer Memeticae
Ik kom misschien als kaaspiet.
Ja, dat is lachen ...

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 21 nov 2014, 14:21

Ik kom ook niet.

Blin
Posts in topic: 2
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 21 nov 2014, 15:50

Jeetje, ik had helemaal niet begrepen dat het een verkleedpartijtje was.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 21 nov 2014, 17:03

Misschien ben ik inderdaad verliefd op je Blin: Blind.

(Hoe je er uit zou zien .. En hoe ik mezelf zou verkleden ...)

Blin
Posts in topic: 2
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 21 nov 2014, 20:34

Schiet wel een beetje op met avances maken, ik ben al een rijpe vrouw, op het randje van 'gevallen'.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 22 nov 2014, 14:01

Je bent wel snel oma geworden zeg ..

neus

Bericht door neus » 03 jan 2015, 15:46

Ik weet niet of er iemand geweest is, maar 4 januari 2015 14:00 uur is een nieuwe poging. ik ga dan zeker komen.

neus

Bericht door neus » 03 jan 2015, 15:47

Leestafel achterin rechts

neus

Bericht door neus » 04 jan 2015, 19:07

In gezelschap van drie hebben wij de middag doorgebracht. Alle niet aanwezigen is over geroddeld.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 5
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 jan 2015, 20:23

Maar wie dat waren, weten we dus niet.

Wat wel grappig is, is dat van de mensen maar 2/3 "van het forum waren".
Wat misschien nog wel grappiger was is dat ik neus in eerste instantie mis ... eh ... "gok"te.
Maar ja, die langharige, baardige man keek me ook zo veelbetekenend aan ...
(haal je gedachten uit het riool, ik bedoel alsof hij iemand zocht om mee te praten)
Toen echter een keurig gekapt persoon, zei: hier, ik ben neus.

Heh, verkeken de kansen van de langharige, baardige man, blijkbaar hadden we geen afspraak met hem.
Neus' baret lag op tafel, dus de vergissing was gauw gemaakt.

Gelukkig was het een persoon, en geen server (ik heb nog wel onder tafel gekeken, maar ja dat zegt ook niks, draadloos schijnt veel mogelijk te zijn) maar is mijn paranoia is bevredigd.

Ik vond het een leuk samenzijn, want praten gaat sneller dan typen.
En zo ook de gedachtenstroom.
Ik zou zeggen voor herhaling vatbaar, maar hoop dan ook wel dat er meer mensen bij zijn.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

neus

Bericht door neus » 04 jan 2015, 20:33

ach ja je had je "gok" gewaagd zeg maar

Dat keurig gekapte komt omdat ik zonder tondeuze polletkje piekhaar ben, met probleemkapsels waar dan ook nog een kalende kruin de intrede doet, en het is ook zuinigheid, de tondeuze koste vier tientjes en kan vele keren knippen terwijl de kapper al gauw 2o euries is. Anders dan jouw compaan moet ik toch een beetje op de centjes letten.

naast roddels hebben we ook de zin van het leven, de wiskunde, de zwaartekracht, de politiek, en nog veel meer besproken

bijzonder was dat het gsprek over schaken later beeldvorming kreeg van twee jongetjes met hun eigen spelregels, was dat een soort spiegel?

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 5
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 jan 2015, 21:39

Heheh.

Zoals je aan mij kon zien, spaar ik ook geld uit aan de kapper. Deels dankzij mijn genetica. (Geen haar meer op m'n hoofd immers, alhoewel ik soms waag te denken:"Op een snelweg groeit ook geen gras")

Soms zegt een vriendin: "Dat kan echt niet meer!" En word ik geknipt.
Ik vind het best wel flauw: ik probeer mooie Einstein-lokken en een lange Gandalf-baard te kweken en keer op keer worden ze afgeknipt en afgeschoren.

Delila's: je kunt niet met ze en zonder ze.
(Ik laat ze maar, hoe anders leer je de filistijnen kennen?)

(Overigens: mijn compaan past ook op zijn centjes, maar hij heeft tegenwoordig een behoorlijk virtueel vermogen. Ook al zeg ik dat hij het eens moet vergelden, ziet hij nog licht ergens in een tunnel. Maar hij vergooit het tenminste niet.)

We hebben inderdaad een hoop onderwerpen het licht laten zien, samen met wat we al van elkaar wisten konden we er lekker over bomen.

En daarom leek me een ontmoeting ook zo leuk, praten gaat zoveel sneller dan tiepen, lichaamstaal erbij en je kunt zeggen wat je bedoeld, zonder je in semantische bochten te hoeven wringen (alhoewel dat soms ook wel lekker is, maar ja, daar is dit medium dan weer meer geschikt voor.)

Die schakende jongelingen, jij was nog bang dat de een de ander met het bord op het hoofd ging rammen, zijn wat mij betreft weer zo'n voortreffelijke uiting van wat Jung zo heerlijk synchroniciteit heeft genoemd.

Niet per se een spiegel, in mijn opvatting.
Maar gewoon, iets herkenbaars, zonder én met causaliteit.

In ieder geval niet iets om te lang bij stil te staan, anders verstar, "ver-ent" je.
Heb je, volgens Wal Rus:"Geen stuwing in je donder."
De mob-beweging
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

neus

Bericht door neus » 04 jan 2015, 21:48

Ach ja de mob-beweging... een erg goede binnen zijn werk. Ik ben trouwens geindoctrineerd met deze:

Afbeelding

waarschijnlijk dat vingertje een beetje daaruit overgenomen...

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 5
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 04 jan 2015, 22:36

En het handje op zijn rug.

"Ehm, heer Ollie, misschien kunt U beter ..."
-"Laat me gaan jonge vriend, zie hoe een ouder en wijzer iemand de zaken groots aanpakt"

HM
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

neus

Bericht door neus » 05 jan 2015, 14:14

In het verhaal is heer Bommel gewichtloos geworden en kan alleen door het gewicht van de bijl zich nog ankeren aan bomen.

neus

Bericht door neus » 06 jan 2015, 18:05

was zeker leuk,

er zijn rode dranken genuttigd, 3x cabernet sauvignon, drie keer huiswijn en drie keer Sourcy rood :-)

ik heb het geheelonthouden...

neus

Bericht door neus » 06 jan 2015, 19:29

ja voor herhaling vatbaar,

ware wel rare momenten dat het over poep-eten ging, of er werd met glazen en flesjes geschoven om zwaartekrachtwerking te illustreren.

Wel leuk dat memeticae en ik allebei een eigen visie hadden op zwaartekracht die los staat van deeltjes op zich maar gewoon een logische verklaring is.

Bij memeticae blokkeren deeltjes de inwerking op alles (inwerking bijvoorbeeld door licht) en door de blokkering van inwerking in elkaars zichtlijn wordt automatisch de inwerking omgezet in dichter bij elkaar komen (wegvallende inwerking). Dus als het ware geen aantrekkingskracht maar naar elkaar toe gedreven worden.

Bij mij zorgt draaiende beweging (alles beweegt draaiend (de verklaring hiervoor ontbreekt nog)) voor zowel een zog aan de ene kant, dat dus aanzuigend werkt (mits er een medium is dat aangezogen kan worden) als een afstotende kracht (waardoor objecten tastbaar zijn) aan de andere kant. Deze twee krachten zijn weliswaar gelijk van grootte maar er is als het ware een beweegrichting waarin het deeltje resulteert, die toch richting aanzuiging gaat als zwakke kracht.

Dat soort dingen dus met handen en voeten...

Ook de vrijheid kwam nog even aan de orde.

Als het aantal objecten telbaar is in de omgeving, is er dus een beperkt aantal objecten en hoewel het aantal manieren om die objecten te combineren heel erg groot is en er dus heel veel keuzes zijn, is het toch waarschijnlijk dat het geen ontelbaar aantal keuzes is, en dus echt vrij.

Echter bij benadering is het aantal combinaties dat met objecten gemaakt kan worden al zodanig groot dat je dit echt wel "oneindig" zou kunnen noemen. Er is geen intelligentie mogelijk die ooit rekening kan houden met alle combinatiemogelijkheden. Als voorbeeld kan je 25 deeltjes nemen waarvan je een deeltje wel of niet een ander kleurtje geeft. Dit geeft 2^25 mogelijkheden = 33.554.432 mogelijkheden, en dat is slechts 25 deeltjes. Weet je wel uit hoeveel deeltjes jouw omgeving bestaat? neem alleen het aantal toetsen van het toetsenbord: 87=> 2^87 = 1,54743 met 26 nullen aantal mogelijkheden om toetsen wel of niet in te drukken, hoewel je natuurlijk geen 87 vingers hebt:-), met tien vingers kan je 87*86*85...*78 toetscombinaties indrukken = 1,45179 met 19 nullen (met lenige vingers), maar dat is wel per keer, na elke nieuwe keuze is er weer een nieuwe keuze... Bij typen heb je de mogelijkheid in de tijd van 87*87*87*87...met de snelheid van typen. Dat is echt heel veel. Alleen al het pad voor dit stuk tekst, de kans op precies dit stuk tekst..gigantisch klein. Het totaal aantal mogelijkheden voor hetzelfde aantal tekens...gigantisch groot.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 5
Berichten: 6592
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 06 jan 2015, 19:51

philotuut schreef:En voor herhaling vatbaar?
Wat mij betreft zeker.
philotuut schreef:En in hoeverre heeft het nonverbale invloed gehad op de gesprekken?
Als je daarmee bedoelt het elkaar eens zien ... tsja ...

Laat ik het zo zeggen: Mijn vooroordelen zijn weer bijgewerkt.
In die zin dat er toch een persoon zat, en geen server. Dat was toch een leuke verrassing. Met als kers op de slagroom dat de persoon "gewoon", "normaal", en "mens" scheen te blijken. (Ik denk overigens dat dat wederzijds is.)
(Hoop dat ik je nou niet beledigd heb, neus!) :)

Op de gesprekken, de onderwerpen en de conclusies daaruit, heeft het m.i weinig invloed gehad, met dit verschil: "Live" met elkaar spreken geeft je de kans en mogelijkheid sneller te "schakelen", als je begrijpt wat ik bedoel.
Iets van, in 4 uur met elkaar praten kun je twee weken forum kwijt, voordat je ziet welke richting de neuzen opwijzen.
Maar ik kan met voorstellen dat er ook mensen bestaan, die zich via dit medium beter denken uit te kunnen drukken, dan ... ehh ... "in real life".
philotuut schreef:Had er graag bij geweest....... maarja he niet alles kan.
Wat niet is, kan nog komen.

Hoe dan ook, het was -in mijn ogen- een heel positieve ervaring.
Gelukkig maar, anders dacht ik niet dat hij voor herhaling vatbaar was.

:greins:

En door al dat gelul, heb je nauwelijks tijd om te drinken ... ook wel positief misschien.

:idea:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten