Wilders' "Kamp Schismollandia": leren macht frei!

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gesloten
Gebruikersavatar
Kiro
Posts in topic: 5
Berichten: 465
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:00
Contacteer:

Wilders' "Kamp Schismollandia": leren macht frei!

Bericht door Kiro » 11 feb 2011, 18:17

Nu wij een hoogstaande beschaving hebben opgebouwd en de vrijheden rijkelijk hoogtij vieren, is ook de vrijheid van meningsuiting welig aan het tieren. Geert Wilders, een creatief brein dat zich de voorgaande begrippen graag toeëigend, komt daarom het een grandioos ludiek nieuw plan op de proppen:

Het tuigdorp, een "verzameling wooncontainers zonder sociale voorzieningen". Daar zouden de veelplegers in wooncontainers worden opgevangen. Bij minderjarige recidivisten zou ook hun familie mee moeten verhuizen naar het 'tuigdorp': "Zet al het schorremorrie bij elkaar".
Wilders wil dat de 'tuigdorpen' ook mensen opvangen in afwachting van hun proces. Na hun straf zouden de veelplegers ook terug naar het 'tuigdorp' moeten.

Fantastisch plan natuurlijk. We discrimineren, in de letterlijke zin van het woord, scheren nogmaals alles onder één kam door, vegen de solidariteitsbeginselen af aan onze aars en richten kampen op. Ja mensen,

leren macht frei,

Want het "schorriemorrie" mag weer terug de samenleving in wanneer het minstens een jaar gestudeerd of gewerkt heeft. Hopla, een regelrecht schisma door de bevolking, een kloof, een scheur, afgebakend met hekken en prikkeldraad. Wij, neurotische chauvinisten zitten helaas al met zoveel mensen op dat kleine stukje aarde, dat we het ons niet langer kunnen permitteren al de mensen met strontkleur, pardon, kleurlingen, debiele ideologie, pardon, moslims en tuig van de richel, pardon, sociale schuinmarcheerders vrijelijk rond te laten rennen. Het maakt ons prompt nationalistisch: Hollandia voor, Hollandia na, zuiver, eerlijk en recht door zee, dus weg ermee, die troep. Kamp Schismollandia. Lang leve de vrijheid!

Overigens is het nog niet bekend of de Nederlandse Spoorwegen zijn medewerking toe gaat zeggen bij het voorzien van de nodige infrastructuur.
Afbeelding

Binnenlandse bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... dorp.dhtml
Buitenlandse bron: http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110210_121
'Onsterfelijk zijn heeft niets om het lijf; met uitzondering van de mens zijn alle schepsels het, want zij weten niet van de dood af.'

Jorge Luis Borges

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 4
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 11 feb 2011, 19:31

Vrijheden vieren hoogtij?! Pffft!!! Hoe vrij ben je nou echt?
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Kiro
Posts in topic: 5
Berichten: 465
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:00
Contacteer:

Bericht door Kiro » 11 feb 2011, 19:37

Nou, niet echt zo dus.
'Onsterfelijk zijn heeft niets om het lijf; met uitzondering van de mens zijn alle schepsels het, want zij weten niet van de dood af.'

Jorge Luis Borges

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 4
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 11 feb 2011, 20:08

Ik hoop maar dat, nu het zo erg wordt, meer ogen openen. Er zal toch wel een grens zijn waar mensen massaal gaan steigeren..
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Kiro
Posts in topic: 5
Berichten: 465
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:00
Contacteer:

Bericht door Kiro » 11 feb 2011, 21:53

Dat hoop ik ook, maar ik vind het toch wel verbazingwekkend dat reeds zoveel mensen op hem gestemd hebben en hij heden nota bene aan het regeren participeert. Dus kennelijk kan het ver gaan...
'Onsterfelijk zijn heeft niets om het lijf; met uitzondering van de mens zijn alle schepsels het, want zij weten niet van de dood af.'

Jorge Luis Borges

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 4
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 11 feb 2011, 21:59

Ik zou niet zo snel alles op Wilders schuiven. CDA en VVD waren al jaren op deze koers.
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Kiro
Posts in topic: 5
Berichten: 465
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:00
Contacteer:

Bericht door Kiro » 11 feb 2011, 22:38

Dat wist ik niet. Wilde Balkenende ook kampen?

In elk geval lijkt het een reden te meer voor mij om voorzichtig met rechts te zijn.
'Onsterfelijk zijn heeft niets om het lijf; met uitzondering van de mens zijn alle schepsels het, want zij weten niet van de dood af.'

Jorge Luis Borges

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 feb 2011, 23:30

Ik heb het nieuws niet zo goed gevolgd. 't Lijkt op weer een proefballonnetje van Geert om flink wat media-aandacht op te roepen. Is het die aandacht wel waard?

Een kampdorp of een gevangenis lijken op elkaar: mensen worden in bewaring gesteld en zijn niet meer vrij om aan de samenleving deel te nemen. De duur van de detentie lijkt me voor de tuigdorpen exorbitant langer dan reguliere penitentiaire inrichtingen. Ik ben geen voorstander van gevangenisstraffen. Strafkolonies ook niet.

Wat mij meer opviel was de mededeling dat bij minderjarig tuig de familie ook inbewaringgesteld zou moeten worden. Dat lijkt me onmogelijk in ons rechtssysteem. Worden mensen van overheidswege ontslagen van hun werk als een minderjarig kind verbannen wordt naar een tuigdorp en zij hun kind daarheen moeten vergezellen totdat deze een jaar lang goed gedrag heeft getoond. Is de voormalige werkgever verplicht om de ouder van het delinquente kind weer aan te nemen?

alain
Posts in topic: 1
Berichten: 1060
Lid geworden op: 18 nov 2009, 14:08
Contacteer:

Bericht door alain » 12 feb 2011, 19:59

hoe vast kan je zitten in de werkelijkheid?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 feb 2011, 21:14

Is het idee van de tuigdorpen niet gewoon een herhaling van Veenhuizen?

Gebruikersavatar
Civilis
Posts in topic: 4
Berichten: 685
Lid geworden op: 29 jan 2010, 02:58
Contacteer:

Bericht door Civilis » 14 feb 2011, 13:10

Dat wist ik niet. Wilde Balkenende ook kampen?
Dat is precies het soort achterlijke redenatie waardoor we zo beïnvloedbaar zijn. Wel eens van een proces gehoord? Of een verband?
'Power to the one who doesn't want it!' Clawfinger

Gebruikersavatar
Kiro
Posts in topic: 5
Berichten: 465
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:00
Contacteer:

Bericht door Kiro » 14 feb 2011, 21:39

Er is nog niet eens sprake van een redenering, en mijn kennis van processen en verbanden is niet in het geding. Waar het wél om gaat is dat jij een verband suggereert wat mij tot op heden vreemd is (geloof het of niet, maar ik ben helaas niet alwetend), en ik daag je uit je bewering hard te maken. :p
'Onsterfelijk zijn heeft niets om het lijf; met uitzondering van de mens zijn alle schepsels het, want zij weten niet van de dood af.'

Jorge Luis Borges

Gebruikersavatar
rnull
Posts in topic: 1
Berichten: 160
Lid geworden op: 23 dec 2008, 09:53
Contacteer:

Bericht door rnull » 15 feb 2011, 00:01

Mensen, waar maken jullie je zo druk om. Dit word allang in andere landen gedaan. Bepaalde detentie punten voor 'tuig' en 'schorem' Dit is gewoon niks nieuws. Gemeentes doen het ook al. Bepaalde groepen in een buurt steken zodat ze hun resources in specifieke gevallen op 1 punt hoeven te focussen.

Best een mooi systeem om echte 'force' te bewerk stellen. Alles in een hoek proppen en er tegen aandrukken met assault shields, als ratten in de val. Best veel symbolisme met de mensheid in deze bloeiende politiacratie.
Qua tractus sinus history refero

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten