Activiteiten VS Koude Oorlog openbaar gemaakt

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gesloten
Verwijderde gebruiker

Activiteiten VS Koude Oorlog openbaar gemaakt

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 mei 2009, 10:22

Russische journalist (Alexander Vassiliev) graaft twee jaar in KGB archieven en publiceert 1115 pagina’s handgeschreven notities over de activiteiten in de VS tijdens de Koude Oorlog. (Achtergrond bij aantekeningen, Engels)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 16 mei 2009, 13:38

Interessant, hoewel 1115 pagina's in eerste instantie een schrikbarende hoeveelheid is :)

Heb je er al wat van gelezen of zo? Zijn er toevallig nog nieuwsartikelen oid over dit onderwerp? Ik kwam in de samenvatting in het engels iig wel tegen dat de beste man ook een boek heeft geschreven.. kortom ik zal nog eens verder graven, indien het me voldoende kan interesseren :)
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 mei 2009, 19:39

Ik heb enkel wat bladzijden doorgebladerd, maar nog niet echt gelezen. Ik kwam wel gerelateerd hieraan een artikel tegen op het weblog net eamelje.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 2
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 16 mei 2009, 21:16

Dat is wel een mooie tegenbron, verdient het wel om hier te plaatsen m.i.

derhalve:
Hoe zat het ook alweer?

Dit artikel van de heren Klehr, Haynes en Vassiliev over de vermeende spionage-activiteiten van journalist I.F. Stone irriteerde me mateloos. De bewijsvoering was uitermate dun, de auteurs introduceerden anachronismen in hun betoog, en het geheel riekte nogal naar rechtse methodes uit de smeurcampagnes die al sinds de jaren ‘80 tegen Stone gevoerd worden.

Dat verleidde mij ook om na te gaan waarom van mij niemand aan Izzy Stone mag komen.

En gelukkig zijn er mensen in een betere positie om commentaar te leveren op Klehr, Haynes en Vassiliev. Een andere biograaf als ik gelezen heb, D.D. Guttenplan, wiens boek nog moet uitkomen, weet wat de bronnen waard zijn die opgevoerd werden als bewijs, en ontmantelt die tamelijk effectief. Jammer alleen dat zijn stuk zo saai is.

Dat belooft niet voor het boek.
Bron: net eamelje
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten