Citaten uit de Correspondent

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gesloten
Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Citaten uit de Correspondent

Bericht door yopi » 08 feb 2014, 13:49

In de stad van God beschrijft Sint Augustinus een ontmoeting tussen een piraat en Alexander de Grote in de vierde eeuw voor Christus. De piraat is gevangengenomen en verschijnt aan het hof van keizer Alexander.

‘Waarom teistert u de zeeën met uw piraterij?’ vraagt Alexander aan de piraat. Waarop de piraat de aanval kiest: ‘Waarom teistert u de zeeën met uw vloot? Ik heb slechts één schip, daarom noemen ze mij een misdadiger. U heeft een hele vloot en daarom noemen ze u een keizer.’

In 1939, ruim 2.500 jaar later, definieerde Edwin Sutherland voor het eerst witteboordencriminaliteit als ‘een misdaad begaan door iemand met een hoge maatschappelijke status tijdens zijn werk.’ Volgens Sutherland was witteboordencriminaliteit wijdverspreid en veroorzaakte het fenomeen schade die dikwijls omvangrijker was dan huis-tuin-en-keukencriminaliteit. De werkelijke omvang was echter moeilijk te staven: mensen met een hoge status blijven vaak onbestraft.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 08 feb 2014, 13:50

Ik kan eventueel de links geven. Alleen als ik het echt bijzonder vindt plaats ik die sowieso.

neus

Bericht door neus » 08 feb 2014, 14:15

ik hoopte altijd dat er een elite was die boven het misdadige uit gestegen was, ook al zou ik er nooit toe behoren, het was een troostend denkbeeld

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 08 feb 2014, 14:54

Ha ha ..
Het idee van vroeger was - toen de aristocraten, adel of koningen nog aan het bewind waren - dat die goed waren. Misschien wel rechtstreeks afkomstig waren van helden, goden of bovenmensen.

De democratie en opstanden van gepeupel hebben de wereldorde grondig naar de filistijnen geholpen ..
:greins:

neus

Bericht door neus » 08 feb 2014, 16:55

De hoop is nooit helemaal weg.

Geloof, hoop en liefde, voor die wezens die niet crimineel zijn, geloof, hoop en liefde voor jezelf als je weet je te gedragen...

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 1
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 08 feb 2014, 20:49

yopi schreef:Ha ha ..
Het idee van vroeger was - toen de aristocraten, adel of koningen nog aan het bewind waren - dat die goed waren. Misschien wel rechtstreeks afkomstig waren van helden, goden of bovenmensen.

De democratie en opstanden van gepeupel hebben de wereldorde grondig naar de filistijnen geholpen ..
:greins:

Misschien maar beter ook
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 10 feb 2014, 19:10

Yopi, ik plaats het maar even hier

Wat schrijft de Correspondent eigenlijk over de afluisteraffaire? Weet niet waarom, maar ben er ergens wel benieuwd naar..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 4
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 11 feb 2014, 11:14

Plasterk bedoel je. Als ik iets bijzonders lees zal ik in deze rubriek de link plaatsen ..

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 11 feb 2014, 11:48

Nou ik bedoelde meer de hele affaire. Dat er een gezicht voor wordt geplaatst vind ik zelf niet zo boeiend., ik zag de post, ga daar verder met reageren!!
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten