Jouw digitale privacy

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gesloten
Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Jouw digitale privacy

Bericht door Mtheman » 03 mar 2014, 22:09

Graag wil ik hier even de aandacht op vestigen. In de uitzendingen van Tegenlicht en Brandpunt wordt hier aandacht aan besteed. Ik heb de uitzendingen nog niet gezien, maar zodra ik ze gezien heb zal ik er wel op terugkomen en er iets over zeggen.

De uitzending van Tegenlicht

De uitzending van Brandpunt
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 04 mar 2014, 14:47

ben benieuwd M! Los van de documentaires is de titel van de aflevering van Brandpunt een goede, omdat die kort maar krachtig het probleem weergeeft. We lijken te vergeten wat het belang van privacy echt is..

"Ik heb (toch) niets te verbergen!?"
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 2
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 07 mar 2014, 23:09

De brandpunt alevering gaat over facereading (technologie). Kleine miniscule spier samentrekkingen in het gezicht verraden onze emoties ook als we ze proberen te verbergen. De computer kan op basis van beelden dat dus analyseren.

Ik kan me voorstellen dat het vele interessante toepassingen kan hebben, maar of het werkelijk wenselijk is bij een sollicitatiegesprek ? Bij verhoren kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar ik denk wel dat dit soort technologie, bij commerciele doeleinden het indruist tegen de privacy en dus niet of minder wenselijk zal zijn.

In de uitzending van tegenlicht, moet ik zeggen dat ik deze een stuk interessanter vind dan de brandpunt uitzending. Het gaat meer over dat je bijna geen privacy meer hebt. Onder andere een van de oprichters van de pirate bay komt aan het woord. Het is een boeiende aflevering als je geinteresseerd bent in privacy.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten