Onzin stellingen van Gert jan van Leeuwen

Gesloten
Matt Haydn
Posts in topic: 1
Berichten: 94
Lid geworden op: 15 nov 2008, 20:09
Contacteer:

Onzin stellingen van Gert jan van Leeuwen

Bericht door Matt Haydn » 13 dec 2008, 20:41

DISCLAIMER:
Dit is bedoeld als een zeer onzinnig topic, ik weet niet waar hij eigenlijk thuishoort, maar het leek mij leuk hier over te filosoferen. Wordt hij niet gewaardeerd, of hoort hij hier niet thuis, heb ik er geen problemen mee als hij wordt weggehaald.

De tekenaar en geestelijk vader van de absurde Gummbah reeks uitte in zijn show Poelmo in samenwerking met regisseur en radioman Peter Bouwman en koning van de lach, Hans Teeuwen, een vijftal vreemde stellingen. Nu lijkt het mij leuk, om ook even het zo vaak geveinzde sereiuze gehalte van de filosofie te relativeren door filosofisch in te gaan op deze stellingen.

Hier zijn ze:

"Neuken met een marmot is als kotsen in een te kleine emmer."

"Een sinasappel is een heel slecht fallussymbool."

"Een walvis is geen elvis, al is hij nog zo dik."

"Een kale man kan nog zo vaak zijn lul in een broodrooster steken, hij is en blijft een persoon zonder haar."

"Achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe."

Dus wat denken jullie? Zijn ze waar?

(Bron:
"Een sinaasappel is een heel slecht fallus symbool."
- Gert Jan van Leeuwen

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 2
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 14 dec 2008, 08:35

Matt schreef:
DISCLAIMER:
Wat betekent eigenlijk 'disclaimer'? (ik kom dat woord regelmatig tegen, maar geen idee wat 't is...)

"Neuken met een marmot is als kotsen in een te kleine emmer."
Gaat niet echt op. De enige overeenkomst is dat er iets te groots in iets te kleins gestopt wordt. Bij neuken met een marmot is er echter sprake van wellicht pijn aan de piemel en ernstige mishandeling dan wel uiteenrukken van de (vagina van de) marmot. Bij kotsen in een te kleine emmer doet er niets pijn, maar moet er slechts gedweild worden naderhand. Nogal een verschil.
"Een sinasappel is een heel slecht fallussymbool."
Klopt. Bij een sinaasappel (da's met twee a's overigens) komen er doorgaans geen associaties met de fallus naar boven. Bovendien is een sinaasappel naar mijn idee nogal onhandig en weinig genotvol in het gebruik als fallus. En bovendien ook nog bespoten met gemene oranje kleurstof.
"Een walvis is geen elvis, al is hij nog zo dik."
Dit lijkt wel te kloppen.
"Een kale man kan nog zo vaak zijn lul in een broodrooster steken, hij is en blijft een persoon zonder haar."
Ik zou denken dat dit ook klopt. Hoewel ik pas overtuigd zou zijn wanneer het proefondervindelijk wordt vastgesteld door middel van dubbelblind onderzoek.
"Achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe."
Ach, ik weet niet. Die zieke gnoe zou net zo goed een psychotische blauwe ara kunnen zijn.
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 dec 2008, 12:57

Matt Haydn schreef:"Een kale man kan nog zo vaak zijn lul in een broodrooster steken, hij is en blijft een persoon zonder haar."
Als hij slechts op zijn hoofd kaal is, zal hij misschien juist met regelmaat zijn geslachtsorgaan in een broodrooster moeten steken om helemaal zonder haar te zijn.

Gebruikersavatar
Eva Lilith
Posts in topic: 2
Berichten: 2242
Lid geworden op: 06 sep 2007, 19:33
Contacteer:

Bericht door Eva Lilith » 15 dec 2008, 11:35

Zat ik nog even na te denken over de marmot en de emmer.
Het kan natuurlijk ook dat er sprake is van een jongetjes-marmot en een meisjes-mens. In dat geval zou de vergelijking zijn: Overgeven in een te grote emmer.
:?
"De afdrukken van de vinger Gods zijn niet altijd identiek." (Stanislaw Jerzy Lec)

Gebruikersavatar
Kiro
Posts in topic: 1
Berichten: 465
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:00
Contacteer:

Bericht door Kiro » 21 dec 2008, 12:22

"Een kale man kan nog zo vaak zijn lul in een broodrooster steken, hij is en blijft een persoon zonder haar."
Ik zou zeggen: 'geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt', maar ja, het gaat hier om een kale man, dus die heeft geen haar op zijn hoofd die iets niet snor vindt. Kortom: kale mensen doen domme dingen?

Geen idee. Ik zeg altijd maar zo: je moet roeien met de riemen voordat de boot vertrekt.
'Onsterfelijk zijn heeft niets om het lijf; met uitzondering van de mens zijn alle schepsels het, want zij weten niet van de dood af.'

Jorge Luis Borges

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten