'Burgemeester Utrecht hield huis-aan-huiskrant tegen'

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gesloten
Verwijderde gebruiker

'Burgemeester Utrecht hield huis-aan-huiskrant tegen'

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 apr 2009, 20:58

'Burgemeester Utrecht hield huis-aan-huiskrant tegen'
De Pers 14-4-'09
Burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht heeft de verspreiding van huis-aan-huiskrant Ons Utrecht tegengehouden. Dat zegt hoofdredacteur Robert-Jan van der Horst van het weekblad.Meer...


Burgemeesters in crisistijd
Sargasso.nl 14-4-'09
Aleid Wolfsen, toch al pech hebbend met een nieuw college plus VVD, betrekt een appartementje in het Utrechtse van slechts 1600 euro de maand, terwijl het onroerend goed in Amsterdam ook moet worden doorbetaald. Mag die dan ook even wat vangen en doordeclareren?…

Meer...


Burgemeester Utrecht ontkent inbreuk persvrijheid
Nu.nl 14-4-'09
Volgens burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht heeft zijn bemoeienis met een editie van de huis-aan-huiskrant Ons Utrecht niets met beperking van persvrijheid te maken. ''Ik heb alleen maar gevraagd aan de betrokkenen of zij nog eens naar de feiten wilden kijken.''

Meer...

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 5
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 14 apr 2009, 21:06

okke schreef:'Burgemeester Utrecht hield huis-aan-huiskrant tegen'
De Pers 14-4-'09
Burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht heeft de verspreiding van huis-aan-huiskrant Ons Utrecht tegengehouden. Dat zegt hoofdredacteur Robert-Jan van der Horst van het weekblad.Meer...


Burgemeesters in crisistijd
Sargasso.nl 14-4-'09
Aleid Wolfsen, toch al pech hebbend met een nieuw college plus VVD, betrekt een appartementje in het Utrechtse van slechts 1600 euro de maand, terwijl het onroerend goed in Amsterdam ook moet worden doorbetaald. Mag die dan ook even wat vangen en doordeclareren?…

Meer...


Burgemeester Utrecht ontkent inbreuk persvrijheid
Nu.nl 14-4-'09
Volgens burgemeester Aleid Wolfsen van Utrecht heeft zijn bemoeienis met een editie van de huis-aan-huiskrant Ons Utrecht niets met beperking van persvrijheid te maken. ''Ik heb alleen maar gevraagd aan de betrokkenen of zij nog eens naar de feiten wilden kijken.''

Meer...
We are in a lot of trouble!

Sheeple!
Afbeelding

Baaaaaaaah!
Afbeelding

This means you!
Afbeelding
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 14 apr 2009, 23:47

Arjen schreef:Afbeelding
Je hebt je huiswerk goed gedaan. Proost.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 5
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 15 apr 2009, 07:10

Ik ken je al langer dan vandaag..

Maar begrijp je wat ik wilde zeggen?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 apr 2009, 08:58

Nee, wat wilde je zeggen? Je pictogrammen van schapen, televisies en camera's kan ik niet een-twee-drie in verband brengen met een burgemeester die publicatie van een krantenartikel tegenhoudt.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 5
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 15 apr 2009, 10:03

okke schreef:Nee, wat wilde je zeggen? Je pictogrammen van schapen, televisies en camera's kan ik niet een-twee-drie in verband brengen met een burgemeester die publicatie van een krantenartikel tegenhoudt.
HEt deed me denken aan 'de film' die in de media afgespeeld wordt. Daarin mogen sommige dingen niet voorkomen. Onafhankelijk nieuws is gevaarlijk voor machthebbers met totalitaire ideeën. Veel makkelijker is een stel schapen om te leiden. En laat dat nu net zijn wat er plaatsvindt middels de 'nieuws'berichten in de gekochte media: het is het 'doel' van 'de film' om het volk mak te houden en in hun stoel in plaats van op straat, om bezield te protesteren tegen de uitbuiting van het volk, vergiftiging door onze voeding, corruptie van onze regering, enz.

Doet me weer denken aan:

The most dangerous man, to any government, is the man who Is able to think things out for himself, without regard to the prevailing superstitions and taboos. Almost invariably he comes to the conclusion that the government he lives under is dishonest, insane and intolerable.

H.L. Mencken


--Toevoeging--

Universal Declaration of human rights

Article 1.
All human beings are born free and equal in dignity and rights.They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.

Article 2.
Everyone is entitled to all the rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind, such as race, colour, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. Furthermore, no distinction shall be made on the basis of the political, jurisdictional or international status of the country or territory to which a person belongs, whether it be independent, trust, non-self-governing or under any other limitation of sovereignty.

Article 19.
Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media and regardless of frontiers.

bron
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 15 apr 2009, 10:19

Arjen schreef:Onafhankelijk nieuws is gevaarlijk voor machthebbers met totalitaire ideeën.
Bedoel je dat je Aleid Wolfsen een machthebber met totalitaire ideeën vindt op grond van bovenstaande drie nieuwsberichten? Ik vind dat een snel en heftig oordeel.
Arjen schreef:En laat dat nu net zijn wat er plaatsvindt middels de 'nieuws'berichten in de gekochte media: het is het 'doel' van 'de film' om het volk mak te houden en in hun stoel in plaats van op straat, om bezield te protesteren tegen de uitbuiting van het volk, vergiftiging door onze voeding, corruptie van onze regering, enz.
Welke van de drie berichten (de Pers, Sargasso.nl en Nu.nl) zijn 'gekochte media'; zijn dus in handen van de totalitaire macht om het volk mak te houden?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 5
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 15 apr 2009, 10:31

okke schreef: Bedoel je dat je Aleid Wolfsen een machthebber met totalitaire ideeën vindt op grond van bovenstaande drie nieuwsberichten? Ik vind dat een snel en heftig oordeel.
Het feit dat hij zich bemoeit met berichtgeving maakt dat hij ten minste op dat moment totalitair is. Nog even los van het feit dat niemand zich boven een ander zou moeten zetten in politieke zin moeten mensen die zich zo gedragen per direct verwijderd worden.
Welke van de drie berichten (de Pers, Sargasso.nl en Nu.nl) zijn 'gekochte media'; zijn dus in handen van de totalitaire macht om het volk mak te houden?
Ik denk alle drie, maar ik heb wel eens eerder gezocht naar de eigenaren van bladen op internet en dat is een moeilijk werk. Laten we de bewijslast dus op een andere manier naar voren brengen:

-Is een van de bladen wel eens ingegaan op wat de kredietcrisis in werkelijkheid is: oplichting van het volk?
-Is een van de drie balden wel eens ingegaan op hoe de EU tot stand is gekomen: middels steun van de elite en op basis van het idee van het europesche rijk van de nazi's?
-Is een van de drie bladen wel eens ingegaan op Balkenende's relatie tot beatrix en het feit dat balkenende al regeringen lang de formateur is?
-Is een van de drie bladen wel eens ingegaan op de werkingen tussen het verdrag van lissabon en de nationale wetgevingen?
-Is een van de drie bladen wel eens ingegaan op de werkingen tussen internationale verdragen en de nationale wetgevingen?
-Is een van de drie bladen wel eens ingegaan op de kwaliteit van het voedsel in onze winkels (en daarmee bedoel ik geen uitzonderingen, maar het feit dat geen enkel product (behalve de biologische) in de meeste supermarkten gezond voor ons is?
-etc.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 apr 2009, 00:45

Arjen schreef:Nog even los van het feit dat niemand zich boven een ander zou moeten zetten in politieke zin moeten mensen die zich zo gedragen per direct verwijderd worden.
Is dat een regel?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 5
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 16 apr 2009, 08:37

okke schreef:
Arjen schreef:Nog even los van het feit dat niemand zich boven een ander zou moeten zetten in politieke zin moeten mensen die zich zo gedragen per direct verwijderd worden.
Is dat een regel?
Nee, een mening omdat ik extreem rechtse uitingen niet vind kunnen (oftewel het proberen te vervangen van de natuurlijke orde met de menselijke orde; ik houdt er dus niet van omdat het natuurwetten belemmert.).
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten