Privacy matters - Blijf bewust

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gesloten
Verwijderde gebruiker

Privacy matters - Blijf bewust

Bericht door Verwijderde gebruiker » 28 nov 2008, 19:20


Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 28 nov 2008, 22:23

En wat is jouw persoonlijke standpunt hierover?
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 28 nov 2008, 22:45

Dat het een erg mooi filmpje is.

En dat er veel te veel informatie over 'ons' verzameld wordt.

En dat alle informatie die verzameld wordt uiteindelijk voor een ander doel gebruikt zal worden dan waarvoor zij is verzameld. Dat noopt tot terughoudendheid.

En jouw persoonlijke standpunt?

Gebruikersavatar
solist
Posts in topic: 2
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 sep 2007, 23:39
Contacteer:

Bericht door solist » 29 nov 2008, 08:53

duidelijk,verhelderend,alarmerend en Griezelig
Das Leben ist zu kurz um neben allen anderen auch noch sich selber zu hassen. --- Sibylle Berg

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 5
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 29 nov 2008, 09:54

Echt vreselijk irritant, mijn eerste reaktie was dat ik al die oogjes graag persoonlijk had doorboord maar dat doe je dan natuurlijk weer NET niet.
Je opvoeding zit je dan weer net te veel in de weg.
Dat griezelige solist, zijn special effects. Lekker kaal spooky computersfeertje bouwen, niet gewoon met gezellgie en lieve mensen.
Ik leg dit soort filmpjes altijd onmiddellijk (zo schrijf je onmiddelijk, ene n en ene m, zo schrijf je onmiddellijk, tweed dees en twee els) naast me neer, zijn ze nou helemaal besodemietert. De makers van zulke filmpjes, die de bedoeling hebben je angst aan te jagen, kunnen ze wat mij betreft aan de hoogste boom knopen.

Ik wil wel eerlijk bekennen dat ik licht eenzijdig ben in bovenstaande opmerking want ik ben gek op detectives en dan liefst van die engelse met aardige mensen die ruisend door het licht glooiend landschap fietsen, met haar rietgedekte cottages en bloemrijke tuintjes, waar de enge vicar altijd in eerste instantie verdacht wordt maar het uiteindelijk meestal die betrouwbare huisarts is die al die bloederige moorden op zijn geweten heeft. Wat ik nou eigenlijk wilde zeggen is dat zo'n zoetsappig filmpje niet kan zonder die special effects, die muziek die je meesleurt naar het hoogtepunt. Het is allemaal tactiek, bij detectives wel lekker, maar verder heeft het niets om het lijf. Als zo´n detective is afgelopen ben je hem meteen weer vergeten, hij beklijft niet, soms zitten we voor de tweede
keer te kijken en dan pas halverwege roept iemand, ik ken die vent, dan moeten we nog heel lang nadenken wie ook alweer de dader was en net voor het einde dan weet je het weer maar dan ben je natuurlijk wel te laat, weer bijna twee uur naar de kloten.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 29 nov 2008, 11:28

van Rossum schreef:Echt vreselijk irritant, mijn eerste reaktie was dat ik al die oogjes graag persoonlijk had doorboord maar dat doe je dan natuurlijk weer NET niet.
Welke oogjes?

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 5
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 29 nov 2008, 12:41

U houdt zich van den dommen, lieve lieve Okke, of u neemt mij in de maling omdat ik zo dapper ben mij in tutu te vertonen. En omdat ik helemaal geen zin heb om aan jullie kinderachtige 'raad mij us' en 'ik maak lekker ruzie, una'- spelletjes mee te doen geef ik gewoon antwoord.

The eyes of the beholder of die fucking cameraatjes.
Laatst gewijzigd door van Rossum op 01 dec 2008, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
solist
Posts in topic: 2
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 sep 2007, 23:39
Contacteer:

Bericht door solist » 29 nov 2008, 12:53

over het filmpje kun je verschillend denken maar het aantasten van je
privacy baart zorgen, lees bijv. :

Marjolein Februari in de Volkskrant van vandaag
...................................................................................................................
...................................................................................................................
.................... politieagenten weigeren DNA af te staan, omdat ze de opslag
ervan niet vertrouwen; in het electronisch kinddossier worden gegevens
opgenomen over het schaamhaar en de preseksuele ervaringen van kinderen.

Dit, kun je wel vaststellen, gaat verschrikkelijk mis. En het allerengste is wel
dat de betrokken bestuurders op alle problemen slechts kunnen reageren met
machtsvertoon. Ministers brengen niets zinnigers uit dan dat ze doorgaan met
het verzamelen,uniformeren en uitwisselen van gegevens en dat ze gaan
optreden als je niet meewerkt. Zulk machtsvertoon is een brevet van onvermogen;
laat de regering alsjeblieft in allerijl met een visie komen op de problemen van
privacy en individualiteit.
Want, let op, zonder snelle ingreep gaat dit heel,heel,heel,heel,heel erg mis.
Das Leben ist zu kurz um neben allen anderen auch noch sich selber zu hassen. --- Sibylle Berg

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 29 nov 2008, 13:25

van Rossum schreef:The eyes of the beholder of die fucking cameraatjes.
Ah, de camera's. Een tiental jaar geleden was er nog veel ophef over als ergens zo'n camera geplaatst werd. Ik meen me een horecaplein in Ede te herinneren dat in het nieuws kwam. Nu zie je op vrijwel elk kruispunt met verkeerslichten ook camera's aanwezig.

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 5
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 29 nov 2008, 14:08

Je moet dat fucking dan ook niet zo letterlijk nemen, okke.

De kentekenregistratie op de A50 en de A28 heeft al resultaten opgeleverd, zegt voorlichter Wim Dierkx van politieregio IJsselland. "We hebben enkele hits die worden gebruikt in onderzoeken naar mobiel banditisme." Daarmee doelt Dierkx op een populaire criminele methode; met de auto op pad, van de snelweg af om een ramkraak of een serie inbraken plegen, en na gedane zaken weer terug naar huis.

Gebruikersavatar
Jeroen
Posts in topic: 2
Berichten: 1942
Lid geworden op: 15 sep 2003, 17:10
Contacteer:

Bericht door Jeroen » 29 nov 2008, 16:48

okke schreef:En jouw persoonlijke standpunt?
Ik vind het allemaal gebaseerd op angst. Die camera's zijn er omdat men bang is. De strijd voor privacy idem dito. "Blijf bewust" zou ik dus vervangen met "blijf bang", want dat is de doelstelling van het filmpje, mensen moeten vooral bang blijven. Zo houden ze het in stand.

Ik heb niets te verbergen en ben ook niet bang voor wat ze met mijn gegevens kunnen doen. Ik geloof in karma, dus dat wat op mn pad komt, past bij mijn karma.
Alles is waar -- Omnisofie
Eerst geloven, dan pas zien -- Jim
Now, the only thing there ever is -- Eckhart Tolle
Lijden is maar een concept, laat het los en zie wat het werkelijke is -- IK

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 5
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 01 dec 2008, 20:50

van Rossum schreef:U houdt zich van den dommen, lieve lieve Okke, of u neemt mij in de maling omdat ik zo dapper ben mij in tutu te vertonen. En omdat ik helemaal geen zin heb om aan jullie kinderachtige 'raad mij us' en 'ik maak lekker ruzie, una'- spelletjes mee te doen geef ik gewoon antwoord.

The eyes of the beholder of die fucking cameraatjes.

Gebruikersavatar
van Rossum
Posts in topic: 5
Berichten: 105
Lid geworden op: 31 jul 2008, 15:09
Contacteer:

Bericht door van Rossum » 01 dec 2008, 20:56

Als we van Rossum toch niet hadden...

Gebruikersavatar
Om
Posts in topic: 1
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 feb 2008, 23:44
Contacteer:

Bericht door Om » 01 dec 2008, 23:08

Mijn bijdrage, zij het constructief of niet (dat mogen jullie voor jezelf bepalen), is dat het me doet denken aan schaapsherder Cyges. Een gedachtenexperiment waarbij Cyges een ring vind die hem onzichtbaar maakt. Maar goed, de strekking van het verhaal was dat de criminaliteit (of behoefte om zich daaraan schuldig te maken) vermeerderd zodra de pak-kans minder wordt.

Verder houd ik ook niet zo van deze filmpjes die inspelen op de angsten van mensen. Want besef je wel dat camera-toezicht en allerlei registratiemethoden niet de enige manieren zijn om een volk onder de duim te houden; Angst is ook een bewezen methode hiervoor.

Je moet alles wat je in de media hoort met een korrel zout en een zandbak kritiek nemen. Zowel de positieve als de negatieve verhalen. Zowel de informerende, motiverende overheidsinformatie als de complottheorieën van doemdenkers en cynici.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 23 dec 2011, 23:16

  • Beelden kentekenherkenning straks 4
    weken bewaard

    rijksoverheid.nl, 23 december 2011
    Alle kentekens die de politie met camera's automatisch vastlegt,
    worden straks 4 weken bewaard om misdrijven op te sporen en
    voortvluchtigen aan te houden.

    De ministerraad heeft daarmee ingestemd op voorstel van
    minister Opstelten (VenJ).

    De politie mag momenteel niet alle kentekens bewaren en achteraf
    raadplegen. Toch kan dat belangrijk zijn voor de opsporing van
    misdrijven. De periode van 4 weken geldt ook voor de opslag van
    beelden van gemeentelijke toezichtcamera's.
Lees het hele nieuwsbericht op rijksoverheid.nl.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 1
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 24 dec 2011, 01:25

De kikker kookt al aardig in zijn pan
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten