Een besmeurde onderkoning

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gesloten
Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Een besmeurde onderkoning

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 16 dec 2011, 18:05

Hulde voor dit zeer scherpe en zeer inhoudelijke artikel van de Pers over de benoeming van Donner als Vice-President van de Raad van State

Het artikel

het wordt echt tijd dat het over is met de achterkamertjespolitiek.
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

alain
Posts in topic: 1
Berichten: 1060
Lid geworden op: 18 nov 2009, 14:08
Contacteer:

Bericht door alain » 17 dec 2011, 11:19

helemaal eens, heb je ook een idee hoe?

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 17 dec 2011, 15:09

Mooi op een rijtje die carriere van Donner ..
Het rare van de benoemingscultuur in Nederland vind ik dat iedereen weet dat de baantjes verdeeld worden, maar dat niemand in die cultuur dat wil toegeven. Glashard wordt het altijd ontkent. Laatst nog Rutte over de benoeming van Donner.
Op zich kan ik het nog billijken dat een gedeelte van de posten niet democratisch verdeeld worden, maar het zou prettig zijn als dat gewoon transparant was: De moed tot waarheid .. (Ik denk aan het boek met die naam van Foucault dat ik laatst gelezen heb)
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 18 dec 2011, 21:16

@Yopi: idd, waarom niet open zijn en vertellen dat dit 1 van de afspraken van het regeerakkoord is.. de burger zal dit beter pikken, dan de benoeming zoals het nu is gegaan.. nu voel je je genept, of niet eens zo zeer genept want je kon het al van ver zien aankomen, de benoeming van Donner. Je voelt je niet serieus genomen..
alain schreef:helemaal eens, heb je ook een idee hoe?
hmmz dat is de eigenlijke vraag he..

Iig de woede in mezelf leren begrijpen en gebruiken om iets constructiefs te doen - wellicht buiten de politiek om? Echt concreet is het allemaal niet..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 2
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 19 dec 2011, 14:56

Ik moet er niet aan denken dat er een democratisch gekozen proleet op de plaats van vice voorzitter van de raad van state zou komen ..

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 19 dec 2011, 18:26

alain schreef:helemaal eens, heb je ook een idee hoe?
Gisteren nog geen antwoord, vandaag een wat concreter antwoord: het spel niet meer meespelen
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten