Creatief met posters
Creatief met posters
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Een leuk voorbeeld van kleinburgerlijke treiterij en gesteggel over regeltjes. De (ongeschreven) regels van het openbaar plakken worden niet goed nageleefd en de ophef onder de openbaar plakkers is begrijpelijk groot. Iedereen die niet openbaar plakt krijgt door het artikel een beetje sympathie met de Gonz, hoewel zij wel pontificaal het bord volplakken en geen ruimte voor anderen vrijlaten. In gradatie zal dit wegvallen bij de plakwoede van de VVD, maar zowel VVD als de Gonz lijken zich voor mij als leek in het grijze gebied van de ongeschreven regels van het openbaar plakken te bevinden. Vermakelijk.AD schreef:Werger is wel verbaasd over de stevige reactie van De Gonz. ,,Ik ben benieuwd of er ook zoveel ophef zou zijn geweest als er een grote poster van een linkse partij had gehangen.''
En weer een post vol met onwaarheden.
1) De Gonz heeft een bord waar GEEN andere posters hingen volgeplakt, terwijl de VVD posters heeft verwijderd van evenementen die nog moesten komen.
2) Over de posters van De Gonz kan heengeplakt worden, terwijl over de poster van de VVD niet heengeplakt kan worden.
Grote verschillen. Er was van de kant van de Gonz geen sprake van treiterij, maar simpelweg van reclame voor de eigen tent.
1) De Gonz heeft een bord waar GEEN andere posters hingen volgeplakt, terwijl de VVD posters heeft verwijderd van evenementen die nog moesten komen.
2) Over de posters van De Gonz kan heengeplakt worden, terwijl over de poster van de VVD niet heengeplakt kan worden.
Grote verschillen. Er was van de kant van de Gonz geen sprake van treiterij, maar simpelweg van reclame voor de eigen tent.
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
de Gonz schreef:Ongeschreven regels: [1] plak niet over posters heen die nog moeten komen, tenzij er geen ruimte is voor jou. [2] Hou ruimte vrij voor anderen.
De eerste ongeschreven regel werd zowel door De Gonz als door de VVD niet overtreden. Toen de VVD wilde plakken was er geen plaats vrij, waardoor het overplakken van bestaande posters geoorloofd is. De tweede regel werd door beide partijen overtreden: zij plakten beiden het hele bord vol en lieten geen ruimte vrij voor anderen.Arjen schreef:1) De Gonz heeft een bord waar GEEN andere posters hingen volgeplakt, terwijl de VVD posters heeft verwijderd van evenementen die nog moesten komen.
Het grote verschil is dat de VVD posters plakte die niet overplakbaar waren. Dit valt buiten de bestaande ongeschreven regels. Hoewel regel 1 impliceert dat posters overplakbaar zijn, wat ervoor pleit om de actie van de VVD voor het gebruik van deze posters af te keuren.Arjen schreef:Grote verschillen. Er was van de kant van de Gonz geen sprake van treiterij, maar simpelweg van reclame voor de eigen tent.
Het blijft een leuke gedachtenoefening...
Okke, verdraai mijn woorden niet.
1) Aangezien er geen anderen vertegenwoordigd waren kwam niemand in het gedrang. In die zin was het niet nodig om ruimte te houden voor anderen voor de Gonz..
2) Toen de VVD wilde plakken was er wel degelijk ruimte vrij. De VVD had echter een poster die het hele bord in beslag nam.
Oefen je gedachten eens....
1) Aangezien er geen anderen vertegenwoordigd waren kwam niemand in het gedrang. In die zin was het niet nodig om ruimte te houden voor anderen voor de Gonz..
2) Toen de VVD wilde plakken was er wel degelijk ruimte vrij. De VVD had echter een poster die het hele bord in beslag nam.
Oefen je gedachten eens....
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Ik weet niet wat je bedoelt met vertegenwoordigd zijn, maar het lijkt mij dat je niet een aanblakbord helemaal vol hoort te plakken met posters als de ongeschreven plakregel is om ruimte vrij te houden voor anderen.Arjen schreef:1) Aangezien er geen anderen vertegenwoordigd waren kwam niemand in het gedrang. In die zin was het niet nodig om ruimte te houden voor anderen voor de Gonz.
Het hele aanplakbord was vol met Gonzposters. Elke nieuwe plakker zou genoodzaakt zijn Gonzposters te overplakken. Er was dus geen ruimte vrij. Oefen je gedachten eens.Arjen schreef:2) Toen de VVD wilde plakken was er wel degelijk ruimte vrij. De VVD had echter een poster die het hele bord in beslag nam.
De VVD-poster nam het hele aanplakbord in beslag; net als alle Gonzposters samen ook het hele aanplakbord in beslag genomen hadden (en na 'Veldslag 2' ook weer het hele aanplakbord in beslag namen).
Weer verdraai je mijn woorden. Het gaat erom ruimte vrij te houden voor de posters van anderen als die er al hangen. Als er geen posters hangen, dan is er niemand om rekenig mee te houden.okke schreef:Ik weet niet wat je bedoelt met vertegenwoordigd zijn, maar het lijkt mij dat je niet een aanblakbord helemaal vol hoort te plakken met posters als de ongeschreven plakregel is om ruimte vrij te houden voor anderen.
Weer verdraai je de feiten. Het aanplakbord was LEEG toen de Gonz ging plakken. Zijn de foto's te moeilijk voor je?Het hele aanplakbord was vol met Gonzposters. Elke nieuwe plakker zou genoodzaakt zijn Gonzposters te overplakken. Er was dus geen ruimte vrij. Oefen je gedachten eens.
De VVD-poster nam het hele aanplakbord in beslag; net als alle Gonzposters samen ook het hele aanplakbord in beslag genomen hadden (en na 'Veldslag 2' ook weer het hele aanplakbord in beslag namen).
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Zoals jij het nu zegt komt niet overeen met hoe ik het las in het artikel van De Gonz en in het artikel van het Algemeen Dagblad:Arjen schreef:Weer verdraai je mijn woorden. Het gaat erom ruimte vrij te houden voor de posters van anderen als die er al hangen. Als er geen posters hangen, dan is er niemand om rekenig mee te houden.
de Gonz schreef:Bij het posterplakken wordt een bepaalde etiquette in acht gehouden. Eén van die ongeschreven regels is: plak niet over posters heen die nog moeten komen, tenzij er geen ruimte is voor jou. Een andere is: Hou ruimte vrij voor anderen.
Ik was tot voor het lezen van deze artikelen niet op de hoogte van regels voor het plakken van posters en zoals de regels in het artikel staan, kreeg ik een ander beeld van de regels dan hoe jij ze hierboven toelicht. Dat lijkt me een ingewikkeldheid met ongeschreven regels: zij hoeven niet voor alle partijen duidelijk te zijn en daardoor kan het ingewikkeld worden om partijen te wijzen op overtreding van deze ongeschreven regels.AD schreef:Bij het posterplakken, zegt De Gonz, wordt een bepaalde etiquette in acht gehouden. Een van die ongeschreven regels is: plak niet over posters heen die nog moeten komen, tenzij er geen ruimte is voor jou. Een andere is: Hou ruimte vrij voor anderen.
Ik vind je opmerking dat als er nog geen posters hangen dat je dan geen rekening hoeft te houden, geen nette en sociale gedachte. Misschien is het een normaal gebruik onder plakkers om geen rekening te houden met toekomstige plakkers, maar het past niet met hoe ik zou plakken.
Het doet me denken aan een 'heftige' politieke strijd in de aanloop van verkiezingen toen in mijn woonplaats een politieke partij het nog lege verkiezingsaanplakbord volplakte met zijn verkiezingsposters. Die partij werd aangesproken op de (ongeschreven?) regel om ruimte over te laten voor andere plakkers. Of deze regel ongeschreven ook geldt voor reguliere aanplakborden weet ik niet. Daarvoor zouden we de ongeschreven wethandhaver voor moeten benaderen.
Ik beweer nergens dat het aanplakbord niet leeg was toen de Gonz ging plakken. Ik zeg dat het bord helemaal vol was - dus zonder ruimte vrij te laten voor latere plakkers - nadat de Gonz had geplakt én nadat de VVD had geplakt. Beiden overtraden de regel om ruimte vrij te laten voor anderen. Je doet net of er geen ongeschreven regel is om ruimte vrij te laten, terwijl je zowel de Gonz als het AD over die regel citeert.Arjen schreef:Weer verdraai je de feiten. Het aanplakbord was LEEG toen de Gonz ging plakken. Zijn de foto's te moeilijk voor je?
Fucking hell, zo vaak als jij je standpunt in dit topic alleen al veranderd hebt.okke schreef:Zoals jij het nu zegt komt niet overeen met hoe ik het las in het artikel van De Gonz en in het artikel van het Algemeen Dagblad:Arjen schreef:Weer verdraai je mijn woorden. Het gaat erom ruimte vrij te houden voor de posters van anderen als die er al hangen. Als er geen posters hangen, dan is er niemand om rekenig mee te houden.de Gonz schreef:Bij het posterplakken wordt een bepaalde etiquette in acht gehouden. Eén van die ongeschreven regels is: plak niet over posters heen die nog moeten komen, tenzij er geen ruimte is voor jou. Een andere is: Hou ruimte vrij voor anderen.Ik was tot voor het lezen van deze artikelen niet op de hoogte van regels voor het plakken van posters en zoals de regels in het artikel staan, kreeg ik een ander beeld van de regels dan hoe jij ze hierboven toelicht. Dat lijkt me een ingewikkeldheid met ongeschreven regels: zij hoeven niet voor alle partijen duidelijk te zijn en daardoor kan het ingewikkeld worden om partijen te wijzen op overtreding van deze ongeschreven regels.AD schreef:Bij het posterplakken, zegt De Gonz, wordt een bepaalde etiquette in acht gehouden. Een van die ongeschreven regels is: plak niet over posters heen die nog moeten komen, tenzij er geen ruimte is voor jou. Een andere is: Hou ruimte vrij voor anderen.
Ik vind je opmerking dat als er nog geen posters hangen dat je dan geen rekening hoeft te houden, geen nette en sociale gedachte. Misschien is het een normaal gebruik onder plakkers om geen rekening te houden met toekomstige plakkers, maar het past niet met hoe ik zou plakken.
Het doet me denken aan een 'heftige' politieke strijd in de aanloop van verkiezingen toen in mijn woonplaats een politieke partij het nog lege verkiezingsaanplakbord volplakte met zijn verkiezingsposters. Die partij werd aangesproken op de (ongeschreven?) regel om ruimte over te laten voor andere plakkers. Of deze regel ongeschreven ook geldt voor reguliere aanplakborden weet ik niet. Daarvoor zouden we de ongeschreven wethandhaver voor moeten benaderen.
Ik beweer nergens dat het aanplakbord niet leeg was toen de Gonz ging plakken. Ik zeg dat het bord helemaal vol was - dus zonder ruimte vrij te laten voor latere plakkers - nadat de Gonz had geplakt én nadat de VVD had geplakt. Beiden overtraden de regel om ruimte vrij te laten voor anderen. Je doet net of er geen ongeschreven regel is om ruimte vrij te laten, terwijl je zowel de Gonz als het AD over die regel citeert.Arjen schreef:Weer verdraai je de feiten. Het aanplakbord was LEEG toen de Gonz ging plakken. Zijn de foto's te moeilijk voor je?
Je maakt een organisatie te schande met je verdraaiing en ik denk dat je dat doelbewust doet.
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Ik vind het fijn dat je inziet dat je mij enkele keren verkeerd begreep. Ik heb geen enkele intentie om de VVD of de Gonzo te schande te maken. Zoals ik al eerder schreef, lijkt het in de eerdere berichten een foute actie van de VVD, maar als je goed leest zie je dat beide partijen zich in het grijze gebied van hun ongeschreven regels bevinden.Arjen schreef:Fucking hell, zo vaak als jij je standpunt in dit topic alleen al veranderd hebt. Je maakt een organisatie te schande met je verdraaiing en ik denk dat je dat doelbewust doet.
Als conclusie keer ik terug bij mijn eerste reactie in dit topic: een leuk voorbeeld van kleinburgerlijke treiterij en gesteggel over regeltjes. Iedereen die niet openbaar plakt krijgt door het artikel een beetje sympathie met de Gonz, hoewel zij wel pontificaal het bord volplakken en geen ruimte voor anderen vrijlaten. In gradatie valt dit weg bij de plakwoede van de VVD, maar zowel VVD als de Gonz lijken zich voor mij als leek in het grijze gebied van de ongeschreven regels van het openbaar plakken te bevinden. Vermakelijk.
Dat wij er vervolgens ook nog een debat over weten gaande te houden, maakt het nog eens extra vermakelijk.
okke schreef:Ik vind het fijn dat je inziet dat je mij enkele keren verkeerd begreep. Ik heb geen enkele intentie om de VVD of de Gonzo te schande te maken. Zoals ik al eerder schreef, lijkt het in de eerdere berichten een foute actie van de VVD, maar als je goed leest zie je dat beide partijen zich in het grijze gebied van hun ongeschreven regels bevinden. [Red Herring]
Als conclusie keer ik terug bij mijn eerste reactie in dit topic: een leuk voorbeeld van kleinburgerlijke treiterij en gesteggel over regeltjes. [Red Herring]
Iedereen die niet openbaar plakt krijgt door het artikel een beetje sympathie met de Gonz, hoewel zij wel pontificaal het bord volplakken en geen ruimte voor anderen vrijlaten. [Red Herring]
In gradatie valt dit weg bij de plakwoede van de VVD, maar zowel VVD als de Gonz lijken zich voor mij als leek in het grijze gebied van de ongeschreven regels van het openbaar plakken te bevinden. [Red Herring]
Wow...Géén Red Herring....Vermakelijk.
Ga een ander stalken.Dat wij er vervolgens ook nog een debat over weten gaande te houden, maakt het nog eens extra vermakelijk.
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Ihr sollt was lernen.
~Goethe
Stad Gent overplakt wildgeplakte affiches met 'afgelast'
http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand- ... last.dhtml
http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand- ... last.dhtml