Swine Flu Special Report

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 5
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 27 dec 2011, 14:50

Kosten van de campagne: 340.000.000 Euro ..

Minister Edith Schippers van Volksgezondheid heeft vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer laten weten dat de bestrijding van de Mexicaanse griep in totaal 340 miljoen euro heeft gekost. Dit melden verschillende media vrijdag.


http://www.nujij.nl/gezondheid/kosten-m ... z1hk6eEPDc
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 27 dec 2011, 16:14

yopi schreef:Kosten van de campagne: 340.000.000 Euro ..

Minister Edith Schippers van Volksgezondheid heeft vrijdag in een brief aan de Tweede Kamer laten weten dat de bestrijding van de Mexicaanse griep in totaal 340 miljoen euro heeft gekost. Dit melden verschillende media vrijdag.


http://www.nujij.nl/gezondheid/kosten-m ... z1hk6eEPDc
zozo.. dat is ff lekker verdienen voor de farma..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Henk
Posts in topic: 10
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:02
Contacteer:

Bericht door Henk » 01 jan 2012, 11:31

Dat is zeker en ik wil graag nog even wat aangeven. Ik heb dit topic even gelezen en ik zag vandaag dit persbericht:

http://www.nu.nl/wetenschap/2704842/who ... rzoek.html

Hierin wordt duidelijk gezegd:
Wetenschappelijke tijdschriften lieten onlangs al weten dat ze twijfelen of ze de details moeten publiceren over hoe de wetenschappers het H5N1-virus lieten muteren
Dit werd in der tijd als 'conspiracy' bestempeld en was aan het begin van dit topic aanleiding voor een verhitte discussie. Nu is het echter gewoon in het nieuws, maar duidelijk is het niet gezegd, ook niet hoe het virus op meerdere plaatsen tegelijkertijd de kop op stak.

De topicstarter heeft op meerdere punten zijn huiswerk zeker gedaan toen; dit in tegenstelling tot een van de discussie partners, die de mening al klaar had. Ik vraag me af of dit topic de aanleiding is geweest m de topicstarter te verbannen?

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 5
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 01 jan 2012, 21:39

Henk schreef:Dat is zeker en ik wil graag nog even wat aangeven. Ik heb dit topic even gelezen en ik zag vandaag dit persbericht:

http://www.nu.nl/wetenschap/2704842/who ... rzoek.html

Hierin wordt duidelijk gezegd:
Wetenschappelijke tijdschriften lieten onlangs al weten dat ze twijfelen of ze de details moeten publiceren over hoe de wetenschappers het H5N1-virus lieten muteren
Dit werd in der tijd als 'conspiracy' bestempeld en was aan het begin van dit topic aanleiding voor een verhitte discussie. Nu is het echter gewoon in het nieuws, maar duidelijk is het niet gezegd, ook niet hoe het virus op meerdere plaatsen tegelijkertijd de kop op stak.

De topicstarter heeft op meerdere punten zijn huiswerk zeker gedaan toen; dit in tegenstelling tot een van de discussie partners, die de mening al klaar had. Ik vraag me af of dit topic de aanleiding is geweest m de topicstarter te verbannen?
Dit topic is denk mede de reden.. daarnaast was er het probleem dat Arjen heel anders over de dingen nadenkt, en daar ook andere conclusies aan vastbindt dan de meeste mensen hier. Dat maakt hem tot een persoon die staat voor zijn mening en die verlangt van mensen dat ze evt negatieve kanten in/bij henzelf ook durven zien. Niet iedereen kan dit denk ik..

anywayz.. het is 'frapant' om te zien hoeveel conspiracy mainstream is geworden.. ik hield me er nog mee bezig in de tijd dat je dan een aluminium hoedje zou dragen.. Het zou ook fijn zijn als alternatieve oplossingen ook wat meer mainstream worden, maar ergens voel ik dat dit ook al gaande is. Nu nog gestuurd, maar tzt zal het niet meer te sturen zijn en zal het als een golf dingen veranderen - wellicht zelfs zonder dat wij het door gaan hebben..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Henk
Posts in topic: 10
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:02
Contacteer:

Bericht door Henk » 02 jan 2012, 09:09

Op welke manier denkt die Arjen anders dan volgens jou? En waarom zouden mensen hun eigen negatieve kanten niet willen zien denk jij? Dat is toch juist heel erg belangrijk in je ontwikkeling? Om zo te leren van je fouten?

Hoe is dit aan het veranderen volgens jou dan?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 jan 2012, 10:10

Henk schreef:Op welke manier denkt die Arjen anders dan volgens jou? En waarom zouden mensen hun eigen negatieve kanten niet willen zien denk jij? Dat is toch juist heel erg belangrijk in je ontwikkeling? Om zo te leren van je fouten?

Hoe is dit aan het veranderen volgens jou dan?
Ik vind het niet echt gepast om te praten over iemand die geen mogelijkheid heeft zich in het gesprek te mengen. Arjen en ik waren verbannen nadat het herhaaldelijk tussen ons botste en vrijwel alle topics op dit forum erdoor verpest werden. Lees eens wat oude topics terug en bekijk zelf of je ook vind dat er verschillende manieren van denken zijn onder de verschillende gebruikers op het forum.

Henk
Posts in topic: 10
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:02
Contacteer:

Bericht door Henk » 02 jan 2012, 11:06

Hoi Okke,

Ik was er niet bij en dus kan ik er ook niet zo goed over oordelen, maar het ziet ernaar uit dat iemand jou confronteerde en jij met modder bent gaan gooien en er daardoor een conflict is ontstaan. Dat is vreemd voor mij omdat jij hier nog steeds bent en degene die jou confronteerde verbannen is. Hoe het ook gegaan is, mij ging het niet zozeer om de topic starter, noch om jou, maar de situatie kwam wel ter sprake. Dat lijkt mij niet verkeerd.

Voorts heb ik geen zin om te gaan onderzoeken. Ik kom wel tegen wat ik tegen zal komen. Volgens mij werkt vergelijken van situaties met mijn ervaringen niet zo goed namelijk. Het heeft niets met mij te maken denk ik.

Nu je jezelf hierin mengt vraag ik me eigenlijk af waarom jij met modder bent gaan gooien trouwens. Wil je daar wat over kwijt? Zeker gezien de topic starter achteraf wel behoorlijk gelijk had in zijn verdenkingen. Misschien is je kijk erop veranderd?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 jan 2012, 17:29

Henk schreef:Nu je jezelf hierin mengt vraag ik me eigenlijk af waarom jij met modder bent gaan gooien trouwens. Wil je daar wat over kwijt?
Ik heb niet het beeld dat ik met modder ben gaan gooien. Wel dat de conversaties steeds persoonlijk werden en niet meer uit het persoonlijke getrokken konden worden. Vandaar dat ik mijn persoonlijke opmerkingen ook verwijderd heb en mijn inhoudelijke opmerkingen heb laten staan.
Zeker gezien de topic starter achteraf wel behoorlijk gelijk had in zijn verdenkingen. Misschien is je kijk erop veranderd?
Mijn kijk erop is niet veranderd. De griepgolf was ernstig overschat, maar het is niet duidelijk of dit een bewuste actie was van farmaceutische industrie om hun kasboek te spekken.

Henk
Posts in topic: 10
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:02
Contacteer:

Bericht door Henk » 02 jan 2012, 19:29

Hoi Okke,

Dan vraag ik me af hoe jij verklaart dat er een bedrijf is wat voorspelt dat de aandelen met 531% zullen stijgen door inkopen van overheden met het oog op een naderende pandemie, voordat die pandemie de kop op heeft gestoken. Zeker aangezien nu te lezen is dat het virus inderdaad door mensen gemaakt is, de berichtgeving in de media volkomen overtrokken is én de definitie van het woord pandemie net veranderd was?

Met betrekking tot onze nabespreking van wat er in het verleden gebeurd is tussen jou en de topic starter wil ik eigenlijk stoppen. Ik was er niet bij en ik kan er daarom niet goed over oordelen. Om het af te sluiten wil ik eigenlijk maar één ding weten van je. Als jij inderdaad niet van jezelf vindt dat je met modder gooide, waarom heb je dan ongeveer 5 volledige berichten van jezelf verwijderd met het bericht dat met dit modder gooien was en misschien nog meer berichten gedeeltelijk verwijderd met dezelfde opmerking én zie ik eigenlijk geen modder in de berichten van de topic starter, behalve dan een oplopende frustratie met betrekking tot de berichten die jij zelf verwijderd hebt met de melding dat dit met modder gooien was?

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 jan 2012, 20:32

  1. Henk schreef:Dan vraag ik me af hoe jij verklaart dat er een bedrijf is wat voorspelt dat de aandelen met 531% zullen stijgen door inkopen van overheden met het oog op een naderende pandemie, voordat die pandemie de kop op heeft gestoken. Zeker aangezien nu te lezen is dat het virus inderdaad door mensen gemaakt is, de berichtgeving in de media volkomen overtrokken is én de definitie van het woord pandemie net veranderd was?
    Ik kan dat niet verklaren hoe de voorspelling van een bedrijf over aandelen juist is uitgepakt (zijn de aandelen werkelijk 531 procent gestegen of een ander aanzienlijk getal?). Verder geloof ik niet dat het virus door mensen gemaakt is of moedwillig verspreid is. Wel dat de berichtgeving overtrokken is. En over het veranderen van definities: wat was de definitie vóór 2009 en wat is deze daarna geworden?
  2. Henk schreef:Met betrekking tot onze nabespreking van wat er in het verleden gebeurd is tussen jou en de topic starter wil ik eigenlijk stoppen. Ik was er niet bij en ik kan er daarom niet goed over oordelen. Om het af te sluiten wil ik eigenlijk maar één ding weten van je. Als jij inderdaad niet van jezelf vindt dat je met modder gooide, waarom heb je dan ongeveer 5 volledige berichten van jezelf verwijderd met het bericht dat met dit modder gooien was en misschien nog meer berichten gedeeltelijk verwijderd met dezelfde opmerking én zie ik eigenlijk geen modder in de berichten van de topic starter, behalve dan een oplopende frustratie met betrekking tot de berichten die jij zelf verwijderd hebt met de melding dat dit met modder gooien was?
    Ik bedoelde te zeggen dat ik niet vind dat ik begon met modder gooien, maar dat het "een spel" was waarin twee mensen elkaar weinig ruimte geven om inhoudelijk in gesprek te gaan doordat aandacht verlegd wordt naar hoe men iets schrijft, wat iemands achterliggende motivaties zijn, of hoe iets bij de ander over komt. Dat zijn veelvoorkomende valkuilen in schriftelijke discussies en zolang ook maar een van beide partijen dit volhoudt blijft een inhoudelijke conversatie onmogelijk.
    Ik heb veel meer dan vijf berichten verwijderd; en allemaal waren ze niet inhoudelijk over het gespreksonderwerp, maar een reactie op een aantijging naar mij of een reactie van mij op de ander.

Henk
Posts in topic: 10
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:02
Contacteer:

Bericht door Henk » 03 jan 2012, 13:31



Henk
Posts in topic: 10
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:02
Contacteer:

Bericht door Henk » 03 jan 2012, 13:32



Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 jan 2012, 22:22

Off Topic

Je aantijgingen kwetsen me. Au!
  1. Je vraagt je af of ik ooit geprobeerd hebt om anderen te begrijpen.
  2. Je denkt dat ik met modder gooide omdat Arjen mij liet zien hoe men zinvol communiceert en ik dit niet zo goed kon verwerken.
  3. Je denkt dat ik hier eens goed bij stil moet staan, want als ik deze twee aspecten niet aan bod laat komen, dan is van gedachten wisselen uitgesloten.
Ik denk dat je je huiswerk eerst goed moet doen voordat je zulke (ver)oordelen over een ander (= mij) velt en ik denk dat ik het hier verder ook maar bij wil laten.

[/offtopic alert]

Henk
Posts in topic: 10
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:02
Contacteer:

Bericht door Henk » 04 jan 2012, 07:06

Het spijt mij dat mijn aantijgingen je kwetsen, maar je gedrag bevestigt wel mijn opmerking. Je gooit gelijk met modder. Ik doe alijd mijn huiswerk!

[ontopic alert]

Laat ik dit topic nu eens als voorbeeld nemen. Wat de definitie van een woord als pandemie nu eigenlijk is heeft wel een behoorlijke impact op wat iemand probeert te zeggen. Vroeger hield dit grote hoeveelheden doden in (zoals met de pest bijvoorbeeld) en nu houdt dit in dat mensen over heel de wereld en van alle posities in de samenleving erdoor getroffen worden. De vraag waarom de definitie van het woord pandemie aangepast moest worden volgens de WHO (en dus de intentie daarmee) is een van de deelvragen van dit topic. Zowel de definitie van het woord (door de gebruiker WHO), als de intentie met het aanpassen van de definitie van het woord (door de gebruiker WHO) zijn bepalend voor het verkrijgen van een begrip van deze zaak. Als je deze twee aspecten buiten beschouwing laat, dan is het onmogelijk om hier een begrip van te krijgen.

[/ontopic alert]

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 jan 2012, 15:59

Off Topic
Henk schreef:Het spijt mij dat mijn aantijgingen je kwetsen, maar je gedrag bevestigt wel mijn opmerking. Je gooit gelijk met modder. Ik doe alijd mijn huiswerk!
Ik betichtte je inderdaad van het slecht doen van je huiswerk. Ik kan je verwondering of ik ooit geprobeerd heb een ander te begrijpen en je mededeling dat Arjen liet zien hoe men zinvol communiceert niet plaatsen met wat er aan berichten op het forum geplaatst is. Mijn conclusie was dat je je huiswerk niet goed gedaan hebt. Dit is mogelijk een onterechte conclusie, want je kan wat er op het forum plaatsvond ook anders interpreteren, waardoor je beeld anders is als het mijne.

Henk
Posts in topic: 10
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:02
Contacteer:

Bericht door Henk » 05 jan 2012, 09:37

Off Topic
Ik zou graag ontopic willen reageren, maar het ontopic gedeelte is eruit gezuiverd na een paar berichten. Daarom wil ik graag aangeven dat ik, op basis van dit topic én uw eigen woorden, concludeer wat ik zei (1: modder, 2: woordkeus en intentie als valkuilen). Als dat pijnlijk voor u is, dan spijt mij dat. Ik denk niet dat dit een onterechte conclusie is, omdat het is wat u zelf zegt. Ik voel me gesterkt in mijn conclusie doordat mijn conclusie u pijn doet eerlijk gezegd. Ik wil u graag een paar persoonlijke dingen zeggen en ik zal u hiertoe een bericht sturen. Ik hoop dat u daar iets aan zult hebben.
]

Ik heb trouwens een topic aangemaakt over communiceren, waar u blijkbaar een probleem mee heeft, Okke. Ik hoop dat u dat zult lezen en daar iets van zult leren.

Het is hier te vinden:
http://www.theshower.nl/pfff/forum/view ... 5177#35177

Henk
Posts in topic: 10
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:02
Contacteer:

Bericht door Henk » 05 jan 2012, 12:01

[ontopic]
Om een eerdere vraag te beantwoorden wil ik gezegd hebben dat de aandelen van Chugai Pharmaceuticals inderdaad omhoog zijn geschoten in der tijd. Niet met de voorspelde 531%, maar met ongeveer 150% in enkele weken. Dat is nog steeds geen bewijs natuurlijk, want een kind kan aan zien komen dat er meer geneesmiddelen verkocht zullen worden wanneer men een griepje opeens als pandemie bestempelt. Maar goed, die verandering heeft de pharmaceutische industrie geen windeieren gelegd.
[/ontopic]

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 jan 2012, 20:27

Off Topic
  • Henk schreef:In ieder gesprek gaat het erom te begrijpen wat de gesprekspartner nu eigenlijk bedoelt. Daarmee komen onherroepelijk 2 aspecten aan bod: de woordkeus en de achterliggende motivaties. Aangezien jij deze twee aspecten valkuilen noemt, vraag ik me af of jij ooit geprobeerd hebt om anderen te begrijpen.
    Je wilt niet weten hoeveel moeite en inspanning ik mijzelf getroost heb om te begrijpen wat mijn gesprekspartners nu eigenlijk bedoelen. Jij vraagt het je af: voor mij staat het als een paal boven water dat begrijpen wat de ander bedoelt (en om toelichting vragen als het niet duidelijk is wat bedoeld wordt) de essentie is van een inhoudelijk gesprek.
    Henk schreef:Ik wil u graag een paar persoonlijke dingen zeggen en ik zal u hiertoe een bericht sturen. Ik hoop dat u daar iets aan zult hebben.
    Nee, daar heb ik niets aan. Ik heb niet het idee dat je mij begrijpt. Dat je je oordeel over mij klaar hebt en daarvandaan mij bestookt met je opmerkingen. Je oordeel over mij klopt niet. Je lijkt deze te baseren op mijn (ontspoorde) gesprekken met Arjen.
    Ik heb trouwens een topic aangemaakt over communiceren, waar u blijkbaar een probleem mee heeft, Okke. Ik hoop dat u dat zult lezen en daar iets van zult leren.
    Een belerende opmerking, maar ik zal er straks naar kijken.
Henk schreef:Om een eerdere vraag te beantwoorden wil ik gezegd hebben dat de aandelen van Chugai Pharmaceuticals inderdaad omhoog zijn geschoten in der tijd. Niet met de voorspelde 531%, maar met ongeveer 150% in enkele weken. Dat is nog steeds geen bewijs natuurlijk, want een kind kan aan zien komen dat er meer geneesmiddelen verkocht zullen worden wanneer men een griepje opeens als pandemie bestempelt. Maar goed, die verandering heeft de pharmaceutische industrie geen windeieren gelegd.
Ja, de farmaceutische industrie heeft logischerwijs winst gemaakt bij de Mexicaanse Griep.

Henk
Posts in topic: 10
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:02
Contacteer:

Bericht door Henk » 07 jan 2012, 07:50

Ik zei dat gebaseerd op uw eigen woorden en gedrag, niet op het gesprek waar u op doelt, omdat dit grotendeels verwijderd is door uzelf.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 17 jan 2012, 13:17

...dan vind ik dat je een stevige beschuldiging plaats op weinig woorden...

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 12 mei 2015, 11:28

Afbeelding

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 13 mei 2015, 22:53

And in other news:"New virus keeps mankind under deathknell"
"News at eleven".

Hou toch op.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gebruikersavatar
memeticae
Posts in topic: 2
Berichten: 6523
Lid geworden op: 07 jun 2014, 02:30
Contacteer:

Bericht door memeticae » 14 mei 2015, 01:53

Hé okke.

Je onderschrift stoort me, maar ik kan er niets aan doen.
Lijkt.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Begrijpen en verstaan is hetzelfde als meten zonder gissen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten