De nieuwe Paspoort Wet.

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

De nieuwe Paspoort Wet.

Bericht door Arjen » 25 mei 2009, 20:28

Is verwarde kamer op de hoogte van de ware aard van de nieuwe Paspoortwet?

Het is onduidelijk of kamerleden op de hoogte zijn van de ware aard van de wijziging van de Paspoortwet. Dat de staatssecretaris ze 'doublespeak' voorschotelt, helpt natuurlijk niet.

Van de wijzigingen die het kabinet wil doorvoeren met betrekking tot het nieuwe paspoort, staat er één olifant midden in de kamer: de vingerafdrukken van alle Nederlanders boven zes jaar worden straks geïnventariseerd en voor opsporingsdoeleinden gebruikt.

Onlangs meldde europarlementariër Kathalijne Buitenweg (GroenLinks) dat de kamer misschien niet op de hoogte was van het feit dat het het kabinet is die deze maatregelen treft, niet Europa. Ze leek te suggereren dat het wetsvoorstel nog niet door de kamer is. Het was me nog niet duidelijk wat de status was van dit wetsvoorstel. Ik besloot op onderzoek uit te gaan.

Eerst maar even voor de zekerheid nog mijn nieuwe paspoort vervangen vóór dat deze wet ingaat, om zo lang mogelijk (vijf jaar) mijn privacy te waarborgen. De dame achter het loket van het bevolkingsregister in Purmerend, vertelde me dat ze al getraind en gemachtigd waren in het afnemen van vingerafdrukken. Je zou denken dat dat betekent dat de wet al definitief is.



De website van de tweede kamer heeft een zoekfunctie waarmee dossiers over wetsvoorstellen kunnen worden geraadpleegd. Een speurtocht door de stukken van de tweede en eerste kamer leverde een aantal merkwaardigheden op.



Dit document laat duidelijk zien dat de wijzigingen gaan over het gebruik van de reisdocumentenadministratie gebruikt gaat worden voor opsporing van criminaliteit en terrorisme.

De staatssecretaris van BZK kiest 24 december om vragen vanuit de vaste kamercommissie BZK te beantwoorden. Ik weet nog dat ik me haaste om mijn laatste kerstinkopen te doen die dag, en u? Ze liegt er vervolgens brutaal op los.

In de eerste alinea van pagina 2 schrijft de staatssecretaris dat: "de vingerafdrukken echter niet opgeslagen (worden) in een strafrechtelijke context, maar in het kader van de uitgifte van reisdocumenten".

Vervolgens staat er een een flink staaltje doublespeak: "Dit laat onverlet
dat vingerafdrukken, die in de reisdocumentenadministratie zijn opgeslagen,
in voorkomende gevallen beschikbaar kunnen worden gesteld
voor het identificeren van verdachten. In het wetsvoorstel zijn in dat
verband overigens duidelijke grenzen gesteld (nou ontzettend?) de verstrekking van vingerafdrukken
kan slechts in een beperkt aantal gevallen plaatsvinden (alleen bij opsporing?), en
alleen aan de officier van justitie."

Dat laatste 'alleen aan de officier van justitie' geldt ook voor het afnemen van de vingerafdrukken, maar volgens de dame aan het loket bevolkingsregister is zij daar al voor gemachtigd.



Kamervragen en behandelde moties gaan vervolgens om secundaire zaken zoals de kosten van het paspoort voor de burger en of je een hoofddoekje op je fotootje mag dragen. Ik besluit geërgerd een email te sturen naar alle kamerleden, om zo wat opheldering te krijgen.

Ja, het Woodward en Bernstein gehalte komt uit 'All the president's men" en het 'waarom deed-u-niets' gedeelte is uit "Platoon", maar ik ben dan ook maar een amateur. De professionele media laten het namelijk ook behoorlijk afweten.



Ik heb nog geen reactie ontvangen, maar ik wil graag iedereen verzoeken om zelf een kamerlid te mailen en hieronder het resultaat in de reacties te zetten.

Ik werd net wakker na een schoonheidsslaapje en heb over de toekomst gedroomd. Het was meer een visioen. De staatssecretaris beantwoorde weer schriftelijk vragen van de kamer, maar dan de aankomende kerst.

Ik ga lekker een bad nemen en genieten van mijn vrijheid. Zolang het nog kan.



Er is nog niet gestemd. Dus het is nog niet te laat! Wat ga jij doen?




BRON
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 25 mei 2009, 20:45

De nieuwe paspoortwet‏

Verzonden: maandag 25 mei 2009 20:43:02
Aan: hvbommel@sp.nl

Geachte meneer van Bommel,

Bent u ervan op de hoogte dat onze 2e kamer gaat stemmen over het toevoegen van vingerafdrukken aan onze paspoorten? Terwijl gezegd wordt dat deze vingerafdrukken enkel gebruikt zullen worden bij het opsporen van misdadigers sta ik er nog steeds van te kijken dat we ons -gedwongen- moeten legitimeren.

Uit onze tweede kamer komen geluiden dat deze nieuwe wetgeving voortkomt uit het verenigde Europa, maar dit is niet waar. Op onopvallende wijze wordt ons weer een vrijheid afgenomen; weer een stukje anonimiteit vertrappeld door laarzen. Ik denk dat ze daar weer zijn, terug van weggeweest: nieuwe laarzen van een oude leest.

Met deze gedachten in het hoofd vraag ik me af wat u (en de SP) hieraan gaat doen.
Laatst gewijzigd door Arjen op 27 mei 2009, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 26 mei 2009, 14:47

Vragen van de fracties. De meeste vragen gaan over de veiligheid van centrale opslag van biometrische gegevens.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden van de regering.

Gebruikersavatar
goeroe-overflakoe
Posts in topic: 2
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:55
Contacteer:

Bericht door goeroe-overflakoe » 26 mei 2009, 20:58

oorlel
Laatst gewijzigd door goeroe-overflakoe op 30 mei 2009, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 27 mei 2009, 00:24

Subject: RE: De nieuwe paspoortwet
Date: Tue, 26 May 2009 22:52:55 +0200
From: H.vBommel@tweedekamer.nl
To:


Geachte heer,



Uw bericht stuur ik door aan onze woordvoerder op dit terrein, Ronald van Raak. U bereikt hem rechtstreeks via rvraak@sp.nl



Met een groet,



Harry van Bommel
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 27 mei 2009, 11:08

To: rvraak@sp.nl
Subject: FW: De nieuwe paspoortwet
Date: Wed, 27 May 2009 11:08:29 +0200


Geachte meneer van Raak,

Bent u ervan op de hoogte dat onze 2e kamer gaat stemmen over het toevoegen van vingerafdrukken aan onze paspoorten? Terwijl gezegd wordt dat deze vingerafdrukken enkel gebruikt zullen worden bij het opsporen van misdadigers sta ik er nog steeds van te kijken dat we ons -gedwongen- moeten legitimeren.

Uit onze tweede kamer komen geluiden dat deze nieuwe wetgeving voortkomt uit het verenigde Europa, maar dit is niet waar. Op onopvallende wijze wordt ons weer een vrijheid afgenomen; weer een stukje anonimiteit vertrappeld door laarzen. Ik denk dat ze daar weer zijn, terug van weggeweest: nieuwe laarzen van een oude leest.

Met deze gedachten in het hoofd vraag ik me af wat u (en de SP) hieraan gaat doen.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 27 mei 2009, 11:19

To: a.pechtold@tweedekamer.nl
Subject: De nieuwe paspoortwet‏
Date: Wed, 27 May 2009 11:17:25 +0200

Geachte meneer Pechthold,

Bent u ervan op de hoogte dat onze 2e kamer gaat stemmen over het toevoegen van vingerafdrukken aan onze paspoorten? Terwijl gezegd wordt dat deze vingerafdrukken enkel gebruikt zullen worden bij het opsporen van misdadigers sta ik er nog steeds van te kijken dat we ons -gedwongen- moeten legitimeren.

Uit onze tweede kamer komen geluiden dat deze nieuwe wetgeving voortkomt uit het verenigde Europa, maar dit is niet waar. Op onopvallende wijze wordt ons weer een vrijheid afgenomen; weer een stukje anonimiteit vertrappeld door laarzen. Ik denk dat ze daar weer zijn, terug van weggeweest: nieuwe laarzen van een oude leest.

Met deze gedachten in het hoofd vraag ik me af wat u (en D66) hieraan gaat doen.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 27 mei 2009, 11:20

Wie doet er mee?
emailadressen:
http://www.overheidslinks.nl/tweedekamer.htm
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 27 mei 2009, 11:20

Ik dacht dat het een eerder besluit was om biometrische gegevens op te nemen in paspoorten. Waar Nederland in zijn Paspoortwet van deze afspraak afwijkt is het opnemen dan meer gegevens (twee vingerafdrukken) en belangrijker door deze gegevens op te nemen in een centrale database en niet alleen op de paspoorten.

Dat laatse vind ik een ernstige zaak. Er is een wetmatigheid dat opgeslagen gegevens uiteindelijk altijd voor andere zaken gebruikt zullen worden dan waarvoor oorspronkelijk bestemd. Dus moet je terughoudend en zorgvuldig zijn bij het opslaan van gegevens.

Ik hoop dat de Kamer zich dat realiseert en afziet van centrale opslag van biometrische gegevens.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 27 mei 2009, 11:22

okke schreef:Ik dacht dat het een eerder besluit was om biometrische gegevens op te nemen in paspoorten. Waar Nederland in zijn Paspoortwet van deze afspraak afwijkt is het opnemen dan meer gegevens (twee vingerafdrukken) en belangrijker door deze gegevens op te nemen in een centrale database en niet alleen op de paspoorten.

Dat laatse vind ik een ernstige zaak. Er is een wetmatigheid dat opgeslagen gegevens uiteindelijk altijd voor andere zaken gebruikt zullen worden dan waarvoor oorspronkelijk bestemd. Dus moet je terughoudend en zorgvuldig zijn bij het opslaan van gegevens.

Ik hoop dat de Kamer zich dat realiseert en afziet van centrale opslag van biometrische gegevens.
Misschien had ik het anders moeten brengen inderdaad. Heb jij al een mailtje naar een afgevaardigde gestuurd?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 27 mei 2009, 11:24

Nee, maar je mag mijn tekst gebruiken als je wilt.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 27 mei 2009, 11:31

To: f.halsema@tweedekamer.nl
Subject: Biometrische gegevens en paspoorten
Date: Wed, 27 May 2009 11:30:22 +0200

Geachte mevrouw Halsema,

Bent u ervan op de hoogte dat onze 2e kamer gaat stemmen over het toevoegen van vingerafdrukken aan onze paspoorten en het opslaan van onze biometrische gegevens in een database? Terwijl gezegd wordt dat deze gegevens enkel gebruikt zullen worden bij het opsporen van misdadigers sta ik er persoonlijk nog steeds van te kijken dat we ons -gedwongen- moeten legitimeren. In ieder geval is het een wetmatigheid dat opgeslagen gegevens uiteindelijk altijd voor andere zaken gebruikt zullen worden dan waarvoor oorspronkelijk bestemd. Dus moeten we terughoudend en zorgvuldig zijn bij het opslaan van gegevens.

Uit onze tweede kamer komen geluiden dat deze nieuwe wetgeving voortkomt uit het verenigde Europa, maar dit is niet waar. Op onopvallende wijze wordt ons weer een vrijheid afgenomen; weer een stukje anonimiteit vertrappeld door laarzen. Ik denk dat ze daar weer zijn, terug van weggeweest: nieuwe laarzen van een oude leest.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 27 mei 2009, 11:33

okke schreef:Nee, maar je mag mijn tekst gebruiken als je wilt.
Vindt je dit soort dingen niet belangrijk dan okke? Je weet zelf denk ik ook wel dat het vanaf hier van kwaad tot erger zal gaan. Als we hier paal en perk stellen kunnen we erger voorkomen.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 28 mei 2009, 11:12

Subject: RE: De nieuwe paspoortwet
Date: Wed, 27 May 2009 13:18:24 +0200
From: r.vraak@tweedekamer.nl



Beste Arjen,



De SP heeft als een van de weinige partijen tegen de wet gestemd om vingerafdrukken op te nemen in het paspoort. De SP is ook als een van de weinigen tegen de huidige legitimatieplicht. We blijven strijden, om steeds meer mensen te overtuigen!



Met vriendelijke groet,



Ronald van Raak
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 28 mei 2009, 11:13

> Date: Thu, 28 May 2009 10:26:31 +0200
> From: GroenLinks@tweedekamer.nl

> Subject: Re: FW: Biometrische gegevens en paspoorten (KMM346192I29686L0KM)
>
> Geachte heer van Slingerlandt,
>
> Hartelijk dank voor uw e-mail van 27 mei 2009 met betrekking tot
> vingerafdrukken in het paspoort, die wij in goede orde hebben ontvangen.
> Wij stellen het zeer op prijs dat u de moeite heeft genomen ons te
> schrijven. Voor GroenLinks zijn vragen en opmerkingen uit de samenleving
> heel belangrijk.
>
> GroenLinks begrijpt en deelt uw zorgen met betrekking op het opnemen van
> een vingerafdruk in het paspoort.
> Identiteitsfraude moet met kracht worden bestreden wat GroenLinks
> betreft, maar de principiële vraag is:hoe? In december 2004 aanvaardde
> de EU-Raad de verordening van de Europese Commissie waarmeelidstaten
> verplicht worden, biometrische kenmerken inidentiteitsdocumenten op te
> nemen. Maar dat is het dan ook wel, wat de EU betreft. Nederland heeft
> zich de afgelopen jaren voortdurend opgeworpen als voortrekker in Europa
> bij de invoering van extra biometrische kenmerken in het paspoort.
>
> Toenmalig minister Verdonk en toenmalig minister Pechtold konden niet
> wachten om de vingerafdruk in het paspoort vast te
> leggen. Die voortrekkersrol blijkt ook uit de ijver om extra maatregelen
> te nemen. Europa schrijft namelijk niet voor dat er een centraal
> databestand moet komen. Europa schrijft niet voor dat wij alle
> vingerafdrukken van alle Nederlanders vanaf zes jaar in dat bestand
> moeten vastleggen. Europa schrijft ook niet voor dat wij vervolgens van
> dat databestand een soort opsporingsregister maken. Dat zijn allemaal
> eigen initiatieven van het vorige kabinet en van dit kabinet. Het
> opzetten van een database is niet nodig om te garanderen dat er een
> betrouwbaarder verband bestaat tussen het paspoort en de houder ervan.
> Toch kiest het kabinet hiervoor.
>
> Met dit voorstel gaan wij wat GroenLinks betreft al te gemakkelijk
> voorbij aan het feit dat is aangetoond dat ook met het gebruik van
> biometrische gegevens fouten gemaakt kunnen worden.
>
> Wij zullen als GroenLinks de voorstellen van de Kamer en minister niet
> steunen als er geen waarborgen worden gegeven omtrent de beveiliging van
> biometrische paspoorten.
>
> Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, nogmaals bedankt
> voor de informatie.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Amber de Korte
> Publieksdienst
> Tweede Kamerfractie
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 28 mei 2009, 11:22

Teleurgesteld of gerustgesteld?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 28 mei 2009, 13:07

okke schreef:Teleurgesteld of gerustgesteld?
Teleurgesteld in de politiek en teleurgesteld in mijn mede forum genoten.

In de politiek omdat ze niet eens lezen wat ik zeg en zich niet realiseren dat of niet in willen gaan op het feit dat er wetten voorgesteld worden onder false voorwendselen en niemand hier iets van lijkt te merken of iets aan wil doen.

Teleurgesteld in de mede forum genoten omdat ik denk dat als meer mensen aan de bel trekken diet vanzelf aandacht zal gaan krijgen.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Om
Posts in topic: 2
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 feb 2008, 23:44
Contacteer:

Bericht door Om » 28 mei 2009, 14:12

Dat is een beetje het ding hé in de politiek. Als je al vermoed dat iemand iets doet met een verborgen agenda, of onder valse voorwendselen dan is het vrijwel onmogelijk hem/haar hier op aan te kunnen spreken. Tenzij je bewijs hebt, maar er is geen bewijs. Natuurlijk bestaat er een redelijk vermoeden, en dan bedoel ik ook volkomen redelijk aangezien de geschiedenis bol staat van vergelijkbare situaties. Alsook America met bijvoorbeeld de Patriot Act.
En dan komen we meteen een beetje uit op mijn dilemma, en wellicht het dilemma van anderen. Als de filosofie mij één ding heeft geleerd dan is het wel om voorzichtig en spaarzaam oordelen te vellen over wat dan ook. Het is dan ook zaak om de materie zo goed mogelijk uit te pluizen maar met dit soort dingen is het gewoon moeilijk om de zaken helder te krijgen. Aannames doen is zeer gevaarlijk, zowel op micro en macro-niveau. Ik neem dan voorlopig ook niet aan dat het Kabinet zuivere motieven kent voor deze maatregel, noch neem ik aan dat ze een verborgen agenda heeft.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel belangrijk dat politici zich ervan op de hoogte stellen dat er mogelijkerwijs een andere insteek achter de maatregel zit, maar tegelijkertijd is het voor deze zelfde politici vrij moeilijk om naar zo'n twijfel/vermoeden te handelen totdat deze biometrische gegevens inderdaad een keer op een foute wijze worden gebruikt. Dan is het wellicht al te laat, maar ik ben bang dat dit de enige manier is.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 29 mei 2009, 10:04

Je stuurt e-mails aan de SP en aan Groenlinks. Zij lijken het in grote lijnen eens dat de privacy niet geschaad mag worden.

Wat is je motivatie om juist deze partijen te benaderen en niet bijvoorbeeld de VVD of de PvdA of het CDA?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 29 mei 2009, 13:14

To: m.rutte@tweedekamer.nl
Subject: Biometrische gegevens en paspoorten
Date: Fri, 29 May 2009 13:11:48 +0200

Geachte meneer Rutte,

Bent u ervan op de hoogte dat onze 2e kamer gaat stemmen over het toevoegen van vingerafdrukken aan onze paspoorten en het opslaan van onze biometrische gegevens in een database? Terwijl gezegd wordt dat deze gegevens enkel gebruikt zullen worden bij het opsporen van misdadigers sta ik er persoonlijk nog steeds van te kijken dat we ons -gedwongen- moeten legitimeren. In ieder geval is het een wetmatigheid dat opgeslagen gegevens uiteindelijk altijd voor andere zaken gebruikt zullen worden dan waarvoor oorspronkelijk bestemd. Dus moeten we terughoudend en zorgvuldig zijn bij het opslaan van gegevens.

Uit onze tweede kamer komen geluiden dat deze nieuwe wetgeving voortkomt uit het verenigde Europa, maar dit is niet waar. Op onopvallende wijze wordt ons weer een vrijheid afgenomen; weer een stukje anonimiteit vertrappeld door laarzen. Ik denk dat ze daar weer zijn, terug van weggeweest: nieuwe laarzen van een oude leest.

Ik vraag mij af wat u, en de VVD, hieraan gaan doen.

Arjen van SLingerlandt
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 29 mei 2009, 14:07

Graag gedaan.

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 1
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 29 mei 2009, 16:48

Om schreef:Als de filosofie mij één ding heeft geleerd dan is het wel om voorzichtig en spaarzaam oordelen te vellen over wat dan ook. Het is dan ook zaak om de materie zo goed mogelijk uit te pluizen maar met dit soort dingen is het gewoon moeilijk om de zaken helder te krijgen.
Ik wil hier - als het toch over filosofie gaat in dit paspoortenstaatje - toch wel iets aan toevoegen.

Het is ook iets om te beseffen, DAT ik oordeel, te beseffen WAT ik oordeel en te beseffen, WANNEER ik oordeel. En last but not least...al DE MOMENTEN BESEFFEN dat ik gewoon niet weet waar ik het over heb...maw geen oordeel KAN vormen ook al wil ik zo graag!

Beken kleur en kom er voor uit. Neem afstand en kom er voor uit. Beken foute oordelen en kom er voor uit. Alleen maar voorzichtig oordelen uitstellen of oordelen in softe postmoderne en relativistische hypothetische stellingen in te pakken waardoor de wel degelijk gemaakte oordelen verzanden in een hypocriet en verborgen oordeel is - in mijn oordeel - vele malen gevaarlijker....

(en ik heb zo het vermoeden dat jij dit wel met me eens bent...ook jij lijkt er soms genoegen in te scheppen om dingen op scherp te zetten...en daar is juist helemaal niets mis mee!) :K
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Gebruikersavatar
Om
Posts in topic: 2
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 feb 2008, 23:44
Contacteer:

Bericht door Om » 29 mei 2009, 18:40

Ik kan me daar helemaal in vinden Ziznl. Het lijkt soms wel belangrijker om maar een mening te hebben, ongeacht de inhoud, en om deze te kunnen uiten dan om na te gaan of je mening wel je mening is.

Ook je vermoeden is correct =) Zelf noem ik dat 'advocaat van de duivel' spelen, en ik vindt dat een zeer handig hulpmiddel om de meningen van anderen te toetsen en uit te dagen alsook een middel om dichter bij een eigen mening te kunnen komen.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 29 mei 2009, 20:15

Subject: RE: Biometrische gegevens en paspoorten
Date: Fri, 29 May 2009 15:31:55 +0200
From: m.rutte@tweedekamer.nl
To: vanslingerlandt@hotmail.com
CC: W.vanBeek@tweedekamer.nl


Geachte heer,



Hiermee bevestig ik u de ontvangst van onderstaande e-mail. Gezien de inhoud heb ik deze onder de aandacht gebracht van mijn fractiegenoot Willibrord van Beek.



Hopende u hiermede van dienst te zijn geweest.



Met vriendelijke groet,

Mark Rutte.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 29 mei 2009, 21:23

To: g.wilders@tweedekamer.nl
Subject: Biometrische gegevens en paspoorten
Date: Fri, 29 May 2009 21:15:16 +0200

Geachte meneer Wilders,

Bent u ervan op de hoogte dat onze 2e kamer gaat stemmen over het toevoegen van vingerafdrukken aan onze paspoorten en het opslaan van onze biometrische gegevens in een database? Terwijl gezegd wordt dat deze gegevens enkel gebruikt zullen worden bij het opsporen van misdadigers sta ik er persoonlijk nog steeds van te kijken dat we ons -gedwongen- moeten legitimeren. In ieder geval is het een wetmatigheid dat opgeslagen gegevens uiteindelijk altijd voor andere zaken gebruikt zullen worden dan waarvoor oorspronkelijk bestemd. Dus moeten we terughoudend en zorgvuldig zijn bij het opslaan van gegevens.

Uit onze tweede kamer komen geluiden dat deze nieuwe wetgeving voortkomt uit het verenigde Europa, maar dit is niet waar. Op onopvallende wijze wordt ons weer een vrijheid afgenomen; weer een stukje anonimiteit vertrappeld door laarzen. Ik denk dat ze daar weer zijn, terug van weggeweest: nieuwe laarzen van een oude leest.

Ik vraag mij af wat u, en de PVV, hieraan gaan doen.

Arjen van SLingerlandt
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 30 mei 2009, 14:04

Hey arjen goede zaak dat je hier mee bezig bent, dat meen ik oprecht. Maar wil je echt invloed hebben helpt het niet zo zeer om de oppositie te schrijven. Veeleer is het van belang om juist de regeringspartijen om tekst en uitleg te vragen. Zodat binnen de regeringspartijen discussie ontstaat over dit onderwerp.
Geef daarin aan dat je de voordelen die deze maatregel heeft ziet, maar niet opweegt tegen de nadelen die het heeft, de verloren privacy van Nederlanders. Naja zoiets denk ik. Hoe nu verder??
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 mei 2009, 17:45

Mtheman schreef:Hey arjen goede zaak dat je hier mee bezig bent, dat meen ik oprecht. Maar wil je echt invloed hebben helpt het niet zo zeer om de oppositie te schrijven. Veeleer is het van belang om juist de regeringspartijen om tekst en uitleg te vragen. Zodat binnen de regeringspartijen discussie ontstaat over dit onderwerp.
Geef daarin aan dat je de voordelen die deze maatregel heeft ziet, maar niet opweegt tegen de nadelen die het heeft, de verloren privacy van Nederlanders. Naja zoiets denk ik. Hoe nu verder??
Help je mee?
Stuur jij er eentje naar Bak Ellende en ik er eentje naar Woutertje.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 30 mei 2009, 17:51

To: w.bos@tweedekamer.nl
Subject: Biometrische gegevens en paspoorten
Date: Sat, 30 May 2009 17:50:22 +0200

Geachte meneer Bos,

Bent u ervan op de hoogte dat onze 2e kamer gaat stemmen over het toevoegen van vingerafdrukken aan onze paspoorten en het opslaan van onze biometrische gegevens in een database? Terwijl gezegd wordt dat deze gegevens enkel gebruikt zullen worden bij het opsporen van misdadigers sta ik er persoonlijk nog steeds van te kijken dat we ons -gedwongen- moeten legitimeren. In ieder geval is het een wetmatigheid dat opgeslagen gegevens uiteindelijk altijd voor andere zaken gebruikt zullen worden dan waarvoor oorspronkelijk bestemd. Dus moeten we terughoudend en zorgvuldig zijn bij het opslaan van gegevens.

Uit onze tweede kamer komen geluiden dat deze nieuwe wetgeving voortkomt uit het verenigde Europa, maar dit is niet waar. Op onopvallende wijze wordt ons weer een vrijheid afgenomen; weer een stukje anonimiteit vertrappeld door laarzen. Ik denk dat ze daar weer zijn, terug van weggeweest: nieuwe laarzen van een oude leest.

Arjen van Slingerlandt
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 mei 2009, 18:26

Petitie: Geen biometrie en chip in mijn paspoort of ID-kaart gewenst
ID-nee.nl schreef:Vastlegging van biometrische kenmerken in een op afstand uitleesbaar identiteitsdocument beschouw ik als een ernstige aantasting van mijn privacy. Ik wil daarom afzien van een biometrisch gechipt identiteitsbewijs.

Gebruikersavatar
goeroe-overflakoe
Posts in topic: 2
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 mei 2009, 09:55
Contacteer:

Bericht door goeroe-overflakoe » 31 mei 2009, 12:56

Ik heb dit net allemaal zo eens zitten lezen maar weten jullie echt 100 % zeker dat jullie niet in de war zijn met 'pseudoniem'?

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 31 mei 2009, 16:32

From: M.S. van der Kolk <m.s.vanderkolk@student.vu.nl> Sent: Sun May 31 16:31

To: j.balkenende@minaz.nl Priority: Normal

Subject: Biometrische gegevens in de paspoorten Type: HTML Msg

Alert: The users email-address has been added to the addressbook

Geachte mijnheer Balkenende,

deze mail schrijf ik u om te vragen in hoeverre u bekend bent met het feit dat de Tweede Kamer zal gaan stemmen over het toevoegen van onze vingerafdrukken aan onze paspoorten en het opslaan van onze biometrische gegevens in een database. Dit overigens als doelhebbend om deze gegevens te gebruiken bij het opsporen van misdadigers. Steeds meer privacy van de Nederlandse burger waar zij recht op hebben, gaat zo verloren dit vind ik een zeer trieste en kwalijke zaak. Het gedwongen legitimeren door het hebben van de identificatieplicht is al erg genoeg. Het is herhaaldelijk bewezen dat opgeslagen gegevens uiteindelijk voor andere doeleinden zullen worden gebruikt dan de oorspronkelijke bestemming. Daarom is het van essentieel belang dat er terughoudend en uiterst zorgvuldig omgaan als het gaat om het opslaan van persoonlijke gegevens van burgers.

Tevens zijn er geluiden waar te nemen uit de Tweede Kamer dat de nieuwe wetgeving voortkomt uit de Europese Unie, echter is dat niet waar. Ik krijg een déjà vu moment, omdat weer een stukje vrijheid van ons burgers op een onopvallende en slinkse wijze van ons afgenomen wordt.

Marc van der Kolk
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 31 mei 2009, 20:54

goeroe-overflakoe schreef:Ik heb dit net allemaal zo eens zitten lezen maar weten jullie echt 100 % zeker dat jullie niet in de war zijn met 'pseudoniem'?
Hoe bedoel je dat?

@ Mark:
Cool.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 31 mei 2009, 21:01

Nadat de eerste mail is gebounced:

To: voorzitter@pvda.nl
Subject: Biometrische gegevens en paspoorten
Date: Sun, 31 May 2009 21:00:56 +0200

Geachte meneer Bos,

Bent u ervan op de hoogte dat onze 2e kamer gaat stemmen over het toevoegen van vingerafdrukken aan onze paspoorten en het opslaan van onze biometrische gegevens in een database? Terwijl gezegd wordt dat deze gegevens enkel gebruikt zullen worden bij het opsporen van misdadigers sta ik er persoonlijk nog steeds van te kijken dat we ons -gedwongen- moeten legitimeren. In ieder geval is het een wetmatigheid dat opgeslagen gegevens uiteindelijk altijd voor andere zaken gebruikt zullen worden dan waarvoor oorspronkelijk bestemd. Dus moeten we terughoudend en zorgvuldig zijn bij het opslaan van gegevens.

Uit onze tweede kamer komen geluiden dat deze nieuwe wetgeving voortkomt uit het verenigde Europa, maar dit is niet waar. Op onopvallende wijze wordt ons weer een vrijheid afgenomen; weer een stukje anonimiteit vertrappeld door laarzen. Ik denk dat ze daar weer zijn, terug van weggeweest: nieuwe laarzen van een oude leest.

Ik zou graag willen weten wat u, en de PVDA, hieraan gaat doen.

Arjen van Slingerlandt
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 31 mei 2009, 23:26

Voorzitter van de PvdA is Mariëtte Hamer, ik heb jou link bekeken over overheidslinks en daar zag ik zowel Bos als Balkenende niet tussen staan.
Fractievoorzitter van CDA is van Geel. Ik heb het e-mailadres van Balkenende opgezocht mbv google en kwam daar via een forum eruit die zag een beetje zoeken en dan vind je het wel, naja ik ben blij dat hij heeft gezocht want ik kon het niet vinden maar goed. Jij hebt dus nu een mail gestuurd naar Hamer en niet naar Bos.

en wat betreft goeroe overflakoe laat hem maar die praat toch alleen maar in raadsels en als het hem niet zint of commentaar krijgt dan wist ie zijn berichten. Ik kan natuurlijk hem een pb sturen daarover, maar ja dit komt veel harder aan. Niet dat ik er mij wat van aantrek hij gaat zijn gang maar, maar ik ga zolang er niks zinnigs staat niet op reageren. Dat wil niet zeggen dat ik zijn aanwezigheid niet apprecieer, ook al doet dit gezegd hebbende anders vermoeden.
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 01 jun 2009, 14:19

Uitstel
Vingerafdruk in ID-bewijs uitgesteld schreef: Staatssecretaris Bijleveld van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft in een brief de Tweede Kamer geïnformeerd over het uitstel van het invoeren van het vingerafdruk-identiteitsbewijs.

Oorspronkelijk zou elke Nederlander die vanaf 28 juni een nieuwe ID-kaart of paspoort haalde, twee vingerafdrukken moeten afgeven. Die worden dan op de biometrische chip gezet, alsmede in een overheidsregister opgenomen. De Europese richtlijn is slechts het opnemen van de vingerafdrukken in de chip - Nederland heeft vrijwillig, als enige EU-lidstaat, besloten tot een nationale database.

In Duitsland is het afgeven van vingerafdrukken na protesten van de bevolking optioneel geworden, nadat de vingerafdrukken van een Duitse minister van een drinkglas waren gekopieerd, en op internet verspreid. De oosterburen zijn sinds dit voorval in toenemende mate sceptisch tegenover de maatregelen.

De maatregelen zullen nog steeds ingevoerd worden, maar enkele maanden later. Dit wordt volgens Bijleveld gedaan om de gemeentes te ontlasten in de piek van de vakantieperiode. Er worden beide meer persoonsbewijzen aangevraagd, en meer vakantieaanvragen gedaan door ambtenaren.

De staatssecretaris had al op 27 februari jongstleden van de Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken (NVVB) vernomen, dat de datum van 28 juni niet haalbaar was voor de gemeenten, hoewel de hard- en software voor de maatregelen wel voor die datum geregeld konden worden.

De nieuwe invoerdatum is 21 september 2009. Tot die tijd wordt bij het aanvragen van een identiteitsbewijs nog niet naar vingerafdrukken gevraagd.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 01 jun 2009, 14:33

<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 01 jun 2009, 15:10

Hmmz helaas kreeg ik ook een mail delivery status notification dat de mail delivery failed to the following recipients:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

j.balkenende@minaz.nl
M.a.w. dat mail-adres heeft die kerel niet zo goed opgezocht. misschien maar naar Van Geel sturen?
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 01 jun 2009, 15:41

http://www.geachteminister.nl/

Op deze site kan je de ministers vragen stellen. (de links naar de volgende ministers kan je via bovenstaande link vinden)
  • Minister van Binnenlandse Zaken - Guusje ter Horst
  • Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen - Ronald Plasterk
  • Minister van Defensie - Eimert van Middelkoop
  • Minister van VROM - Jacqueline Cramer
  • Minister van Verkeer en Waterstaat - Camiel Eurlings
  • Minister van Economische Zaken - Maria van der Hoeven
  • Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit - Gerda Verburg
  • Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid - Piet Hein Donner
  • Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport - Ab Klink
  • Minister van Ontwikkelingssamenwerking - Bert Koenders
  • Minister voor Wonen, Wijken en Integratie - Eberhard van der Laan
  • Staatssecretaris van Financiën - Jan-Kees de Jager
  • Staatssecretaris van Buitenlandse Zaken - Frans Timmermans
  • Staatssecretaris van Justitie - Nebahat Albayrak
  • Staatssecretaris van Binnenlandse Zaken - Ank Bijleveld-Schouten
  • Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen - Marja van Bijsterveldt
  • Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen - Sharon Dijksma
  • Staatssecretaris van Defensie - Jack de Vries
  • Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat - Tineke Huizinga
  • Staatssecretaris van Economische Zaken - Frank Heemskerk
  • Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid - Jetta Klijnsma
  • Staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport - Jet Bussemaker

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 01 jun 2009, 20:01

@ Mtheman:
Ik denk dat de adressen in het verleden wel klopten, maar dat ze zoveel mail trokken dat ze zijn opgeheven, of niet alle mail accepteren.


Ik heb okke's link even gevolgd trouwens en Wouter Bos daar hetzelfde berichtje gestuurd.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 03 jun 2009, 16:32

Subject: RE: Biometrische gegevens en paspoorten
Date: Wed, 3 Jun 2009 12:14:35 +0200
From: W.vanBeek@tweedekamer.nl



Geachte heer Van Slingerland,



Dank voor uw e-mail. De VVD staat op het standpunt dat paspoorten veilig dienen te zijn. Biometrische gegevens zijn daarbij een belangrijk hulpmiddel. Ik ben derhalve van de situatie op de hoogte maar ben een andere mening dan u toegedaan. Ik hoop u hiermee van een afdoende antwoord te hebben voorzien.



Met vriendelijke groet,



Willibrord van Beek
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 jun 2009, 18:11

Een duidelijk en vlot antwoord.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 4
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 04 jun 2009, 18:24

okke schreef:Een duidelijk en vlot antwoord.
en eerlijk..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Mtheman
Posts in topic: 8
Berichten: 1095
Lid geworden op: 10 dec 2007, 14:29
Contacteer:

Bericht door Mtheman » 04 jun 2009, 20:11

Intangible Radjanamadjo schreef:
okke schreef:Een duidelijk en vlot antwoord.
en eerlijk..
en het bewijs dat je tegen een bierkaai vecht :roll:
"What is essential is invisible for the eye, it's only with the heart that you can see rightly"
Scooter - Weekend
Het belangrijkste aan leven?
Is het leven zelf.


Van discussiëren kan je leren de mening van een ander te respecteren.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 4
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 04 jun 2009, 22:23

Mtheman schreef:
Intangible Radjanamadjo schreef:
okke schreef:Een duidelijk en vlot antwoord.
en eerlijk..
en het bewijs dat je tegen een bierkaai vecht :roll:
Tja dat idee krijg je wel he..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 jun 2009, 14:19

Maar vechten tegen de bierkaai is het enkel omdat heel veel mensen niet willen horen wat je zegt. Uiteindelijk is het zo dat bepaalde dingen toegestaan worden omdat er een hele grote zwijgende meerderheid is. Ik denk dat deze mensen zwijgen omdat ze niet door hebben wat er gebeurd. Ze kijken naar het nieuws en zien zo niet hoe rechts Nederland is. Ze zien de linkse farce die het publiek mag zien. Op het nieuws wordt immers doodgezwegen waarom Guantanamo Bay mag bestaan, wie besloten heeft biometrische gegevens in onze paspoorten (en een centrale database) op te slaan, dat onze minister president jubelt over het opslaan van de etniciteit van mensen, dat onze minister president tegen de uitslag van een volksreferendum in handelt.

Vergis je niet, dit is een informatie oorlog. Door desinformatie is de huidige regering in het zadel geholpen en door desinformatie blijft het daar. Spreek over de dingen die niet in de haak zijn, wijs mensen erop. De meerderheid van alle mensen in Nederland en in de wereld wil vrij zijn. Veiligheid is een illusie, maar door het afnemen van vrijheid en privacy is het zeker dat niemand meer veilig zal zijn.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 jun 2009, 14:50

Arjen schreef:Onze minister president jubelt over het opslaan van de etniciteit van mensen.
Wanneer en waar heeft meneer Balkenende gejubeld?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 jun 2009, 16:04

<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 jun 2009, 16:10

Is het plan van minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) om voortaan de etnische achtergrond van misdadigers te registeren (en waar Balkenende voorstander van is) ook als voorstel ingediend? Han Noten, PvdA-fractievoorzitter in de Eerste Kamer, noemde het plan al „onbespreekbaarâ€￾, omdat het in strijd zou zijn met de grondwet.

Veel meer dan een idee zal het dus voorlopig niet worden. En Balkenende ziet het idee wel zitten. Zorgelijk?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 35
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 jun 2009, 16:21


<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 jun 2009, 16:40

Arjen schreef:Het registreren van de etniciteit was gelukkig ook niet zo erg in het Nederland van de 2e wereldoorlog, he okke? Of ben je dat opeens 'vergeten'?
[edit: modder verwijderd]

Zoals ik hierboven aanhaalde: het plan is onbespreekbaar, omdat het in strijd is met de grondwet. Gelukkig.

Ik ben faliekant tegen zo'n idee. Maar moet ik daarom ook vinden dat mensen deze ideeën niet mogen hebben? We hebben gelukkig vrijheid van meningsuiting en gelukkig hoeven we het niet eens te zijn over meningen.
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten