kredietcrisis en PANIEK

Discussieer hier over onderwerpen uit kranten, tijdschriften e.d.
Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 7
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 23 feb 2009, 22:28

Intangible Radjanamadjo schreef:Ik kan je betoog helemaal volgen ziznl, maar.. :)
Ik volg jouw maar, ........................(en)
waarom zouden we hetzelfde niet kunnen zonder (het geloof in) geld?
Je geeft heel terecht aan dat het een verzinsel is, er zijn dus nog oneindig veel meer verzinsels te bedenken die ook kunnen werken maar niet zo leegrovend gedrag veroorzaken (dat is niet zo zeer geld, maar de hebzucht die de zucht naar - meer - geld vormt)?
Heel goed. Verzin dan! Ik ben een eigenwijze allesweter, maar dit kan ik niet verzinnen. Ik moet me op jou verlaten hier. Ik ben het met je eens. Dus show me this fantasy....where is it? Down, down deep down inside me?????
Dan denk ik bv aan het systeem zoals in star trek of bij de inca's gepropageerd: het universele betaalmiddel is de kennis die jij hebt en wilt delen met anderen - elkaar sterker maken ipv elkaars concurrenten zoals nu
Hmmm....je had toch veelweters en weinigweters....waarbij de weinigweter precies zo veel weet doordat hij weet dat hij weinig weet....de veelweter moet zoveel weten,omdat hij feitelijk niet eens weet dat hij hierdoor nog steeds niets weet. Het lijkt er dus op, dat de weinigweters hun weinige kennis noodzakelijkerwijs zullen willen lozen en dat de veelweters noodzakelijkerwijs nog meer willen (w)eten.
want, hoeveel energie wordt er nu wel niet besteed aan het vechten om geld of aanverwante zaken?
tja..ik zal maar zeggen dat het een energieoverschot is dat moet worden geloosd...schadelijk voor het milieu zoals gewoonlijk....dus ik richt dangraag het bureau milieumaffia op, waarvan ik zeg dat ze de kennis hebben om te oordelen over het morsen van die energie die wordt besteed aan het vechten om geld....
Kortom, vanuit jouw betoog wijst voor mij de pijl in de richting van die creators van de currentcy/sea, die als rivier netjes de vastgestelde banks volgt. Als geld al het universele verzinsel is, dan moet de maker wel heel erg op rozen zitten in deze wereld?
Yep...ik ben 1 van die creators, zoveel weet ik wel, ik accepteer loon en ik betaal hypotheek.......ik heb zo'n flauw vermoeden dat meer mafkezen dit doen. De redding komt dus van HOMO SOCER (volg de link!).
Gelukkig geldt zelfs voor geld dat het niet kan reiken tot een DIEPERE zelf tot in het absurde oneindige NIETS
Huh...hoe weet je dat nou? Ongelukkigerwijs zijn er veel mafkezen die het tegendeel fantaseren. Ik kan daar bijna niet tegenop. Ook omdat ik dan mezelf moet bevechten.

De lijdensweg van Werther? :greins:



Okay anders gepost Radja. Ik kan je volgen, MAAR waarom de toevoeging maar......waren dit zaken die ik maar over het hoofd had gezien of anderszins niet genoeg aandacht had geschonken? Of is het meer een welkome toevoeging en moet ik MAAR dan MAAR lezen als een EN......


(ik vraag dit nu wel, maar ondertussen heb ik het echt wel als EN gelezen EN tevens als een maar....een EN/EN/MAAR situatie dus)
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 23
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 24 feb 2009, 15:00

@Om
Ik zie hier niet zoveel in ivm de crisis.
Wat mij betreft zijn de sociale voorzieningen al veel te veel uitgekleed.
Ook geloof ik niet dat een moreel appel ook maar iets zal veranderen.
Bureaucratie misschien.
In mijn ogen leiden de dingen die jij als onderliggend systeem ziet, slechts af van hoe het zit. Maar ik wil de discussie hierover eigenlijk maar laten zitten.

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 17
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 24 feb 2009, 18:30

ziznl schreef:
Intangible Radjanamadjo schreef:Ik kan je betoog helemaal volgen ziznl, maar.. :)
Ik volg jouw maar, ........................(en)
waarom zouden we hetzelfde niet kunnen zonder (het geloof in) geld?
Je geeft heel terecht aan dat het een verzinsel is, er zijn dus nog oneindig veel meer verzinsels te bedenken die ook kunnen werken maar niet zo leegrovend gedrag veroorzaken (dat is niet zo zeer geld, maar de hebzucht die de zucht naar - meer - geld vormt)?
Heel goed. Verzin dan! Ik ben een eigenwijze allesweter, maar dit kan ik niet verzinnen. Ik moet me op jou verlaten hier. Ik ben het met je eens. Dus show me this fantasy....where is it? Down, down deep down inside me?????
samen werken, samen leven, samen delen
samen 1 zijn
datgene wat ons diep van binnen allen beroeren kan
ziznl schreef:
Dan denk ik bv aan het systeem zoals in star trek of bij de inca's gepropageerd: het universele betaalmiddel is de kennis die jij hebt en wilt delen met anderen - elkaar sterker maken ipv elkaars concurrenten zoals nu
Hmmm....je had toch veelweters en weinigweters....waarbij de weinigweter precies zo veel weet doordat hij weet dat hij weinig weet....de veelweter moet zoveel weten,omdat hij feitelijk niet eens weet dat hij hierdoor nog steeds niets weet. Het lijkt er dus op, dat de weinigweters hun weinige kennis noodzakelijkerwijs zullen willen lozen en dat de veelweters noodzakelijkerwijs nog meer willen (w)eten.
Zo lang je niet een juiste inschatting kunt maken wat betreft je eigen niveau van kennis, dan gaat zo'n systeem inderdaad alleen maar averechts werken. In ben er van overtuigd dat de basisprincipes al bij ons bekend zijn, echter liggen ze te wachten tot ze in de praktijk gaan worden gebracht. En tot die tijd moeten we het doen met onze 'kennis' of juist het 'ontbreken' van die kennis - tis allemaal relatief.
ziznl schreef:
want, hoeveel energie wordt er nu wel niet besteed aan het vechten om geld of aanverwante zaken?
tja..ik zal maar zeggen dat het een energieoverschot is dat moet worden geloosd...schadelijk voor het milieu zoals gewoonlijk....dus ik richt dan graag het bureau milieumaffia op, waarvan ik zeg dat ze de kennis hebben om te oordelen over het morsen van die energie die wordt besteed aan het vechten om geld....
Is er werkelijk een energieoverschot, of is dat enkel hier in het westen te vinden? Dat geeft idd ruimte aan milieumaffia, maar waarom ontstaan deze 2 er (de schademakers en de milieumaffia)?
En waarom zouden we vechten om geld? Het is zo dat we dat met zijn allen in stand houden en er afhankelijk van blijven. Waarom is er zo weinig energie (heeft men hier zo weinig energie voor over) om hieruit los te breken?
Het is nou eenmaal makkelijker het spelletje mee te spelen, ook als milieumaffia zijnde, dan verder te kijken/gaan en inzien hoe het spel dat gespeeld wordt in elkaar steekt.
ziznl schreef:
Kortom, vanuit jouw betoog wijst voor mij de pijl in de richting van die creators van de currentcy/sea, die als rivier netjes de vastgestelde banks volgt. Als geld al het universele verzinsel is, dan moet de maker wel heel erg op rozen zitten in deze wereld?
Yep...ik ben 1 van die creators, zoveel weet ik wel, ik accepteer loon en ik betaal hypotheek.......ik heb zo'n flauw vermoeden dat meer mafkezen dit doen. De redding komt dus van HOMO SOCER (volg de link!).
Ben jij werkelijk zo'n creator? Ik denk nu ik je reactie eens rustig terug lees, dat iedereen die creator is. Maar ook slachtoffer van de creatie van dezelfde creator. Hoe zie jij de redding door de Homo Sacer precies voor je? Is mij namelijk niet geheel duidelijk, overigens interessante theorie
ziznl schreef:
Gelukkig geldt zelfs voor geld dat het niet kan reiken tot een DIEPERE zelf tot in het absurde oneindige NIETS
Huh...hoe weet je dat nou? Ongelukkigerwijs zijn er veel mafkezen die het tegendeel fantaseren. Ik kan daar bijna niet tegenop. Ook omdat ik dan mezelf moet bevechten.

De lijdensweg van Werther? :greins:
Omdat in mijn optiek het geld niet anders is een slechte imitatie is van het oneindige NIETS. (Het stuurt aan, beinvloedt, maar wordt zelf niet beinvloed en blijft onveranderd.)
ziznl schreef:Okay anders gepost Radja. Ik kan je volgen, MAAR waarom de toevoeging maar......waren dit zaken die ik maar over het hoofd had gezien of anderszins niet genoeg aandacht had geschonken? Of is het meer een welkome toevoeging en moet ik MAAR dan MAAR lezen als een EN......


(ik vraag dit nu wel, maar ondertussen heb ik het echt wel als EN gelezen EN tevens als een maar....een EN/EN/MAAR situatie dus)
Dit waren zaken die ik zelf even wilde noemen, ongeacht of er aandacht aan wordt geschonken of niet. Ik heb altijd al een knagend niet pluis gevoel bij geld en dat probeer ik waar ik kan voor mezelf onder woorden te brengen..

dus het is eigenlijk een en, maar.. maar, en verhaal.. EN, omdat de situatie er nu eenmaal zo is als die is (er is geld), MAAR omdat mijn ideaal in alles wijst naar een wereld zonder geld en toch weer die EN omdat er een fase tussen zit waarin er een overgang plaatsvindt - en er een grote stap dient te worden gemaakt, wil je echt geld 'kwijtraken' (dat kan nu ook, zeer eenvoudig is gebleken de afgelopen maanden)..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
ziznl
Posts in topic: 7
Berichten: 2382
Lid geworden op: 11 okt 2007, 12:15
Contacteer:

Bericht door ziznl » 24 feb 2009, 23:40

Intangible Radjanamadjo schreef: samen werken, samen leven, samen delen
samen 1 zijn
datgene wat ons diep van binnen allen beroeren kan
Hmmm...hmmm....allemaal "samen stellingen"

be werken, be leven, be delen

be 1 trinity

Zo lang je niet een juiste inschatting kunt maken wat betreft je eigen niveau van kennis, dan gaat zo'n systeem inderdaad alleen maar averechts werken. In ben er van overtuigd dat de basisprincipes al bij ons bekend zijn, echter liggen ze te wachten tot ze in de praktijk gaan worden gebracht. En tot die tijd moeten we het doen met onze 'kennis' of juist het 'ontbreken' van die kennis - tis allemaal relatief.
Relativiteit benadrukt de verschillen van de onderdelen, niet het geheel. Dat is absoluut.
Ik word absoluut een beetje onrustig van teveel relativiteit. Ruimte en tijd zijn al relatief. Maar het relatieve zelf moet niet absoluut worden gesteld. Het relatieve zelf moet worden gerelativeerd, waardoor een speculatieve absolute waarheid overblijft. Een absolute waarheid ten opzichte waarvan eenieder zijn of haar afstand/relatie/weerstand kan nemen dan.



Is er werkelijk een energieoverschot, of is dat enkel hier in het westen te vinden? Dat geeft idd ruimte aan milieumaffia, maar waarom ontstaan deze 2 er (de schademakers en de milieumaffia)?
Ik kwam op dat energieoverschat naar aanleiding van de door jou geopperde energie, die we in concurrentie stoppen. Of die er echt is? Ja, die is er echt. Dat heeft met de relatie tussen liefde (aantrekking en aantrekkelijkheid) en het kwaad (afstoting en afstotelijkheid) te maken. De aarde heeft mij lief en trekt mij aan, net zo lang tot het afstotelijk wordt. Dit is zodra je elkaar gaat aanraken met behoud van identiteit.
En waarom zouden we vechten om geld? Het is zo dat we dat met zijn allen in stand houden en er afhankelijk van blijven. Waarom is er zo weinig energie (heeft men hier zo weinig energie voor over) om hieruit los te breken?
Het is nou eenmaal makkelijker het spelletje mee te spelen, ook als milieumaffia zijnde, dan verder te kijken/gaan en inzien hoe het spel dat gespeeld wordt in elkaar steekt.
Waarom in de zin van welk doel dient de strijd om geld is door mij niet te beantwoorden. Wel geloof ik dat er een natuurlijk (in de zin van noodzakelijk) iets zit in datgene wat strijd genoemd wordt. En elke strijd heeft zijn inzet nodig. Inzet als proces en inzet als resultaat in de vorm van winst of verlies. De winnaar overleeft in zijn lijden en de verliezer wordt verlost van zijn lijden. Mooi drama. Drama is het gemaakte verhaal of de gemaakte verklaring waar ik altijd zo naar op zoek ben; tenzij ik gewoon lekker moe ben of slaap of anderszins in een roes verkeer.

Ben jij werkelijk zo'n creator? Ik denk nu ik je reactie eens rustig terug lees, dat iedereen die creator is. Maar ook slachtoffer van de creatie van dezelfde creator. Hoe zie jij de redding door de Homo Sacer precies voor je? Is mij namelijk niet geheel duidelijk, overigens interessante theorie
Homo Sacer is de formeel buitengesloten mens. Degene die zijn papieren niet op orde heeft en daarmee dus buiten alle gestelde wetten en administratieve regelingen valt en dus niet hierdoor verleidt kan worden en ook niet gevangen kan worden. Denk aan schizofrenen, zwervers, gevangenen, outlaws, zigeuners etc...., geen formele ketens, Vrij en verantwoordelijk om zelfstandig te handelen, om te kunnen overleven. Al dan niet gedwongen.

Omdat in mijn optiek het geld niet anders is een slechte imitatie is van het oneindige NIETS. (Het stuurt aan, beinvloedt, maar wordt zelf niet beinvloed en blijft onveranderd.)
Zoals de oceaan, die niet of nauwelijks meer of minder oceaan is naar gelang er een riviertje meer of minder in uitkomt of een wolkje meer of minder uit opstijgt? Ook een imitatie van het oneindige NIETS.

Ik heb overigens wel heldere beelden bij dit oneindige niets wat je hier noemt. En die beelden zijn zeer zeker imitaties of nog beter: verbeeldingen.


dus het is eigenlijk een en, maar.. maar, en verhaal.. EN, omdat de situatie er nu eenmaal zo is als die is (er is geld),
EN: de aktuele potentie
MAAR omdat mijn ideaal in alles wijst naar een wereld zonder geld en toch weer die
MAAR: het verlangen
EN omdat er een fase tussen zit waarin er een overgang plaatsvindt - en er een grote stap dient te worden gemaakt, wil je echt geld 'kwijtraken' (dat kan nu ook, zeer eenvoudig is gebleken de afgelopen maanden)..
EN: de potentiele aktie
NeoCartesiaan:
"Ik denk (mezelf), dus ik ben (een bedachte gedachte)."
"Ik spreek (tegen mijn begeerde geliefde), dus jij bent (een besproken sprookje)."
"Ik vecht (tegen mijn gevreesde vijand), dus jij bent (een omstreden strijd)."

Gebruikersavatar
Om
Posts in topic: 4
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 feb 2008, 23:44
Contacteer:

Bericht door Om » 25 feb 2009, 00:46

yopi schreef:@Om
Ik zie hier niet zoveel in ivm de crisis.
Wat mij betreft zijn de sociale voorzieningen al veel te veel uitgekleed.
Ook geloof ik niet dat een moreel appel ook maar iets zal veranderen.
Bureaucratie misschien.
In mijn ogen leiden de dingen die jij als onderliggend systeem ziet, slechts af van hoe het zit. Maar ik wil de discussie hierover eigenlijk maar laten zitten.
dat systeem is een oorzaak, of DE oorzaak, van de crisis wellicht. Een oproep heb ik niet gedaan; het waren eerder overpeinzingen. Maar je hebt gelijk laten we niet te ver afdwalen =)

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 21 jul 2009, 23:20

De Verenigde Staten geeft 23,4 biljoen dollar ($23.400.000.000.000,-) uit om de economie weer vlot te trekken. Dat is het duizelingwekkende bedrag van 78 duizend dollar per inwoner, ook pasgeborenen, bejaarden en werklozen meegerekend.

[bron: Bloomsberg.com]

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 17
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 22 jul 2009, 07:24

Men wordt ook daar dus geboren in schuld?
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 22 jul 2009, 09:43

De erfzonde van het kapitalisme...

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 17
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 22 jul 2009, 11:12

okke schreef:De erfzonde van het kapitalisme...
Een wel erg letterlijke erfzonde, vind je ook niet?
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 8
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 22 jul 2009, 13:09

Afbeelding
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 01 sep 2009, 23:36

Per Nederlandse burger is er tot nu toe bijna 15 duizend euro in de redding van banken gepompt. Een totaal van 246,1 miljard euro.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 23
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 02 sep 2009, 00:46

Is het niet een wonder dat je met negatief geld (krediet, schuld) allerlei ondernemingen kunt starten die positief allerlei produkten in de wereld zet die geconsumeerd worden?

Pas als iedereen haast krijgt (paniek) om leningen terug te krijgen of niet meer uit wel lenen - leningen uit teveel aan onbesteed geld nota bene - stort het systeem in elkaar.
Het gaat om geld dat niet gebruikt wordt of niet eens bestaat.
Blijft dus psychologie. Jammer dus ..

Uit niets of iets negatiefs reeele economie mogelijk maken:
Dat is het wonder van het kapitalisme ..

...........

De centrale banken maken winst omdat de gewone banken tegen lagere rente het geld weer deponeren bij die centrale banken.
Wat hun zou moeten redden of wat in de reeele economie zou moeten vloeien willen ze niets mee aanvangen of kunnen ze niet ..(?)

Snapt iemand het nog?
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 8
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 02 sep 2009, 09:31

Je hebt het voor de helft bij het juiste eind. Het wordt geschapen uit SCHULD op dit moment. Iedere munt en ieder briefje (met geldwaarde) is een schuldbekentenis. Dit zou echter ook anders kunnen bestaan, maar blijkbaar gaat het erom dat mensen die schuld hebben. In die zin is onze 'financiële vrijheid' niets anders dan een soort slavenband.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 23
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 03 sep 2009, 02:00

van www.atheisme.eu

Philosophisches zur Krise 1

... re=related

Philosophisches zur Krise 2



Philosophisches zur Krise 3



Philosophisches zur Krise 4



Philosophisches zur Krise 5



Philosophisches zur Krise 6



Philosophisches zur Krise 7



Vrijdenken over de crisis.
Helaas zonder ondertiteling in het duits.
Hoe je met begrippen als alchemie, volksmetafysica, godsdienstmoraal enzovoort toch technisch over zoiets als de (krediet)crisis kunt spreken ..
Ik heb er verder weinig aan toe te voegen en moet het eerst nog es bekijken om wat uitgewerkter hier iets over te zeggen...

Ik was dit topic ook gestart met iets over/van Peter Sloterdijk.
Misschien goed om ook nog es na te lezen.
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 8
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 03 sep 2009, 10:19

Ik denk dat het allerbelangrijkste om je te beseffen nu is dat er bijzonder veel geld wat van de burgers is nu weggegeven wordt aan bedrijven die zichzelf economisch niet staande kunnen houden, maar vriendjes zijn van onze politici. En dit is niet enkel een Nederlands fenomeen.

Denk nog maar eens na over de term Novus Ordo Seclorum...
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 17
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 03 sep 2009, 11:02

Arjen schreef:Ik denk dat het allerbelangrijkste om je te beseffen nu is dat er bijzonder veel geld wat van de burgers is nu weggegeven wordt aan bedrijven die zichzelf economisch niet staande kunnen houden, maar vriendjes zijn van onze politici. En dit is niet enkel een Nederlands fenomeen.

Denk nog maar eens na over de term Novus Ordo Seclorum...
en we mogen het ook nog gaan terugbetalen..
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 8
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 03 sep 2009, 11:07

Intangible Radjanamadjo schreef:
Arjen schreef:Ik denk dat het allerbelangrijkste om je te beseffen nu is dat er bijzonder veel geld wat van de burgers is nu weggegeven wordt aan bedrijven die zichzelf economisch niet staande kunnen houden, maar vriendjes zijn van onze politici. En dit is niet enkel een Nederlands fenomeen.

Denk nog maar eens na over de term Novus Ordo Seclorum...
en we mogen het ook nog gaan terugbetalen..
Klopt.

BTW:

Novus Ordo Seclorum
NOS?
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 sep 2009, 16:57

Intangible Radjanamadjo schreef:en we mogen het ook nog gaan terugbetalen..
Het was belastinggeld, dus was het van de burger. De burger mag het dus terugbetalen aan de zichzelf. Dat is een flink bedrag dat ik aan mijzelf moet terugbetalen...

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 8
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 03 sep 2009, 18:59

En dan te bedenken dat ik hoorde dat Amerika zich failliet gaat verklaren wanneer Rusland en China hun geld gaan innen bij de Amerikaanse staat. Dat zal weer een nieuwe kettingreactieveroorzaken schijnt het......
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 sep 2009, 19:32

Waar hoorde je dat?

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 17
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 03 sep 2009, 20:30

okke schreef:
Intangible Radjanamadjo schreef:en we mogen het ook nog gaan terugbetalen..
Het was belastinggeld, dus was het van de burger. De burger mag het dus terugbetalen aan de zichzelf. Dat is een flink bedrag dat ik aan mijzelf moet terugbetalen...
De grap.. krijg je dat geld dan terug?
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Verwijderde gebruiker

Bericht door Verwijderde gebruiker » 03 sep 2009, 20:35

Natuurlijk krijgt het volk het geld niet terug dat de volksvertegenwoordiging namens het volk gebruikt heeft om te proberen banken niet om te laten vallen. Het enige wat het volk binnen de democratische kaders kan doen is zijn volksvertegenwoordiging de laan uit sturen en een nieuwe aanstellen.

Buiten de democratische kaders, bijvoorbeeld het anarchisme, zijn er misschien ook andere mogelijkheden.

Gebruikersavatar
Arjen
Posts in topic: 8
Berichten: 2990
Lid geworden op: 15 okt 2006, 15:52
Contacteer:

Bericht door Arjen » 04 sep 2009, 11:40

okke schreef:Waar hoorde je dat?
I heard it through the grapevine.

Niet aantoonbaar....wel plausibel.

De eindtijden kondigen zich aan. Het schijnt dat wanneer (en dus niet als) Amerika failliet gaat er bommen op Israël zullen vallen (op Harmageddon?) en dat dat het begin zal zijn van een nucleaire holocaust.
Part 1
part 2
Geen idee wat ervan waar is.
<<Warum willst du dich von uns Allen
Und unsrer Meinung entfernen? >>
- Ich schreibe nicht euch zu gefallen,
Ihr sollt was lernen.
~Goethe

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 17
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 14 okt 2009, 15:21

Ook nog 'positief' nieuws mbt de kredietcrisis.. één van de grote banken in Amerika die wel heeft kunnen profiteren van de crisis is JPMorganChase
JPMorgan Chase verzevenvoudigt winst

NEW YORK - JPMorgan Chase heeft zijn winst in het derde kwartaal ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar zien verzevenvoudigen. Dit maakte de Amerikaanse bank woensdag bekend.

De winst over de afgelopen drie maanden kwam uit op 3,6 miljard dollar (2,4 miljard euro) tegen 527 miljoen dollar (354 miljoen euro) een jaar eerder. Per aandeel betekende dit een winst van 82 dollarcent. Dit was veel beter dan de verwachting van analisten die rekenden op 52 dollarcent per aandeel.
bron
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 23
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 09 nov 2009, 00:20

Niet de kerken maar de banken doen het werk van God. Tenminste dat vindt Lloyd Blankfein, de topman van de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs die vooral berucht werd doordat hij jaarlijks bonussen opstreek van meer dan 50 miljoen dollar.
lees verder:
http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... source=rss
"Eruditie is alleen weggelegd voor loosers".
(Umberto Eco: Het Nul-Nummer)

Gebruikersavatar
Intangible Radjanamadjo
Posts in topic: 17
Berichten: 3278
Lid geworden op: 14 sep 2005, 15:51
Contacteer:

Bericht door Intangible Radjanamadjo » 09 nov 2009, 07:09

yopi schreef:
Niet de kerken maar de banken doen het werk van God. Tenminste dat vindt Lloyd Blankfein, de topman van de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs die vooral berucht werd doordat hij jaarlijks bonussen opstreek van meer dan 50 miljoen dollar.
lees verder:
http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... source=rss
Haha.. dat zal het in Amerika stiekem toch best goed doen, het God-given right to be an American Banker

kleermaker blijf bij uw leest denk ik dan
The quest is to be liberated from the negative, which is really our own will to nothingness. And once having said yes to the instant, the affirmation is contagious. It bursts into a chain of affirmations that knows no limit. To say yes to one instant is to say yes to all of existence.

Gebruikersavatar
yopi
Posts in topic: 23
Berichten: 7871
Lid geworden op: 22 aug 2007, 16:28
Contacteer:

Bericht door yopi » 08 sep 2012, 13:56

Dit is een interessante thread in verband met het topic van Neus over netwerkeffecten ..

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten