Swine Flu Special Report

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 jul 2009, 23:35

  • Swine Flu: H1N1 Virus More
    Dangerous Than Suspected

    ScienceDaily, July 14, 2009
    A new, highly detailed study of the H1N1 flu virus shows that
    the pathogen is more virulent than previously thought.

    In contrast with run-of-the-mill seasonal flu viruses, the
    H1N1virus exhibits an ability to infect cells deep in the lungs,
    where it can cause pneumonia and, in severe cases, death.
    Seasonal viruses typically infect only cells in the upper
    respiratory system.
Lees het hele artikel op ScienceDaily.com.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 18 jul 2009, 15:43

Hebben jullie gezien welke namen genoemd werden in de aanklacht en wat de aanklacht precies is?
Specifically, evidence is presented that the defendants, Barack Obama, President of the U.S, David Nabarro, UN System Coordinator for Influenza, Margaret Chan, Director-General of WHO, Kathleen Sibelius, Secretary of Department of Health and Human Services, Janet Napolitano, Secretary of Department of Homeland Security, David de Rotschild, banker, David Rockefeller, banker, George Soros, banker, Werner Faymann, Chancellor of Austria, and Alois Stoger, Austrian Health Minister, among others, are part of this international corporate criminal syndicate which has developed, produced, stockpiled and employed biological weapons to eliminate the population of the U.S. and other countries for financial and political gain.
Een aanklacht met betrekking tot het plannen van Genocide.
Hebben jullie door welke mensen en bedrijven hiermee gemoeid zijn?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 18 jul 2009, 16:06

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 18 jul 2009, 17:41

okke schreef:Balkenende wordt niet genoemd; hoe zou dat komen denk je?
Omdat ie niet belangrijk genoeg is op het internationale speelveld. Wel op het nationale speelveld.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 01 aug 2009, 14:44

  • 'Brede discussie Mexicaanse
    griep nodig'

    Nu.nl, 1 augustus 2009
    HILVERSUM - De politiek moet een brede discussie voeren over de
    Mexicaanse griep. Die gaat nu vooral over de praktische maat-
    regelen die worden genomen ter preventie en bestrijding van de
    ziekte bij burgers.


    Maar het moet ook gaan over de ontwikkeling van zulke virussen in het
    algemeen om op lange termijn hiermee rekening te houden.
Lees het hele artikel op nu.nl.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 01 aug 2009, 23:07

En, waarom is dat nodig als de 'Mexicaanse Griep' minder dodelijk is dan de normale griep, er geen pandemische aantallen in het spel zijn, in aantal minder dan 2% van het aantal malaria patiënten de 'Maxicaanse Griep' hebben, het medicijn al op de markt was voordat het virus uitbrak én onze regering bij voorbaat voldoende vaccins heeft ingekocht om iedere Nederlander twee keer te vaccineren denk je?

Misleid mensen niet met leugens uit de media.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 01 aug 2009, 23:27

'Kinderen ziek door tamiflu' AMSTERDAM - Meer dan de helft van de kinderen die behandeld worden met Tamiflu, het geneesmiddel tegen de Mexicaanse griep, heeft last van bijwerkingen.

Verpleegkundigensite Bijzijn.nl meldt dat het vooral om maag- en darmproblemen en nachtmerries gaat. De bijwerkingen zijn naar voren gekomen in Brits onderzoek.

Aan het (online) onderzoek deden 103 kinderen mee, waarvan 95 Tamiflu moesten gebruiken. Het grootste deel van hen (85 kinderen), deed dat ook. Meer dan de helft van hen (53%) meldde een of meer bijwerkingen, zoals misselijkheid, maagpijn, en maagkrampen (40 procent). 12 procent van de kinderen kreeg last van slaapproblemen als nachtmerries. Eenvijfde van de kinderen kon niet meer goed nadenken of begon vreemd gedrag te vertonen.

bron
bijzijn.nl
[/quote]
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 01 aug 2009, 23:46

Je stelt een aantal zaken:
  1. De 'Mexicaanse Griep' is minder dodelijk dan de normale griep.
    • Volgens sommigen is Influenza A (H1N1) minder dodelijk dan andere griepvirussen. Volgens andere niet. De griepgolf is in Europa (nog) niet uitgebroken. Hoe sterk deze zal zijn, is een inschatting. Reden om opvattingen en feiten tegen het licht te houden en de dialoog niet te mijden.
  2. Er zijn geen pandemische aantallen in het spel.
    • Influenza A (H1N1) is in veel landen epidemisch. Een epidemie op werelwijde schaal noemen we een pandemie. Vanaf welke aantallen we spreken van pandemie of epidemie weet ik niet. Lijkt mij geen reden om de dialoog te mijden.
  3. In aantal hebben minder dan 2% van het aantal malaria patiënten de 'Maxicaanse Griep'.
    • Dit argument is een 'red herring'.
  4. Het medicijn was al op de markt voordat het virus uitbrak.
    • Het griepvaccin is er nog niet. Ik denk dat je duidt op Tamiflu (of Oseltamivir), waarover (volgens wikipedia) 'in 2009 wordt geopperd om Tamiflu in te zetten tegen het H1N1 griepvirus (voorheen ook varkensgriep/mexicaansegriep genoemd). Daarbij zijn vraagtekens gesteld over het bewezen effect bij de vogelgriep en nut en effectiviteit tegen H1N1'. Influenza bestaat al langer en er wordt ook al langer geprobeerd generieke medicatie tegen influenza te vinden, maar het gemak waarmee het virus zich aanpast (door mutatie) heeft - zover ik weet - nog niet tot een goed werkend antiviraal middel geleid. Amantadine, Rimantadine, Oseltamivir (merknaam Tamiflu) en Zanamivir (merknaam Relenza) zijn geen wondermiddelen.
  5. Onze regering heeft bij voorbaat voldoende vaccins ingekocht om iedere Nederlander twee keer te vaccineren.
    • Onze regering heeft voldoende vaccins besteldt. Er is nog geen vaccin, dus kunnen deze ook nog niet zijn ingekocht.
[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 01 aug 2009, 23:51

Arjen schreef:'Kinderen ziek door tamiflu'
Het onderzoek is erg beperkt om harde conclusies uit te trekken, maar een onafhankelijk dubbelblind onderzoek naar de werking en bijverschijnselen van virusremmers lijkt mij noodzakelijk (en is als het goed is ook al lang en breed gedaan).

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 02 aug 2009, 11:42

Okke, rot op met je leugens. Ik ben niet degene die red herrings plaatst.

1) Leugens! Getallen wijzen uit dat de 'Mexicaanse Griep' veel minder doden maakt dan de normale griepen. Er is geen mening bij betrokken. het is waar of niet en onderzoek toont aan dat het waar is.
2) Een pandemie is een uitbraak van een infectie ziekte over de hele wereld. Is iedere griep een pandemie? Ik dacht het niet. Aangezien epidemie 'over de gehel bevolking' betekent zijn er grote aantallen zieken noodzakelijk voordat men iets een pandemie kan noemen. Weer leugens van je dus. De dialoog onder de noemer 'pandemie' wordt gestart om de mensen te laten wennen aan de gedachte dat het mogelijk dat opeens miljoenen of miljarden mensen zullen sterven aan een pandemie. Publieke perceptie is altijd van belang voor mensen die de wereld willen veroveren.
3) Dan heb je zelf die red herring geplaatst:
Afbeelding
http://www.theshower.nl/pfff/forum/view ... 7862#27862
4) Baxter Files Swine Flu Vaccine Patent a Year Ahead of Outbreak
Baxter Files Swine Flu Vaccine Patent a Year Ahead of Outbreak --US20090060950A1 to Baxter International filed 28th August 2008 By Lara 10 Jul 2009 Baxter Vaccine Patent Application US 2009/0060950 A1 --'In particular preferred embodiments the composition or vaccine comprises more than one antigen.....such as influenza A and influenza B in particular selected from of one or more of the human H1N1, H2N2, H3N2, H5N1, H7N7, H1N2, H9N2, H7N2, H7N3, H10N7 subtypes, of the pig flu H1N1, H1N2, H3N1 and H3N2 subtypes, of the dog or horse flu H7N7, H3N8 subtypes or of the avian H5N1, H7N2, H1N7, H7N3, H13N6, H5N9, H11N6, H3N8, H9N2, H5N2, H4N8, H10N7, H2N2, H8N4, H14N5, H6N5, H12N5 subtypes.'
5) Zie boven. Overigens wordt die Ab Osterhaus (de Nederlandse expert, die Nederland wijs heeft gemaakt dát het om een pandemie gaat en dat Nederland medicatie moet aanshcaffen) betaald door niemand minder dan bigpharma, maar daar kan ik weinig meer over terugvinden op het internet, én zit hij in de WHO.
Voorbeeldje van Ab's incompetentie of medeplichtigheid:
http://collegerama.tudelft.nl/mediasite ... 8a1d7bfeff
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 aug 2009, 21:26

okke schreef:De griepgolf is in Europa (nog) niet uitgebroken. Hoe sterk deze zal zijn, is een inschatting. Reden om opvattingen en feiten tegen het licht te houden en de dialoog niet te mijden.
Arjen schreef:Leugens! Getallen wijzen uit dat de 'Mexicaanse Griep' veel minder doden maakt dan de normale griepen. Er is geen mening bij betrokken. het is waar of niet en onderzoek toont aan dat het waar is.
Zoals ik schreef: 'de griepgolf is in Europa (nog) niet uitgebroken'. Ik hoop dat de getallen, die tot nu toe uitwijzen dat deze griep veel minder doden maakt dan de andere griepen, gelijk zullen krijgen. Ik denk zelf ook dat Influenza A (H1N1) niet noemenswaardig veel meer doden maakt dan andere griepvirussen, mogelijk zelfs minder. Deze opvatting betekent voor mij niet dat ik mijn oren sluit voor ideeën en opvattingen van anderen.
okke schreef:nfluenza A (H1N1) is in veel landen epidemisch. Een epidemie op werelwijde schaal noemen we een pandemie. Vanaf welke aantallen we spreken van pandemie of epidemie weet ik niet. Lijkt mij geen reden om de dialoog te mijden.
Arjen schreef:Een pandemie is een uitbraak van een infectie ziekte over de hele wereld. Is iedere griep een pandemie? Ik dacht het niet. Aangezien epidemie 'over de gehel bevolking' betekent zijn er grote aantallen zieken noodzakelijk voordat men iets een pandemie kan noemen. Weer leugens van je dus.
Als je had gelezen wat ik schreef, had je begrepen dat ik niet berweer dat Influenza A (H1N1) een pandemie is. Of dat het in landen een epidemie is. Ik beweer ook niet dat het geen pandemie of epidemie is. Ik zeg alleen dat jouw argument dat 'er geen pandemische aantallen in het spel zijn' voor mij geen reden zijn om de dialoog af te breken.
Arjen schreef:De dialoog onder de noemer 'pandemie' wordt gestart om de mensen te laten wennen aan de gedachte dat het mogelijk dat opeens miljoenen of miljarden mensen zullen sterven aan een pandemie. Publieke perceptie is altijd van belang voor mensen die de wereld willen veroveren.
Sorry, Arjen, maar de dialoog is er, want sommige wetenschappers gaan ervan uit dat een derde deel van de bevolking tegelijk door deze griep getroffen zou kunnen worden. Ik denk zelf dat dat zo'n vaart niet zal lopen, en ik heb begrepen dat lang niet alle wetenschappers zo'n omvang van de griep onderschrijven, maar dat is geen enkele reden om je niet te informeren en de dialoog te mijden. Zoals wij (= zowel jij als ik) er terecht herhaaldelijk op hameren, kunnen mediaberichten verkeerd begrepen worden of angst veroorzaken waar dat niet nodig is. Tegengeluiden en berichten die artikelen 'in perspectief' plaatsen, moeten daarom gekoesterd worden.
okke schreef:Het argument, dat in aantal minder dan 2% van het aantal malaria patiënten de 'Maxicaanse Griep' hebben , is een 'red herring'.
Arjen schreef:3) Dan heb je zelf die red herring geplaatst:
Afbeelding
Ik heb inderdaad dat plaatje geplaatst, maar niet om aan te tonen dat 'een brede discussie over de Mexicaanse Griep niet nodig' zou zijn (►Afbeelding).
Als je wilt weten waarom ik dat plaatje plaatste, dan mocht en mag je me daar om vragen. Het is in ieder geval niet om Influenze A (H1N1) af te zwakken.
okke schreef:Ik denk dat je duidt op Tamiflu met 'het medicijn dat al op de markt was voordat het virus uitbrak'.
Het patent op een medicijn is niet gelijk aan het medicijn zelf. De griepvirussen "worden ingedeeld op basis van een tweetal eiwitten aan hun oppervlak: hemagglutinine (HA of H) en neuraminidase (NA)" (►Afbeelding). Het patent op het maken van virusvaccins voor de H#N#-subtypes van Influenza A en B, houdt niet in dat deze vaccins er al zijn. De informatie die ik las is dat op zijn vroegst een vaccin beschikbaar kan zijn voor Influenza A (H1N1) in oktober of zelfs pas januari 2010 (►Afbeelding), maar er is 'officieel' nog niets over te zeggen (►Afbeelding).
okke schreef:Onze regering heeft voldoende vaccins bestelt. Er is nog geen vaccin, dus kunnen deze ook nog niet zijn ingekocht.
Arjen schreef:Zie boven.
Hierboven ging je ook voorbij aan het verschil tussen 'een optie hebben op' en het 'ter beschikking hebben'. De regering heeft geen vaccins tot zijn beschikking om uit te delen aan beoogde risicogroepen (of iedereen als iedereen tot de risicogroep behoort). De regering heeft een bestelling geplaatst. Of ze daar goed aan gedaan hebben of niet en of er vuil spel bij gespeeld wordt, staat hier even los van. Onze regering heeft het zekere voor het onzekere genomen en - voor het geval dat de griep zo ernstig blijkt of wordt als sommigen voorspellen - hebben voor iedere burger voldoende vaccins besteld.

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 04 aug 2009, 11:32

Okke, je hele post is een [red herring].

NOOT:
We hebben het eerder gehad over het aanbrengen van veiligheidsmaatregelen voordat er echt iets is gebeurd. Dat noemt men totalitair: het opofferen van vrijheden voor veiligheid. Je weet donders goed wat daarvan komt toch? En toch propageer je dat keer op keer.

Laat ik even heel duidelijk zijn:
“If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it. The lie can be maintained only for such time as the State can shield the people from the political, economic and/or military consequences of the lie. It thus becomes vitally important for the State to use all of its powers to repress dissent, for the truth is the mortal enemy of the lie, and thus by extension, the truth is the greatest enemy of the State.â€￾
~Dr Joseph M. Goebbels

Jij gelooft de leugen okke, en ik ben de dodelijke vijand van de staat.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 aug 2009, 13:46

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 aug 2009, 09:17

okke schreef:
Arjen schreef:Ik ben de dodelijke vijand van de staat.
Een lichtelijke zelfoverschatting...
Jij gelooft de leugen okke...

The most dangerous man to any government is the man who is able to think things out for himself without regard to the prevailing superstitions and taboos. Almost inevitably he comes to the conclusion that the government he lives under is dishonest, insane and intolerable.
~H. L. Mencken
Laatst gewijzigd door Arjen op 05 aug 2009, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 aug 2009, 09:21

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 aug 2009, 09:31

okke schreef:Mencken heeft het juist.
En toch kom jij niet tot die conclusie omdat je niet in staat bent om voorbij de huidige vooroordelen en taboos te kijken...
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 aug 2009, 10:02

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 aug 2009, 10:38

okke schreef:Mencken zegt niet 'who is able to think things out... without regard to the prevailing superstitions and taboos'. En vandaar dat ik schreef over een lichtelijke zelfoverschatting.
Leugenaar.
Tijd om af te haken voor mij dus.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 aug 2009, 10:48

<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 aug 2009, 11:14

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 aug 2009, 11:19

okke schreef:
okke schreef:Mencken zegt niet 'who is able to think things out... without regard to the prevailing superstitions and taboos'. En vandaar dat ik schreef over een lichtelijke zelfoverschatting.
Arjen schreef:Leugenaar.
Tijd om af te haken voor mij dus.
Mogelijk drukte ik mij niet duidelijk genoeg uit: Mencken schrijft niet wie dat zijn 'die dingen kunnen uitdenken zonder rekening te houden met de geldende bijgeloven en taboes'. Jij rekent jezelf daar zonder meer toe en ziet jezelf dús als 'de dodelijke vijand van de staat'. Dát noemde een lichtelijke zelfoverschatting...
Leugenaar.
Hoe kun je voordat ik iets aangehaald heb zeggen dat ik mezelf onderschat met die quote?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 aug 2009, 11:27

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 aug 2009, 12:31

okke schreef:Lees even jouw bericht van 4 augustus 2009 om 10.32 uur terug:
Arjen schreef:Ik ben de dodelijke vijand van de staat.
Daarop reageerde ik met:
okke schreef:Een lichtelijke zelfoverschatting...
Dat jij je woorden kracht bij wil zetten door Mecken te citeren, maar de overschatting niet anders. Want Mencken schrijft niet wie dat zijn 'die dingen kunnen uitdenken zonder rekening te houden met de geldende bijgeloven en taboes'; en die dus een vijand van de staat zijn.
Leugenaar, je opmerking had niets met die quote van Mencken te maken. Toch deed je alsof dat wel zo was.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 aug 2009, 19:32

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 aug 2009, 20:46

okke schreef:Ah; dus jouw citaat van Mecken had niets met jouw opmerkingen dat je de dodelijke vijand van de staat bent te maken? Was het citaat van Mecken dan slechts een nutteloze afleiding? Een red herring, zeg maar...Red herring.
Leugenaar.
Ik zeg niet dat mijn 2e opmerking niets met het voorgaande te maken had, maar dat jouw voorgaande opmerking niets met de nakomende opmerking te maken had.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 aug 2009, 21:32

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Om
Posts in topic: 4
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 feb 2008, 23:44
Contacteer:

Bericht door Om » 07 aug 2009, 15:18

Mexicaanse griep niet gevaarlijker dan gewone griep'

BERLIJN - De farmaceutische industrie voedt de angst voor de Mexicaanse griep. De Mexicaanse griep is niet gevaarlijker dan de gewone griep. Integendeel: het aantal gevallen is 'belachelijk' klein vergeleken met andere griepgolven.


© ANP
Dat zegt de longarts en SPD-parlementariër Wolfgang Wodarg volgens Duitse media vrijdag.
''Dit is big business voor de farmaceutische industrie'', aldus Wodarg. Volgens hem heeft de lobby van de farmaceutische industrie zijn belangen weten door te drukken in de politiek.

Normaal is nooit van tevoren bekend hoeveel griepvaccins verkocht kunnen worden. ''Nieuw is nu dat de regering de farmaceutische industrie een verkoopgarantie geeft'', aldus Wodarg.
Grote zorgen
Tevens maakt de arts zich grote zorgen over het griepvaccin dat momenteel in Duitsland wordt getest. Dat wordt gekweekt op kankercellen van dieren. Volgens Wodarg zou er een kankerrisico voor gevaccineerden kunnen zijn.
Dat wordt echter pas jaren na de voorgenomen massale inentingen duidelijk. Volgens Wodarg worden de Duitsers massaal als cavia gebruikt.
http://www.nu.nl/gezondheid/2056129/mex ... griep.html

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 07 aug 2009, 18:12

De verschillende berichten door 'kenners' zijn zo verschillend dat het op mij voornamelijk als koffiedikkijken overkomt. Of dat de werkelijke kennis voor ons publiek geheim gehouden wordt...

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 08 aug 2009, 10:51

okke schreef:De verschillende berichten door 'kenners' zijn zo verschillend dat het op mij voornamelijk als koffiedikkijken overkomt. Of dat de werkelijke kennis voor ons publiek geheim gehouden wordt...
En dat is de reden dat je altijd met onmogelijke 'meningen' (<-- onwaarheden) komt wanneer bewijs is gekeverd voor iets: dan lijkt het koffiedikkijken. Ik ben blij dat je dat eens toegeeft.

Ik vind dat trouwens heel erg kwalijk van je. Het attenderen van emnsen op dingen is belangrijk. Het onder het kleed vegen of vergoelijken houdt mensen onwetend en daarom vatbaar voor manipulatie en vernietiging.

Me dunkt dat het belangrijkste streven zou moeten zijn iedereen kritisch te leren denken.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 aug 2009, 12:48

Arjen schreef:Het attenderen van emnsen op dingen is belangrijk. Het onder het kleed vegen of vergoelijken houdt mensen onwetend en daarom vatbaar voor manipulatie en vernietiging. Me dunkt dat het belangrijkste streven zou moeten zijn iedereen kritisch te leren denken.
We zijn het eens. Ik ben het niet eens met jouw wijze van mensen attenderen (de enige 'waarheid' verkondigen en elke andere 'waarheid' verwerpen) en jij bent het niet eens met mijn wijze van mensen attenderen (beschikbaarheid van alle 'waarheden' en meningen). Maar dat iedereen kritisch leert denken, vinden we beiden belangrijk.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 11 aug 2009, 00:25

okke schreef:
Arjen schreef:Het attenderen van emnsen op dingen is belangrijk. Het onder het kleed vegen of vergoelijken houdt mensen onwetend en daarom vatbaar voor manipulatie en vernietiging. Me dunkt dat het belangrijkste streven zou moeten zijn iedereen kritisch te leren denken.
We zijn het eens. Ik ben het niet eens met jouw wijze van mensen attenderen (de enige 'waarheid' verkondigen en elke andere 'waarheid' verwerpen) en jij bent het niet eens met mijn wijze van mensen attenderen (beschikbaarheid van alle 'waarheden' en meningen). Maar dat iedereen kritisch leert denken, vinden we beiden belangrijk.
Behalve dan n atuurlijk dat jijzelf niet kritisch nadenkt en dat hetgene wat je mensen meegeeft ALTIJD gebaseerd is op vergelijkingen, wat het tegenovergestelde is van kritisch denken, maar juist de vorm van het dogma is.

Heel vreemd, dat we het zo eens zijn terwijl je niet eens weet waar je het over hebt.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 aug 2009, 19:49

Arjen schreef:Heel vreemd, dat we het zo eens zijn.
Ik vind het niet zo vreemd.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 aug 2009, 13:35

  • Mexicaanse griep favoriet lokmiddel
    virusontwikkelaars

    Dutchcowboys.nl, 15 augustus 2009
    De dood van Michael Jackson, de Mexicaanse griep en Obama's politieke campagne zijn de
    onderwerpen die hackers de eerste helft van 2009 het meest aangrepen om virussen te
    verspreiden.
Lees het hele artikel op Dutchcowboys.nl.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 24 aug 2009, 12:57


Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 27 aug 2009, 17:43

  • Wellicht minder griepdoden
    door Mexicaanse griep

    Skynet.be, 27 Augustus 2009
    Door het uitbreken van de Mexicaanse griep is de kans groot dat er dit
    jaar in ons land minder griepdoden zijn. Dat voorspelt viroloog Marc Van
    Ranst in Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.
Lees het hele bericht op skynet.be.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 02 sep 2009, 13:20

Misschien is deze interessant om eens naast mijn en okke's posts te leggen.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 sep 2009, 23:46

Een boeiende aflevering van Radar. Over websites waar door de farmaceutische industrie informatie over kwaaltjes wordt gegeven, zodat mensen zich die kwaaltjes laten aanpraten en bij hun huisarts het middel van die farmaceutische industrie tegen die kwaal opvragen.

Voor Influenza A (H1N1) is nog geen medicijn beschikbaar, maar de kwaal staat al wel stevig in de markt... Voorlopig moeten we het nog met een à twee weken uitzieken doen. Dat levert Baxter niets op.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 03 sep 2009, 11:09

Alsof je de vergelijkingen met de promotie van het virus niet door hebt...Als twee druppels water met wat ik hier naar voren heb gebracht en direct in tegenspraak met bijna al jouw posts...

De makers van Tamiflu zijn er trouwens wel rijker op geworden...precies zoals hun jaarverslag in 2008 al voorspelde...Bovendien zijn er noodmaatregelen in Nederland die van kracht worden met een pandemie...
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 08 sep 2009, 18:43

  • Minder griepvaccinaties
    bij eerste levering

    Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, 8 september 2009
    De eerste levering van vaccins tegen Nieuwe Influenza
    A (H1N1) bevat een kleinere hoeveelheid dan verwacht.
    Minister Klink zei vanmiddag te betreuren dat de
    productie tegenvalt.


    De belangrijkste leverancier, Novartis, heeft het Nederlands
    Vaccin Instituut (NVI) gemeld dat eind oktober minder vaccins
    kunnen worden geleverd dan de bedoeling was. Het NVI
    plaatste namens het ministerie van VWS de vaccin-bestellingen.
Lees het hele artikel op MinVWS.nl.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 36
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 09 sep 2009, 12:56

Hebben ze al verklaard hoe ze wisten dat ze een patent aan moesten vragen voor een vaccin tegen een virus wat pas later de kop op zou steken?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 30 sep 2009, 07:08

Spoeddebat over viroloog Osterhaus

DEN HAAG - De Tweede Kamer houdt een spoeddebat met minister Ab Klink (Volksgezondheid) over vermeende belangenverstrengeling van viroloog Ab Osterhaus.

Viroloog Ab Osterhaus (Marcel van den Bergh / de Volkskrant) PVV-Kamerlid Fleur Agema verwees dinsdag naar mediaberichten over aandelen die Osterhaus zou hebben in het bedrijf ViroClimics dat vaccins tegen de Mexicaanse griep ontwikkelt.

Ontslag
De PVV eist het ontslag van de viroloog. 'Het is onbestaanbaar dat deze adviseur van minister Klink zelf financieel gewin kan hebben door zijn aandelen in ViroClinics. Het werpt een dikke smet op de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van zijn adviezen en de beslissingen die de Kamer moet nemen omtrent de Mexicaanse griep. VWS moet direct alle banden verbreken', aldus Agema in een verklaring.

Osterhaus is een belangrijke adviseur van de regering voor de aanpak van de Mexicaanse griep. Het kabinet besloot eerder 34 miljoen vaccins in te slaan om iedere Nederlander tweemaal in te kunnen enten tegen deze griep.

'Geen zakkenvuller'
Osterhaus ontkent dat hij een dubbele agenda heeft en zijn connectie met het bedrijfsleven hem financieel gewin oplevert. 'Er zijn mensen die roepen dat ik mijn zakken aan het vullen ben, dat is niet zo. Ik heb complete opening van zaken gegeven. Het netto-effect van het werk bij ViroClinics: ik word er slechter van. Ik lever namelijk een van mijn werkdagen bij de universiteit in', aldus Osterhaus tegen HP/De Tijd. Volgens de viroloog is samenwerking met het bedrijfsleven noodzakelijk voor het ontwikkelen van antivirale middelen.
bron
Interessante ontwikkeling, ware het niet dat deze schromelijk laat is. Hier hadden we het enkele maanden terug al over..
Wat betreft de laatste alinea, ik vraag me af in hoeverre dit echt zo is aangezien Viroclinics (als aparte bedrijfstak) onderdeel is van de universiteit...
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 27 nov 2009, 11:29

  • Aantal griepbesmettingen
    neemt af

    Nu.nl, 27 november 2009
    Het aantal besmettingen met de Mexicaanse griep neemt af. Wel
    stierven er afgelopen week acht mensen aan het virus. Bij alle
    acht sterfgevallen was er sprake van zogenoemd onderliggend
    lijden. Dat meldde het RIVM vrijdag.

    Vorige week werden er 359 mensen met het H1N1-virus opgeno-
    men in het ziekenhuis. Deze week waren dat er 289.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 28 nov 2009, 00:01

  • Overtollige vaccins Mexicaanse griep verkopen
    minvws.nl, 27 november 2009
    De ministerraad heeft vandaag besloten om overtollige vaccins tegen
    Nieuwe Influenza A (H1N1) te verkopen aan andere landen die een
    ernstig tekort hebben aan vaccins.


    Het gaat om ongeveer 2 miljoen doses vaccin die niet nodig zijn voor de
    lopende vaccinatiecampagne bij huisartsen, GGD'en en zorginstellingen.
Lees het hele artikel op MinVWS.nl.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 jan 2010, 14:34

Hoofd WHO nu ook ingeënt
tegen griep

Skipr.nl, 5 januari 2010
De topvrouw van de Wereldgezondheidsorganisatie
WHO heeft zich laten vaccineren tegen de Mexicaanse
griep. Dat maakte een woordvoerster van de in
Zwitserland gevestigde organisatie dinsdag bekend.
Lees het hele artikel op skipr.nl.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 25 jan 2010, 23:29

  • WHO uit scherpe kritiek op critici
    Nu.nl, 25 januari 2010
    AMSTERDAM - De Wereldgezondheidsorganisatie
    (WHO) heeft maandag scherpe kritiek geuit op
    critici die claimen dat de Mexicaanse griep een nep-
    pandemie is, die alleen maar is gecreëerd ten bate
    van de medicijnfabrikanten.

    Volgens de WHO had de uitbraak van een nieuwe stam
    van de H1N1-griep alle wetenschappelijke kenmerken
    van een pandemie. De WHO ontkent te zijn beïnvloed
    door de farmaceutische industrie.
    "De wereld ondergaat een echte pandemie. De ontken-
    ning ervan is verkeerd en onverantwoordelijk", aldus de
    WHO in een verklaring.
Lees het hele artikel op nu.nl.

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 1
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 26 jan 2010, 10:28

okke schreef:
  • WHO uit scherpe kritiek op critici
    Nu.nl, 25 januari 2010
    AMSTERDAM - De Wereldgezondheidsorganisatie
    (WHO) heeft maandag scherpe kritiek geuit op
    critici die claimen dat de Mexicaanse griep een nep-
    pandemie is, die alleen maar is gecreëerd ten bate
    van de medicijnfabrikanten.

    Volgens de WHO had de uitbraak van een nieuwe stam
    van de H1N1-griep alle wetenschappelijke kenmerken
    van een pandemie. De WHO ontkent te zijn beïnvloed
    door de farmaceutische industrie.
    "De wereld ondergaat een echte pandemie. De ontken-
    ning ervan is verkeerd en onverantwoordelijk", aldus de
    WHO in een verklaring.
Lees het hele artikel op nu.nl.

De WHO is na een dergelijk 'alarm' en de onbereidheid om naar de impact en de voorwaardes van hun eigen 'alarmering' te kijken veel credits en geloofwaardigheid aan het kwijtraken.

Van de mensen die oprecht bezorgd geweest zouden zijn voor de pandemie: hoeveel zijn dat volgend jaar weer als er weer een nieuw virulent virusje is getransmuteerd? In ieder geval minder.

De criteria en definities van 'pandemie' en de betekenis van het waarschuwen hiervoor voor een 'volk' moeten onder ogen worden gezien. Evenals de effecten hiervan op farmaceutische industrie.

Mooi voorbeeld van hoe de ideologie van een pandemie enorme effecten kan hebben. Effecten waar geld aan kan worden verdiend.
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 19 nov 2010, 15:26

'Griepvaccin werkt slecht'
nu.nl, 19 november 2010
AMSTERDAM – Het griepvaccin dat jaarlijks aan miljoenen
Nederlanders wordt gegeven, doet zijn werk slecht. Dat stelt
directeur van Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
(RIVM) Roel Coutinho in het Vara-programma Zembla.

Het vaccin werkt met name slecht bij ouderen en mensen die al
kampen met gezondheidsproblemen.
Viroloog Ab Osterhaus bevestigt dat beeld en zegt dat de
werking van het griepvaccin in eerdere onderzoeken te positief
is neergezet.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 06 feb 2011, 22:40

Onderzoek bijwerking vaccin Mexicaanse griep
skipr.nl, 3 februari 2011
Europese wetenschappers, inclusief Nederlanders, beginnen een studie naar
eventuele bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep.
Slaapziekte
Woensdag bleek uit Fins onderzoek dat er een link zou zijn tussen de zeldzame
slaapziekte narcolepsie en het vaccin waar het middel Pandemrix inzit. De
ziekte zou bij ongeveer zestig kinderen uit Finland en Zweden zijn
aangetroffen.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 29 sep 2011, 20:11

Onderzoek naar aanpak Mexicaanse griep
skipr.nl, 29 september 2011
Na aandringen van PVV, PvdA en SP heeft minister Edith Schippers
(Volksgezondheid) donderdag een onafhankelijk onderzoek
toegezegd naar de invloed van de farmaceutische industrie bij de
aanpak van de Mexicaanse griep.

[Lees het hele artikel op Skipr.nl.]

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 5
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 30 sep 2011, 00:31

Ik heb hier ook het een en ander over gehoord in het oog.
Ben benieuwd.
(Petje af voor je vasthoudendheid Okke)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten