Vergeet Plasterk, de amerikanen kunnen er toch wel bij

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gesloten
Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Vergeet Plasterk, de amerikanen kunnen er toch wel bij

Bericht door yopi » 11 feb 2014, 11:19


Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 11 feb 2014, 11:22

Plus:
We zijn allemaal inlichtingendienstje geworden
https://decorrespondent.nl/720/we-zijn- ... 0-ca105553

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 11 feb 2014, 13:11

Interessant en verontrustend. Maar aan de andere kant.. hoogmoed komt voor de val. Wereldrijken storten op een gegeven moment in, als men overslaat in decadentie en paranoia.. Maar de aanlooptijd er naar toe is natuurlijk niet zo fijn om mee te maken..

Uit het eerste artikel vind ik dit het meest frappante (en het onderzoeken waard):
Interessant is in ieder geval Equinix, een groot Amerikaans bedrijf dat wereldwijd datacentra bezit. Dit bedrijf host ook data van onze Rijksoverheid. De overheid wil haar data niet in het buitenland opslaan en heeft een cloud bij Equinix in Amsterdam laten inrichten. Maar met een bevel op basis van de PATRIOT Act of de FISA kunnen de Amerikaanse inlichtingendiensten er toch bijkomen.
Het tweede artikel geeft terecht aan dat er te weinig bekend is over de inlichtingendiensten. Het is wat dat betreft jammer dat alleen een one-issue partij als de piratenpartij onze privacy echt serieus neemt. De rest vertrouwt er blijkbaar op dat er niets wordt gedaan dat tegen de grondwet indruist - en dat het ons beschermt tegen (inter)nationale gevaren.

I don't buy it.. maar ik zou ook niet zo goed weten wat er tegen te doen.

Yopi, lees/krijg jij trouwens nog steeds die fringe mails?
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 3
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 11 feb 2014, 14:59

Ik had die artikelen bewaard en ga ze binnenkort maar es lezen (als ik jou zo er over hoor ..)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten