Codex Alimentarius

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Codex Alimentarius

Bericht door Arjen » 11 mar 2009, 21:17

Ik wil jullie graag attenderen op het volgende:

http://www.e-net-commerce.net/JP_Balkenende.html

Zoek graag voor jullie zelf uit wat de codex alimentarius inhoudt en hoe Balkenende hierop reageert.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 11 mar 2009, 22:19

blijft een bizar verhaal :?
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 11 mar 2009, 23:34

Ik had nog niet eerder van vitaminetherapieën gehoord. Deze kunnen inderdaad onder druk komen te staan door het Warenwetbesluit voedingssupplementen en de Warenwetregeling voedingssupplementen. Volgens de website van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit is dat een verkeerd gerucht.
Zouden we ons druk moeten maken voor de mogelijke teloorgang van vitaminetherapieën?

(Zie ook de meest gestelde vragen over de Codex Alimentarius.)

Gebruikersavatar
DT
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2009, 07:01
Contacteer:

Bericht door DT » 15 mar 2009, 16:26

De 'Codex' gaat wel even iets verder dan uitsluitend de vitaminepreparaten!
Wat de 'Codex' werkelijke (en veel belangrijker) bedreigt, is ons grondwettelijk/natuurlijk recht op eigen keuze en zelfbestemming.

Door de 'Codex' worden een groot aantal zaken "geregeld". In het opstellen van die "regelingen" zijn echter NERGENS de eindgebruikers (de burgers/consumenten) gekend. Ze zijn UITSLUITEND opgesteld door (vertegenwoordigers van) producenten.
In dat geheel staat MACHT volkomen centraal. Het geheel heeft absoluut helemaal NIETS met gezondheid, bescherming of wat dan ook te maken.
Via MACHT wordt OMZET en vandaaruit INKOMEN bepaald voor een zeer beperkte groep wereldbewoners (Monsanto is er daar een van). De (zogenaamde) inbreng van verschillende landen is puur gebruikt voor het verkrijgen van consensus en draagvlak: de regelingen waren allang klaar en niet meer open voor discussie.

Zoals de 'Codex' nu ingevoerd gaat worden, is alles OFWEL door de 'Codex' geregeld OFWEL wat niet door de 'Codex' is geregeld is VERBODEN.
Dat betekend bijvoorbeeld dat ALLE voedingsmiddelen straks bewerkt MOETEN zijn, ontdaan van ALLE mogelijke ziekteverwekkers en DUS bestraald, genetisch gemanipuleerd, enz enz. Inmpliciet betekend dat, dat de groente uit EIGEN tuin NIET meer gebruikt mag worden maar als 'mogelijk gevaar voor de volksgezondheid' VERNIETIGD moet worden. Het betekend ook dat simpele stoffen die de gezondheid kunnen bevorderen (zoals bv vitaminen en mineralen) NIET meer verkocht mogen worden omdat ze niet bestraald ic genetisch gemanipuleerd kunnen worden en dus bestempeld zijn als gevaar-voor-de-volksgezondheid! Niet omdat ze ene gevaar vormen, maar omdat er NIETS aan te verdienen is door deze grootgeld-, -bank-, -grondstoffen-, -zaadeigenaren/-handelaren.

Wat dat betreft heeft Balkenende evenals de meeste leiders van alle landen ter wereld zichzelf EN Nederland verkocht aan de kleine groep wereldheersers uit pure domheid, gebrek aan kennis, adviezen overgeschreven uit de adviezen van de opstellers van de Codex, enzovoort. De overgrote groep (vooral 'beslissers') hebben zich zand in de ogen laten strooien of zijn op andere wijze 'over gehaald' om akkoord te gaan.

groet, DT/Nico
Alles dat ik schrijf is product van mijn eigen denken en daarmee geen absolute waarheid
(hooguit, gedurende de tijd dat er geen beter product beschikbaar is, voor mijzelf de waarheid)

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 mar 2009, 01:57

http://angryscientist.wordpress.com/200 ... out-codex/

Een e-mailcorrespondentie (Engels) over het gegeven dat elke melkkoe met een groeihormoon zou moeten worden behandeld en dat al het voedsel zou moeten worden bestraald.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 19 mar 2009, 18:07

okke schreef:http://angryscientist.wordpress.com/200 ... out-codex/

Een e-mailcorrespondentie (Engels) over het gegeven dat elke melkkoe met een groeihormoon zou moeten worden behandeld en dat al het voedsel zou moeten worden bestraald.
Wat hier staat geschreven is wettelijk niet orde. De codex is een lijst van toegestane substanties en hoeveelheden. Er staat wat WEL mag. Zolang nationale wetgeving de specifieke artikelen van de codex niet bespreekt is de codex bindend op basis van de internationale handelswetgeving. Men kan zich hierop beroepen in handelsgeschillen op basis van de rechten van de mens, artikel 22.
Universele Verklaring van de rechten van de mens schreef: Artikel 22
Een ieder heeft als lid van de gemeenschap recht op maatschappelijke zekerheid en heeft er aanspraak op, dat door middel van nationale inspanning en internationale samenwerking, en overeenkomstig de organisatie en de hulpbronnen van de betreffende Staat, de economische, sociale en culturele rechten, die onmisbaar zijn voor zijn waardigheid en voor de vrije ontplooiing van zijn persoonlijkheid, verwezenlijkt worden.
Q.E.D.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 20 mar 2009, 10:18

<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 20 mar 2009, 12:05

Interessant, maar: Deze video is momenteel niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw

Alle video's op google doen het niet

link
Deze doet het volgens mij wel.

Ik zal thuis nog even kijken of deze ergens anders te vinden is..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 25 mar 2009, 20:56


Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 25 mar 2009, 21:50

Is de Codex een wet?

Nee, de Codex is geen wet. Het zijn normen die op basis van internationale consensus worden aangenomen. Codex normen kunnen worden overgenomen door landen wanneer nationale wetgeving ontbreekt of wanneer landen geen mogelijkheid hebben om eigen beleid te ontwikkelen. Een wet wordt het pas wanneer landen de codex normen in hun eigen wetgeving opnemen.
Dit stukje klopt niet helemaal. Het is een handels verdrag. Daarmee kunnen mensen zich hierop beroepen en is het mogelijk voor rechtbanken om de nationale wetgeving te passeren. Normaal gesproken zal dat niet vlug gebeuren, maar gezien er hoge boetes staan op het schenden van handelsverdragen zal de Nederlandse staat, zeker in deze tijd van crisis, hier vast niet lang over voet bij stuk houden.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 25 mar 2009, 22:19

Een bekend voorbeeld is het gebruik van hormonen bij de productie van vlees. Er loopt al zeker 12 jaar een geschil tussen de Verenigde Staten en Canada enerzijds en de Europese Unie anderzijds. (...) De Verenigde Staten en Canada hebben bij de WTO in januari 1996 hun geschil met de Europese Commissie voorgelegd. Daarbij betoogden ze, met een beroep op de Codex, dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat de gebruikte hormonen schadelijk zijn voor de volksgezondheid en dat de Europese Commissie import dus niet mag weigeren. Ze kregen daarin gelijk van een WTO-panel. Omdat de Europese Unie volhardde in haar weigering hebben de VS en Canada sancties opgelegd tegen Europese landbouwproducten. Het conflict loopt nog steeds.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 26 mar 2009, 09:25

okke schreef:
Een bekend voorbeeld is het gebruik van hormonen bij de productie van vlees. Er loopt al zeker 12 jaar een geschil tussen de Verenigde Staten en Canada enerzijds en de Europese Unie anderzijds. (...) De Verenigde Staten en Canada hebben bij de WTO in januari 1996 hun geschil met de Europese Commissie voorgelegd. Daarbij betoogden ze, met een beroep op de Codex, dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat de gebruikte hormonen schadelijk zijn voor de volksgezondheid en dat de Europese Commissie import dus niet mag weigeren. Ze kregen daarin gelijk van een WTO-panel. Omdat de Europese Unie volhardde in haar weigering hebben de VS en Canada sancties opgelegd tegen Europese landbouwproducten. Het conflict loopt nog steeds.
Heb jij hier een bron van? Ik en een paar bekenden hebben hier behoorlijk naar gezocht namelijk.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 26 mar 2009, 09:39


Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 26 mar 2009, 11:03

Dank je wel, maar ik hoopte eigenlijk op een nieuwsbericht.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 27 mar 2009, 23:18

Voor een bron van die tekst adviseer ik je contact op te nemen met de makers ervan (biologica.nl).

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 29 mar 2009, 09:29

okke schreef:Voor een bron van die tekst adviseer ik je contact op te nemen met de makers ervan (biologica.nl).
Goed idee, dank je wel. Overigens kan ik je vertellen dat tot noch toe iedere instantie de mond houdt over de werkingen van de CA; zelfs de CA zelf.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 16 apr 2009, 23:13

Al een reactie ontvangen van biologica.nl?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 19 apr 2009, 11:12

Ja, ik kreeg de reactie dat een ander mijn vraag zou beantwoorden, waarna ik niets meer gehoord heb. Ik ga vandaag of morgen nogmaals een aantal brieven schrijven.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 30 jul 2009, 18:09

  • Codex Alimentarius
    Sargasso.nl, 30 juli 2009
    Toen vorige week het zoveelste kettingmailtje van
    een verontruste kennis over de Codex Alimentarius
    mijn inbox ingleed, brak mijn klomp. Het gerucht
    dat de Codex Alimentarius per 31 december van dit
    jaar de totale controle over ons voedsel zou overne-
    men waarbij natuurlijke vitamines verboden zouden
    worden en vleesrunderen verplicht met hormonen
    behandeld zouden moeten worden, blijkt zeer hard-
    nekkig. Ook online blijven deze berichten maar voor-
    bij komen.
    Dus maar weer eens een paar uur besteedt aan het
    napluizen van alle beschikbare informatie.
    Conclusie: de geruchten zijn niet waar, de geruchten
    worden misbruikt voor andere doelen en veel men-
    sen op internet zijn lui (maar dat wist u vast al). Er
    zijn echter ook een paar kanttekeningen te plaatsen
    bij de Codex Alimentarius. Daar kom ik aan het eind
    van het stuk nog op terug.
Lees het hele artikel op Sargasso.nl.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 31 jul 2009, 13:44

Reactie geplaatst:

Geachte Steeph,

Het spijt me te lezen hoezeer je je ehebt laten misleiden door emnsen die geen onderzoek hebben gedaan en hoezeer je hebt vertikt zelf onderzoek te doen.

Als allereerste wil ik je graag uitleggen op welke (WETTELIJKE) wijze de codex alimentarius wel degelijk nationale wetgevingen kan weerleggen: Op basis van artikel 12 van de rechten van de mens is het zo dat ieder ndividu zich kan beroepen op internationale inspanningen. Handelsverdragen vallen onder internationale inspanningen, zoals ook de Codex Alimentarius. De Codex alimentarius wordt al gehanteerd in veel landen. Zo ook Nederland. Kijk maar eens op de website van Codex Alimentarius:
http://img4.imageshack.us/img4/5788/nederlandlid.jpg

Eén bewijs hiervan is het feit dat Nederland nu al restitutie betaalt aan de VN omdat Nederland heeft geweigerd Monsanto's bovine grwoth hormone in alle runderen te spuiten. De rechtszaak is hier te vinden:
http://www.wto.org/english/tratop_e/dis ... s320_e.htm

Op 31 december wordt zeg maar een nieuwe module actief die vitamines als neurotoxines definiëerd. Daarvan mag maar 1/100 ste deel van wat een effect op het menselijk lichaam heeft in het eten zitten wat internationaal verhandeld worden. In die zin zou het betekenen dat vitamines niet meer toegevoegd mogen worden, of los verkocht mogen worden als ze uit het buitenland komen. Op nationaal niveau is Nederland gewoonweg te klein om in de eigen behoeften te voorzien en dit is dus wel degelijk problematisch voor Nederlanders.

ALS IEMAND HIEROVER EEN PROCEDURE OP ZOU STARTEN. Dan kan namelijk jurisprudentie ontstaan die weer effect heeft op de nationale wetgeving.

Nu goed, Steef, doe volgende keer onderzoek. En voor de meeste andere reacties geldt hetzelfde. Het is naelijk wel degelijk zo dat Fritz ter Meer (de maker van de slogan 'Arbeit macht Frei' één van de drijvende factoren achter de codex is geweest en dat Monsanto (oftewel I.G. FARBEN (<--google die)) en Bayer (<--google die) een paar van de voornaamste invetseerders in I.G. Auschwitz waren. Ook is het weliswaar zo dat de term codex al een tijdje meegaat, maar dat het de hele tijd voor hetzelfde gebruikt wordt (al 2000 jaar). Daar komt nog bij dat Nero en JUlius Caesar de vroegste gebruikers van de term 'Novus Ordo Seclorum' (google die term) waren en dat het 2e boek van Hitler (overigens gewoon legaal in Nederland) 'Novus Ordo Seclorum' was. De EU heeft hier inderdaad geen inspraak in, net zoasl GEEN ENKELE GEKOZEN VERTEGENWOORDIGER TER WERELD. De CAC bestaat uit mensen die werken voor het bedrijf Monsanto. Dankzij Fritz ter Meer is deze lijst echter door de WHO (onderdeel van de VN) aangenomen als leidend in wat mag en wat niet mag (Napoleontische wetgeving btw). Ook de leden van de WHO worden niet gekozen, noch de leden van de FAO.

Ik hoop dat jullie onderzoek zullen doen.



Okke, zou je op willen houden emnsen verkeerd te informeren?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 31 jul 2009, 14:37

Hoi Arjen,

Uitgebreide reactie heb je geschreven. Het roept daar gelijk twee reacties op van de auteur van het artikel. Leuk!

Tip voor de volgende keer dat je een bericht plaatst: lees je tekst eerst eens door om de grootste typfouten eruit te halen.

Ik ben blij dat mijn berichtje heeft bijgedragen aan de dialoog over de codex.
Arjen schreef:Okke, zou je op willen houden emnsen verkeerd te informeren?
Nee; ik wil niet ophouden om mensen te informeren. Mensen verkeerd informeren doe ik niet of probeer ik in ieder geval te vermijden.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 31 jul 2009, 19:52

okke schreef: Nee; ik wil niet ophouden om mensen te informeren. Mensen verkeerd informeren doe ik niet of probeer ik in ieder geval te vermijden.
Ik heb je zelden of nooit anders zien doen. Die Steef is trouwens een eikel die geen onderzoek gedaan heeft...
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 31 jul 2009, 20:07

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 3
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 31 jul 2009, 20:13

A cancerous conspiracy to poison your faith in organic food
By Joanna Blythman

Despite its obvious benefits for our health and for the environment, organic food continues to be denigrated by the political and corporate establishment in Britain.
The food industry, in alliance with pharmaceutical and big biotechnology companies, has waged a long, often cynical campaign to convince the public that mass-produced, chemically-assisted and intensively-farmed products are just as good as organic foods, despite mounting evidence to the contrary.
The latest assault in this propaganda exercise comes from the Food Standards Agency, the government's so-called independent watchdog, which has just published a report claiming that there is no nutritional benefit to be gained from eating organic produce.

Read more:
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 31 jul 2009, 20:39

okke schreef:Je bent weer vriendelijk. En subjectief oordelend.

Ik ben soms best jaloers om het gemak waarmee je dat lijkt te doen. Fijn weekend trouwens ook.
Ik ben niet half zo subjectief als jij én ik weet tenminste het onderscheid tussen subjectief en objectief.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 31 jul 2009, 20:41

De 'officiële' berichten zijn inderdaad dat er geen aantoonbaar verschil is tussen biologisch en niet-biologisch voedsel. Dat die berichten 'ons geloof in biologisch voedsel vergiftigt', vind ik lichtelijk overtrokken, maar zeer begrijpelijk vanuit het standpunt van diegenen die biologisch voedsel beter voor onze gezondheid en het milieu achten.
We moeten er voor waken dat mensen onbespoten groente en fruit moeten kunnen blijven verbouwen. Net als mensen het recht moeten hebben om hun kinderen niet in te laten enten. Of dat mensen geen auto willen rijden. Of willen roken.

Het artikel schrijft dat het vertrouwen in biologisch voedsel vergiftigd wordt. Ik denk dat de mensen die kiezen voor biologisch voedsel dit weldoordacht en bewust doen. En dat zij artikelen in de media negeren of verwerpen als die aan proberen te tonen dat hun keuze niet nodig of verkeerd is.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 31 jul 2009, 23:25

Afbeelding
Boeiend filmpje van 40 minuten over 'critical thinking'.

http://herebedragonsmovie.com/

Sapere aude!

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 01 aug 2009, 09:41

okke schreef:Afbeelding
Boeiend filmpje van 40 minuten over 'critical thinking'.

http://herebedragonsmovie.com/

Sapere aude!
Ik ken het boek sinds ik 10 was. Daarnaast geloof ik niet dat jij kritisch kunt denken aangezien dit transcendentaal idealistisch is en jij empirisch denkt. Vandaar ook dat je altijd precies denkt wat er in je referentiekader aanwezig is...
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 01 aug 2009, 10:23

Ik vond het ook een interessant filmpje.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 01 aug 2009, 13:45

Arjen schreef:Ik ken het boek sinds ik 10 was.
Welk boek? De film is van 2008 volgens imdb.com.
Arjen schreef:Daarnaast geloof ik niet dat jij kritisch kunt denken aangezien dit transcendentaal idealistisch is en jij empirisch denkt. Vandaar ook dat je altijd precies denkt wat er in je referentiekader aanwezig is...
Ik beweer ook niet dat ik kritisch kan nadenken. Ik geef enkel een link naar een boeiend filmpje van 40 minuten over 'critical thinking'. En ik plaats hem in dit topic, omdat de berichtgevingen van 'tegenstanders' van de codex veelvuldig gebruik maken van 'red herrings' en andere methoden die in het filmpje als 'red flags' worden aangeduid.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 01 aug 2009, 23:10

okke schreef:Welk boek? De film is van 2008 volgensimdb.com.
Het boek 'Here be Dragons'.


Arjen schreef: Ik beweer ook niet dat ik kritisch kan nadenken. Ik geef enkel een link naar een boeiend filmpje van 40 minuten over 'critical thinking'. En ik plaats hem in dit topic, omdat de berichtgevingen van 'tegenstanders' van de codex veelvuldig gebruik maken van 'red herrings' en andere methoden die in het filmpje als 'red flags' worden aangeduid.
Nee okke, het zijn de mensen die de C.A. verdedigen die dat doen.

Besef je in hoeverre dit de test 'Auschwitz' op wereldschaal toepast okke: door dezelfde bedrijven als toen?
Besef je dat mensen aangeklaagd worden voor genocide op dit moment?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 aug 2009, 00:11

Arjen schreef:Het boek 'Here be Dragons'.
Ik had het niet over een boek. Ken ook geen boek 'Here be Dragons'. Welk boek heb jij het over?

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 02 aug 2009, 11:13

okke schreef: Je stelt twee vragen die volledig afleiden van het gesprek.
Waarom leidt je af van wat er in werkelijkheid plaatsvindt?
Je noemt Auschwitz, omdat iemand die ooit aan de wieg van deze codex stond tijdens de oorlog actief voor het nationaal socialisme werkte. Een prima afleiding waarmee je suggereert dat de codex overeenkomt met de verschrikkingen die zich in Auschwitz afspeelden.
Die komen ook met elkaar overeen. Is het niet zo dat men de Joden middels de producten van Bayer voeding gaf die zo weinig voedingswaarde had dat de Joden door ondervoeding vanzelf ziek werden en stierven? Het is niet door de gaskamers dat de meesten overleden. Tegenwoordig eten velen die prodcuten bij keus: dieetproducten en erger. Voor mensen met een modaal inkomen of lager is er bijna geen gezond voedsel te koop. De gezonde producten (zoals biologische producten) zijn immers te duur. Vanaf het moment dat de mensen allerlei gezondheidsklachten krijgen is het wachten op een pandemie, al dan niet gemaakt door mensen en al dan niet door emnsen los gelaten op de bevolking, om een genocide plaats te laten vinden, net zoals in Auschwitz....Daar was het ook uit met de grap.
En je noemt een klacht tegen de World Health Organisation in verband met Influenza A (H1N1), omdat de World Health Organisation ook betrokken is bij de codex. Een prima afleiding waarmee je suggereert dat de klacht op de WHO in verband met Influenza A (H1N1) ook opgaat voor de codex. Kan je dat hard maken?
Hoeveel is 1 plus 1?
De bedrijven die Auschwitz financiëerden financiëren nu de codex én de mediahype omtrend de 'Mexicaanse Griep'. Uit die bedrijven worden vertegenwoordigers gekozen voor de VN, de WHO, de FDA, de FAO en de trilateral commission. Deze organisaties zijn leidend in het invoeren van de C.A., de leugens omtrend de pandemieën, zijn vrijmetselaars, illuminati én bilderbergers. Ja, die aanklacht heeft daarmee te maken.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 02 aug 2009, 12:43

Zeg okke, bén jij dei Steeph? Hij hanteert dezelfde sophistische trucjes als jij.

Jullie zouden het boek here be dragons eens moeten lezen. Ook wil ik jullie erop attenderen dat ik Steeph's powers of denial grofschalig onderschat heb.

1) Die boeren en belangenorganisaties en zíjn ook in opstand. Het wordt echter doodgezwegen door de media, er zijn geen methoden om dit soort werkingen te bevechten omdat het om internationale handelsverdragen gaat én het gros van het volk ontkent het wanneer ze hier iets van horen. Zo ken ik bijvoorbeeld Percy Schmeier...

Nogmaals: begin eens een studie recht jongen..

2) Daar zijn al studies naar gedaan.... Terwijl het ontegenzeggelijk waar is dat mensen kunnen sterven door het eten van teveel voedsel is er nog geen gedocumenteerd geval van over-vitaminiëring. Die onderzoeken zijn overigens wel degelijk gepleegd...http://www.vitamins-nutrition.org/vitam ... index.html

Nogmaals: Doe zelf eens onderzoek.

3) Ik heb hier even naar gezocht naa aanleiding van je bericht, maar ik heb het niet meer terug kunnen vinden. Ik had een link opgeslagen op mijn harde schijf naar een pagina van de IASDA, de commissie waar Fritz heeft gelobbied en die de C.A. heeft 'aangenomen'. Het is dom van me geweest niet het hele artikel te bewaren. Ik kan het dus niet meer reproduceren. Wel denk ik dat het van belang is om jezelf af te vragen waarom die url offline is gehaald.

Deze vergeef ik je, het is gewoon moeilijk te vinden soms en de verklaring van de organisatie in kwestie is inderdaad niet meer te vinden.

4) Het is een internationale handelsovereenkomt. Aangezien overeenkomst en verdrag hetzelfde betekenen in deze contaxt is het dus een handels verdrag. Ik zeg nergens dat het een wet is. Ik zeg dat het jurisprudentie kan (en al heeft0 veroorzaken. Daarmee heeft het invloed op de nationale wetgeving. Daarnaast kan de VN boetes vorderen van landen die na een rechtszaak nog steeds weigeren om hier gehoor aan te geven.

Steeph: leer je taal preken en lezen, ga rechten studeren en bovenal: leg anderen geen woorden in de mond.

Heb je er wel eens aan gedacht om hulp te zoeken voor je psychische aandoeningen trouwens? Misschien kan ik je helpen. Je spreidt hysterie ten toon, wat ontstaat middels een transgressie van je eigen onkunde naar een fictieve 'ander'(een product van het ego uit zelfbehoud) omdat je censor beseft dat je eigen 'autoriteits-gevoelens' (uit het super ego) niet realistisch zijn. Aangezien die cathexis wel bestaat en je dit niet kunt realiseren grijpt de censor in en gaat ontkennen. Omdat ik je met je neus op de feiten druk vindt een transgressie plaats, ook wel projectie genoemd.

@ Rene,
Laat je nbiet misleiden jongen, doe zelf onderzoek.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 02 aug 2009, 13:03

Okke, misschien moet je de film 'V for Vendetta' eens bekijken?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 aug 2009, 21:58

okke schreef:Je suggereert dat de codex overeenkomt met de verschrikkingen die zich in Auschwitz afspeelden.
Arjen schreef:Die komen ook met elkaar overeen. Is het niet zo dat men de Joden middels de producten van Bayer voeding gaf die zo weinig voedingswaarde had dat de Joden door ondervoeding vanzelf ziek werden en stierven?
Als ik mij Primo Levi's boek herinner kreeg men in de kampen slappe, waterige soep en te weinig van wat men brood noemde, maar die naam eigenlijk niet waard was. Dat Bayer die soep kookte of dat brood bakte, is mij niet bekend. Dat veel Joden van ondervoeding stierven wel. Met name van ziekten die hen door ondervoeding fataal werden.
Kan jij de link tussen Bayer en sterven door ondervoeding in Auschwitz aantonen? En kan je aantonen dat dit verband direct te vertalen is naar de codex?
Arjen schreef:Tegenwoordig eten velen die prodcuten bij keus: dieetproducten en erger.
Slappe, waterige soep en broodachtige substantie? Ik neem aan dat er geen dieetmargarine werd uitgedeeld in de kampen. Over welke producten heb je het? (Ik begrijp dat antwoorden moeilijk is, omdat ik je stelling al geridiculiseerd heb met de waterige soep).
Arjen schreef:Voor mensen met een modaal inkomen of lager is er bijna geen gezond voedsel te koop. De gezonde producten (zoals biologische producten) zijn immers te duur.
Ik deel je mening niet dat voor mensen met een modaal inkomen geen gezond voedsel te koop is.
Arjen schreef:Vanaf het moment dat de mensen allerlei gezondheidsklachten krijgen is het wachten op een pandemie, al dan niet gemaakt door mensen en al dan niet door emnsen los gelaten op de bevolking, om een genocide plaats te laten vinden, net zoals in Auschwitz....Daar was het ook uit met de grap.
Een grieppandemie vindt gemiddeld elke 10 tot 40 jaar plaats. Dat heeft niets met gezonde voeding te maken. Auschwitz was bovendien geen pandemie, maar een stelselmatige moord van Nazi-Duitsland op Joden, zigeuners, homoseksuelen, verstandelijk gehandicapten en andere als Untermensch bestempelde mensen.
De Spaanse Griep uit 1918/1919, de Aziatische Griep uit 1957 en de Honkonggriep uit 1968 waren echte grieppandemieën. Hebben deze pendemieën ook verband met de genocide die je voorspelt? Waren de bijna 2 miljoen doden van de Aziatische- en Hongkonggriep onderdeel van die genocide?

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 02 aug 2009, 22:10

Arjen schreef:Zeg okke, bén jij dei Steeph? Hij hanteert dezelfde sophistische trucjes als jij.
Steeph van Sargasso.nl
Afbeelding

Okke van wo2.nl
Afbeelding

Ik zag trouwens ook nog een oude foto van jou op gallery.wo2.nl.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 aug 2009, 11:38

  • Vrijspreker verkondigt onzin
    over Codex Alimentarius

    Robvandam weblog, 26 juli 2009
    De website Vrijspreker.nl besteedt regelmatig aandacht aan de
    Codex Alimentarius, een verzameling regels die betrekking
    hebben op ons voedsel. Hierbij verspreidt de site Vrijspreker op
    de hoofdpunten informatie die pertinent onwaar is.

    Vrijspreker somt in het artikel “Codex Alimentarius: De wet op ons
    voedselâ€￾ de kernpunten op met betrekking tot de invoering van de
    Codex Alimentarius op 31 december 2009. Dit zijn:
    • Vitamines, mineralen en kruiden worden VERBODEN
    • Natuurlijke geneeswijzen en alternatieve medicijnen en
      supplementen worden VERBODEN, omdat de Codex stelt dat deze
      gevaarlijk zijn
    • Elk dier dat als voedsel gebruikt wordt, MOET behandeld zijn met
      antibiotica en exotische groeihormonen
    • Elk gewas dat voor voedsel gebruikt wordt, MOET zijn bespoten met
      pesticiden
    • AL het voedsel MOET zijn bestraald
    De informatie die hier wordt gegeven is onjuist. Vitamines, mineralen
    en kruiden worden namelijk niet verboden.

    Dieren hoeven niet met hormonen te worden behandeld, gewassen
    hoeven niet te zijn bespoten met pesticiden, in de biologische
    landbouw is dit zelfs verboden, en het voedsel hoeft niet bestraald te
    zijn.

    De juiste informatie over deze stoffen die met het voedsel te maken
    hebben wordt gegeven door het Ministerie van Landbouw, Natuur en
    Voedselkwaliteit.
Lees het hele artikel op vandam-wetenschap-technologie.blogspot.com.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 aug 2009, 11:57

okke schreef:
Arjen schreef:Het boek 'Here be Dragons'.
Ik had het niet over een boek. Ken ook geen boek 'Here be Dragons'. Welk boek heb jij het over?
Arjen, ik heb nog eens gezocht en vind bijvoorbeeld op bol.com boeken met de titel 'Here be dragons' van Sharon Penman & Sharon K. Penman, van Sharon Kay Penman, van Howard Burman, van Robert Asprin, Janny Wurts & Mike Resnick en van David W. Koerner & Simon LeVay. Er zijn vast nog vele andere boeken met de titel 'Here be dragons' te vinden. Welk boek heb jij het over?

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 04 aug 2009, 11:22


<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 04 aug 2009, 13:54

Als ik je goed begrijp biedt de codex mogelijkheden voor die verschrikkelijke dingen. De tekst zou dus beter kunnen zijn:
  • De kernpunten met betrekking tot de invoering van de Codex
    Alimentarius op 31 december 2009 zijn:
    • Vitamines, mineralen en kruiden ZOUDEN LATER MOGELIJK
      VERBODEN KUNNEN WORDEN
    • Natuurlijke geneeswijzen en alternatieve medicijnen en
      supplementen ZOUDEN LATER MOGELIJK VERBODEN KUNNEN
      VERBODEN, omdat de Codex stelt dat deze gevaarlijk zijn
    • Elk dier dat als voedsel gebruikt wordt, ZOU LATER MOGELIJK
      MOETEN zijn behandeld met antibiotica en exotische
      groeihormonen
    • Elk gewas dat voor voedsel gebruikt wordt, ZOU LATER
      MOGELIJK MOETEN zijn bespoten met pesticiden
    • AL het voedsel ZOU LATER MOGELIJK MOETEN zijn bestraald
Dat is niet wat vrijdenker propageert, maar de toelichting die jij erop geeft maakt het inzichtelijker. Dank je.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 aug 2009, 09:07

Weer één grote red herring van okke.

Ik zeg dat wanneer iemand op zijn strepen gaat staan en het wettelijk nastreeft (zoals bijvoorbeeld Monsanto) wettelijk afgedwongen kan worden dat:
- Vitamines, mineralen en kruiden worden VERBODEN
- Natuurlijke geneeswijzen en alternatieve medicijnen en
supplementen worden VERBODEN, omdat de Codex stelt dat deze
gevaarlijk zijn
- Elk dier dat als voedsel gebruikt wordt, MOET behandeld zijn met
antibiotica en exotische groeihormonen
- Elk gewas dat voor voedsel gebruikt wordt, MOET zijn bespoten met
pesticiden
- AL het voedsel MOET zijn bestraald

De reden hiervoor is dat door de wisselwerking tussen de nationale wetgeving, de rechten van de mens en de internationale handelsverdragen dit inderdaad verplicht is. Zolang niemand hierover rept is het echter niet het geval dat iedereen zichzelf opeens anders zal gaan gedragen. Wel kan dit afgedwongen worden door rechtzaken. Middels jurisprudentie wordt dan feitelijk de nationale wetgeving verworpen. In die zin zijn hadelsverdragen een belangrijk onderdeel van, zíjn zelfs, de nieuwe wereld orde. Anyway, deze situatie is makkelijk te beschrijven als 'wettelijk ís het zo'. Dat klopt namelijk. Het wordt alleen nog niet afgdwongen. Vrijdenker heeft in die zin gelijk en ALLE mainstream media ongelijk.

Het bewijs hiervoor ligt in het laatste puntje:

HET IS ZO DAT:
- Elk dier dat als voedsel gebruikt wordt, MOET behandeld zijn met
antibiotica en exotische groeihormonen
De reden dat de nederlandse bedrijven dit niet doen is omdat de nederlandse staat dit niet afdwingt, maar ieder jaar een dwangsom aan de VN betaald.

CONLUSIE:
Desinformatie over de gevolgen voor de wettelijke voorschriften voor deze stoffen die met het voedsel te maken hebben wordt gegeven door het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.

Toevoeging:
Desinformatie over de gevolgen voor de wettelijke voorschriften voor deze stoffen die met het voedsel te maken hebben wordt gegeven door de media en okke.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 aug 2009, 09:20

Als iemand op zijn strepen gaat staan en mazen in de regels ontdekt om zijn zin door te drijven, is het tijd om voor een wijziging van die regels te pleiten. Zolang dat niet gebeurt en zolang de regels hun eigenlijke doel bereiken, is er normale alertheid voldoende. Hoeven de regels in ieder geval niet frontaal aangevallen te worden.

De personen waarvan jij vermoedt dat zij mazen zullen zoeken en daar misbruik van zullen gaan maken, mag je waarschuwen of extra in de gaten houden wat mij betreft, maar lastigvallen en bij voorbaat beschuldigen gaat mij veel en veel te ver. Schaam je!

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 aug 2009, 09:33

okke schreef: Als iemand op zijn strepen gaat staan en mazen in de regels ontdekt om zijn zin door te drijven, is het tijd om voor een wijziging van die regels te pleiten. Zolang dat niet gebeurt en zolang de regels hun eigenlijke doel bereiken, is er normale alertheid voldoende. Hoeven de regels in ieder geval niet frontaal aangevallen te worden. Red Flag

De personen waarvan jij vermoedt dat zij mazen zullen zoeken en daar misbruik van zullen gaan maken, mag je waarschuwen of extra in de gaten houden wat mij betreft, maar lastigvallen en bij voorbaat beschuldigen gaat mij veel en veel te ver. Schaam je! Red Flag
Weer desinformatie van okke. Het is namelijk niet bij voorbaat dat ik dat zeg, maar NADAT dat heeft plaatsgevonden:
Arjen schreef:
Het bewijs hiervoor ligt in het laatste puntje:

HET IS ZO DAT:
- Elk dier dat als voedsel gebruikt wordt, MOET behandeld zijn met
antibiotica en exotische groeihormonen
De reden dat de nederlandse bedrijven dit niet doen is omdat de nederlandse staat dit niet afdwingt, maar ieder jaar een dwangsom aan de VN betaald.

CONLUSIE:
Desinformatie over de gevolgen voor de wettelijke voorschriften voor deze stoffen die met het voedsel te maken hebben wordt gegeven door het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit.

Toevoeging:
Desinformatie over de gevolgen voor de wettelijke voorschriften voor deze stoffen die met het voedsel te maken hebben wordt gegeven door de media en okke.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 1
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 05 aug 2009, 17:02

Is deze link al voorbij gekomen?

http://www.eliant.nl/?ac=Teken+de+petitie
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 aug 2009, 19:56

[edit: modder verwijderd]
Laatst gewijzigd door Verwijderde gebruiker op 07 sep 2009, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 aug 2009, 20:07

Arjen schreef:Elk dier dat als voedsel gebruikt wordt, MOET behandeld zijn met antibiotica en exotische groeihormonen
[img]http://img200.imageshack.us/img200/7292/logoprint.jpg[/img] schreef:Klopt het dat elk dier dat als voedsel gebruikt wordt behandeld moet zijn met hormonen?
Nee, dit klopt absoluut niet. In de Europese Unie is het gebruik van hormonen in landbouwhuisdieren zelfs verboden! Er zijn echter landen in de wereld waar het gebruik van hormonen om de groei van landbouwhuisdieren (zoals runderen en varkens) te bevorderen en de melkgift te verhogen wél is toegestaan.
Jouw woord tegen dat van het ministerie. Stel dat jij gelijk hebt en het ministerie niet, dan kan je het ministerie toch ter verantwoording roepen als blijkt dat zij logen als elk dier wel behandeld moet zijn met hormonen?
Ik heb in de teksten van de codex gezocht of ik iets over groeihormonen kon vinden, maar ik kan niets vinden wat jouw woorden onderschrijft of wat de tekst van het ministerie onderschrijft.

Ook kan ik niet terugvinden dat de Nederlandse regering een dwangsom aan de VN betalen om geen groeihormonen te hoeven verplichten. Dat hoeft niet te zeggen dat zij geen dwangsom betalen, maar nu is het voor mij nog slechts een gerucht, die door het ministerie (de vuilaks!) wordt tegengesproken.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 05 aug 2009, 20:43

Okke, ik schreef ook:
Arjen schreef: De reden dat de nederlandse bedrijven dit niet doen is omdat de nederlandse staat dit niet afdwingt, maar ieder jaar een dwangsom aan de VN betaald.

Anyway, om op je punt in te gaan wil ik gezegd hebben dat het mogelijk is dat ik mezelf baseer op verkeerde berichtgeving. Dan vraag ik me af wat dat in het nieuws gedaan heeft en wat die rechtszaak dan is waar ik aan linkte hierboven. In die zin ben ik er zeker van dat het ministerie desinformatie verspreidt. Ik denk echter dat ze dit nooit toe zullen geven. Denk jij van wel?

Misschien is het leuk als jij ze eens aanschrijft en hier vragen over stelt. Weet je hun emailadres?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 05 aug 2009, 21:45

Arjen schreef:De reden dat de nederlandse bedrijven dit niet doen is omdat de nederlandse staat dit niet afdwingt, maar ieder jaar een dwangsom aan de VN betaald.
Waarop ik schreef:
  • Ik kan niet terugvinden dat de Nederlandse regering een dwangsom aan de VN betalen om geen groeihormonen te hoeven verplichten. Dat hoeft niet te zeggen dat zij geen dwangsom betalen, maar nu is het voor mij nog slechts een gerucht, die door het ministerie (de vuilaks!) wordt tegengesproken.
Arjen schreef:Anyway, om op je punt in te gaan wil ik gezegd hebben dat het mogelijk is dat ik mezelf baseer op verkeerde berichtgeving. Dan vraag ik me af wat dat in het nieuws gedaan heeft en wat die rechtszaak dan is waar ik aan linkte hierboven. In die zin ben ik er zeker van dat het ministerie desinformatie verspreidt. Ik denk echter dat ze dit nooit toe zullen geven. Denk jij van wel?
Twee punten:
  1. Stel de regering verspreidt desinformatie en betaalt een dwangsom, waardoor geen groeihormonen gegeven hoeven worden. Het resultaat is dat groeihormonen niet verplicht zijn en mocht worden aangekondigd dat deze wel verplicht worden, dan is het Binnenhof te klein.
  2. Stel de regering verspreidt desinformatie en het klopt wel dat alle vitaminen en mineralen vanaf december 2009 verboden worden, en dat elk dier dat als voedsel gebruikt wordt behandeld moet zijn met hormonen, en dat al het voedsel moet zijn doorstraald, en dat elk gewas dat voor consumptie gebruikt wordt moet zijn bespoten met pesticiden. Het resultaat is dat geen van deze punten nu van toepassing is en mocht worden aangekondigd dat deze wel van toepassing worden, dan is het Binnenhof te klein.
Vooralsnog lijkt het mij loze ophef en voornamelijk veel achterdocht.
Arjen schreef:Misschien is het leuk als jij ze eens aanschrijft en hier vragen over stelt. Weet je hun emailadres?
Het ministerie van landbouw, natuur en voedselkwaliteit heeft een uitgebreide site waar deze geruchten worden ontkracht. Zelfs als dit ministeriële desinformatie is, is dat nu niet te bewijzen, aangezien in beide gevallen het resultaat is dat dieren niet behandeld hoeven worden met hormonen, voedsel niet doorstraald hoeft te zijn, gewassen niet bespoten moeten zijn, en alle vitaminen en mineralen niet verboden zijn.
Ik ben tevreden met dit resultaat en mocht blijken dat dit resultaat bereikt werd met ministeriële leugens, dan kunnen we alsnog de minister ter verantwoording roepen en kielhalen.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 44
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 06 aug 2009, 10:42

okke schreef: Waarop ik schreef:
  • Ik kan niet terugvinden dat de Nederlandse regering een dwangsom aan de VN betalen om geen groeihormonen te hoeven verplichten. Dat hoeft niet te zeggen dat zij geen dwangsom betalen, maar nu is het voor mij nog slechts een gerucht, die door het ministerie (de vuilaks!) wordt tegengesproken.
Vreemd he, dat dat soort informatie gewoon verdwijnt?
Twee punten:
  1. Stel de regering verspreidt desinformatie en betaalt een dwangsom, waardoor geen groeihormonen gegeven hoeven worden. Het resultaat is dat groeihormonen niet verplicht zijn en mocht worden aangekondigd dat deze wel verplicht worden, dan is het Binnenhof te klein.
  2. Stel de regering verspreidt desinformatie en het klopt wel dat alle vitaminen en mineralen vanaf december 2009 verboden worden, en dat elk dier dat als voedsel gebruikt wordt behandeld moet zijn met hormonen, en dat al het voedsel moet zijn doorstraald, en dat elk gewas dat voor consumptie gebruikt wordt moet zijn bespoten met pesticiden. Het resultaat is dat geen van deze punten nu van toepassing is en mocht worden aangekondigd dat deze wel van toepassing worden, dan is het Binnenhof te klein.
Vooralsnog lijkt het mij loze ophef en voornamelijk veel achterdocht.
Sinds wanneer heeft het kabinet Bak Ellende een boodschap aan wat het volk wil? En sinds wanneer komt het volk in opstand wanneer hun wil met voeten getreden wordt? Met het verdrag van Lissabon is bewezen dat het in Nederland heel anders werkt. In Nederland wordt van alles en nogwat vergoelijkt, onder het tapijt geveegd en net gedaan alsof dingen niet waar zijn middels allerlei sofistische en totalitaire trucjes.

NOOT:
Het ministerie verspreidt geen desinformate omdat het die dwangsom betaalt.
Het ministerie van landbouw, natuur en voedselkwaliteit heeft een uitgebreide site waar deze geruchten worden ontkracht. Zelfs als dit ministeriële desinformatie is, is dat nu niet te bewijzen, aangezien in beide gevallen het resultaat is dat dieren niet behandeld hoeven worden met hormonen, voedsel niet doorstraald hoeft te zijn, gewassen niet bespoten moeten zijn, en alle vitaminen en mineralen niet verboden zijn.
Ik ben tevreden met dit resultaat en mocht blijken dat dit resultaat bereikt werd met ministeriële leugens, dan kunnen we alsnog de minister ter verantwoording roepen en kielhalen.
Zeggen de woorden: "Ich habe es nicht gewusst", je iets okke?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten