Koningsdag

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gesloten
Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Koningsdag

Bericht door yopi » 26 apr 2015, 14:35

Afbeelding

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 26 apr 2015, 16:24

Goeie waarneming RobW.

Maar wat denk je dat dat wijf daarbij doet?
En wat denk je van die oranje stropdas die het kruis van Willem bedekt?

Op twitter stond bij deze foto: Ik verlang terug naar dit jongetje.

Ook een goeie waarneming.

Ik zie ook Poetin zijn kansen inschatten bij het vrouwtje.

Waarschijnlijk houdt hij meer van veroveringen dan van het aanbod dat hij sowieso in de schoot geworpen krijgt.

Een partijtje schaak, zoals de bevelhebbers in de eerste en tweede oorlog.

Heineken viert feest, maar dan in het verborgene.

Ook wel een goeie waarneming:
Mannen kicken op macht, en vrouwen proberen hun te verslaan door te hoereren. In opdracht van mannen dan wel. Maar wel met een spelletje waar de diplomatie een puntje aan kan zuigen.
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 26 apr 2015, 16:42

Zo is het maar net, de geraniums willen /paard me ook al niet

en ik zag een interessante Arte documentaire over liftkooien voor dieren en exotische dieren . Helmaal foute film maar ik begreep vaag het idee, ik ben geen 13 jaar getraind om als een gevallen vrouw op de grond te liggen, ik ben een choco/chick die de tricks kent.

Dus zet ik mijn computer weer aan de witte email balk dir staat nu lager, hoe komt dat juist, ik heb een rondje om de wereld gemaakt net als saul,




Het is het begin van de tweede dah.de zon komt op.
dag wil niet het is stil, er is geen lopen, er is rust.

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 26 apr 2015, 16:53

ik zet de trouw hiernaast, hier is het 1
Flauwe grap zeg, van die vanille vla en dat achterlijke dekbed van je dat zit weer heel anders. Ik doe ook niet/veel meer aan familieverhoudingen.

je bent gewoon als mens net zo'n stumper als ik we moeten het doen met wat ons wordt ingegeven aan gevoelens en de hele santenkraam dus maken we er maar het beste van er zit niet veel anders op.

ik kan de sites heel makkelijk klein en dichtbij maken dat is de rust
1. deze site
2. witte google
3, tv
4. trouw.

volgende ronde

Ik denk de opdracht al een beetje te begrijpen ,ik moet een been stevig in schrijven en de andere in religie en filosofie. Schrijven is geen probleem er moet gesleuteld aan mijn objectieve kant dat abstracte geneuzel moet ik beter begrijpen

Hoe we in één generatie onze vruchtbaarste grond vergalden

de grond moet platgetrapt, de vlieger moet in de vlieger,

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 26 apr 2015, 17:04

jij bent een kleefman
ik een luiks
mijn luiks kan nu open en dicht, vroeger zat hij alleen maar pot! dicht.

Jij de gladiator
ik het beest

de vlieger moet door het luik richting gladiator

Er moet daar reuring komen want die sites van Ari
zijn niet bepaald aantrekkelijk.
en bovendien moet de grond worden platgetrapt
de steppe moet kaal bloeien

Zo is het systeem aantrekken en afstoten paard, het is de muur
we zijn een tweede muur misschien? om Ari
ja, dat is het. de tweede muur moet richting de vlieger
zodat ze over de eerste muur kan, wij, en in de tussenruimte kan komen , halfwaardetijden

Ik heb geen zin in ver vooruit.
ik heb hier genoeg aan
..denk ik..

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 26 apr 2015, 17:21

plaatje.

gevaarlijk

een mogelijkheid is kruz naast mij wijn uit beeld
ik bier voor de special occasion project de vlieger
dan Ari, mijn kleinzoon???

Cupertino, alle dagen zon behalve dinsdag
er worden wallen opgeworpen voor welmoed

het maakt niet veel uit wie wie is, jij kan ook goed maxima, dat voel ik gewoon. drie bier is de projektnaam

twee wijn is dan kruz vader/man en 5 is wijn voor de rol.

wijn is warm, bier is koud.
overdag tijdens het werk ben ik koud maar kan ook warm spelen, niet alleen brullen maar ook gevat of fijntjes .
alles is mogelijk, het gaat om het globale idee.

de koning die willen we in het tuinhuisje van ari, die zelf nog buiten beeld is
ander plaatje.. Ik denk dat kruz ari een lesje wijnproeven geeft want wijn is niet zijn sterkste kant.

Het is stoelendans
5 plaatsen , drie in beeld, twee erbuiten, een(niet) en dan is er ook nog de rol met de wezenloze poppen, 6 is de vlieger die inzichzelf moet keren we werpen voor haar wallen op zodat ze dat ook kan
Nu zwerft ze doelloos over de grote heide.
schrijft 1 keer in het jaar een blog.

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 26 apr 2015, 17:23

achter mij is het steeds kras kras
alleen de laatste zin klop,
het is mijn denkproces dat rolt in de branding.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 26 apr 2015, 17:26

Ik begrijp dat je mijn brief nog niet hebt ontvangen.
Met deze nieuwe ervaring snap ik dat mijn verblijf op de Noord-Pool het één en ander in de war gebracht heeft. Blijkbaar staat hier toch een mastje die communicatie mogelijk maakt. Mijn buurvrouw heeft me daar in ieder geval niet over vertelt.

Ik begrijp dat ook wel. Zij heeft nou eenmaal zo'n ervaring gehad met een klein jongetje die haar hart deed smelten.
Daar heeft ze natuurlijk korte metten mee gemaakt en zich herstelt als Koningin.

Als de opwarming van de aarde het toelaat zal ze haar rijk, waar ik maar een eenvoudige buurman ben, verdedigen.

In mijn voorraden zit trouwens, behalve wodka ook spam.
Best wel lekker als je weinig te kiezen hebt.

Mocht je komen kan ik het misschien aantrekkelijker maken door te vertellen dat er ook nog blikken aanwezig zijn uit de grote oorlogen in soldatengroen: Witte bonen in tomatensaus van Heinz, Olifantenkontenvlees - blikken die helaas vaak leeg blijken -, en zo meer.

De Noord-Pool is de 'place to be'. Écht!

Als het moet switch ik naar de Zuid-Pool.
Tenslotte zijn Konings-Pinguins te prefereren boven de ijsberen.

Vooral met mijn - niet te bewijzen - gedachtes over jouw afkomst.

Denk er es maar rustig over na, Blin ...
Ik heb tegen mijn buurvrouw over jou vertelt.
Ze lijkt bereid om je met open armen te ontvangen.
Dat kun je toch niet weigeren?
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 26 apr 2015, 17:32

Tussen twee haakjes: Ik snap niet dat je nog geen poging gedaan hebt om 'Te Grand Old Man' een hartaanval te bezorgen.
Misschien een te gemakkelijke prooi?

Ik biedt me aan om hem te vervangen.
Het is beter als een serie op TV.

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 26 apr 2015, 17:39

Vluchteling in huis? Goedheid alleen is niet genoeg

ombouw van de moraal maar het is een wonderschone zinWelmoed valt in de armen van bne Ari.

dit bepaalt mijn positie. mijn liefde voor jou was heft maar is nu naar binnen gekeerd, ook die van kruz. voor mij geen heftigheid meer ik heb mijn verdiende rust mijn zoon is binnen, als beeld, mijn vader ook als beeld
dat is het schilderijtje, een beeld dat binnen is maar voor binnen echt wel de buitesntbinennestebuitenrand. Ik kom binnen aan mijn trekken, dat is de nacht, de zachte woorden. hehe, ik ben gehecht, verankerd, gekleefd. een en al doctrine waar je alle kanten mee op kunt. Binnen wordt enkel met een gedanst. We hebben het hier over het tuintje, de voorhof van de tempel
De zonen en dochters zijn ook weggevallen als onderscheid. er zijn enkel tuinmannen en de dood want wallen zijn nu ook al weer geen wallen. er is enkel tuinieren en kletsen op de hark

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 26 apr 2015, 17:43

Deze tuinman geeft weer andere antwoorden dan ik, dat had ik al begrepen, geen idee welke kant het opgaat en dat wil graag zo houden maar ongetwijfeld kom ik jou en krul nog vaak tegen , het zou zonder zijn als het proces daar geen gebruik van maakt, omdat we kunnen scannen en lezen wat weer multi interpretabel is

wegwezen hier.

Blin
Posts in topic: 8
Berichten: 1358
Lid geworden op: 21 nov 2014, 10:17

Bericht door Blin » 26 apr 2015, 17:47

Rot op met je polen en roemenen
ik ga mijn eigen gangetje
en koningin daar begin ik al helemaal niet aan
maar ik zou geen enkele rede kunnen
verzinnen waarom ik dat aan jouw
neus zou hangen,

tabé, het ga je goed

Leon

Bericht door Leon » 26 apr 2015, 18:51

Yopi,

ik had bij deze foto mijn bedenkingen voor wat betreft de integriteit van Willem-Alexander.

Net alsof je Heidegger naast Hitler ziet staan op een foto, of dat dan nu blijkt dat Corbusier fout was in de oorlog.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 27 apr 2015, 14:12

Ik vond juist PWA de onschuldige.
De oranje speelbal van iedereen.

Hij eindigt straks nog als Claus ..

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 15:14

even deze theorie er bij:

Hoe kan een mens blijven functioneren ondanks tegenslagen?
Wat is veerkracht?

Veerkracht is het vermogen om goed te functioneren op een sociaal aanvaardbare manier ondanks moeilijke omstandigheden.

Om voldoende veerkracht te hebben om met moeilijke situaties om te gaan, moet een mens over heel wat kwalificaties beschikken. Socioloog Stefan Vanistendael ontwikkelde het model van het ‘veerkrachthuis’.
Het veerkrachthuis (Stefan Vanistendael)

Om goed te blijven functioneren in moeilijke omstandigheden moet een mens zijn als een huis, een veerkrachthuis:

Afbeelding

De kelder van het huis moet vol zitten met gedragenheid: Aanvaard worden door mensen met wie je verbonden bent voor het leven, legt een stevig fundament. Zo stevig dat er gerust eens met de deuren kan geslagen worden.

Men moet zich geaccepteerd voelen maar zich ook laten accepteren.
Onvoorwaardelijke en constant gevoel van gedragenheid
Gehechtheid
WIJ-gevoel

Het huis van de veerkracht heeft een benedenverdieping vol zingeving. Wie zijn leven zinvol vindt, staat sterk in zijn schoenen. Het gaat om verbanden zien, relaties ontdekken, gebeurtenissen en mensen begrijpen, zicht en greep krijgen op de wereld. Jonge kinderen worden geholpen door ouders, opvoeders, vriendjes en vriendinnetjes om te ontdekken hoe de dingen in elkaar zitten. Tieners voelen de drang om de antwoorden op de levensvragen eigenhandig bij elkaar te sprokkelen. Waarom doe ik dit, waar wil ik naartoe ? Ze willen greep op het leven krijgen door zélf op ontdekkingstocht te aan.

Zingeving is niet hetzelfde als godsdienstige dogma’s, religie, transcendentie. Het gaat wezenlijk over het greep krijgen op de werkelijkheid. De wereld als samenhangend geheel kunnen zien.

De bovenverdieping van het huis heeft drie kamers.

Een kamer vol sociale vaardigheden, zoals gevoelens en verlangens kunnen communiceren, zelfredzaam en professioneel vaardig zijn

Een kamer vol zelfwaarde door aanmoediging, constructieve kritiek en realistische eisen van omgeving en zichzelf

En een kamer vol humor die relativeert en spanning breekt. Humor is hier niet hetzelfde als cynisme. Cynisme is vaak een teken dat er iets aan de zingeving ontbreekt.

Het dak kan ingevuld worden door alle andere dingen die een mens veerkracht geven. Die zijn persoonlijk, geen mens is immers hetzelfde.

Naar: Jan Van Gils in Botsing, nr 12, 2002


Ik denk nu dat KWA voldoende gedragen wordt, maar dat Nederlanders op zich vrij slecht zijn in dragen en meer iets hebben met zingeving , overdreven misschien wel om te compenseren.

<bron: http://www.kuleuven.be/thomas/page/the- ... breakdown/>

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 15:54

Rob, hopelijk begrijp je jezelf...

ik dacht eerst aan cynisme bij de plaatsing van de foto.

wat was nou prcies de boodschap yopi?

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 16:18

Ik kan in aanwezgheid van zulke personen toch geen happy-face, ik drink een biertje met mijn maten-gezicht opzetten.

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 16:46

Nee. Gaf ik aanleiding tot de gedachte dat jouw denken onlogisch zou zijn?

In gezelschap van despoten mag men alleen niet zo onbezorgd vrolijk doen

En Putin is ver weg en WA dichtbij, dus daar gaat de kritiek naar uit. Dat is er één van ons, daar mogen we wat van vinden.

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 17:24

Ik maakte de opmerking over het begrijpen van jezelf omdat dit in mijn ogen een voorwaarde is om anderen te begrijpen.

Aangezien ik ook boter op mijn hoofd heb voor wat betreft de vruchten plukken van de welvaart die op criminele wijze tot stand is gekomen en op criminele wijze in stand wordt gehouden, zal het zo zijn dat als ik mijn eigen hypocrisie niet begrijp ik zeker niet kan begrijpen waarom anderen hypocriet zijn, en dan is mijn kritiek erg goedkoop, gemakzuchtig, waardeloos.

Maar zelfs als ik weet van mijn eigen hypocrisie, denk ik dat het toch beter is wel krtiek te geven.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 6
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 27 apr 2015, 17:30

PWA was in Dordrecht, waar ik woon.
We hadden besloten om het op televisie te volgen.

Misschien was mijn statement met deze foto:
Een fuzzy moment waarbij Alexander was betrokken die totaal wordt bepaald door de omstandigheden.

Hoe overleeft iemand als altijd de camera's op je gericht zijn.
En je niks mag zeggen.
Vrijheid in een gouden kooi.

En dan die Amalia. De volgende troon-pretendent.

Op het statenplein reageerde ze eindelijk een beetje spontaan op het liedje van: I am sexy when I dance.

Typisch toegespeeld aan de organisatie.

Een grote mislukking alles bij elkaar genomen.

Ik denk met liefde terug aan de uitzending van het huwelijk van A, met M.
En aan de begrafenis van C.

Wat ontbrak vandaag is een goede regisseur.

....

Wat in ieder geval blijft is mijn liefde voor Blin.
Wat een fijn gevoel is dat.
De onbereikbare liefde.
Dat moedigt alleen maar aan.
Dat heb je met die mannen.
Tegenspartelen verhoogt de hartstocht.

Jammer dat verkrachting met goed resultaat geen optie meer is op internet.

Maar dat spartelen van Blin is me wel duidelijk.
Ze begrijpt niets van mijn buurvrouw op de noord-pool.

Ik heb trouwens fijne gesprekken met haar gehad.

Een wijze vrouw.

Ik snap nou bijvoorbeeld dat je uitspraken als wolkjes uit je strot komen.
En dat je ze moet ontdooien om te zien waar het over gaat.
En dat in de lente, die zich ombekommerd uitleeft in de natuur.

Ik zeg ook dag, en sterf maar.
Als je dat zo nodig wilt.

Het pool-licht en de sterren vind ik hier wel leuk.

Voor de rest verveel ik me dodelijk.

Gelukkig zijn mijn voorraden nog niet op.
Ik bewaar de laatste fles om alles uit te wissen en met dromen ten onder te gaan.

Dat heeft vast iets te maken met leeftijdsverschil.

Voor je zo ver bent is het onmogelijk om daar een besef van te hebben.
...........

Ondertussen vind ik het wel grappig - los van de wereld geraakt - dat iemand zo'n destructie-drang heeft, die nog maar net begonnen is.

Nou ja. Dat pesten en kwetsen een levensvervulling kan zijn.
Hoewel ik ondanks dat ik niks meer lees van Blin nog een beetje een besef heb dat je het wel met de wereld gehad kan hebben.

Om terug te pesten zeg ik dat psycholgen dan het hebben over een 'fase' in de ontwikkeling.

Dát zal pas het vuurtje opstoken.

Tóch zal de wereld zich niet opzij laten zetten.
Kies maar.
Ik ben er ook niet zo blij mee dat ik toch voor het leven gekozen heb.
Misschien op korte termijn: Asperge-soep?
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 17:36

Hier thuis delen ze mijn smaak niet, geen lapsang, geen asperge, geen grote hoeveelheden sambal. Ik denk dat ik te boek sta als sensatiezoeker, waar anderen het liefste normaal willen doen. Ik herken dat in Blin dat sensatiezoeken.

Het verbaast me dat je de poppenkast nog volgt, leedvermaak om de gevangenen te bekijken.

Maar ze kunnen natuurlijk van deze stuurman aan wal ook commentaar verwachten.
Laatst gewijzigd door Leon op 27 apr 2015, 17:38, 3 keer totaal gewijzigd.

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 17:37

RobW schreef:
Maar zelfs als ik weet van mijn eigen hypocrisie, denk ik dat het toch beter is wel krtiek te geven.
Dat denk ik ook, maar ik probeer het dan zachtjes. Dat valt niet mee !!
Wie zwijgt stemt toe, maar misschien werkt kritiek ook alleen maar averechts...

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 17:47

Er zijn bepaalde onmogelijkheden in het leven. Iets dat negatief is kan niet positief worden.

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 17:51

Deeltjes met gelijke lading stoten elkaar af, deeltjes met ongelijke lading trekken elkaar aan, de wanorde neemt toe totdat alles homgeen vereeld is.

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 17:52

Maar het is op zich prima om bepaalde principes te hebben. de vraag is alleen wat doe of laat je er mee...

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 17:53

De schuldigheid wordt niet minder, hoogstens kom je tot de opvatting dat er geen schuldigheid is, maar dat kan dan weer aanleiding zijn tot willekeur...

Leon

Bericht door Leon » 27 apr 2015, 18:14

Dat is zeker interessant, of alles vastligt of niet.

Is iemand die denkt dat alles vastligt en verzuimt goede dingen te doen schuldig?
Is iemand die denkt dat hij de keuze heeft, maar verkeerde keuzes maakt schuldig?
Is iemand die denkt dat alles vastligt en toch dingen goed doet onschuldig?
Is iemand die denkt dat hij de keuze heeft, en goede keuzes maakt onschuldig, of moet deze zelfs beloond worden?

Het waardenrelativisme, niets is goed of slecht is slecht.
We kunnen doktoren niet geen salaris meer geven, of criminelen maar geen straf.

Dat kan je gewoon aanhouden al zorgt de verdergaande medicalisering van de maatschappij voor onze ondergang, en zijn criminelen slechts slachtoffer van die omstandigheden.

Alles is in essentie een keuze, houden we vast aan waarden of laten we waarden los.

Ik denk dat het alternatief, waarden los laten, altijd slechter is, hoewel deze waarheid waarschijnlijk niet voorkomt dat mensen waarden gaan los laten.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten